Skocz do zawartości

Wade

Użytkownik
  • Zawartość

    186
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Wade

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    Impreza GC8
  • Zainteresowania
    Mechanika

Ostatnie wizyty

441 wyświetleń profilu
  1. Natrysk oleju na denko tłoka

    Hej, żeby nie tworzyć nowych tematów to odgrzeję nieco kotleta. Czy byłby ktoś chętny i w stanie powiedzieć mi rozmiarówkę tych oryginalnych dysz natryskowych na denko od Subaru? Musiałbym znać rozmiar gwintu i jego długość, średnice dolnej części która styka się z blokiem i wysokość całej dyszki od podstawy do szczytu. A poza tym może ktoś w między czasie dowiedział się przy jakim ciśnieniu otwierają się natryski. Osobiście znalazłem informację że przy 3.5 bara ale to nie potwierdzone. I na koniec, może ma ktoś taką nie potrzebną, najlepiej uszkodzoną żebym mógł sobie to wszystko sprawdzić sam Pozdro
  2. Co to za tłoki?

    A wie ktoś może jaka jest praktyczna różnica w tłokach z kwadratem w stosunku do tych tzw. dogbone? Płomień się lepiej rozchodzi albo mieszka? Może większa wytrzymałość? Zauważyłem tylko że najcieńszy punkt w rancie jest cieńszy w dogbone niż w kwadracie. A może po prostu dwie szkól zmniejszenia stopnia sprężania. W najnowszych z kolei w ogóle znikają te wgłębienia, pewnie też z jakiegoś powodu?
  3. Co to za tłoki?

    Fajne zestawienie, mam nadzieję że prawdziwe ale dla mnie najważniejsze że już wiem co siedzie w EJ20G. Dzięki A z tym że te pierwsze foty są z EJ20K to może być prawda bo właściciel twierdzi że z silnika z 1998. Ale z drugiej strony mówi że z EJ20G.
  4. Co to za tłoki?

    Dzięki za info, czyli jak rozumiem tłok ze zdjęcia poniżej będzie tym z EJ20G. I nie chodzi o stan bo widzę ze jest przepalony a jedynie jako przykład.
  5. Co to za tłoki?

    Mam bardzo proste pytanie do bardziej doświadczonych forumowiczów ( mam nadzieje że odpowiedź tez będzie prosta ). Czy ktoś wie z jakiej wersji pochodzą tłoki ze zdjęć poniżej? Wiem tylko że podobno z GT ale nie wiem czy z przedlita, polifta, EJ20G, EJ20K czy może EJ205 albo może jeszcze z czegoś innego. Ewentualnie prosiłbym jeszcze o pokazanie tłoków od wersji GT, przedlifta z silnikiem EJ20G. Przeglądając internety znalazłem dwa rodzaje tłoków pasujących pod EJ20G i już sam nie wiem. Jeden rodzaj to taki jak niżej a drugi posiada jeszcze na krawędziach tego wcięcia na tłoku półokrągłe wykończenie. To jak, pomożecie?
  6. Impreza GC8 zegary JDM

    Może ktoś coś sobie przypomniał
  7. Impreza GC8 zegary JDM

    Hej, ostatnio kupiłem bardzo okazyjnie zegarki od JDM przedlifta i jestem na etapie jak złożyć do kupy żeby działało. Na samo zamienianie przewodów plus ewentualne przedłużenie itd. byłem gotów i to nie problem ale kilka pytań się nasuwa. Może ktoś będzie wiedział. 1. Od czego jest niebieska kostka na poniższych zdjęciach? 2. Linka prędkościomierza starcza na styk. Zna ktoś sposób na jej podłączenie w takiej kombinacji bez naciągania jak strunę. 3. U siebie mam airbagi a na zegarach brak kontrolki a chciałbym wiedzieć czy wszystko z nimi w porządku więc pomyślałem ze dodam jedną kontrolkę i podłączę zgodnie ze schematem. I tu jest problem bo nie jestem pewny czy dobrze go odczytuje. Wydaje mi się że: do żarówki dochodzi + a z niej wychodzą dwa przewody, jeden na minus a drugi do sterownika. Tylko że w schemacie są dwie żarówki a u mnie tylko jedna (chyba?) i układ nie jest porostu podłączony kreskami symbolizującymi przewody a wykorzystuje jakby jakiś mini sterownik czy coś takiego. Załączam schemat do interpretacji. Dobra z airbagiem wpadłem na inny pomysł, prostszy szybszy i ładniejszy ale najpierw muszę sprawdzić czy będzie działać i wtedy dam znać. A niebieska kostka dalej jest dla mnie tajemnicą. Nikt nie wie do czego jest ta niebieska kostka ?
  8. Problem z czujnikiem temp. płynu Impreza GC

    Tak o ile odłączenie akumulatora na kilka minut daje taki efekt. Kocham tą markę Usterki same się naprawiają no może z lekko pomocą. Problem rozwiązany za pomocą podłączenia zielonych kostek od auto diagnozy i wykonania jazdy próbnej. Problem zniknął, auto śmiga. Pozdrawiam
  9. Witam, tym razem z nieznanego mi powodu zastał mnie problem z czujnikiem temperatury płynu chłodniczego. Zaczęło się od wymiany łapy sprzęgła. Po prostu wyciągnąłem silnik, wymieniałem łapę, skręciłem wszystko do kupy, włączam zapłon a tu niespodzianka; uruchomiły się wentylatory. Miał problem z odpalaniem ale się udało. Wentylatory chodzą cały czas. Jedyne kostki jakie odłączyłem to te łączące silnik z ECU. Przed sprzęgłem wszystko działało. Od tamtej pory tak zostało. Teraz opisze co zrobiłem: 1. Odczytałem następujące błędy: błąd czujnika płynu chłodniczego, przekaźnik rozrusznika ( to pewnie dla tego że ciężko odpala), błąd silnika krokowego ( to pewnie dla tego że odpala kilka razy, potrzęsie nim, potem gaśnie i tak kilka razy aż załapie) 2. Rezystancja na czujniku zmierzona i wynosi 1.5 kOhma ( 2-3 powinno być przy 20 stopniach) 3. Zamontowałem nowy czujnik z takim samym wynikiem pomiaru - nie pomogło 4. Sprawdziłem przejście między ECU a czujnikiem, jest zgodzie z schematem. 5. Opór między kostką czujnika a ECU, w normie 6. Napięcie na wejściu czujnika 5V 7. Napięcie na wyjściu czujnika od 3-5V w zależności na ile już się rozgrzał płyn ( zgodnie ze schematem powinno być około 1V po rozgrzaniu) 8. Rezystancja między kostką czujnika z masą dla jednego pinu wynosi 2 kOhmy a dla drugiego około 6 Ohmów. 9. Podmiana takiego samego komputera z tym że podmieniony miał immobilizer przez co nie mogłem odpalić ale po zapłonie wentylatory był cicho 10. Badając przejście między kostką a masą samochodu na jednym pinie pojawiło się przejście ( to mnie najbardziej dziwi bo chyba tak nie powinno być, ale pewny na 100% nie jestem) Jakieś pomysły o co może mu chodzić? A może znalazł by się ktoś w okolicy Bydgoszczy co by chciał się spotkać i zrobić szybką podmiankę ECU od silnika 2.0 115 KM bez immo?
  10. Czołem koledzy, temat błahy ale sprawia mi duży problem. Czy ktoś może ma na tyle dobrą pamięć i pamięta w którym miejscu jest zamontowana kulka na której pracuje łapa sprzęgła w Imprezie GF 1995 ? Są dwie opcje bo są obok siebie dwa gwinty (jeden wyżej, drugi niżej) i wygląda jakby obydwa pasowały. Niestety nie znalazłem ani jednego zdjęcia na którym było by to widać bo zawsze jest założona łapa sprzęgła która wszystko zasłania jedynie na jednym nagraniu które znalazłem widać jak wspornik jest zamontowany na tym górnym ale nie mam pojęcia co to za model. U siebie niestety nie sprawdzę bo w trakcie demontażu sprzęgła owa kulka wyszła razem z pęknięta łapą i teraz nie wiem gdzie ją zamontować Załączam fotkę na której widać owe dwa otwory. Oj przepraszam za błędny dział, właśnie dostrzegłem.
  11. Antena elektryczna do GC

    Dzięki ale bardziej mi zależy na miejscu montażu od wewnątrz, do czego to się przykręca i w jakie otwory o ile istnieją w wersji EU
  12. Antena elektryczna do GC

    Hej ludziska czy ktoś przerabiał z was montaż takiej elektrycznej antenki do GC (1993-1997)? A może ktoś kto ją ma fabrycznie mógłby się podzielić informacjami w jakim miejscu jest dokładnie zamontowana i w jaki sposób? Fotki mile widziane. Byłbym wdzięczny za informacje gdyż nie chciałbym wiercić jednej jak jedna dziurka
  13. zamiana kierownicy

    Hej ludziska lekko odgrzewam kotlecika Znudziła mi się stara kierownica i chciałbym ją zmienić tylko nie do końca wiem jaka będzie pasować ( chodzi o wieloklin, kostki poduszek itd. ma być w 100% plug and play). Może pomożecie? Autko do Impreza z 1995 a o to kandydaci: 1. https://s11.postimg.org/gmc6ldkyb/image.jpg 2. https://s9.postimg.org/dl12mn61b/image.jpg 3. https://s8.postimg.org/hv8naqkdh/image.jpg 4. https://s10.postimg.org/bl8k6eend/image.jpg Nie będę ukrywał ze najbardziej mi zależy na 3
  14. Proszę o pomoc z silnikiem

    Dobra podejdźmy do sprawy na spokojnie. Najpierw daj znać jaki masz rodzaj komputera. Jak sprawdzić? Podwijasz dywan z pod nóg pasażera i masz tam taką metalową blachę na 4? śrubki. Pod nią masz kompa. Sprawdź na ile jest kostek. W tym przypadku będą albo dwie ( komp od 1.6, 1.8) albo trzy ( 2.0). Druga sprawa daj znać jaki masz kolektor ssący. Ten od 1.6 ma jedynie otwory na kanały głowicy i przepustnicę natomiast ten od 2.0 ma jeszcze dodatkowo na silniczek krokowy obok przepustnicy. Ten od 1.6 jest dodatkowo dzielony na dwie części. Trzecia rzecz sprawdź czy masz czujnik położenia wałka rozrządu i rodzaj wiązki na silniku. Wygląda tak samo jak czujnik wału który znajduje się nad kołem pasowym natomiast czujnik wałka jest w prawej głowicy ( przodem do auta). A jeśli chodzi wiązkę to wystarczy jak sprawdzisz przy okazji czujnika wałka czy jest tam jakaś luźna kostka na dwa piny ( podobna do tej od wtryskiwaczy, powinna być podpięta do czujnika wałka jeśli jest) Czwarta rzecz to na ile przewodów masz tą przepławkę. 2.0 były na cztery a 1.6, 1.8 na trzy Piąta sprawa to można by sprawdzić jakie masz koło impulsowe na wale. Chodzi o rozstaw zębów na nim i ich ilość. Znajduje się ono pod kołem pasowym. Czyli ściągasz pasek, odkręcasz koło pasowe, ściągasz osłonę i masz koło na wierzchu. Gdybyś miał problem z kołem pasowym to tu opisałem jak je łatwo odkręcić http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/83752-odkr%C4%99canie-k%C3%B3%C5%82-pasowych/ Daj znać co z tymi rzeczami i będziemy myśleć dalej nad opłacalnością bo generalnie koszty dla allegrogo mniej więcej są takie: 1. Przepustnica >50 2. ECU do 2.0 > 100 3. Krokowiec > 100 4. Kolektor ssący > 50 ( mi chyba jeden został, jak znajdę masz go za free bo i tak miałem wywalić) 5. Przepływomierz > 100 Jak popytasz na forum na pewno wyhaczysz te graty dużo taniej. Tu masz stronę z katalogiem do części. Możesz sobie porównać wiele rzeczy które masz a które powinieneś. http://opposedforces.com/parts Kolektor od 1.6, 1.8 ( widać te dwie części u podstawy): https://www.megaparts.eu/uploads/productgalleryfile/images/960x635/DSC_88121453124788.JPG Kolektor od 2.0: https://s11.postimg.org/buijf7bkj/IMG_5447.jpg Komp od 1.6, 1.8: https://s21.postimg.org/j7nl4e3pj/IMG_5492.jpg Wiązka od 2.0 razem z kolektorem: https://s21.postimg.org/mgfymjdl3/cdf1a7ea4012b18d6a307e874372.jpg Czujnik wałka: http://s9.photobucket.com/user/mrbrianf20/media/Suby%20stuff/0613090939.jpg.html Koło impulsowe od 1.6 ( sprawdź czy jest takie samo czy inne): http://www.nanodatex.pl/kolo-zebate-rozrzadu-subaru-impreza-1-6-o448007.html Generalnie da się to zrobić nie za dużym kosztem bazując na tym składaku co masz ale najpierw trzeba wiedzieć na czym się stoi i mieć ciut ciut wiedzy. Daj znać jak posprawdzasz, będziemy radzić
  15. Proszę o pomoc z silnikiem

    To ja Ci pomogę bo znam problemy z SWAPEM z 1.6 i 1.8 na 2.0 całkiem dobrze ponieważ między innymi sam to przerabiałem. 1. Masz założoną przepustnicę od 1.6 lub 1.8 ( jest taka sama) która jest zintegrowana z silniczkiem krokowym a powinna być od 2.0 ( większa i inna budowa) 2. Analogicznie do p.1 masz pewnie założony kolektor dolotowy od 1.6 lub 1.8 ( również te same) a tak być nie może. Ewentualnie masz od 2.0 z zaślepką na silniczek krokowy ( w 2.0 krokowiec masz w kolektorze a w 1.6, 1.8 na przepustnicy) Te dwie rzeczy są do wyeliminowania na bank. I dalej albo faktycznie blacharz spalił komputer bo nie odpiął aku albo patrz niżej ( i tak lepiej spójrz) 3. Sprawdź czy masz czujnik położenia wałka założony czy ktoś o nim zapomniał. 4. Ktoś mógł zostawić ECU od 1.6, 1.8 i zamienić tylko koło impulsowe na wale właśnie na to od 1.6, 1.8 a to nie konieczne musi działać ( silnik 2.0 to ECU też 2.0 i koło impulsowe też od 2.0) Dodatkowo jak nie działa Ci mruganie kodów to ktoś pewnie też nie za dokładnie przełożył/ przerobił wiązkę.
×