Skocz do zawartości

Subaru Legacy IV Spec.B kombi MY'08 (6MT)


_Peter_

Rekomendowane odpowiedzi

Długo szukałem... W końcu udało się znaleść godny uwagi egzemplarz. Zakładam wątek w celu prowadzenia ewidencji zmian, serwisów i napraw. Ciąg dalszy nastąpi...

 

IMG_E1595.thumb.JPG.e0bf01761fab9a7d90352cd6b5dac9d2.JPG

Edytowane przez _Peter_
  • Super! 7
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie podziękowania dla:
 

@tuscan za ciekawą i bezproblemową transakcję (2 na 1 :-))

@carfit za pierwszy serwis i pierwsze naprawy (kolejne w kolejce ;))

@badyl za zrobienie profesjonalnej konserwacji

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Amnes napisał:

MMMM mmmmm MMMMMM jaki ładny. Czekam aż wjedzie grill z plastra miodu.

 

Nie wjedzie. :) Wbrew trendowi nie lubię tego jak Legacy z nimi wyglądają.

Edytowane przez _Peter_
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Peter_ gratuluję zakupu - mówiąc, że mam "prawie" brata bliźniaka byłoby dużym nadużyciem, ale przynajmniej model, rodzaj nadwozia i kolor zgadzają się. ;)

 

Widzę, że jesteś z Krakowa, więc zapraszamy na wspólne spotkania - najbliższe jutro o 19:00:

 

No i szerokości i do zobaczenia, czy to na spotkaniu, czy na ulicach. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, frisco napisał:

Bardzo ładne auto. Jakieś zmiany planujesz?

 

Raczej subtelne. Jestem fanem utrzymywania aut w OEMowym stanie. Nawet niefabryczne felgi w większości przypadków mi nie podchodzą.

 

Np. dorzuciłem fabrycznego AUXa za subarowe nic (prawie 500 PLN...) i nie działa, ASO w Krakowie jak narazie rozkłada ręce. Stacja multimedialna nie reaguje na przycisk AUX mimo podłączonego urządzenia. Spędza mi to sen z powiek. ;) Może ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną?

 

Prędzej czy później chcę zrobić coś z audio, ale też nie ingerując za bardzo w fabryczną instalację, czyli wytłumienie drzwi i bagażnika plus lepsze głośniki. Jedyne miejsce w Krakowie które na ten moment biorę pod uwagę to Tele-radioman, ale jestem otwarty na inne rekomendacje. Do tego kamera cofania (tylko dlatego, że fabrycznie stacja wspiera ;)) i pewnie rejestrator z przodu podpięty na stałe bo nienawidzę pałętających się kabli w kabinie - nawet kabel do uchwytu na telefon mam schowany pod tunelem.

 

 

3 godziny temu, Dj Brabus napisał:

@_Peter_ gratuluję zakupu - mówiąc, że mam "prawie" brata bliźniaka byłoby dużym nadużyciem, ale przynajmniej model, rodzaj nadwozia i kolor zgadzają się. ;)

 

Widzę, że jesteś z Krakowa, więc zapraszamy na wspólne spotkania - najbliższe jutro o 19:00:

 

No i szerokości i do zobaczenia, czy to na spotkaniu, czy na ulicach. :) 

 

Na spot w Krakowie wybieram się już od dłuższego czasu. To nie moje pierwsze Subaru, na forum jestem już od 8 lat tylko do tej pory mało się udzielałem. Postaram się pojawić już teraz.

 

Dzięki dla wszystkich za miłe słowa i reakcje! Postaram się teraz w weekend wstawić dokładniejszy opis.

 

IMG_1184.thumb.jpg.2320e5e0d96685bbc9fc8eb7e7db21df.jpg

 

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Peter_ bardzo dobre opinie słyszałem o Centrum Nagłośnień pod dawnym Hotelem Forum, natomiast słabe opinie o TeleRadiomanach. Jak będziesz na spocie, to też można poruszyć ten temat i może też Ci ktoś coś doradzi.

Edytowane przez Dj Brabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dj Brabus napisał:

@_Peter_ bardzo dobre opinie słyszałem o Centrum Nagłośnień pod dawnym Hotelem Forum, natomiast słabe opinie o TeleRadiomanach. Jak będziesz na spocie, to też można poruszyć ten temat i może też Ci ktoś coś doradzi.

 

Miałem okazję być w Centrum Nagłośnień z Foresterem XT na małą robotę i szczerze powiem mam mieszane uczucia. Wciskanie wszystkim chińskich GMSów mnie nie przekonuje. Byłem świadkiem jak wypuścili klienta po montażu takiego wynalazku który wrócił po minucie, że radio w ogóle nie odbiera i reakcja była w stylu "a tak, tak, nie zamontowaliśmy wzmacniacza sygnału, podjedźcie przy okazji to dołożymy." Najważniejsze za to było, że można tam na androidzie włączyć kalendarz menstruacyjny żony... Pozostawiło to u mnie duży niesmak, irytuje mnie fuszerka. Przyznaje, byli akurat w trakcie przeprowadzki i pośród ogólnie panującego w związku z tym bałaganu robili akurat wytłumienie w ProCeedzie i wyglądało to nieźle ale ogólny bilans wizyty raczej negatywny. Na nie działający po wymianie radia subwoofer w Forku też zareagowali w zasadzie wzruszeniem ramion, sam musiałem zrobić research dlaczego tak jest. Wrócę do nich w ostateczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy na ten moment:

 

1) Bicie kierownicy przy prędkościach autostradowych. Doprowadza mnie to do szału, te same problemy miałem w moim poprzednim Legacy 2.0 DOHC sedan MY'06. Felgi zrobione u Czaji, pełna renowacja i prostowanie, założone zimówki. Bije. Opony zmienione na letnie. Bije. Zaznaczyłem przy wymianie, że zależy mi na idealnym wyważeniu. Nic nie dało, bije. Opony w dobrym stanie po poprzednim właścicielu, ale oba komplety (Pirelli P Zero Direzionale i SottoZero) z 2014... Chce wyeliminować wszystkie inne możliwe przyczyny zanim je wymienię więc będę próbował wyważyć na letnich jeszcze raz w ramach reklamowania usługi. Tak jak wspomniałem, felgi były prostowane (Czaja powiedział, że 2 krzywe) i zastanawiam się, czy nie wpłynęło to na to, że teraz opony do wyrzucenia od jeżdżenia na krzywych. W poprzednim Legacy w końcu uporałem się z problemem, ale były robione felgi, nowe opony i zmienione hamulce (biło przy hamowaniu tak jak i teraz w Specu, standardowy problem).

 

2) W nawiązaniu do 1) bije też przy hamowaniu, więc planuje zrobić hamulce mimo, że tarcze jeszcze trochę życia w sobie mają. Podejrzewam, że może mieć to też wpływ na problem 1). Od Miłosza z Carsportu  (@carfit) dostałem rekomendacje:

 

Tarcze hamulcowe: DBA serii T2 w cenie  530 zł sztuka
Klocki hamulcowe : Hawk HPS  -  499 zł brutto

 

Jeżeli nie dostanę od nikogo innej to na taki zestaw się zdecyduje.

 

3) Stałe buczenie z okolic deski rozdzielczej, nieważne czy przy włączonym silniku, zapłonie czy tylko akcesoriach. Dwie diagnozy: u @carfita: taki objaw dają silniczki od klapek nawiewu. W ASO u Emil Frey'a w Krakowie przy okazji akcji serwisowej na poduszkę pasażera: buczy wentylator od radia. Bądź tu mądry.

 

4) Wspominany już nie działający OEMowy AUX w podłokietniku, oryginalna część zakupiona w ASO.

 

5) Rozklekotany mechanizm wycieraczek przednich. Typowy problem. Na wymianę czeka już zamiennik Dorman 602-808 (drugi taki sam mam do sprzedania), chociaż rozważam OEMowy mechanizm wraz z silnikiem - na allegro można dostać taniej niż ASO, ale dalej 1250 PLN...

 

Wszystko powyższe powoduję, że jeszcze nie mogę czerpać pełnej radości z auta. ;)

 

IMG_1706.thumb.jpg.736072b77476a15dd20c645d8452d71e.jpg

 

 

Edytowane przez _Peter_
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, _Peter_ napisał:

Tarcze hamulcowe: DBA serii T2 w cenie  530 zł sztuka
Klocki hamulcowe : Hawk HPS  -  499 zł brutto

 

Mogę polecić ewentualnie cały zestaw hawka z tarczami, jeżdżę na tym już trzeci rok i jest ok, tyle że jest wiele bardziej przyjaznych budżetowi rozwiązań. ALE - bez względu na to co wybierzesz, podstawa to prawidłowy montaż i ułożenie nowego zestawu, jest na to cała procedura na opakowaniu od klocków bodajże. 

 

Jest też brembo z STI, ale tu już by trzeba wymienić także felgi na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, _Peter_ napisał:

Tak jak wspomniałem, felgi były prostowane (Czaja powiedział, że 2 krzywe) i zastanawiam się, czy nie wpłynęło to na to, że teraz opony do wyrzucenia od jeżdżenia na krzywych.

Mam dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia :) Mój Legacy (też świeży zakup, bo od środy w moich rękach) stoi obecnie na 17" z "takimi se" zimówkami, ale do 140 km/h (szybciej jeszcze nie jechałem) nie mam żadnych bić i wibracji. Jeśli chcesz, możemy się umówić i zamienić koła. W razie czego, mam od poprzedniego właściciela jeszcze komplet oryginalnych 17", ale nie sprawdzałem ich - jeśli chcesz, je też mogę Ci dać do sprawdzenia i wtedy zniknie problem zmiany kół na dwóch autach (choć u mnie też problemu nie ma, jest teren, są podnośniki, możemy zmieniać). 

 

Jak będziesz dziś na spotkaniu - dogadamy szczegóły. Jeśli nie, dawaj na PW, chętnie pomogę przynajmniej spróbować wyeliminować problem, że to wina Twoich kół.

Edytowane przez Dj Brabus
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, frisco napisał:

 

Mogę polecić ewentualnie cały zestaw hawka z tarczami, jeżdżę na tym już trzeci rok i jest ok, tyle że jest wiele bardziej przyjaznych budżetowi rozwiązań. ALE - bez względu na to co wybierzesz, podstawa to prawidłowy montaż i ułożenie nowego zestawu, jest na to cała procedura na opakowaniu od klocków bodajże. 

 

Jest też brembo z STI, ale tu już by trzeba wymienić także felgi na inne.

 

5 godzin temu, frisco napisał:

Co do bicia jeszcze - warto sprawdzić czy tłoczki zacisków pracują prawidłowo.


Dzięki, rozważę cały zestaw Hawka. Na brembo z STI nie chcę wymieniać ze względu właśnie na konieczność wymiany felg. Co do tłoczków to @badyl przeglądał hamulce przy okazji konserwacji. Tak czy tak przy okazji wymiany będę chciał zrobić renowacje zacisków jak będzie taka potrzeba. 

 

3 godziny temu, Danko napisał:

Co do buczenia. Próbowałeś np na zapłonie wyłączyć całkiem nawiewy/radio? Plus to, co kolega wyżej. Na bicie może sam hamulec ma wpływ? 


Buczy niezależnie od kombinacji włączenia/wyłączenia powyższych. 

 

11 minut temu, Dj Brabus napisał:

Mam dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia :) Mój Legacy (też świeży zakup, bo od środy w moich rękach) stoi obecnie na 17" z "takimi se" zimówkami, ale do 140 km/h (szybciej jeszcze nie jechałem) nie mam żadnych bić i wibracji. Jeśli chcesz, możemy się umówić i zamienić koła. W razie czego, mam od poprzedniego właściciela jeszcze komplet oryginalnych 17", ale nie sprawdzałem ich - jeśli chcesz, je też mogę Ci dać do sprawdzenia i wtedy zniknie problem zmiany kół na dwóch autach (choć u mnie też problemu nie ma, jest teren, są podnośniki, możemy zmieniać). 

 

Jak będziesz dziś na spotkaniu - dogadamy szczegóły. Jeśli nie, dawaj na PW, chętnie pomogę przynajmniej spróbować wyeliminować problem, że to wina Twoich kół.


Serdeczne dzięki, rozważę taki eksperyment ale nie jestem pewny czy te 17stki wejdą na zaciski z 3.0/Spec.B. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, _Peter_ napisał:

 nie jestem pewny czy te 17stki wejdą na zaciski z 3.0/Spec.B. 

 

Wejdą. Niejednego speca już widziałem na 17" z Legacy.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Danko napisał:

Co do buczenia. Próbowałeś np na zapłonie wyłączyć całkiem nawiewy/radio? Plus to, co kolega wyżej. Na bicie może sam hamulec ma wpływ? 

 

Nie wykluczam, że krzywe tarcze mogą być główną przyczyną obu problemów. Tak jak pisałem, w poprzednim Legacy dopiero wyeliminowanie wszystkich czynników spowodowało zniknięcie problemów na  dobre. (Mimo, że wentylowane tarcze brembo i tak się grzały przy hamowaniach autostradowych i zaczynał hałasować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, frisco napisał:

 

Wejdą. Niejednego speca już widziałem na 17" z Legacy.

 

Hmm, dzięki, byłem pewny, że OEMowe nie wchodzą. Mogłem nie sprzedawać z drugim kompletem poprzedniego, miałem 2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...