Wade

Użytkownik
  • Zawartość

    179
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O Wade

  • Ranga
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    Impreza GC8
  • Zainteresowania
    Mechanika

Ostatnio na profilu byli

356 wyświetleń profilu
  1. Tak o ile odłączenie akumulatora na kilka minut daje taki efekt. Kocham tą markę Usterki same się naprawiają no może z lekko pomocą. Problem rozwiązany za pomocą podłączenia zielonych kostek od auto diagnozy i wykonania jazdy próbnej. Problem zniknął, auto śmiga. Pozdrawiam
  2. Witam, tym razem z nieznanego mi powodu zastał mnie problem z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego. Zaczęło się od wymiany łapy sprzęgła. Po prostu wyciągnąłem silnik, wymieniałem łapę, skręciłem wszystko do kupy, włączam zapłon a tu niespodzianka; uruchomiły się wentylatory. Miał problem z odpalaniem ale się udało. Wentylatory chodzą cały czas. Jedyne kostki jakie odłączyłem to te łączące silnik z ECU. Przed sprzęgłem wszystko działało. Od tamtej pory tak zostało. Teraz opisze co zrobiłem: 1. Odczytałem następujące błędy: błąd czujnika płynu chłodniczego, przekaźnik rozrusznika ( to pewnie dla tego że ciężko odpala), błąd silnika krokowego ( to pewnie dla tego że odpala kilka razy, potrzęsie nim, potem gaśnie i tak kilka razy aż załapie) 2. Rezystancja na czujniku zmierzona i wynosi 1.5 kOhma ( 2-3 powinno być przy 20 stopniach) 3. Zamontowałem nowy czujnik z takim samym wynikiem pomiaru - nie pomogło 4. Sprawdziłem przejście między ECU a czujnikiem, jest zgodzie z schematem. 5. Opór między kostką czujnika a ECU, w normie 6. Napięcie na wejściu czujnika 5V 7. Napięcie na wyjściu czujnika od 3-5V w zależności na ile już się rozgrzał płyn ( zgodnie ze schematem powinno być około 1V po rozgrzaniu) 8. Rezystancja między kostką czujnika z masą dla jednego pinu wynosi 2 kOhmy a dla drugiego około 6 Ohmów. 9. Podmiana takiego samego komputera z tym że podmieniony miał immobilizer przez co nie mogłem odpalić ale po zapłonie wentylatory był cicho 10. Badając przejście między kostką a masą samochodu na jednym pinie pojawiło się przejście ( to mnie najbardziej dziwi bo chyba tak nie powinno być, ale pewny na 100% nie jestem) Jakieś pomysły o co może mu chodzić? A może znalazł by się ktoś w okolicy Bydgoszczy co by chciał się spotkać i zrobić szybką podmiankę ECU od silnika 2.0 115 KM bez immo?
  3. Czołem koledzy, temat błahy ale sprawia mi duży problem. Czy ktoś może ma na tyle dobrą pamięć i pamięta w którym miejscu jest zamontowana kulka na której pracuje łapa sprzęgła w Imprezie GF 1995 ? Są dwie opcje bo są obok siebie dwa gwinty (jeden wyżej, drugi niżej) i wygląda jakby obydwa pasowały. Niestety nie znalazłem ani jednego zdjęcia na którym było by to widać bo zawsze jest założona łapa sprzęgła która wszystko zasłania jedynie na jednym nagraniu które znalazłem widać jak wspornik jest zamontowany na tym górnym ale nie mam pojęcia co to za model. U siebie niestety nie sprawdzę bo w trakcie demontażu sprzęgła owa kulka wyszła razem z pęknięta łapą i teraz nie wiem gdzie ją zamontować Załączam fotkę na której widać owe dwa otwory. Oj przepraszam za błędny dział, właśnie dostrzegłem.
  4. Dzięki ale bardziej mi zależy na miejscu montażu od wewnątrz, do czego to się przykręca i w jakie otwory o ile istnieją w wersji EU
  5. Hej ludziska czy ktoś przerabiał z was montaż takiej elektrycznej antenki do GC (1993-1997)? A może ktoś kto ją ma fabrycznie mógłby się podzielić informacjami w jakim miejscu jest dokładnie zamontowana i w jaki sposób? Fotki mile widziane. Byłbym wdzięczny za informacje gdyż nie chciałbym wiercić jednej jak jedna dziurka
  6. Hej ludziska lekko odgrzewam kotlecika Znudziła mi się stara kierownica i chciałbym ją zmienić tylko nie do końca wiem jaka będzie pasować ( chodzi o wieloklin, kostki poduszek itd. ma być w 100% plug and play). Może pomożecie? Autko do Impreza z 1995 a o to kandydaci: 1. https://s11.postimg.org/gmc6ldkyb/image.jpg 2. https://s9.postimg.org/dl12mn61b/image.jpg 3. https://s8.postimg.org/hv8naqkdh/image.jpg 4. https://s10.postimg.org/bl8k6eend/image.jpg Nie będę ukrywał ze najbardziej mi zależy na 3
  7. Dobra podejdźmy do sprawy na spokojnie. Najpierw daj znać jaki masz rodzaj komputera. Jak sprawdzić? Podwijasz dywan z pod nóg pasażera i masz tam taką metalową blachę na 4? śrubki. Pod nią masz kompa. Sprawdź na ile jest kostek. W tym przypadku będą albo dwie ( komp od 1.6, 1.8) albo trzy ( 2.0). Druga sprawa daj znać jaki masz kolektor ssący. Ten od 1.6 ma jedynie otwory na kanały głowicy i przepustnicę natomiast ten od 2.0 ma jeszcze dodatkowo na silniczek krokowy obok przepustnicy. Ten od 1.6 jest dodatkowo dzielony na dwie części. Trzecia rzecz sprawdź czy masz czujnik położenia wałka rozrządu i rodzaj wiązki na silniku. Wygląda tak samo jak czujnik wału który znajduje się nad kołem pasowym natomiast czujnik wałka jest w prawej głowicy ( przodem do auta). A jeśli chodzi wiązkę to wystarczy jak sprawdzisz przy okazji czujnika wałka czy jest tam jakaś luźna kostka na dwa piny ( podobna do tej od wtryskiwaczy, powinna być podpięta do czujnika wałka jeśli jest) Czwarta rzecz to na ile przewodów masz tą przepławkę. 2.0 były na cztery a 1.6, 1.8 na trzy Piąta sprawa to można by sprawdzić jakie masz koło impulsowe na wale. Chodzi o rozstaw zębów na nim i ich ilość. Znajduje się ono pod kołem pasowym. Czyli ściągasz pasek, odkręcasz koło pasowe, ściągasz osłonę i masz koło na wierzchu. Gdybyś miał problem z kołem pasowym to tu opisałem jak je łatwo odkręcić http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/83752-odkr%C4%99canie-k%C3%B3%C5%82-pasowych/ Daj znać co z tymi rzeczami i będziemy myśleć dalej nad opłacalnością bo generalnie koszty dla allegrogo mniej więcej są takie: 1. Przepustnica >50 2. ECU do 2.0 > 100 3. Krokowiec > 100 4. Kolektor ssący > 50 ( mi chyba jeden został, jak znajdę masz go za free bo i tak miałem wywalić) 5. Przepływomierz > 100 Jak popytasz na forum na pewno wyhaczysz te graty dużo taniej. Tu masz stronę z katalogiem do części. Możesz sobie porównać wiele rzeczy które masz a które powinieneś. http://opposedforces.com/parts Kolektor od 1.6, 1.8 ( widać te dwie części u podstawy): https://www.megaparts.eu/uploads/productgalleryfile/images/960x635/DSC_88121453124788.JPG Kolektor od 2.0: https://s11.postimg.org/buijf7bkj/IMG_5447.jpg Komp od 1.6, 1.8: https://s21.postimg.org/j7nl4e3pj/IMG_5492.jpg Wiązka od 2.0 razem z kolektorem: https://s21.postimg.org/mgfymjdl3/cdf1a7ea4012b18d6a307e874372.jpg Czujnik wałka: http://s9.photobucket.com/user/mrbrianf20/media/Suby%20stuff/0613090939.jpg.html Koło impulsowe od 1.6 ( sprawdź czy jest takie samo czy inne): http://www.nanodatex.pl/kolo-zebate-rozrzadu-subaru-impreza-1-6-o448007.html Generalnie da się to zrobić nie za dużym kosztem bazując na tym składaku co masz ale najpierw trzeba wiedzieć na czym się stoi i mieć ciut ciut wiedzy. Daj znać jak posprawdzasz, będziemy radzić
  8. To ja Ci pomogę bo znam problemy z SWAPEM z 1.6 i 1.8 na 2.0 całkiem dobrze ponieważ między innymi sam to przerabiałem. 1. Masz założoną przepustnicę od 1.6 lub 1.8 ( jest taka sama) która jest zintegrowana z silniczkiem krokowym a powinna być od 2.0 ( większa i inna budowa) 2. Analogicznie do p.1 masz pewnie założony kolektor dolotowy od 1.6 lub 1.8 ( również te same) a tak być nie może. Ewentualnie masz od 2.0 z zaślepką na silniczek krokowy ( w 2.0 krokowiec masz w kolektorze a w 1.6, 1.8 na przepustnicy) Te dwie rzeczy są do wyeliminowania na bank. I dalej albo faktycznie blacharz spalił komputer bo nie odpiął aku albo patrz niżej ( i tak lepiej spójrz) 3. Sprawdź czy masz czujnik położenia wałka założony czy ktoś o nim zapomniał. 4. Ktoś mógł zostawić ECU od 1.6, 1.8 i zamienić tylko koło impulsowe na wale właśnie na to od 1.6, 1.8 a to nie konieczne musi działać ( silnik 2.0 to ECU też 2.0 i koło impulsowe też od 2.0) Dodatkowo jak nie działa Ci mruganie kodów to ktoś pewnie też nie za dokładnie przełożył/ przerobił wiązkę.
  9. Imprezy do liftingu miały linkę i masz tam cztery opcje: pękł wypust linki który wchodzi w czujnik w skrzyni ( wyciągnij linkę z czujnika i będziesz widzieć), linka się wyczepiła z zegarów ( da rade wsadzić rękę z nad pedałów i wymacać a i nawet dostrzec przy światełku), sam czujnik w skrzyni do wymiany, pękła linka. Po lifcie był czujnik elektryczny i wtedy dwie opcje: przerwa w obwodzie od czujnika do zegarów, czujnik do wymiany. A sam czujnik o ile pamiętam da się wymienić bez wyciągania skrzyni zarówno w 752 jak i 754.
  10. A może po prostu linka się ukręciła. Mi się raz tak zdarzyło że pęk ten wpust co wchodzi w czujnik. A innym razem linka spadła z zegarów.
  11. Jeżeli masz wielokliny wychodzące z skrzyni biegów w miejscu łączenia z półosiami to po wyciągnięciu półosi z skrzyni nie poleci Ci olej. Nie pamiętam jak jest w nowszych modelach ale w tych co robiłem z lat 93-00 zawsze tak było. Wewnętrzny przegub trzyma się na półosi za pomocą pierścienia samo rozpychającego. Trzeba go lekko ścisnąć i przegub wychodzi. A żeby ściągnąć półoś z wieloklina skrzyni biegów trzeba jeszcze wyciągnąć kołek rozporowy. Zewnętrzne trzeba niestety zbijać młoteczkiem. Tak więc jeśli będziesz się bał że popsujesz wewnętrzny przegub wyjmując zewnętrzny to ściągnij gumę wewnętrznego przegubu, ściśnij pierścień, wyciągnij półoś z przegubu a następnie wyjmij sobie całą półoś z zewnętrznym przegubem na stół i tam sobie tłucz w niego. Jeśli odkręcisz amortyzator od zwrotnicy to powinieneś bez problemu być w stanie wyciągnąć półoś. Możliwe że będzie trzeba odgiąć mocno zwrotnicę ale nic jej nie będzie. Jeżeli będziesz miał problem z odkręceniem nakrętki półośki przy zwrotnicy to najlepiej posadź drugą osobę w środku, niech wrzuci 5 i hebel w podłogę. Powinno wystarczyć. Masz tu jeszcze rysunek jak to jest zbudowane http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_13/suspension_and_axle/front_axle/
  12. Robiąc rozrząd zarówno w 1.6 jak i w 2.0 kręciłem bez paska wałkami o 360 stopni i nic się nie stało. A jeśli chodzi o znaki na wałkach to gdy jeden znak się zgrywa z obudową to koło wałka chodzi dość lekko, można praktycznie ręką ruszać natomiast drugi wałek w swoim znaku chodzi dość ciężko. Nie pamiętam czy to lewy czy prawy ale jeden w znaku chodzi lekko a drugi ciężko. Dodam że silniki te miały hydropopychacze a podobno niektórzy mówią że takie są bezkolizyjne.
  13. A więc tak. Jeżeli masz rozrząd do wymiany to zrób to najpierw. Do wymiany rozrządu nie musisz ściągać chłodnic, wystarczy ściągnąć wentylatory. Wymieniając rozrząd wymień od razu uszczelniacze na wałkach i oring jak na tym filmiku ( ) plus ewentualnie uszczelniacz na wale. Uszczelki pokryw zaworów są do wymiany bo one prawie w każdym lecą, najlepiej od razy też uszczelka miski olejowej. Po tych wymianach problem z wyciekami oleju masz z głowy. Hydro popychaczy raczej i tak nie wymienisz bo najtańszy zamiennik kosztuje około 30zł a pomnóż razy 16. Jeżeli rozrząd będzie dobrze ustawiony a problem nie ustanie to wymieniasz czujnik płynu.
  14. Co to kompatybilności niestety nie pomogę ale jeżeli masz pod ręką czujnik z 1.8 i pasuje to możesz sprawdzić. Na pewni nic złego się nie stanie. A co do błędów to problem z odpalaniem i obrotami jest na pewno spowodowany przez czujnik temperatury, przerabiałem to nie raz w różnych modelach. Jak coś to nie bał bym się też używki bo są to raczej rzeczy które psują się spontanicznie. Zawory masz z hydrauliczną kasacją luzu a filtr jak brudny też na pewno warto wymienić bo przydusza silnik. Bez lambdy da się jeździć ale może choć nie musi nierówno chodzić no i więcej palić. A jak byś chciał lambdę to akurat mam jedną od 2.0 115KM. Z kolei rozrząd spokojnie wymienisz sobie w 2 godzinki max. Bardzo prosta sprawa. Warto wtedy wymienić uszczelniacze na wałkach i oring znajdujący się na tej dokładce na której jest czujnik położenia wałka ( jego wymiar t o 46x2).
  15. Możesz zrobić płukankę, na pewno nie zaszkodzi. Ja zawsze robiłem zwykłą wodą destylowaną (wtedy łatwo zobaczyć czy już jest czysto czy jeszcze nie )albo tanim płynem chłodniczym. Warto jeszcze wypłukać zbiorniczek wyrównawczy, zdarzało mi się że znajdowałem tam też różne zabrudzenia.