smok-29 Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Witam wszystkich i mam takie pytanie co może być przyczyną że xv 2.0l 150 km. Od wymiany na 5w30 nazwy nie znam mechanik taki zalał i po przejechaniu 4000 km wciągnął mi 2 litry oleju. Z góry dzięki za pomoc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Może pic mu się chciało. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Godzinę temu, smok-29 napisał: Witam wszystkich i mam takie pytanie co może być przyczyną że xv 2.0l 150 km. Od wymiany na 5w30 nazwy nie znam mechanik taki zalał i po przejechaniu 4000 km wciągnął mi 2 litry oleju. Z góry dzięki za pomoc Może napiszesz coś więcej o historii auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 16 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Rocznik 2012 sprowadzony z Szwajcarii a ja jestem 1 właścicielem w Polsce od 30 listopada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Czy pojawiła się kontrolka niskiego poziomu oleju? Jeżeli tak to musiała zapalić się min 2 razy. Od poziomu min do Max na bagnecie jest ok. 1 litra różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 16 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Tak kontrolka stanu poziomu oleju za paliła się 2 razy. Dziś drugi może nie pełne 2 litry ale chyba nie jest to normalne przy normalnej jeździe nie torowej czy butowaniu żeby po 4 tyśach znikło koło 2 litrów oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 Tak kontrolnie: nie ma kałuży pod autem? Co leci z wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 (edytowane) jaki przebieg? i czy na pewno nie ma żadnego wycieku jeżeli nie to : Niestety silniki FB20 z pierwszych lat produkcji - czyli taki jak twój miały problem z braniem oleju. W USA złożono nawet pozew zbiorowy przeciwko Subaru i Subaru wymieniało we wszystkich biorących olej autach pierścienie olejowe . Poczytaj jest o tym wątek na forum wpisz w necie fb20 oil consumption itp. Niestety Ciebie pewnie też to nie ominie. Na chwile obecną jedynie co możesz zrobić żeby zmniejszyć pobór ( ale jest to tzw. maskowanie syfa pudrem bo działasz objawowo ) to zalewanie bardziej lepkiego oleju typu 5w50 np mobil1, lub Valvoline maxlife dla starszych silników. możesz też mieć zapieczone pierścienie olejowe - może jakaś płukanka pomoże warto spróbować Edytowane 17 Lutego 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 17 godzin temu, Karas napisał: Dzięki wszystkim za odpowiedzi za te logiczne i te nie do końca dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 NO i teraz zaczyna się zabawa czy i gdzie to zrobić koło Białegostoku ja mieszkam w Mońkach. I jaki to koszt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 (edytowane) przekładka z anglika to min 5 tyś remont 10-15 tyś Możesz się jeszcze ratować robieniem płukanki potem zalać tłoki ANTICARBONem a na świeży olej dać xado 1 stage może na jakiś czas pomoże ale przy takim ogromnym zużyciu cudów nie oczekuj. cała zabawa wyjdzie ci z 300 zł można spróbować Edytowane 17 Lutego 2020 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 W dniu 16.02.2020 o 22:25, smok-29 napisał: Witam wszystkich i mam takie pytanie co może być przyczyną że xv 2.0l 150 km. Od wymiany na 5w30 nazwy nie znam mechanik taki zalał i po przejechaniu 4000 km wciągnął mi 2 litry oleju. Z góry dzięki za pomoc na korku masz oznaczenie jaki olej lac przeciez i napewno nie 5w30.w swoim forku my15 nalalem 5w30 i zjadl litr na 5tys km .teraz zalewam 0w20 i nie bierze nic . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 46 minut temu, lacky3pl napisał: na korku masz oznaczenie jaki olej lac przeciez i napewno nie 5w30.w swoim forku my15 nalalem 5w30 i zjadl litr na 5tys km .teraz zalewam 0w20 i nie bierze nic . Przecież 5W30 jest normalnie dopuszczony w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) 56 minut temu, lacky3pl napisał: Powiem szczerze nie sprawdzałem zaprowadziłem do mechanika i mi taki zalał dziś po robocie sprawdzę i dzięki info. Jest to moje 1 auto z marki Subaru więc się uczę Edytowane 21 Lutego 2020 przez smok-29 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 56 minut temu, aflinta napisał: Przecież 5W30 jest normalnie dopuszczony w instrukcji. dopuszczony nie oznacza ze zalecany w instrukcji pisze ze zalecany jest 0w20.mam dwa nowe takie auta z tymi silnikami FB20 pozatym serwisuje inne 3tez i tylko 0w20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 27 minut temu, lacky3pl napisał: dopuszczony nie oznacza ze zalecany w instrukcji pisze ze zalecany jest 0w20.mam dwa nowe takie auta z tymi silnikami FB20 pozatym serwisuje inne 3tez i tylko 0w20 5W20 to tylko pseudo ekologia. Moim zdaniem przesiadka z 5W30 na 5W20 nie rozwiąże problemu. smok-29 sprawdź co mechanik nalał do silnika. Może trzeba sprawdzić jego fantazję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 5 minut temu, kokos napisał: 5W20 to tylko pseudo ekologia. Moim zdaniem przesiadka z 5W30 na 5W20 nie rozwiąże problemu. smok-29 sprawdź co mechanik nalał do silnika. Może trzeba sprawdzić jego fantazję na 5w20 nie ale na 0w20 powinno .pozatym olej ma tez spelniac kryteria paliwo osczednosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Płukanka TEC2000 ENGINE FLUSH zamówiona preparat do odblokowania pierścień ANTYKOKS 320 ml w areozolu też no i został olej i teraz zaczynają się schody 5w50 MOBIL 1 czy VALVOLINE VR1 a może ten 0w20 zobaczę na korku ale i tak dylemat zostanie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Zmiana na 0W20 (5W20) nic nie zmieni. Mniejsza lepkość niż 5W30 nie może raczej wpłynąć pozytywnie na sytuację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 12 minut temu, smok-29 napisał: Płukanka TEC2000 ENGINE FLUSH zamówiona preparat do odblokowania pierścień ANTYKOKS 320 ml w areozolu też no i został olej i teraz zaczynają się schody 5w50 MOBIL 1 czy VALVOLINE VR1 a może ten 0w20 zobaczę na korku ale i tak dylemat zostanie ??? 0w20 motul Hybryd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 2 godziny temu, lacky3pl napisał: dopuszczony nie oznacza ze zalecany w instrukcji pisze ze zalecany jest 0w20 Nie wiem gdzie znalazłeś taką informację, w mojej instrukcji przy 0W20 jest tylko informacja, że jest nalewany w fabryce, natomiast dla całego przedziału temperaturowego jaki jest dla 0W20 jako równoważne podawane są oleje 5W30 i 5W40. ASO też leją 5W30 nie dla własnego widzi mi się, ale ze względu na to jak auta są traktowane w tej części Europy. Może i jest jakaś tam minimalna różnica w spalaniu, ale zerwać film olejowy też jest nieco trudniej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 17 minut temu, aflinta napisał: Nie wiem gdzie znalazłeś taką informację, w mojej instrukcji przy 0W20 jest tylko informacja, że jest nalewany w fabryce, natomiast dla całego przedziału temperaturowego jaki jest dla 0W20 jako równoważne podawane są oleje 5W30 i 5W40. ASO też leją 5W30 nie dla własnego widzi mi się, ale ze względu na to jak auta są traktowane w tej części Europy. Może i jest jakaś tam minimalna różnica w spalaniu, ale zerwać film olejowy też jest nieco trudniej. w ASO napewno leja 0w20 .ja mam instukcje za Szwajcari i w tych instrukcjach jest 0w20. Budowa silnikow FB sprowadza sie do tego ze takowy olej jest zalecany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Godzinę temu, lacky3pl napisał: w ASO napewno leja 0w20 Ta, napewno lejo 0w20, wujku dobra rada 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 2 godziny temu, lacky3pl napisał: 0w20 motul Hybryd Sama nazwa wskazuje do jakiego pojazdu jest to olej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 18 minut temu, GREGG napisał: Ta, napewno lejo 0w20, wujku dobra rada na 200% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się