Skocz do zawartości

montaż turbosprężarki


Rafal Wierzba

Rekomendowane odpowiedzi

dużo DUŻO taniej będzie zrobić przekładkę silnika już uturbionego z imprezy.

 

Ale jakbym miał strzelać ile by kosztowało uturbienie wolnossaka to bym rzekł 15kzł - w opcji minimum.

Edytowane przez Michał Guz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko zrobisz samemu. Kupisz okazjonalnie graty itd. Ewentulanie z pomocą kogoś później to wystroisz. Ale i tak kosztuje to worek pieniędzy. Samo wsadzenie kompresora które wydaje się prostsze to koszt ok 15 tys. A do takiego silnika nie dmuchniesz za dużo bo jest doprężony, wieć trzeba go dodatkowo odprężyć. Wiąże się to z zdjęciem czapek itd. Lepiej sprzedaj i kup coś już uturbionego

 

Uważam że temat można zamknąć bo pełno takich pytań na forum już było.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafal Wierzba napisał:

Czy ktoś z was wkładał turbosprężarkę do subaru legacy 2.0L. 165km?Jeśli tak to jaki jest koszt takiego montażu?Polecane firmy które profesjonalnie takimi usługami się zajmują?

Za słabe graty masz w aucie by skończyło się na samym dołożeniu turbo. Ja u siebie robiłem przekładkę z Imprezy GT do Legacy 2,0 z 1996 roku. Nie ma to ekonomicznie żadnego sensu, po prostu taki kaprys. Sprzedaj auto jakie masz i kup Legacy GT - taniej i mniej problemów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Yoosyn napisał:

Oj tam oj tam, ja polecam. Trzeba być tylko ogarniętym mechanicznie, elektronicznie i mieć jakieś zaplecze. Jak nie to.. @BelegUS wyczerpał temat :P

 

W SOHC, gdzie silnik można kupić za czapkę gruszek, i jest dużo prostszy konstrukcyjnie, samego mnie kusi się pobawić (zwłaszcza że przetarliście szlaki). W DOHC ze zmiennymi fazami, jak w temacie... no ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie czy się da, odpowiadam tak. Ile to będzie kosztować? W moim przypadku czyli EJ22 wyszło jakieś 1000-1500 zł. W nowszych silnikach będzie na pewno drożej. Starsze były bardziej idiotoodporne ;) Poza tym wymaga to dużo cierpliwości, czasu i chęci do kombinowania. Jeśli się tego nie ma i chce się dać komuś do zrobienia to dużo taniej wyjdzie opcja ze zmianą sinika lub niestety auta. Mówię z autopsji. A poniżej dowód że można ;) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Danko napisał:

A ktoś wykonywał juz swapy w Legacy z 2.0 na h6 lub turbo? Jakieś konkretne kwoty mogłyby tu paść? No i ważne info przy operacji? :P

 

Diesle ludzie konwertowali na H6 to i benzynę się da. W przypadku diesli było to bardziej opłacalne niż naprawa SBD, ale akurat ta była swego czasu bardzo droga, bo w przedziale 25-30k+ wiec nic dziwnego ze ludzie wkładali H6. Ale w przypadku 2.0R to raczej nie ma sensu, bo to auto stosunkowo łatwo sprzedać, trochę się dołoży i można kupić H6 albo GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Danko napisał:

A ktoś wykonywał juz swapy w Legacy z 2.0 na h6 lub turbo?

Tak tylko z 2,0D - z prostego powodu - niski koszt zakupu egzemplarza z uszkodzonym silnikiem

O koszta trzeba by pytać @house_1

Sam posiadam przerzutkę  OBK + silnik od LGT

7 godzin temu, Sikooo11 napisał:

Był projekt imprezy z h6 turbo, co do kwot pojęcia nie mam

Był i jest ale jedna taczka to za mało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest łatwo znaleźć dobre LGT w Polsce. Wogole tych aut jest bardzo mało.

 

 

SWAP 2.5 turbo nie byłby bardzo problemowy, koszt pewnie 12-15 koła.

 

Pamiętaj jednak że LGT to nie sam silnik, to dużo lepsze auto w porownaniu do zwyklego Legacy, chociażby masz mocniejszą skrzynię plus sprzęgło, duże hamulce jak w H6.

Dodatkowo LGT, jak to auta ze Stanów, zazwyczaj są wypasione, szczególnie biorąc pod uwagę ich roczniki. Nawet audio jest całkiem inne, dużo lepsze niż w zwykłym Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najniższa linia oporu wyjdzie z 20 tysięcy myślę silnik widziałem za chyba 13, skrzynia też z 5-6. Jakiś hebel, ew. robocizna.. Nieopłacalne, chyba, że się znajdzie np. Z Niemiec po strzale w tył za grosze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie opłacalne.

Lepiej wyłożyć 25-30 tys zł  i kupić normalne Legacy GT.

 

Widziałem jakiś czas temu na allegro zdrową na pierwszy i drugi rzut oka sztukę za 28 tys zł do negocjacji.

Edytowane przez maciek323
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już z dużym zapasem chyba, tak żeby mieć od razu pod ręką +/- 10 tys zł na kapitalkę silnika, w razie czego?

Myślę że w granicach 30 tys dałoby się dostać dobry egzemplarz.

No a posiadanie zapasu na jakieś remonty, tylko na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na pakiet startowy 2-3k by trzeba. Rozrząd, oleje itd. Ubezpieczenie w moim przypadku 2k+, bo jestem młody i mam szkodę na koncie. Dodatkowo jak kupujesz samochód, zawsze coś się znajdzie do zrobienia. To powiedzmy, kupię LGT za 30k. + startowy, to 33, opłaty to już powiedzmy 35. I 5 górki. To może faktycznie aż za dużo :biglol:Ale no zależy za ile uda się kupić. 

Juz moje Legacy kupiłem na styk, a nawet na minus i drugi raz nie chciałbym tak robić. 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze dodać, że Legacy GT przed liftem (roczniki 2004-2006) mają dużo solidniejszy silnik niż te poliftowe.

 

Przedlift Legacy GT ma bebechy silnika takie jak STI.

EJ255 w przedliftowym Legacy GT to zupełnie inne EJ255 niż w WRX.

 

Róznice to: Inne tłoki i głowice, kompresja 8.2:1 w przedlifcie, w polifcie 8.5:1 .

 

 

Silnik taki jak w przedliftowym Legacy GT ma również Forek MY04 i MY05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...