tito83 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Jak w temacie - powiedzcie - na co zwrócić uwagę (szczególną uwagę) przy kupnie imprezy. Jutro jadę oglądać jedną i chciałbym być przygotowany na wszystkie ewentualności. Z góry dzięki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 1. skręć koła na maksa i pojedź powoli na jedynce. jeśli nic nie będzie trzaskać, to znaczy, że przedni i tylny dyfer są OK (niech koledzy mnie poprawią, jeśli się mylę), 2. zobacz szpary pomiędzy pokrywami bagażnika i silnika. jeśli są takie same po każdej ze stron, to znaczy, że auta albo nie było uderzone, albo - jeśli jest po uderzeniu - że było dobrze zrobione, 3. jeśli to jest Impreza z lat 1992-1998, to zobacz tapicerkę poniżej pokrywy poduszki powietrznej pasażera. jeśli ma taki mały garb, to znaczy, że poduszki już raz wybuchły. dodatkowo możesz spawdzić przednią szybę (czy nie jest jakiejś innej firmy), bo poduszka pasażera wybuchając wybija ją - sprawdzone , 4. oryginalne szyby w SI są niby-zielone i mają znak takiego bumeranga w okręgu w miejscu logo producenta (nie gwiazdki). 5. jak z tyłu grak napisu SUBARU lub naklejka "Impreza ..." jest w dziwnym miejscy (sprawdź fotki Imprez w celu zlokalizowania domyślnych lokalizacji naklejki i napisu). niestety nie mam wersji turbo i nie wiem, na so zwracać uwagę przy kupowaniu GTka. na pewno dobrze jest posłuchać właściciela i zobaczyć, czy powie coś na temat schładzania turbiny przed zgaszeniem auta po nieco bardziej agresywnej jeździe. jekśli nic nie mówi i gasi samochód od razu, to może to znaczyć, że turbo długo już nie pociągnie. znam jedną osobę, która przez trzy lata zdążyła trzy razy remontować silnik i raz wymieniać turbinę, bo nie potrafi po ludzku dbać o auto z turbosprężarką. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubble Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Spytaj, czy olej w skrzyni był wymieniany i na jaki (wymiana co 50 tys. km). Warto też posłuchać odgłosów na wciśniętym i puszczonym sprzęgle (szukaj klekotu i/lub szumu). Zdarza się padnięte łożysko oporowe i/lub na wałku sprzęgła. Zwróć szczególnie uwagę na problemy z wrzucaniem biegów (głównie dwójki). powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 racja, zapomniałem o oleju w skrzyni! a jak wymieniać to tylko na Shell Gearoil SL. jeśli chodzi o wrzucanie drugiego biegu, to u mnie też jest z tym trochę lipa, tzn. trzeba to robić trochę bardziej świadomie niż z innymi biegami - po prostu Imprezy mają dość delikatne synchronizatory i te inne cuda typu wybieraki i biegi trzeba wbijać ładnie, z wyczuciem (wszystko do nauczenia). pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 racja, zapomniałem o oleju w skrzyni! a jak wymieniać to tylko na Shell Gearoil SL. ASO Subaru we Wrocku leje do skrzyń i mostów Castrola i innego tam nie kupisz. Jeżdżę na tym i nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 zacznij od tego zeby przejechac sie z wlascicielem... niech troche pojedzie swoim "stylem" pokarze Ci to jak prawdopodobnie traktowal auto... jak bedzie jechal nadzwyczaj spokojnie to proboj go podpuszczac... Ja GT kupilem od goscia ktory urzadzal popisowki na jezdzie probnej... silnik zarzniety byl po 50k km, sprzeglo po 70k itd... wtedy to do mnie nie docieralo... pozniej za to placilem. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Jak w temacie - powiedzcie - na co zwrócić uwagę (szczególną uwagę) przy kupnie imprezy. Jutro jadę oglądać jedną i chciałbym być przygotowany na wszystkie ewentualności. Z góry dzięki ... Sprawdz czy komora silnika nie jest pochlapana olejem i czy zderzak nie jest czarny wokol rury wydechowej. Jezeli tak jest, to prawdopodobnie silnik byl katowany na zimnym i puszczaja uszczelki pod glowica i/lub pod pokrywa zaworow. Po rozgrzaniu silnika jak staniesz np. na swiatlach i wlaczysz nawiew nie powienes poczuc zapachu oleju - to zly znak. Uwaga! Niektorzy sprzedawcy wlaczaja wewnetrzny obieg - wlasnie dlatego. Jeszcze pytanie kontrolne. Niech Ci gosc pokarze olej, ktory dolewa - jak przyleci z banka lub, co gorsza, ma olej w bagazniku, to prawdopodobnie musi czesto dolewac. W zachodnich poradnikach radza sprawdzic tez czy samochod jest cieply jak sie przyjezdza do domu do sprzedajacego. Czesto to oznacza, ze sa z nim klopoty i sprzedawca chcial sie nim przejechac, zeby sie upewnic, ze nie wystapia, jak bedziesz chcial sie nim przejechac. Tak czy inaczej nigdy nie zaszkodzi sprawdzic samochodu w ASO, albo chociaz w stacji robiacej badania techniczne. Mam nadzieje, ze pomoglem. Pozdrawiam, Michalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 jak przyleci z banka lub, co gorsza, ma olej w bagazniku, to prawdopodobnie musi czesto dolewac. Ale ja do nowego Forka dostałem właśnie litr oleju gratis i kazali wozić w bagażniku na wypadek ubytku. Więc to że wozi w bagażniku to jeszcze nic złego. Szczególnie w przypadku osób, które podobnie jak mój ojciec rzadko zaglądają pod maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tito83 Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Ok jestem po oględzinach. Przyjechałem i samochód był zimny. Gość zapalił go bez żadnych problemów. Przed zapaleniem otworzył maskę - silnik czysty, nie pochlapany olejem. Znikome ślady oleju było pod autem (na ziemi w garażu były 2 krople) i spód auta również był trochę mokry (tak jakby miska się pociła). Wymieniona przednia szyba, wystrzelona poduszka (ślady wokół przykrywki po str pasażera). Gość mówił, że tak go kupił. Mówił też, że lakier był odświeżany po zimie - widać bo jest śnieżno biały. Co do silnika to chodził bez zarzutów. Nic nie trzeszczy, pracuje równo na wolnych obr jak i przy wkręcaniu się na wyższe, skrzynia cacy. Wskażnik turbiny pokazywał ok 1 Bar'a. Więc chyba wszystko z nią ok, zwłaszcza, że gość zanim go wyłączył po jeździe odczekał dobra 3 minuty. Co do jazdy tym autem to wszystko było ok. Jechało prosto, nic go nie znosiło. Jedyne co mnie zaniepokoiło to delikatny stukot przy przejeżdżaniu przez nierówności w prawym kole (właściciel mówił, że to sworzeń amortyzatora - przyznał się, że można by go wymienić). Druga rzecz to przy ostrym hamowaniu ze 140 zaczęła trochę telepać kierownica i wydobywał się dziwny odgłos takiego huku. Gościu mówił, że to tarcze, które radziłby wymienić za jakieś 5 tyś km. Auto ma nowe reflektory od wersji 98 czyli pewnie był gdzieś uderzony. Zapomniałem napisać, że jest to impreza gt z 97r. Co myślicie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tito83 Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Oleju nie miał ani w bagażniku ani w bańce. Po jego kupnie sprawdzany był co 500 km i nic nie brał do teraz. Czy bierze to się pewnie okaże jeśli go kupię Zapachu oleju nie czułem a w aucie nie znalazłem żadnej choinki zapachowej czy innego badziewia maskującego zapach. Rura czarna w normie - tak jak w każdym innym aucie. SI ma przejechane 130000 i jest po wymianie rozrządu. Poradźcie proszę czy brzmi sensownie?? Do ASO napewno zajadę przy drugim spotkaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIG J Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 tito83 - możesz zdradzić jakie auto oglądałeś i w jakich pieniądzach ? Też szukam GT i takie informacje mogą mi pomóc. Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tito83 Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 SI gt z wa-wy. Cena 24000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agrowczas Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 ASO Subaru we Wrocku leje do skrzyń i mostów Castrola i innego tam nie kupisz. Jeżdżę na tym i nic się nie dzieje. Na razie - póki Ci nie polecą synchronizatory, wiadomo, że SL-ka to jedyny poprawny olej w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 racja, zapomniałem o oleju w skrzyni! a jak wymieniać to tylko na Shell Gearoil SL. ASO Subaru we Wrocku leje do skrzyń i mostów Castrola i innego tam nie kupisz. Jeżdżę na tym i nic się nie dzieje. ja Gearoil SL też nie mogłem dostać w swojej okolicy, więc udałem się do Kornecki Auto Sport ( http://www.korneckiautosport.com/ ) . pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikiloud Opublikowano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2007 Witam wszystkich. Noszę się z zamiarem kupna Subaru ale nie wiem co wybrać. Chciałbym zasięgnąć informacji na temat takich autek: -Outback H6-3.0 2003 -Outback 3.0R AT 2004-2005 -Forester 2.5XT Turbo 2004 (na co zwracać uwagę przy kupnie,co ile kilometrów przeglądy, wymiany oleju i rozrządu itd...) Wdzięczny będę za wszelkie informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langus Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Witam Za niecały miesiąc zamierzam stać się nowym - mam nadzieję - szczęśliwym posiadaczem tego samochodu. Zamierzam sprowadzić sobie z Niemiec wesję z 2004 roku, 2.0, 125 KM. Jakie będzie jego wyposażenie to nie wiem - co się uda kupić (: Będę jednak celował w automatyczną klimatyzację i reflektory przeciwmgielne bo to chciałbym mieć. Chociaż bardziej zależy mi na niższym przebiegu - będę namierzał takie z przebiegiem poniżej 70 tyś km. W związku zakupem mam pytania - jako że raczej używam samochodu do jeżdzenia niż do grzebania w nim i studiowania meandrów technicznych motoryzacji: 1. Na co w Foresterze zwracać uwagę przy zakupie? 2. Gdzie najczęściej przytrafiają się usterki i felery? 3. Które elementy zużywają się najszybciej w bieżacej eksploatacji? 4. Co jeszcze powinienem wiedzieć? Pytania może są tendencyjne - ale jak to przysłowie mówi: "Lepiej zapytać i być głupim przez 5 minut niż nie zapytać i być głupim przez całe życie". Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Na razie - póki Ci nie polecą synchronizatory, wiadomo, że SL-ka to jedyny poprawny olej w skrzyni no ja Cię proszę.... Każdy markowy olej zgodny specyfikacją z wymogami producenta będzie pracował poprawnie. Producent nigdzie nie podaje że to musi być Shell. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 1. Na co w Foresterze zwracać uwagę przy zakupie? 2. Gdzie najczęściej przytrafiają się usterki i felery? 3. Które elementy zużywają się najszybciej w bieżacej eksploatacji? 4. Co jeszcze powinienem wiedzieć? Najczęstsze usterki to drobne wycieki różnych płynów, sprawdź czy nie ma wycieków oleju przy rozrządzie. Słaba strona forestera to hamulce i one dość często się zużywają dodatkowo newralgiczne jest sprzęgło ( ja przy 110 tyś mam już trzecie!) Forek to bardzo mało awaryjne auto i trzeba się postarać żeby go popsuć. :wink: Pozdrawiam P.S. Forek w budzie z 04 to najładniejsze auto w swojej klasie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Forek to bardzo mało awaryjne auto i trzeba się postarać żeby go popsuć. Słaba strona forestera to hamulce i one dość często się zużywają dodatkowo newralgiczne jest sprzęgło ( ja przy 110 tyś mam już trzecie!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Forek to bardzo mało awaryjne auto i trzeba się postarać żeby go popsuć. Słaba strona forestera to hamulce i one dość często się zużywają dodatkowo newralgiczne jest sprzęgło ( ja przy 110 tyś mam już trzecie!) Hogi na swoje usprawiedliwienie mam, że jako drugi właściciel jeszcze go nie zepsułem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boogis Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Witam tak sobie czytam i mam też pytańko bo zamierzam zmienić samochodzik na Subaru Legancy 2.0 125 albo 116 kM i związku z tym mam pytanie jak pojadę do gościa to na co mam zwrócić uwagę. Jedni piszą że amortyzatory, inni że sprzęgło, wycieki - pytanie jakie? Generalnie samochód jest bez turbo to w zasadzie co musiałbym zrobić z wyjątkiem wymiany rozrządu, pasków oleju w silniku bo nigdy jeszcze subaru nie miałem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Witam tak sobie czytam i mam też pytańko bo zamierzam zmienić samochodzik na Subaru Legancy To masz problem, rzadki model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktagon Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 hej mam na oku Legacy turbo 2.0 z 1992r w kombi auto jest od tzw znajomego, ale sami wiecie jak to bywa na co zwracać uwagę przy oględzinach ? obejrzałem je w miarę dokładnie, ale na pewno jeszcze nie raz sobie je oblookam aby miec pewność, ze na minę nie wejdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 ale stary wątek odkopałeś :wink: Najlepiej podjedź do ASO albo innego zaprzyjaźnionego warsztatu ogarniającego Subaru ... i będziesz wiedział dużo więcej niż byś sam się doszukiwał ... koszt takiego sprawdzenia (ok 200) jest przecież niewielki w porównaniu sumy jaką chcesz wydać na zakup samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktagon Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 hehe nie Ja tylko kolega zamer, który mi wskazał ten temat wiesz temat stary, auto, które chce kupić też stare jasne do warsztatu pojadę, ale są rzeczy, na które mogę zwrócić uwagę już przy oględzinach zanim pojadę do aso akurat z aso nie ma problemu bo kontakty już mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się