Skocz do zawartości

WRX GD vs GH


Panbenonium

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zdecydowałem się już, że kupuję WRXa Jako, że ceny WRXów GD i GH są bardzo podobne, zacząłem brać też pod uwagę Lanosy, chociaż zawsze chciałem Bloba, ewentualnie Hawkeye. Z tego co wyczytałem i sam zauważyłem, udało mi się jedynie wychwycić, że GH ma gorsze hamulce, ale lepsze zawieszenie. Ma też silnik tylko 2.5 i mniejszy o ok 50l bagażnik. Próbowałem znaleźć jakieś istotne różnice przemawiajace za GH czy też GD, łącznie z yt ale to bardzo ciężki temat z tego co widzę.

Czy miał może ktoś możliwość jazdy i WRXem GD i WRXem GH, żeby opisać swoje wrażenia co i jak ? Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Panbenonium napisał:

Cześć

Zdecydowałem się już, że kupuję WRXa Jako, że ceny WRXów GD i GH są bardzo podobne, zacząłem brać też pod uwagę Lanosy, chociaż zawsze chciałem Bloba, ewentualnie Hawkeye. Z tego co wyczytałem i sam zauważyłem, udało mi się jedynie wychwycić, że GH ma gorsze hamulce, ale lepsze zawieszenie. Ma też silnik tylko 2.5 i mniejszy o ok 50l bagażnik. Próbowałem znaleźć jakieś istotne różnice przemawiajace za GH czy też GD, łącznie z yt ale to bardzo ciężki temat z tego co widzę.

Czy miał może ktoś możliwość jazdy i WRXem GD i WRXem GH, żeby opisać swoje wrażenia co i jak ? Z góry dziękuję za pomoc.

Ja co prawda nie miałem nigdy WRX , natomiast miałem Forestera SG 2.0 XT i obecnie Forestera XT SH a jak wiemy są  to  bliźniacze konstrukcje WRX ów z analogicznych lat. Powiem tak ;  silnik 2.0 jest trwalszy przy takim samym prawidłowym serwisowaniu od 2.5  , Forestera SG sprzedałem z przebiegiem 260kkm na ori silniku a obecny SH przy 163kkm poddały się uszczelki głowic , panewki w stanie agonalnym i skończyło się remontem. Zawieszenie w SG czyli takie samo konstrukcyjnie jak w WRX GD też jest trwalsze. Dla mnie zaletą nowszej konstrukcji jest ilość miejsca w kabinie , tutaj jest przepaść. I oczywiście klimat budy GD jest niezaprzeczalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GH jest bardziej funkcjonalne, więcej przestrzeni , wygodniejszy bagażnik że względu na bryłę auta. Zależy czego oczekujesz, zakładam że jeżeli chciałeś bloba lub hawka to szukałeś tego ducha Imprezy więc nie ma co się zastanawiać i uchodzić jakiś warty uwagi egzemplarz GD, GH nie rzuca się tak w oczy i nie robi takiego wrażenia jak nawet GD z naleśnikiem na klapie, zwykły "Lanos" dopiero STi w GH wygląda dosyć rasowo bo trochę przybrał po bokach ;) Jeżeli chodzi o motor nie ma co się tutaj rozpisywać ponieważ jest pełno porównań na forum wystarczy poszukać a będziesz miał lekturę na cały dzień i w końcu nie kupisz nic ze strachu hehe ;) Sugeruj się tylko i wyłącznie dobrym egzemplarzem. A jeżeli chodzi o jazdę to musisz sam jechać obejrzeć parę sztuk przejechać się i zobaczyć co ci odpowiada. :) 

Edytowane przez Sikooo11
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Panbenonium napisał:

Z tego co wyczytałem i sam zauważyłem, udało mi się jedynie wychwycić, że GH ma gorsze hamulce, ale lepsze zawieszenie. Ma też silnik tylko 2.5 i mniejszy o ok 50l bagażnik. Próbowałem znaleźć jakieś istotne różnice przemawiajace za GH czy też GD, łącznie z yt ale to bardzo ciężki temat z tego co widzę.

GH

-lepiej skręca, mniejsza podsterowność,

-lepiej hamuje na zwykłych seryjnych hamulcach,

-więcej miejsca w środku, ciszej,

-2,5 trzeba się liczyć z wymianą UPG

- multimedialna kierownica, xenony, kontrola trakcji

-ciężko sprzedać

GD

- Gorzej skręca,

-gorzej hamuje,

-mniej miejsca z tyłu,

-2,0 padające panewki

-brak multimedialnej kierownicy, kontroli trakcji itd ale...patrz niżej:D

- ma spoiler, ikona subaru :superhero:

-brutalna moc

-łatwo sprzedać, potem się żałuje latami :facepalm:

Powiem tak, miałem oba modele, GD  jeździłem 3 lata, do dziś żałuję że sprzedałem, GH miałem wersję wolnossącą 2 lata i WRX, wrx sprzedałem po pół roku.

Gdybym teraz kupował pomimo wszystkich minusów brałbym GD, jeżeli GH to wolę wersję bez turbo od wersji wrx.

Wrx GH jest fajny itd, ale nie ma tego czegoś.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z tym skręcaniem to naprawdę nie mogę nadążyć... każdy samochód z kierownicą nie zaspawaną skręca, czy lepiej czy gorzej to kwestia toru i prędkości :D może każdy oczekuje od subaru cudów, że można sie ładować w zakręty 90st. z 150km/h i stąd nie chce czasami skręcać...?

polecam indywidualna naukę jazdy i zobaczycz, ze kazdy samochod skreca dobrze, tylko musisz sie od nowa nauczyc prowadzic auto. polecam rspw.pl, jesli jestes z warszawy. na kursie doskonalenia jazdy w kielcach tak naprawde nic nie wynioslem. efekt wow tylko, ze to tor i w tle subaru... ale nic poza tym niestety.

 

GD ma klimat i szyby bez ramek. na dzisiejsze czasy prosty, "mechaniczny" samochód. pamiętaj, że to już 15 letnie auta, jak patrzysz na bloby.. subaru w obecnych czasach jest dosc osiagalne finansowo ale niestety nie idzie za tym dbanie o samochod. kupujesz tanio dwustuparo konne auto, awd, wsciekasz sie kilka miesiecy, palujesz, uznajesz, ze w starej astrze czy octavi nic nie trzeba było wymieniac, a jesli to grosze kosztowalo, a tu nagle musisz setki pieniedzy szykowac, co chwile z racji wyeksploatowania i wieku cos trzeba wymienic, albo wychodzi, ze wczesniej ktos drutowal i sprzedajesz... a potem kupujesz Ty, kolejny zafascynowany "tanio" zakupiona mocą w awd i nagle, to jedno, czy drugie sie sypie, nie wspominajac, ze przed Toba nikt nawet oleju nie wymienial... a potem placz, ze panewki leca...

swojego kupiłem w 2013 i pomimo mizernych przebiegow szkoda mi sie pozbywal, bo cala mechanika robiona na lata na oem lub lepiej, a nie na sztuke. a to tania marka nie jest.

 

GH trochę nowszy ale ciągle wiekowy stylistycznie japończyk, czyli co innego niż europa z tamtych lat.

 

pewnie w tym budzecie znajdziesz S3, ktore mimo tych samych lat, da tyle samo frajdy z silnika turbo, pomimo haldexa ale z nieporownywalna jakoscia we wnetrzu i komfortem jazdy :) ale subaru to nie jest:)

 

Musisz kochac prostote i surowosc subaru, zeby miec frajde z tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam WRX GH 265KM, a kiedyś jeździłem GD ale STI i to jest przepaść. Do codziennego użytkowania GH jest bardzo "ucywilizowany", komfortowy. Jest cichszy od mojego Forestra SG.

Wymiana stabilizatorów na grubsze uspokoiły bujanie nadwozia, dodatkowo górne rozpórki, czterotłoczek i sportowy wydech (nie przelot) poprawiły  bardzo to auto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, M_isza napisał:

z tym skręcaniem to naprawdę nie mogę nadążyć... każdy samochód z kierownicą nie zaspawaną skręca, czy lepiej czy gorzej to kwestia toru i prędkości :D może każdy oczekuje od subaru cudów, że można sie ładować w zakręty 90st. z 150km/h i stąd nie chce czasami skręcać...?

 

 

 

 

Stwierdzenie, że "auto nie skręca" to taki skrót myślowy który oznacza, iż auto ma skłonności do podsterowności. Jeżeli jesteś taki "oblatany" po torach to powinieneś to rozumieć, zamiast wypisywać pierdoły. Miałem WRX GG (wersja GD w kombi) z 2007 roku oraz wersję GH z wymienionymi sztabami na Cusco przód 24 mm, tył 20 mm. Oba auta na seryjnym zawiasie z nowymi oponami w wersji GG najpierw RE070, następnie RSR-595. W wersji GH miałem opony RE070. Obecnie mam Golfa GTI MK7 w wersji performance na oponach fabrycznych Dunlop Maxx sport RT i na suchej nawierzchni VW prowadzi się duuuuużo lepiej. Mogę powiedzieć że oba subaru które miałem mogły mu pięty lizać i z tego powodu mogę się podpisać obiema rękoma iż w porównaniu do GTI, Subaru nie skręca! Mój znajomy który ma STI w wersji GH też ma takie zdanie, a człek potrafi jeździć...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Polak821 niestety nieprawdą jest to co piszesz. Muszę stanąć w obronie Subaru, bo o ile w codziennej jeździe GTI będzie dużo przyjemniejszym autem, jeżeli chodzi o komfort, to prawidłowo kierowane STI wyścigowo lub rajdowo rozjeżdża ten samochód jak chce czy to w wersji GD, czy GH, czy VA. To jest jeden z powodów, dla których trzymam się Subaru jeżeli chodzi o próby wyścigowe.

Napęd Subaru naprawdę jest jednym z nielicznych niepowtarzalnych napędów, które działają. Natomiast trzeba je umieć wykorzystać, bo standardowy gaz w zakręcie będzie powodował plucie przodem. To nie jest zeszperowane RWD, żeby tak jeździć...

Golf będzie autem sportowym wtedy, gdy przerobi się go bardzo mocno, wtedy będzie skuteczny na torze, z customowymi wahaczami, zawieszeniem za 10k+ itd....

STI z małymi zmianami (grube stabilizatory, dobra geometria i mapa) potrafi być bardzo skuteczne od razu, bo to jest samochód sportowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ptasi0r napisał:

Najlepiej to będzie wstrzymać sie z WRX, poodkładać jeszcze i kupić STI;)

 

Moim zdaniem jak GD to WRX jest spoko. Jeździłem ponad 4 lata hawkiem i nie żałuję. 2.5 litrowy silnik kopyto ma i jest to piękne auto. :) Jeśli chodzi o GH to tylko STI bo Wrx-y są po prostu brzydkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ptasi0r napisał:

Najlepiej to będzie wstrzymać sie z WRX, poodkładać jeszcze i kupić STI;)

Hehe złota zasada :biglol: później miliony monet wpakowane w wrx'a i dochodzisz do wniosku że jednak trzeba kupić sti :biglol:

Edytowane przez Sikooo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MaciekK napisał:

@Polak821 niestety nieprawdą jest to co piszesz. Muszę stanąć w obronie Subaru, bo o ile w codziennej jeździe GTI będzie dużo przyjemniejszym autem, jeżeli chodzi o komfort, to prawidłowo kierowane STI wyścigowo lub rajdowo rozjeżdża ten samochód jak chce czy to w wersji GD, czy GH, czy VA. To jest jeden z powodów, dla których trzymam się Subaru jeżeli chodzi o próby wyścigowe.

Napęd Subaru naprawdę jest jednym z nielicznych niepowtarzalnych napędów, które działają. Natomiast trzeba je umieć wykorzystać, bo standardowy gaz w zakręcie będzie powodował plucie przodem. To nie jest zeszperowane RWD, żeby tak jeździć...

Golf będzie autem sportowym wtedy, gdy przerobi się go bardzo mocno, wtedy będzie skuteczny na torze, z customowymi wahaczami, zawieszeniem za 10k+ itd....

STI z małymi zmianami (grube stabilizatory, dobra geometria i mapa) potrafi być bardzo skuteczne od razu, bo to jest samochód sportowy.

 

 

Nie wiem czy zauważyłeś, ale pisałem o WRX nie STI. Miałem dwa WRX-y więc się wypowiedziałem. Temat jest właśnie o WRX, a nie o STI. I jak już coś to możesz się ze mną nie zgadzać, a nie zarzucać kłamstwo. Bo tak odbieram stwierdzenie, że nie piszę prawdy. Czytanie ze zrozumieniem jest przyszłością... 

P.S. Wysłałem Ci PW i jeżeli chcesz tak bardzo pokazać wyższość STI (chociaż ja porównywałem WRX do GTI), to podstaw 100% fabrykę i zobaczymy jak na równym czystym torze STI rozjeżdża GTI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Miałem WRX gd, mam dwa STI, jedno mocno odbiegające od serii, drugie prawie nowe seryjne. Jeżeli chodzi o samo wchodzenie w zakręt, to WRX gd nie różni się jakoś specjalnie od STI gd, są inne różnice, ale nie tym tu nie p tym. Oba auta mają tendencję do tzw płużenia, ale cytując klasyka Wróbla "chxja, a nie płuży, tylko źle wchodzisz w zakręt..." :-) Taką kiedyś naukę otrzymałem  narzekając na Subaru. Jak chcesz go zmusić do czegoś czego nie może zrobić to wyjeżdża przodem... Nie twierdzę, że kłamiesz, ale moim zdaniem tak jak napisałem mijasz się z prawdą, bo nie sprawdzałaś swoich poprzednich aut wystarczająco dobrze, żeby je obiektywnie ocenić i dlatego masz takie a nie inne zdanie na ten temat. GTI Performance miałem okazję pojeździć i jest to super auto do jazdy na codzień, o wiele lepsze od WRX / STI GD, ale... przy jeździe typowo torowej nie dorównuje Imprezie, o gorszych warunkach pogodowych i przewadze wtedy napędu 4x4 nie wspominając. Popatrz jakie miejsca w klasyfikacjach imprez typu Race Day, time attack te auta zajmują, zapraszam na prawy fotel :-) Wtedy pogadamy :-) 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Polak821 napisał:

Czytanie ze zrozumieniem jest przyszłością... 

Mądrości powyższe zachowaj dla siebie:-) 

Edytowane przez MaciekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie, STI odrzucam ze względu na cenę oraz ze względu, że tym autem będę sie poruszał na co dzień. To ma być po prostu szybszy sedan 4x4 dający trochę frajdy w życiu. M.in. dlatego też odpada jakiekolwiek FWD typu golf jakibyniebył.

Edytowane przez Panbenonium
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2019 o 17:26, Panbenonium napisał:

zawsze chciałem Bloba, ewentualnie Hawkeye

Jak dla mnie odpowiedź na cały ten temat znajduje się w pierwszym wierszu pierwszego posta ;) Nie kupuj czegoś, co Ci się nie podoba tylko dlatego, że jest trochę nowsze, a w tej samej cenie. Za WRXem GH prawie nikt się nie obejrzy (chyba, że wydech solidny), natomiast za GD z kurnikiem wiele osób. Realizuj marzenia! Z pozdrowieniami od mojego wurksa :mrgreen:

 

20191031_172448.thumb.jpg.e49679bafa109a5a37556ce4236c7729.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...