Skocz do zawartości

Tesla to nowe Subaru


krist

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, krist napisał:

Model 3, jeśli chodzi o wygląd, to z zewnątrz mydelniczka, w środku ikea ( i to nie jest komplement). Ale jeśli chodzi o prowadzenie to przypomniał mi sie lancer e9 prowadzi się jak po sznurku, skręca, nie tłucze na dziurach ale jest dość sztywne, i nie przechyla się zbyt mocno. No i przyśpieszenie, nie wiem czy to się może znudzić, w zeszłym roku sprzedałem RS5, ono miało takie przyśpieszenie z procedury, na suchym, przez pierwszą sekundę, w TM3 to trwa 4-5 sekund zanim głowa oderwie się od zagłówka. I przy tym Audi domagało sie tankowania co 250-300km maksymalnie, i to bez nadmiernego wykorzystywania osiągów. I trakcja, nie do końca wiem jak oni ot zrobili że z otwartymi dyframi tak dobrze kontrolują trakcję poszczególnych kół. Powiedziałym że jeśli smartfon, to taki z atomową baterią

Pod wzgledem osiagow i samego prowadzenia jezdzi genialnie. Ja sie nawet nie zblizam do nich RS4 bo strach sie bac :biglol:  i w sumnie model 3 z wyglada bardziej mnie lezy niz model S no ale w srodku ZONK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, krist napisał:

z otwartymi dyframi tak dobrze kontrolują trakcję poszczególnych kół

Dyframi? A to to nie ma samodzielnego napędu każdego koła? Nie wydaje mi się żeby tam było więcej niż 2 dyfry - góra jeden na przód drugi na tył niezależne od siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki są 2 a koła 4, więc musi mieć jakiś dyferencjał bo inaczej koła jednej osi kręciły by się z tą samą prędkością, prawda? Ktoś na yt  mówił że to po prostu otwarty dyferencjał jak w każdej ośce z ice, po jednym na oś, a trakcje robią przyhamowując pojedyczo koła

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Korton napisał:

A w konfiguracji 3 silnikow (2 na przod), 1 na tyl - to jak jest moc na oba tylne kola przekazywana? Chyba nie jak w gokarcie, jedna oska laczaca oba tylne kola :)

It is an open differential, and the car emulates a limited slip differential by using the brakes separately in each rear wheel. Ie, if one wheel is spinning while the other isn't, it will apply brakes lightly to the spinning wheel to make sure some torque reaches the other wheel. So, it is like an advanced computer-controlled LSD without requiring extra components in the diff

wygląda to tak:

i w zbliżeniu:

 

Edytowane przez krist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, krist napisał:

It is an open differential, and the car emulates a limited slip differential by using the brakes separately in each rear wheel. Ie, if one wheel is spinning while the other isn't, it will apply brakes lightly to the spinning wheel to make sure some torque reaches the other wheel. So, it is like an advanced computer-controlled LSD without requiring extra components in the diff

wygląda to tak:

i w zbliżeniu

 

Czyli otwarty dyfer + jak to sie dzieje w przypadku tradycyjnych silnikow szpera realizowana poprzez ABS i hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, radekk napisał:

a abonament RTV trzeba płacić?:mrgreen:

w Polsce? w zależnie od poglądów politycznych :D

 

ale co im trzeba przyznać, w limuzynie takiej raczej dla statecznych ludzi, bo nastolatki raczej nie kupują  sedanów za 600tyś, wstawiać silniki o mocy 1100koni i kierownicę jak w bolidzie , to trzeba mieć fantazję. Tego mi brakuje autach elektrycznych innych marek, są takie do bólu nudne, i najczęściej starają się w 110% imitować samochody z silnikami spalinowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zyzol napisał:

Nowe wnętrze w Model S. Nie będę fanem:mrgreen:

 

4B869175-70FA-4BE9-B2C3-675745B452A8.jpeg

8A4F0035-B5B6-448F-AC22-7F28D9CAD72B.jpeg

Poprawili najbardziej denerwująca rzecz czyli brak wyświetlacza przed kierowca i Ogolnie linie jak by tak fajniej poprowadzone ale ta kierownica to chyba jakiś dowcip ? Nie wirze ze to moze byc dopuszczone do ruchu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zewnątrz zmiany tez na plus S nawet fajnie wyglada i dzieki większej ilości wlotów mniej wrażenia ze to mydelniczka. No i czarne listwy. Oklejacze folia zbankrutują......:biglol:

X fanem nigdy nie byłem i nie będę 

 

 

IMG_8858.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał:

Z zewnątrz zmiany tez na plus S nawet fajnie wyglada i dzieki większej ilości wlotów mniej wrażenia ze to mydelniczka. No i czarne listwy. Oklejacze folia zbankrutują......:biglol:

X fanem nigdy nie byłem i nie będę 

 

 

IMG_8858.JPG

Bardzo ładne auto, napewno ładniejsze niż podobne modele wielkej trójcy (merc, bmw, audi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekrano-lusterka to dramat - obraz widziany w zwierciadle ma normalną głębię oko nie musi zmieniać ogniskowej, a ekranik jest 2D i jest pół metra od oczu - za każdym razem oczy muszą przestawić się z patrzenia na drogę kilkanaście/dziesiąt/set metrów od siebie na ekranik pół metra od nosa i z powrotem co trwa ok. sekundy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tu dyskutować nad Norwegią, Polska bedzie bowiem niebawem nową potęgą wodorowej motoryzacji.

 

Powstał projekt Polskiej Strategii Wodorowej. Mówi się  w nim m.in.  „Rząd RP zamierza wykorzystywać znaczący potencjał naukowy, aby objąć przywództwo na tym stosunkowo nowym i dopiero tworzonym w Europie rynku”

 

W 2025 roku mają byc w Polsce 32 stacje tankowania wodoru  i 500 autobusów wodorowych polskiej produkcji.

Przypominam, o tym mówi oficjalny dokument rządowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tu dyskutować nad Norwegią, Polska bedzie bowiem niebawem nową potęgą wodorowej motoryzacji.
 
Powstał projekt Polskiej Strategii Wodorowej. Mówi się  w nim m.in.  „Rząd RP zamierza wykorzystywać znaczący potencjał naukowy, aby objąć przywództwo na tym stosunkowo nowym i dopiero tworzonym w Europie rynku”
 
W 2025 roku mają byc w Polsce 32 stacje tankowania wodoru  i 500 autobusów wodorowych polskiej produkcji.
Przypominam, o tym mówi oficjalny dokument rządowy.
O kurcze mam nadzieję że nie będą kolidować ze stacjami do ładowania tego miliona elektryków polskiej produkcji. :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"aby objąć przywództwo na tym stosunkowo nowym i dopiero tworzonym w Europie rynku”

Cholera zakwasów się nabawimy od tego wstawania z kolan :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic, powtórzę NIC, absolutnie nic nie jest tak "łatwo" szybkie!!! *

 

Dziś miałem niewątpliwą przyjemność po(upalać)jeździć ;) najszybszą z trójek (włączając M3) Teslą 3 Prefomance .

Toż to szyja boli. Dane mi było pojeździć super szybkimi autami (Lambo, GTR), ale to inna liga...w odczuciach.

Oczywiście nie stawiam Tesli wyżej od wspomnianych superaut, ale subiektywne odczucia przy przyspieszaniu są...tego trzeba spróbować.

Do tego samochód jest przyjemnie sztywny i mimo wagi bardzo zwinny, również w szybkich zakrętach. 

Podobno ma jakiś wielki ekran z wieloma funkcjami i aplikacjami...ale w d...to miałem, ponieważ cały czas miałem banana na twarzy i skupienie na przedniej szybie...6 sekund z hakiem do 150...a to jakby nikogo do niczego nie zmuszać, samo idzie ;) 

Może trochę głośny przy większych prędkościach, może trochę nietypowy, znalazłoby się więcej tych może. Mimo to uważam to auto za wielki krok w dobrą stronę motoryzacji, która nie uniknie zmian.

 

Polecam wszystkim

 

* Skodą nie jeździłem, pewnie jest lepsza....i szybsza ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Adi napisał:

Nic, powtórzę NIC, absolutnie nic nie jest tak "łatwo" szybkie!!! *

 

Dziś miałem niewątpliwą przyjemność po(upalać)jeździć ;) najszybszą z trójek (włączając M3) Teslą 3 Prefomance .

Toż to szyja boli. Dane mi było pojeździć super szybkimi autami (Lambo, GTR), ale to inna liga...w odczuciach.

Oczywiście nie stawiam Tesli wyżej od wspomnianych superaut, ale subiektywne odczucia przy przyspieszaniu są...tego trzeba spróbować.

Do tego samochód jest przyjemnie sztywny i mimo wagi bardzo zwinny, również w szybkich zakrętach. 

Podobno ma jakiś wielki ekran z wieloma funkcjami i aplikacjami...ale w d...to miałem, ponieważ cały czas miałem banana na twarzy i skupienie na przedniej szybie...6 sekund z hakiem do 150...a to jakby nikogo do niczego nie zmuszać, samo idzie ;) 

Może trochę głośny przy większych prędkościach, może trochę nietypowy, znalazłoby się więcej tych może. Mimo to uważam to auto za wielki krok w dobrą stronę motoryzacji, która nie uniknie zmian.

 

Polecam wszystkim

 

* Skodą nie jeździłem, pewnie jest lepsza....i szybsza ;) 

Dzięki za tą opinię, bo już myślałem że jakiś nienormalny jestem. Byłeś na jeżdzie próbnej bezdotykowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...