Skocz do zawartości

Brązowy Legacy IV 2.5 GT 2008 r


Ron

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ;)

Przyszła pora założyć temat dla mojego Brązowego. Także od początku. Mimo, że od dawna lubiłem i ceniłem sobie markę Subaru, tak zakup mojego nie był w kręgu poszukiwań i na ofertę natrafiłem dość przypadkowo przeglądając oferty o zadanych parametrach. Do oględzin skłoniło mnie rzetelne ogłoszenie, a mianowicie poprzednim właścicielem był właściciel serwisu Poweron i posiadał ten samochód ok 6 lat. Kupiony przy przebiegu ok 112 tyś mil. Tytułem wstępu to by było chyba na tyle, a zatem przechodząc dalej, po zakupie wykonałem:

  • pranie wykładziny wnętrza
  • wymiana oleju i filtrów (Mobil 1 5w50)
  • kilka pierdółek w zawieszeniu
  • wycieraczki OXIMO (są ok)

 

Niestety, jakiś czas po zakupie i jakimś trafem akurat po odebraniu samochodu z wymianu oleju itd, przestała działać instalacja gazowa. Była to instalacja od marki DT gas, więc prawdopodobnie umarł sterownik. I tutaj niestety pojawiły się pierwsze problemy. Przez jeden zakład, który swoją droga uznawany jest za jeden z najlepszych w Łodzi oraz cieszący się bardzo dobrą opinią na forach internetowych zostałem nacięty na dość sporą kwotę jak na usługę. Niestety, wierząc w ich nienaganną opinię nie dopytałem o konkrety przed montażem i zostały mi założone podzespoły, nie spełniające do końca roli w moim aucie. A mianowicie, dostałem sterownik lpgtech 224, który nie posiada opcji dotrysku benzyny co w przypadku subaru jest podobno dobrym rozwiązaniem ponieważ zmniejsza efekt powstawania luzów zaworowych (a szkoda, że nie wyklucza ich całkowicie :D ). Wtryski mam KME Fenix, które są podobno bardzo fajne, niestety są gdzieś przy limicie mocy. Przy pojawieniu się kolejnych problemów np z odpalaniem na zimnym oraz cieknącym płynem chłodniczym z trójnika gazowego, panowie nie chcieli podjąć się naprawy tego twierdząc, że wszystko jest ok. Kolega polecił mi inny zakład i tam nastąpiła wymiana na sterownik STAG QBOX Basic (ponieważ wiązka od lpgtecha pasowała) oraz ogarnięcie reszty rzeczy.

 

Następnie zaczęło mi wywalać check engine. Kupując auto wiedziałem, że zbliża się regulacja luzów zaworowych, dlatego jeździłem do kilku zakładów, nawet jeden który zajmuje się tylko Subaru, ale żaden w zasadzie nie potwierdził że to to. Stawiane było na świece i cewkę na 4 cyl (świece i cewki NGK). Po wymianie, check dalej się pojawiał. Wymieniłem pozostałe trzy cewki, niestety bez rezultatu. Dlatego zadzwoniłem do poprzedniego właściciela z racji, że prowadzi serwis subaru oraz, że zna auto i tam też oddałem go regulację luzów oraz wymianę rozrządu. Przy okazji skoro silnik już był na wierzchu wymienione zostały uszczelki pod głowicami.

 

Od tamtej pory samochodem jeździ się super, jestem z niego bardzo zadowolony :)

Po ziemie niestety pojawiały się mały purchelek na tylnym nadkolu, ponieważ głupio nie zdjąłem tych gumowych nakładek i sporo brudu się zebrało :(

 

Przechodząc do planów tych mniejszych i większych:

  • założenie ramek na rejestrację Łódzkiej grupy Subaru Familia,
  • własny projekt świnki na lusterko,
  • zakup nowego kompletu dywaników do wnętrza - ma ktoś coś sprawdzonego, co się fajnie sprawuje?
  • pomalowanie plastdipem rozpórki w grillu przednim (może docelowo wpadnie grill plastra miodu lub siatkowy),
  • pełne zabezpieczanie antykorozyjne nadwozia (nie ma dużo rdzy, ale chcę mieć spokój),
  • ogarnięcie nadkola z tej małej rdzy,
  • malowanie zderzaków przód i tył od przygód parkingowych,
  • pełna polerka auta,
  • rozpórka przód,
  • WYDECH - i tutaj mam pytanie do grona. Ponieważ Brązowy nie bulgota tak jak powinno bulgotać subaru, chciałbym żeby bulgot został uwolniony. Robię sporo km po autostradach więc nie chcę, żeby to było coś dużego, ot po prostu trochę wydobyć charakteru boksera. I teraz tak, w jednym zakładzie zajmującymi się wydechami powiedzieli mi żebym kupił kolektor różnoodległościowy. Jednak panowie nawet się nie spytali co mam pod maską, a oglądając odcinek povagowanych wyszło, że w zasadzie silniki 2.5 właśnie taki mają. Ktoś inny polecił mi zrobienia prostej rury zamiast środkowego wydechu. Ktoś inny powiedział, że oba te pomysły to chyba nie bardzo i wystarczy zmiana tłumików końcowych. Widziałem na sprzedaż wydechy STI Genome, ale oglądając filmy na yt nie dawało to takiego efektu o jaki mi chodzi.
    Czy ktoś mógłby mi coś doradzić konkretnego w tym zakresie?

 

A tak się prezentuje Brązowy ;)

IMG-8599.thumb.JPG.d4550808fb8c4089613ee50309204353.JPG

 

IMG-8609.thumb.JPG.e79e057c525cd81e42c20a26803d626a.JPG

 

567451017_wntrze.thumb.jpeg.8a6f07dce7d8b1541fe49c8bd3dfe35a.jpeg

 

Edytowane przez Ron
  • Super! 16
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, BeQuiet napisał:

Piękny :D 
a co do pierwszego zdjęcia to kadr zupełnie jak u mnie 
Moim zdaniem hak go trochę szpeci :)
Chyba że to ma być dziadkowóz.

IMG_20200924_153833.jpg

 

Rzeczywiście, zdjęcia bardzo podobne :D 

Ależ oczywiście że go szpeci :biglol: pewnie go zdejmę jak będzie zderzak lakierowany. Teraz służy bardziej do ochrony, ale może się okaże, że po wielu latach przeproszę się nieco z rowerem i na jakiś wyjazd zabiorę rowery, zobaczymy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

No fajny, fajny.

Który to zakład lpg nie ogarnął ? 

 

Filartech na Żeligowskiego. Później ogarniał go Zen-Te. Ogólnie to w międzyczasie jak początkowo umarł mi DTgas to byłem jeszcze w Kołomax i tam też chcieli podjąć się wymiany i ogarnięcia wszystkiego, jednak cenowo wtedy było sporo więcej niż w filartechu. Gdybym wiedział, że tak to będzie wyglądało w filartechu, to od razu bym zostawił w Kołomaxie, gdzie jak się później okazało oferowali podzespoły o dużo lepszej wydajności :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne auto ;)

 

Może posłuchać jak wydech jest zrobiony u mnie tutaj:

 

2,5" z jednym katalizatorem i z dwoma dużymi przelotowymi tłumikami na końcu. Nie męczy w trasie i w zasadzie mógłby być troszkę głośniejszy :evil2:

 

Co do gazu to polecam Kołomax, sam do nich jeżdżę mimo, że mam kawalek drogi ;)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ron napisał:
  • zakup nowego kompletu dywaników do wnętrza - ma ktoś coś sprawdzonego, co się fajnie sprawuje?

Jeśli słyszę dywaniki to nasuwają mi się te takie welurowe, mięciutkie więc ze swojej strony polecam po prostu OEM. Sam mam od kilku lat już żadnych przetarć, dziur ani wyłażących nitek nie widzę. Są ogumowane pod spodem więc nawet w deszczowe dni woda nie przechodzi do tapicerki podłogowej. Niemniej jednak jeśli chodzi o gumowe to bezprecedensowe są WeatherTech - choć cena jest mocno zaporowa, ale jest szansa trafić na promocję, natomiast ja osobiście używam polskich? Frogum i też są świetne, w dodatku ładnie pachną wanilią. ;) 
Autko zacne, dbać, jeździć, obserwować. :D 
Swoją drogą... te srebrne pokrycia wnęk halogenów to występowały w jakichś konkretnych wersjach? Ja u siebie mam całe czarne. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Orear napisał:

Jeśli słyszę dywaniki to nasuwają mi się te takie welurowe, mięciutkie więc ze swojej strony polecam po prostu OEM. Sam mam od kilku lat już żadnych przetarć, dziur ani wyłażących nitek nie widzę. Są ogumowane pod spodem więc nawet w deszczowe dni woda nie przechodzi do tapicerki podłogowej. Niemniej jednak jeśli chodzi o gumowe to bezprecedensowe są WeatherTech - choć cena jest mocno zaporowa, ale jest szansa trafić na promocję, natomiast ja osobiście używam polskich? Frogum i też są świetne, w dodatku ładnie pachną wanilią. ;) 
Autko zacne, dbać, jeździć, obserwować. :D 
Swoją drogą... te srebrne pokrycia wnęk halogenów to występowały w jakichś konkretnych wersjach? Ja u siebie mam całe czarne. 

 

Właśnie jak kiedyś szukałem, to nie znalazłem OEMowych w kolorze beżowym :( ale dziękuję za inne podpowiedzi ;)
Co do wnęk halogenów to niestety nie mam wiedzy czy to jakaś dodatkowa opcja była czy jakaś wersja inna. Niemniej wg mnie bardzo ładnie to wygląda :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bonless napisał:

Świetne auto ;)

 

Może posłuchać jak wydech jest zrobiony u mnie tutaj:

 

2,5" z jednym katalizatorem i z dwoma dużymi przelotowymi tłumikami na końcu. Nie męczy w trasie i w zasadzie mógłby być troszkę głośniejszy :evil2:

 

Co do gazu to polecam Kołomax, sam do nich jeżdżę mimo, że mam kawalek drogi ;)

 

Dokładnie o taki dźwięk mi chodzi :thumbup: jakoś latem mam zamiar mocniej ten temat ruszyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yARO_81 napisał:

 

Kolor szał dla mnie. Na zywo takiego jeszcze nie widzialem. Tyle te "drewno" w srodku ;)

 

Na żywo kolor robi jeszcze większą robotę, dlatego tym bardziej chcę polakierować zderzaki oraz wykonać polerkę i korektę powłoki lakierniczej.

A "drewno" na samym początku chciałem okleić/wymienić na jakiś srebrny czy coś, ale na razie zostawię jak jest. Jakoś nawet tak się łączy spójnie w całość z brązowym lakierem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ron napisał:

 

Na żywo kolor robi jeszcze większą robotę, dlatego tym bardziej chcę polakierować zderzaki oraz wykonać polerkę i korektę powłoki lakierniczej.

A "drewno" na samym początku chciałem okleić/wymienić na jakiś srebrny czy coś, ale na razie zostawię jak jest. Jakoś nawet tak się łączy spójnie w całość z brązowym lakierem

Poszukaj kiery z drewnem od OBK w wersji L.L.Bean ...mnie się podobają, będzie ci pasowała do drewienka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dopiero teraz ten watek odkryłem... Mea culpa...

Odnośnie tych drewnianych akcentów we wnętrzu - czy ja po prostu z taką ignorancją podchodziłem do wnętrz LegIV, czy to coś rzadko występującego w przyrodzie?

Pytam bo wnętrze (konkretnie konsola środkowa) bardzo mi się w LegIV nie podobają, ale u Ciebie wygląda to zupełnie fajnie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, DETT said:

Odnośnie tych drewnianych akcentów we wnętrzu - czy ja po prostu z taką ignorancją podchodziłem do wnętrz LegIV, czy to coś rzadko występującego w przyrodzie?

 

W US było takie wykończenie pseudo drewniane w wersjach limited. W EU w poliftach chyba było tylko srebrne. A w JP w topowych wersjach zdarzało sie grafitowe, w S402 to chyba nawet były w karbonowy wzór. Mowa o listwach ozdobnych oczywiście.

Edytowane przez frisco
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2021 o 06:32, Pifpaf napisał:

Śliczna furka. Mam pytanie. Czy w tej kierownicy przyciski do obsługi telefonu są podświetlane?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

przyciski funkcyjne na kierownicy mają podświetlenie, ale nie są one do obsługi telefonu - mam od radia i od tempomatu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2021 o 00:29, Ron napisał:

przyciski funkcyjne na kierownicy mają podświetlenie, ale nie są one do obsługi telefonu - mam od radia i od tempomatu ;) 

Dzięki za info. Pakowałem podobną kierownicę tylko że z imprezy 2010 do mojej babci. I jak boczne przyciski się podświetlały to te na dole nie bardzo i nie wiedziałem czy tak ma być. Ale już ogarnąłem temat :)

 

image.thumb.png.702c2b8c59770045126020500c7157d1.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2021 o 19:54, frisco napisał:

W EU w poliftach chyba było tylko srebrne. A w JP w topowych wersjach zdarzało sie grafitowe, w S402 to chyba nawet były w karbonowy wzór.

W EU poliftach były również grafitowe, mam takie u siebie w wersji RC ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...