mechanik Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 5 godzin temu, KermitFrog napisał: Jeździłem długim z benzyna 2.0 t. Rewelacja! Spalanie? Ja wziąłem na testy w piątek, pojeździłem w korkach warszawskich. OK. 13l/100 km, przy baaardzo delikatnym traktowaniu. Może jeszcze do tych 12 by się udało zejść? Subaru miało być właśnie tańszym spełnieniem marzeń o Wranglerze, ale jak tu czytam to... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Mojej żonie pali teraz około 11 l/100km. Jeździ dużo, teraz zmieniła koła na AT. Żona jeździ dynamicznie, auto jest dużo dynamiczniejsze od Subaru Forester 2.0 wolnossacego, zresztą jak jeździłeś to wiesz. Tylko coś dużo Ci spalił. Mój ma lift 2.5 cala i stalowe zderzaki, snorkel. Może jeździłeś Rubiconem na MT, one palą tak z litr więcej jeśli to ma dla Ciebie znaczenie. Bierz jak możesz, my z żoną urodziliśmy się na nowo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KermitFrog Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Mojej żonie pali teraz około 11 l/100km. Jeździ dużo, teraz zmieniła koła na AT. Żona jeździ dynamicznie, auto jest dużo dynamiczniejsze od Subaru Forester 2.0 wolnossacego, zresztą jak jeździłeś to wiesz. Tylko coś dużo Ci spalił. Mój ma lift 2.5 cala i stalowe zderzaki, snorkel. Może jeździłeś Rubiconem na MT, one palą tak z litr więcej jeśli to ma dla Ciebie znaczenie. Bierz jak możesz, my z żoną urodziliśmy się na nowo. No właśnie! Zawrócił mi w głowie ten samochód Jeździłem Sahara na szosowych oponach. Pytanie czy Wy tez po Warszawie jeździcie lub innym dużym mieście? Wiesz, nie ukrywam, musiałem sprawdzić czy rozhuśta się do tych 180 km/h, jak dynamika, auto nie wyczute było, być może da się oszczędniej.Nie wiem czemu moja żona stwierdziła, ze to traktor i się nie nadaje na auto rodzinne Gdyby cena była jak za Forestera to pewnie by mnie tu nie było no i handlowiec dupa, ale to nie to forum. WSPANIAŁY WÓZ, buduje ego Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 26 minut temu, KermitFrog napisał: No właśnie! Zawrócił mi w głowie ten samochód Jeździłem Sahara na szosowych oponach. Pytanie czy Wy tez po Warszawie jeździcie lub innym dużym mieście? Wiesz, nie ukrywam, musiałem sprawdzić czy rozhuśta się do tych 180 km/h, jak dynamika, auto nie wyczute było, być może da się oszczędniej. Nie wiem czemu moja żona stwierdziła, ze to traktor i się nie nadaje na auto rodzinne Gdyby cena była jak za Forestera to pewnie by mnie tu nie było no i handlowiec dupa, ale to nie to forum. WSPANIAŁY WÓZ, buduje ego Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 180 km/h Rubikon nie pojedzie bo jest ograniczenie do 160 lub 170, a po za tym strach jechać takim klockiem tyle co mały rabat dał? Kolega wynegocjował Rubicona za 220 tys:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 22 minuty temu, KermitFrog napisał: Gdyby cena była jak za Forestera to pewnie by mnie tu nie było no i handlowiec dupa, ale to nie to forum. WSPANIAŁY WÓZ, buduje ego Moja żona po przejechaniu Wranglerem 35 tys kilometrów stwierdziła że chce takie dla siebie. Właśnie z USA przyjechał Rubicon 3.6 krótki. Powiem Ci że na tych szosowych oponach wogóle nie jeździłem, zdjelismy już w salonie. Ale na AT około 190 km/h to żaden problem. Tym bardziej w serii. Auto jest aluminiowe więc lekkie i mocy aż nadto, skrzynia biegów petarda po prostu. Bierz mówię Ci, nie będziesz żałować. My żałujemy że wcześniej nie kupiliśmy tego auta. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 31 minut temu, KermitFrog napisał: Jeździłem Sahara na szosowych oponach. Pytanie czy Wy tez po Warszawie jeździcie lub innym dużym mieście? Tak, Trójmiasto Sopot Gdynia, Gdańsk. Po pracy przedmieścia, w weekendy wyprawy bliższe i dalsze. Ekipa mega ludzi. Pozdrawianie się na trasie super sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KermitFrog Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Tak, Trójmiasto Sopot Gdynia, Gdańsk. Po pracy przedmieścia, w weekendy wyprawy bliższe i dalsze. Ekipa mega ludzi. Pozdrawianie się na trasie super sprawa. W tych stronach to jakoś tak przyjemniej się jeździ Trójmiasto jest pozytywne W korkach na Puławskiej nie ma zmiłujWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Teraz, KermitFrog napisał: W tych stronach to jakoś tak przyjemniej się jeździ Trójmiasto jest pozytywne W korkach na Puławskiej nie ma zmiłuj Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W Warszawie często bywaliśmy i umiemy tam jeździć, hehe ale u nas faktycznie spokojniej. W Warszawie jest spora ekipa Wranglerów. Spoty co tydzień. Pod Warszawą sporo offroadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KermitFrog Opublikowano 10 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 180 km/h Rubikon nie pojedzie bo jest ograniczenie do 160 lub 170, a po za tym strach jechać takim klockiem tyle co mały rabat dał? Kolega wynegocjował Rubicona za 220 tys:) Nie otrzymałem żadnej oferty. Kilka miesięcy temu kupiłem u niego samochód dla żony, zreszta taki jaki chciał mi sprzedać Mam czym jeździć, nie ma presji. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2020 Godzinę temu, Grzesiek89 napisał: 180 km/h Rubikon nie pojedzie bo jest ograniczenie do 160 lub 170, a po za tym strach jechać takim klockiem tyle Nie jest strach, te auta jeżdżą bardzo fajnie. Rubicon ma wolniejsze przełożenia w mostach więc jest wolniejszy i ma elektroniczne ograniczenie do 160km/h. Sahara ma ograniczenie prędkości 200km/h i faktycznie to już dużo, ale jak ktoś wcześniej pisał pogoda i wiatr mają bardzo duże znaczenie. Jasne że osobówka pojedzie szybciej, ale szczerze to bardzo dynamiczny samochód. Godzinę temu, Grzesiek89 napisał: Kolega wynegocjował Rubicona za 220 tys:) Nie ma różnicy w cenie między Rubiconem i Saharą. Teraz są też auta z zeszłego rocznika, i tu można zejść do takiej kwoty. Różnicę w cenie robią dodatki. Soft top kosztuje ponad 12tys. Jeśli go nie ma, auto jest tańsze, sama cena bez specyfikacji nic niewiele mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 @mechanik jak wygląda we Wranglerze tylna kanapa ? Kilka lat temu jak oglądałem i przymierzałem to tak średnio komfortowo to wyglądało - proste siedzisko 90 stopni. Coś zmienili ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, RoadRunner napisał: @mechanik jak wygląda we Wranglerze tylna kanapa ? Kilka lat temu jak oglądałem i przymierzałem to tak średnio komfortowo to wyglądało - proste siedzisko 90 stopni. Coś zmienili ? U mnie siedzą najczęściej dzieci w fotelikach. Jako pasażer z tyłu jechałem z raz i było bardzo dobrze. Znajomi też kilka razy jechali i było OK. Nadmuch na pasażerów z tyłu w tunelu środkowym bardzo fajnie robi. Miejsca sporo, uważam że wiecej niż w Foresterze SJ. Nie chcę być nieobiektywny ale uważam że na prawdę nie ma się do czego przyczepić. Tapicerka, zwłaszcza skórzana i przeszycia też ładne. W obecnym jest zdaje się mechanizm pochylenia tylnej kanapy, ale głowy nie dam, muszę sprawdzić. Do poprzedniej generacji zestaw umożliwiający pochylenie oparcia można dokupić za niewielkie pieniądze. Edytowane 15 Lipca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayo Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 jest opcja gdzies w 3miescie zobaczyc i przejechac sie z Toba ? chodzi mi po glowie ledwie od... 25 lat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 (edytowane) 36 minut temu, Ayo napisał: jest opcja gdzies w 3miescie zobaczyc i przejechac sie z Toba ? chodzi mi po glowie ledwie od... 25 lat Tak, jasne. W tej chwili jestem za granicą. Będę pod koniec lipca. Natomiast polecam dealera, fabrycznym bez problemu można się przejechać, na weekend też pewnie dadzą. Pogadamy, powiem Ci co warto zmienić. Edytowane 16 Lipca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowalesik Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 (edytowane) Wrangler, obok Outbacka, to drugie auto, które chodzi mi po głowie. Tyle, że Wrangler to albo w piach i błocko, albo wkoło komina. Na długie autostradowe podróże taki klocek... Z drugiej strony, przy krótkich trasach, po zdjęciu dachu i drzwi, wiatr we włosach... Ja akurat rozważam tylko krótkiego, z soft i hard topem. @mechanik czy Twój MY18 to 2.0T czy coś innego? Jeśli 2.0T, który silnik wydaje się lepszy/praktyczniejszy do użytkowania codziennego: 3.6 czy 2.0T? W US standardem jest 3.6, 2.0T jako opcja. Edytowane 16 Lipca 2020 przez Kowalesik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 1 minutę temu, Kowalesik napisał: @mechanik czy Twój MY18 to 2.0T czy coś innego? Jeśli 2.0T, który silnik wydaje się lepszy/praktyczniejszy do użytkowania codziennego: 3.6 czy 2.0T? W US standardem jest 3.6, 2.0T jako opcja. Trudne pytanie. Jeśli auto ma być kupione u polskiego dealera, to wyboru nie ma. Wybór silnika jest tylko przy imporcie. Trudno powiedzieć co lepsze. Oczywiście V6 ma fajny dźwięk, udowodnił swą niezawodność. Jeśli chodzi o moc i moment te silniki są bardzo podobne, tyle że oczywiście doładowany silnik dostarcza momentu w szerszym zakresie. 2.0 TURBO bardzo łatwo też podnieść moc, jesli ktoś chciałby więcej. Mam kolegów którzy jeździli JL w obu wersjach silnikowych i fajniej się jeździ 2.0 TURBO. Na spocie jechałem na prawym z kolegą który ma JLU 3.6 i muszę przyznać że fajnie ten silnik gada. Twój wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowalesik Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 Czyli będę musiał się przejechać obydwoma Auto będę kupował w US, gdzie mieszkam, więc jakiś tam wybór mam. Wersji też jak psów, od nadmiaru głowa boli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 Mnie ciekawi jak szybko się zgrzeje taki 2.0 turbo w terenie na reduktorze i komp utnie połowę mocy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 (edytowane) 8 minut temu, Tommo napisał: Mnie ciekawi jak szybko się zgrzeje taki 2.0 turbo w terenie na reduktorze i komp utnie połowę mocy silnika. Nie zdarzyło mi się jeszcze, w Albanii trzy dni tylko na reduktorze. Jednak wentylator śmigło ma gigantyczne. Są też akcesoryjne wydajniejsze chłodnice. Inna sprawa, że o chłodnicę trzeba w terenówce bardzo dbać, myjemy dokładnie ją po każdym offroadzie, do tego auto jest nowe. Pewnie po jakimś czasie i tak trzeba będzie ją zdjąć i dokładniej wymyć albo wymienić. Póki co nie mamy problemów, a inne auta się grzały w kolumnie. Trochę czasu minie to będzie więcej doświadczenia. Będzie Tunezja, Sahara. Na razie jest bardzo dobrze, a muszę dodać że latem cały czas wydajnie pracowała klimatyzacja. Edytowane 16 Lipca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowalesik Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 Przecież Wranglery w US jeżdża po wszystkim, o bazie części/akcesoriów aftermarket nawet nie wspominam, bo jest ogromna. Chyba zacznę robić zdjęcia modyfikowanych Wranglerów, które widzę u siebie w CT. Jest ich mnóstwo, niektóre wręcz zahaczają o monster trucks, a jednak nie mieszkam na bezludziu . Gdyby to 2.0T było za delikatne, szybko byłaby burza wśród użytkowników. U mnie Wrangler robiłby za bulwarówkę, więc ewenualnie przegrzewanie by mu nie groziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 8 minut temu, Kowalesik napisał: mnie Wrangler robiłby za bulwarówkę, więc ewenualnie przegrzewanie by mu nie groziło Jestem na grupie i forum i w USA i w PL, nikt nie narzeka na przegrzewanie. Co do silnika, jeśli mieszkasz w USA to nie zastanawiaj się tylko bierz 3.6 V6. W polskich realiach dość istotne są kwestie opłat i tego że 3.6 trzeba samemu importować, w salonie ich nie ma., więc bierze się to pod uwagę siłą rzeczy. Gdyby w ofercie był 3.6 pewnie byśmy go brali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 6 godzin temu, mechanik napisał: Jestem na grupie i forum i w USA i w PL, nikt nie narzeka na przegrzewanie. Co do silnika, jeśli mieszkasz w USA to nie zastanawiaj się tylko bierz 3.6 V6. W polskich realiach dość istotne są kwestie opłat i tego że 3.6 trzeba samemu importować, w salonie ich nie ma., więc bierze się to pod uwagę siłą rzeczy. Gdyby w ofercie był 3.6 pewnie byśmy go brali. Wrangler bez V6 z 2,0T to trochę jak Mustang bez V8 z 2,3. Niby to samo a nie to samo. Oba auta są dla mnie ikonami amerykańskiej motoryzacji, i to „europeizowanie” poprzez silniczki turbo jak dla mnie dobrze im nie robi. Ale to tylko moja opinia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 Nie tyle chodzi o grzanie samego silnika co dolotu w turbodoładowanym silniku. W terenie nie masz pędu powietrza, który schładza intercooler. To powoduje, że sprawność mocno doładowanego, niedużego silnika gwałtownie spada. W dużym wolnossaku tego praktycznienie poczujesz, chyba że jesteś wysoko w górach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 1 godzinę temu, Tommo napisał: Nie tyle chodzi o grzanie samego silnika co dolotu w turbodoładowanym silniku. W terenie nie masz pędu powietrza, który schładza intercooler. To powoduje, że sprawność mocno doładowanego, niedużego silnika gwałtownie spada. W dużym wolnossaku tego praktycznienie poczujesz, chyba że jesteś wysoko w górach. U mnie na reduktorze turbo praktycznie nie ładuje, musi być bardzo stromy podjazd lub targanie kogoś z wklejki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 1 godzinę temu, chojny napisał: U mnie na reduktorze turbo praktycznie nie ładuje, musi być bardzo stromy podjazd lub targanie kogoś z wklejki. No i wtedy, kiedy potrzebujesz pełnej mocy silnika może się okazać, że silnik spuchnie i straci moc. To jest niestety bolączka silnika z turbo. Wodny intercooler poprawia sytuację ale też nie na długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 10 minut temu, Tommo napisał: No i wtedy, kiedy potrzebujesz pełnej mocy silnika może się okazać, że silnik spuchnie i straci moc. To jest niestety bolączka silnika z turbo. Wodny intercooler poprawia sytuację ale też nie na długo. Jeździłeś kiedyś na reduktorze? Jeszcze nigdy mi nie zabrakło mocy czy momentu, trakcji tak ale nigdy mocy. Dyfer pomielony a silnik nawet nie zszedł z obrotów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się