Skocz do zawartości

Na co zwrócić uwagę przy kupnie


tito83

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam, po 3latach użytkowania wolnego ssaka powoli zaczynam myśleć nad zmianą na takie jakie powinna być Impreza ;) Od zawsze podobał mi się GTek po lifcie, tylko że cały plan upadł jak dotarłem do artykułu iż Imprezy z lat 1998-2000 zdaniem mechaników nie były udane - chodzi o silnik, który miał problem z podwyższoną temperaturą spalania co prowadziło nawet do wypalenia denka tłoka. Problem niby rozwiązali po 2000r. Czy ktoś może potwierdzić te informację i czy jeśli tak to w jakim stopniu grozi to silnikowi, czy są to sporadyczne przypadki czy przy każdej forsownej jeździe trzeba się obawiać iż z tłoka zrobi się jajecznica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 22.05.2007 o 19:47, bartek@klubsubaru.pl napisał:

1. skręć koła na maksa i pojedź powoli na jedynce. jeśli nic nie będzie trzaskać, to znaczy, że przedni i tylny dyfer są OK (niech koledzy mnie poprawią, jeśli się mylę),

2. zobacz szpary pomiędzy pokrywami bagażnika i silnika. jeśli są takie same po każdej ze stron, to znaczy, że auta albo nie było uderzone, albo - jeśli jest po uderzeniu - że było dobrze zrobione,

3. jeśli to jest Impreza z lat 1992-1998, to zobacz tapicerkę poniżej pokrywy poduszki powietrznej pasażera. jeśli ma taki mały garb, to znaczy, że poduszki już raz wybuchły. dodatkowo możesz spawdzić przednią szybę (czy nie jest jakiejś innej firmy), bo poduszka pasażera wybuchając wybija ją - sprawdzone :(,

4. oryginalne szyby w SI są niby-zielone i mają znak takiego bumeranga w okręgu w miejscu logo producenta (nie gwiazdki).

5. jak z tyłu grak napisu SUBARU lub naklejka "Impreza ..." jest w dziwnym miejscy (sprawdź fotki Imprez w celu zlokalizowania domyślnych lokalizacji naklejki i napisu).

 

W dniu 23.05.2007 o 07:03, bubble napisał:

Spytaj, czy olej w skrzyni był wymieniany i na jaki (wymiana co 50 tys. km). Warto też posłuchać odgłosów na wciśniętym i puszczonym sprzęgle (szukaj klekotu i/lub szumu). Zdarza się padnięte łożysko oporowe i/lub na wałku sprzęgła. Zwróć szczególnie uwagę na problemy z wrzucaniem biegów (głównie dwójki).

 

W dniu 23.05.2007 o 14:23, Michalis napisał:

Sprawdz czy komora silnika nie jest pochlapana olejem i czy zderzak nie jest czarny wokol rury wydechowej. Jezeli tak jest, to prawdopodobnie silnik byl katowany na zimnym i puszczaja uszczelki pod glowica i/lub pod pokrywa zaworow. Po rozgrzaniu silnika jak staniesz np. na swiatlach i wlaczysz nawiew nie powienes poczuc zapachu oleju - to zly znak. Uwaga! Niektorzy sprzedawcy wlaczaja wewnetrzny obieg - wlasnie dlatego.

 

 

 

czas archeologii!

 

nie chciałem zakładać kolejnego tematu w tym samym tonie, troszkę mogło się pozmieniać, ale wybieram się oglądać lanosa z 2008,  czy poza wyżej wymienionymi cytowanymi kawałkami, plus poruszanymi w temacie jest jakiś aspekt który trzeba sprawdzić?

Jak sprawdzić czy silnik chodzi "równo"? o ile w R4 byłbym w stanie określić czy motor "chodzi ładnie, równo" tak w boxerze niestety nie do końca, no chyba że coś będzie napi...mocno stukać metalicznie, to poznam ;) jakiekolwiek porady odnośnie tego jak sprawdzić silnik?

 

edit; chodzi o wolnossaka

Edytowane przez 1uq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania silnika w układzie bokser jest taka sama jak silnika rzędowego z tą różnicą, że w jednym tłoki leżą, a w drugim stoją. :) 

Jeżeli ogólnie potrafisz słuchowo wychwycić niedomagania silnika R4 to z bokserem też sobie dasz radę. Jeżeli nie to po prostu weź kogoś kto się na tym zna. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bokser ma w zasadzie inna kolejność zapłonów niż popularne silniki rzędowe. Ale od Subaru silnik pracuje bardzo równo. Praktycznie nie powinno nim telepać. Monety nie postawisz ale kultura pracy choćby na wolnych jest wysoka. Mój mechanik określa to że "bardzo mu się podoba praca tego silnika, tak miękko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty masz mechanika?? Chyba, że jakiegoś przyuczasz default_biglol.gif

 

Pod blokiem silnika nie wyjmę do UPG:P Długa historia ale generalnie u niego dłubie z drobnymi rzeczami (np tarcze, klocki, wymiana opon) ale np sprzęgło to on już mi robił w innym samochodzie, tak jak blacharke, konserwację, klima. Taka po części symbioza:)

 

On naprawia wszelakie samochody, a ja tylko swoje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, przed zakupem WRX z okolic Łodzi, zabrałem miernik grubości lakieru, stetoskop i mało brakowało, abym go kupił. Blob. Sam sprzedający się podłożył. Chciał mi pokazać jaki to piękny egzemplarz. Dodał gazu i huk z jednej z panewek osłabił mnie. Nawet stetoskopu nie wyciągnąłem. Ale muszę przyznać, że gość był honorowy. Żadnego namawiania. Wręcz jakby przeprosiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...