Skocz do zawartości

Subaru Legacy IV Spec.B kombi MY'08 (6MT)


_Peter_

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, _Peter_ napisał:

Hmm, dzięki, byłem pewny, że OEMowe nie wchodzą.

 

OEM 17" z Legacy IV wejdą bez problemu - to jest ten sam zacisk, który był w amerykańskim LGT Limited - a one wychodziły fabrycznie na 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, frisco napisał:

 

OEM 17" z Legacy IV wejdą bez problemu - to jest ten sam zacisk, który był w amerykańskim LGT Limited - a one wychodziły fabrycznie na 17".

 

Dzięki, będę wiedział na przyszłość. Tym bardziej żałuję, że oddałem dodatkowy komplet jak sprzedałem poprzednie Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, _Peter_ napisał:

 

Dzięki, będę wiedział na przyszłość. Tym bardziej żałuję, że oddałem dodatkowy komplet jak sprzedałem poprzednie Legacy.

 

Nie żałuj, na 18" będzie wyglądał lepiej:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem Ci w pw, tłoczki chodziły , ale z prawej strony do wymiany jedna guma osłaniająca cylinderek. Więc tak czy siak lepiej już zrobić komplet. :)

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 22:10, _Peter_ napisał:

Dwie diagnozy: u @carfita: taki objaw dają silniczki od klapek nawiewu. W ASO u Emil Frey'a w Krakowie przy okazji akcji serwisowej na poduszkę pasażera: buczy wentylator od radia. Bądź tu mądry.

Mimo że lubie i cenie ASO EMIL FREY , to stawiam że mamy rację , a jeśli nie , nic Pan nie płaci :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, carfit napisał:

Mimo że lubie i cenie ASO EMIL FREY , to stawiam że mamy rację , a jeśli nie , nic Pan nie płaci :)

 

Dziękuję i podejmuję rękawicę. ;) Nauczony doświadczeniem z poprzednich różnic w opiniach raczej skłaniałem się ku Waszej diagnozie tak cz tak. Właśnie pisałem do Pana Miłosza maila dzisiaj w celu umówienia się na termin (głównie hamulce) bo nie mogłem się dodzwonić w tamtym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, carfit napisał:

Mimo że lubie i cenie ASO EMIL FREY , to stawiam że mamy rację , a jeśli nie , nic Pan nie płaci :)

 

6 minut temu, _Peter_ napisał:

 

Dziękuję i podejmuję rękawicę. ;) Nauczony doświadczeniem z poprzednich różnic w opiniach raczej skłaniałem się ku Waszej diagnozie tak cz tak. Właśnie pisałem do Pana Miłosza maila dzisiaj w celu umówienia się na termin (głównie hamulce) bo nie mogłem się dodzwonić w tamtym tygodniu.

Dajcie znać czy udało się problem wyeliminować i jak. Mam chyba u siebie podobne odgłosy :) 

 

Co do hamulców, ja u siebie też mam DBA 4000, klocki DBA Extreme. Wcześniej podobnie tylko klocek HPS. Dobry zestaw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 22:10, _Peter_ napisał:

Problemy na ten moment:


1) Bicie kierownicy przy prędkościach autostradowych. Doprowadza mnie to

do szału, te same problemy miałem w moim poprzednim Legacy 2.0 DOHC sedan MY'06. Felgi zrobione u Czaji, pełna renowacja i prostowanie, założone zimówki. Bije. Opony zmienione na letnie. Bije. Zaznaczyłem przy wymianie, że zależy mi na idealnym wyważeniu. Nic nie dało, bije. Opony w dobrym stanie po poprzednim właścicielu, ale oba komplety (Pirelli P Zero Direzionale i SottoZero) z 2014... Chce wyeliminować wszystkie inne możliwe przyczyny zanim je wymienię więc będę próbował wyważyć na letnich jeszcze raz w ramach reklamowania usługi. Tak jak wspomniałem, felgi były prostowane (Czaja powiedział, że 2 krzywe) i zastanawiam się, czy nie wpłynęło to na to, że teraz opony do wyrzucenia od jeżdżenia na krzywych. W poprzednim Legacy w końcu uporałem się z problemem, ale były robione felgi, nowe opony i zmienione hamulce (biło przy hamowaniu tak jak i teraz w Specu, standardowy problem).

 

 

 

Wróciłem zareklamować wyważenie (serwis point s w Bonarce, zawsze korzystałem z ich głównej siedziby ale akurat z powodu natłoku pracy ciężko mi było się umówić w normalnych godzinach więc wybrałem filie w Bonarce ze względu na otwarcie do 21).

Mimo, że powiedzieli, że wszystko było ok poprzednio i w zasadzie to nic nie zrobili to o dziwo znacząco się poprawiło. Dalej nie jest idealnie ale teraz kieruję swoje zainteresowanie w stronę hebli - część problemu na pewno w nich leży, a samo hamowanie przy dużych prędkościach jest mocno uciążliwe, szczególnie jeżeli prowadziłbym ktoś inny niż ja i nie spodziewał się tego.

 

8 godzin temu, Bartosz-B napisał:

Fajny spec! niech służy ;)

na wibracje/bicie mogą mieć jeszcze wpływ półosie, temat też już przerabiany

 

 

Dzięki, poproszę o sprawdzenie przy okazji robienia hamulców.

 

 

 

Edytowane przez _Peter_
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2020 o 22:12, Amnes napisał:

MMMM mmmmm MMMMMM jaki ładny. Czekam aż wjedzie grill z plastra miodu.

O nie:o

Tylko nie to!

;)

W dniu 7.03.2020 o 22:10, _Peter_ napisał:

Bicie kierownicy przy prędkościach autostradowych. Doprowadza mnie to do szału,

Hamulce sprawdź mi biło jak sie hamelunek "zastał".

 

W dniu 7.03.2020 o 22:10, _Peter_ napisał:

Rozklekotany mechanizm wycieraczek przednich. Typowy problem. Na wymianę czeka już zamiennik Dorman 602-808 (drugi taki sam mam do sprzedania), chociaż rozważam OEMowy mechanizm wraz z silnikiem - na allegro można dostać taniej niż ASO

Sam mechanizm bez silnika za jakies 400 pln na alledrogo kupilem. Jak na razie jest ok.

 

W dniu 8.03.2020 o 12:23, _Peter_ napisał:

Serdeczne dzięki, rozważę taki eksperyment ale nie jestem pewny czy te 17stki wejdą na zaciski z 3.0/Spec.B. 

Zimówki mam na 17.:)

W dniu 8.03.2020 o 12:45, _Peter_ napisał:

Nie wykluczam, że krzywe tarcze mogą być główną przyczyną obu problemów

To baaaardzo prawdopodobne.

Generalnie legas ejczsix jest w deske.

Nie wyobrazam sobie aktualnie innego auta.

 

(Szukaj sobie od razu silniczków do zamkow od drzwi,  w klamke od klapy przed myjka co jakis czas odrdzewiaczem psiknij ;))

 

Gratuluje.

Co by sie nie działo to jest extra auto.

Edytowane przez euyot
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, euyot napisał:

O nie:o

Tylko nie to!

;)

Hamulce sprawdź mi biło jak sie hamelunek "zastał".

 

Sam mechanizm bez silnika za jakies 400 pln na alledrogo kupilem. Jak na razie jest ok.

 

Zimówki mam na 17.:)

To baaaardzo prawdopodobne.

Generalnie legas ejczsix jest w deske.

Nie wyobrazam sobie aktualnie innego auta.

 

(Szukaj sobie od razu silniczków do zamkow od drzwi,  w klamke od klapy przed myjka co jakis czas odrdzewiaczem psiknij ;))

 

Gratuluje.

Co by sie nie działo to jest extra auto.

 

Moja reakcja na zmianę grilla na plaster miodu podobna. ;) Nie u mnie.

 

Hamulce już umówione u @carfit na przyszły tydzień. Przy okazji wycieraczki, buczenie z deski etc. Będziemy eliminować niedoskonałości.

 

Klamka od klapy już była ratowana, również u @carfit. ;) Dzięki za sugestie, wiem, że to słaby punkt.

 

Problemów z zamkami też jestem świadomy, w poprzednim przedliftowym Legacy 2.0 sedan po jakimś miesiącu od zakupu zorientowałem się, że tylne drzwi z obu stron mam cały czas otwarte bo silniczki umarły. :)

 

Też na ten moment innego auta na horyzoncie nie widzę...

 

Dzięki!

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Danko napisał:

Czo to tak dużo światła daje :o

 

Aparat w telefonie naświetlił dłużej ze względu na oświetlenie, dlatego takie wrażenie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Danko napisał:

@euyotoesu, Tosz to niebo a ziemia. Kiedyś w przednionapedowce miałem zimówki 15, standardowy laczek, a na lato 17 225 szerokie. Pierwsze 200 metrów po zmianie na lato to było zawsze siłowanie się z kierownicą, taka różnica była :biglol:

 

Ja mam uczucie takie (wersja kokoryzowana):

Zimowki gumiś na soku z gumijagod.

Letnie jade tramwajrm tylko tory sa tam gdzie każe;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wygląda na to, że problem bicia w końcu udało mi się zwalczyć. Renowacja felg + nowe tarcze/klocki z przodu a na koniec nowy komplet opon Michelin Pilot Sport 4 założony z testem drogowym... Jazda autostradą zaczęła sprawiać przyjemność.

 

Pozostał niedziałający AUX (kupiłem używane radio z demontażu diesla a w ASO czeka drugi zestaw instalacyjny. Jutro będą podejmowane próby zindentyfikowania problemu...)

 

Do tego po zamontowaniu na stałe rejestratora Garmina z trybem parkingowym wyszło na jaw, że jest zdecydowanie za mały akumulator jak na 3.0 i w najbliższej przyszłości pasuje go wymienić. Jakieś rekomendacje? Teraz jest 600 A, teoretycznie test sprawności wykazał że jest ok ale nie daje rady jak jest włączony tryb czuwania kamery cały czas i już raz musiałem ładować. Planuję też zamontować lepsze głośniki (+wygłuszenie) i chciałbym mieć możliwość posłuchania muzyki na postoju dłużej niż 2 minuty...

 

Zaczynam się też jednak zastanawiać nad grillem z plastrem miodu. ;) Felgi po renowacji są pomalowane na grafit, ciemniejszy niż w oryginale i chrom ze standardowego grilla trochę za bardzo się wyróżnia na tle całości teraz. Nawet świnię na lusterku mam czarną mimo ciemnego lakieru.

 

Dodatkowo kupiłem komplet felg z przedliftowego Speca żeby mieć na zimówki na kolejną zimę... :facepalm: Szał zakupów, płynność finansowa oficjalnie utracona...

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, _Peter_ napisał:

Wygląda na to, że problem bicia w końcu udało mi się zwalczyć. Renowacja felg + nowe tarcze/klocki z przodu a na koniec nowy komplet opon Michelin Pilot Sport 4 założony z testem drogowym... Jazda autostradą zaczęła sprawiać przyjemność.

 

Pozostał niedziałający AUX (kupiłem używane radio z demontażu diesla a w ASO czeka drugi zestaw instalacyjny. Jutro będą podejmowane próby zindentyfikowania problemu...)

 

Do tego po zamontowaniu na stałe rejestratora Garmina z trybem parkingowym wyszło na jaw, że jest zdecydowanie za mały akumulator jak na 3.0 i w najbliższej przyszłości pasuje go wymienić. Jakieś rekomendacje? Teraz jest 600 A, teoretycznie test sprawności wykazał że jest ok ale nie daje rady jak jest włączony tryb czuwania kamery cały czas i już raz musiałem ładować. Planuję też zamontować lepsze głośniki (+wygłuszenie) i chciałbym mieć możliwość posłuchania muzyki na postoju dłużej niż 2 minuty...

 

Zaczynam się też jednak zastanawiać nad grillem z plastrem miodu. ;) Felgi po renowacji są pomalowane na grafit, ciemniejszy niż w oryginale i chrom ze standardowego grilla trochę za bardzo się wyróżnia na tle całości teraz. Nawet świnię na lusterku mam czarną mimo ciemnego lakieru.

 

Dodatkowo kupiłem komplet felg z przedliftowego Speca żeby mieć na zimówki na kolejną zimę... :facepalm: Szał zakupów, płynność finansowa oficjalnie utracona...

Dobre wieści. Gratki. 

Jakich rozmiarów opony? Nie za głośne na autostradzie?

Grill z plastrem miodu, bardzo dobry pomysł. 

A jak z tymi nawiewami? Udało się wyeliminować te dziwne hałasy?

Po zakupie zawsze pojawiają się wydatki, dobrze, że miałeś z czego :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Herostrates napisał:

Dobre wieści. Gratki. 

 

Dzięki, denerwujący problem...

 

3 minuty temu, Herostrates napisał:

Jakich rozmiarów opony? Nie za głośne na autostradzie?

 

215/45 R18 - nie zauważyłem większej różnicy, do wytrzymania.

 

4 minuty temu, Herostrates napisał:

Grill z plastrem miodu, bardzo dobry pomysł.

 

Byłem zagorzałym przeciwnikiem, ale tylko krowa nie zmienia zdania...

 

4 minuty temu, Herostrates napisał:

A jak z tymi nawiewami? Udało się wyeliminować te dziwne hałasy?

 

Hałasy z nawiewów udało się wyeliminować, ale buczenie/piszczenie jest nadal bo źródło jest jednak inne. Mam nadzieję, że uda się również zidentyfikować przy okazji testów z AUXem i drugą jednostką radio/klima:

 

https://www.dropbox.com/s/ybt6s37o40gvngc/IMG_1778.MOV?dl=0

 

6 minut temu, Herostrates napisał:

Po zakupie zawsze pojawiają się wydatki, dobrze, że miałeś z czego

 

Wiadomo, brałem to pod uwagę, ale trochę mnie poniosło. ;)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Orear napisał:

A może ten Garmin za dużo prądu ciągnie w trybie parkingowym? Wiem też, że są opcje podłączenia dodatkowego akumulatora dla takiego zestawu, coś jakby powerbank dla rejestratora, wtedy nie rozładowuje akumulatora. 

 

Dzięki, jest to możliwe. Rozeznam temat. Najwyżej nie będę korzystał, chociaż między innymi dlatego zamontowałem - w poprzednim legacy ktoś mi rozwalił zderzak i lampę na parkingu i nie udało mi się znaleść sprawcy. Tak czy tak, szpec od akumulatorow się zdziwił, że takie maleństwo siedzi, nawet wymiarowo nie pasuje. Fizycznie za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Herostrates napisał:

Dobre wieści. Gratki. 

Jakich rozmiarów opony? Nie za głośne na autostradzie?

Grill z plastrem miodu, bardzo dobry pomysł. 

A jak z tymi nawiewami? Udało się wyeliminować te dziwne hałasy?

Po zakupie zawsze pojawiają się wydatki, dobrze, że miałeś z czego :) 

 

Właśnie przeczytałem temat o Twoim Legacy... Może oddam Ci auto na pół roku i zadbasz o niego tak jak o swojego? :upside-down-face_1f643-small:Staram się, ale nie wiem czy Ci dorównam...

 

PS. Masz jeszcze może te 5mm dystanse Eibacha ze szpilkami do sprzedania?

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...