Jump to content

Wade

Użytkownik
  • Content Count

    207
  • Joined

  • Last visited

About Wade

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    Impreza GC8
  • Zainteresowania
    Mechanika

Recent Profile Visitors

624 profile views
  1. Jakiś czas temu grzebałem sobie przy zegarach i przez pomyłkę ściągnąłem wskazówkę obrotomierza zamiast prędkościomierza. Po ponownym założeniu wskazówka obrotomierza się przycina i zamula. Zauważyłem że teraz ośka pracuje przód, tył. Kiedy jest dosunięta do kierowcy to wszystko działa dobrze kiedy się zapada w zegary zaczyna zamulać. Naturalnym jest że ośka po krótkiej chwili sama się zapada w stronę zegarów. Próbowałem nawet podłożyć sprężynkę aby wypychała wskazówkę ale generuje ona za duże tarcie i wskazówka też staje w miejscu. Jest jakiś magiczny sposób jak złożyć obrotomierz tak aby działał? Parę osób podobno ściągało wskazówki potem je montowało i nie było problemu ale ja nie mam takie szczęścia. Ktoś pomoże? Złączam filmik który pokazuje o co chodzi.
  2. Wał oczywiście zostaje stary. Zmieniasz tylko skrzynie i dokladasz sterowanie.
  3. Mam taki mod u siebie. Do przedlifta skrzynia z przedlifta ze względu na napęd predkoscionierza. Nie musisz zmieniać dyfra bo reduktor zmienia przełożenie na wejściu do skrzyni.
  4. Hej, Niedawno zauważyłem że moja rura od wlewu nieco się zestarzala i była wymagana wymiana. Teraz jest już wstawiona nówka no i cóż jeden problem mniej bo już nie cieknie ale jest kolejny. Dzisiaj po przejażdżce parkuje sobie, patrzę pod auto a tam paliwo zasuwa mi po rurze z samej góry zaraz przy korku i tym cienkim przewodem. Przy okazji było słychać syczenie uchodzacego ciśnienia. W baku wytworzyło się takie ciśnienie że wypchlo paliwo do góry. I teraz pytanie. Jak rozumiem w korku jest jakiś zaworek który się otwiera przy jakimś ciśnieniu i je upuszcza. Zresztą widać że w korku jest jakaś sprężyna ale niestety żaden element w nim się nie porusza. Może ktoś byłby tak miły i sprawdził jak ten korek pracuje u niego albo może ktoś po po prostu wie jak on powinien działać lub gdzie może być problem. Załączam zdjęcie swojego korka. Moim zdaniem powinien się uchylać ten czerwony element lub taka niby tulejka która znajduje się w otworze na środku.
  5. Ano tak w sumie logicznie. Przecież heble są połączone w układ X. Nie było pytania, dobrze sobie odświeżyć wiedzę.
  6. Siema, postanowiłem dorzucić sobie HH. Kupiłem prawie gotowy zestaw bo mam wszystko z wyjątkiem przewodu hamulcowego idącego z HH do pompy ABS. HH ma tylko jedno wyjście i chciałem podpiąć go pod tylne koła tylko jest jeden problem. Nie mam zielonego pojęcia który z dwóch przewodów idących z pompy hamulcowej do pompy ABS jest od przodu a który od tyłu. Wiem że z pompy ABS dwa środkowe przewody które wychodzą już bezpośrednio do hamulców są od tyłu ale nie za bardzo to pomaga sprawdzić co jest na wejściu. Może był by ktoś tak miły i sprawdził u siebie jeśli ma HH który przewód z dwóch wchodzących ( w sensie też bliżej maski czy grodzi) do pompy ABS idzie do HH. Będę również wdzięczny za fotkę jednej i drugiej strony. A tak przy okazji może ktoś akurat będzie miał taką rurkę kurzącą się w garażu i w ten sposób ułatwię sobie prace bez gięcia itd.
  7. Jakiś czas temu przełożyłem zegary JDM z przedlifta do swojej imprezy z 1995. Wszystko działa z jednym małym ale. Prędkościomierz zaczyna działać od 30 km/h tj. wskazówka zaczyna przy tej wartości się podnosić. Oczywiście w ten sposób przekłamuje dość mocno dla tego tymczasowo ustawiłem wskazówkę na wyjściową wartość przy 30km/h i teraz gdy auto osiągnie te 30 km/h to wskazania zgadzają się co do 1km/h ale trochę słabo to wygląda że gdy auto stoi to niby jedzie te 30 km/h Na starych zegarach działało dobrze więc sam nie wiem czy to usterka prędkościomierza czy może problem tkwi w fakcie że takie zegary były w skrzyniach 4.44 i o max prędkości 180? Macie jakieś pomysły?
  8. Przy głowicach z ej25d masz CR 8,6:1, przy głowicach z ej20g masz 7,6:1. Czyli lepiej iść w ej25d jeżeli nie zamierzasz dawać dużego doładowania. A ogólnie to tak, ludzie często dają głowicę z ej25d.
  9. Jako ciekawostkę dodam że jakiś czas temu miałem dostęp do spektrometru i pod ręką rozebrany silnik EJ22 z Leacy I. Prześwietliłem sobie tłok i wyszło że jest zrobiony ze stopu aluminium 4032 czyli całkiem nieźle. Wychodzi na to że słabość tych tłoków wynika z konstrukcji ( dokładnie z mniejszej odległości od płaszcza do rowków na pierścienie) nie z materiału. Załączam zdjęcie jako dowód
  10. Dzięki ale narazie nie musisz szukać. Kupiłem już nowy. Zobaczymy jak działa gdy dojdzie i w razie potrzeby odezwę się Ale cały czas mnie zastanawia gdzie leży różnica.
  11. Robiłem tak to powiedzmy że działa ale nie do końca. Po zamianie + z - strzałka pracuje w drugą stronę. Bez podanego sygnału z pływaka ustawia się w pozycji EMPTY czyli baja. Ale. Kiedy podamy sygnał imitujący pełny bak strzałeczka rośnie ale tylko o jakąś 1/3 po czym staje. Kiedy wszystko jest podpięte normalnie to po podaniu takiego samego sygnału strzałeczka mknie do góry na pozycje FULL. Zagadka dalej nie rozwiązana. Ale nawet jeśli miało by to działać na zasadzie zamiany polaryzacji to jest chyba niemożliwe bo patrząc na ścieżki w zegarach nie da się inaczej podłączyć tego wskaźnika. Tam gdzie powinien być - zawsze będzie minus itd. Nie zależnie czy zegary JDM czy EU. Spójrzcie na fotki, tam to dobrze widać.
  12. Zgadza się, masz rację. Właśnie takie zegary mam jak na zdjęciu. A teraz pytanie jak zrobić żeby wskaźnik z EU obracał się tak jak ten z JDM.
  13. Hej ludziska, jest sprawa. Postanowiłem sobie przełożyć zegary JDM do swojego autka (Impreza GC 1995). Trochę przerobiłem wiązkę, trochę było problemów z prędkościomierzem ale ostatecznie wszystko działało. No własnie do momentu aż postanowiłem ostatecznie złożyć zegary i jak na złość przypadkiem i oczywiście za mocno przycisnąłem wskazówkę od poziomu paliwa. No i pękła ośka w mechanizmie. Nie do uratowania. Ale w końcu mam stare zegary EU więc przełożyłem cały ten mechanizm dokładnie w taka sama pozycję jak był poprzedni. Dokładnie to w teorii wystarczy obrócić o 90 stopni aby pasował w stare otwory. Porównując ścieżki na zegarach i gdzie jaki sygnał, napięcie dochodzi wszystko się zgadza. Tam gdzie był plus jest plus, gdzie minus tam minus a gdzie sygnał tam sygnał. To może mi ktoś wytłumaczyć dla czego wskazówka działa na odwrót? Dolewając paliwa wskazówka opada i na odwrót. Tak wiem to sugeruje że działa tak jak by było w zegarach EU ale w teorii wszytko się zgadza. Jakieś pomysły? Nie chce mi się wierzyć że robili specjalnie dwa rodzaje wskaźników tym bardziej że mam je przed oczami i są identyczne. Załączam fotki dla jasności.
  14. Pomysł ze szpilką też fajny. Chyba nawet lepszy. Tylko z taką szpilką może być problem, chyba że masz tokarkę czy coś.
×
×
  • Create New...