Jump to content

Legacy - szybkie pytania


Recommended Posts

Mam organiczne, świeże całkiem. :) Sam nie wiem prawdę mówiąc - "problem" wydaje się raczej mechaniczny i tam gdzie wybierak... W zasadzie ten problem może nie być wcale problemem, a moim kaprysem - jestem przyzwyczajony do skrzyni z MX-5, a tej trudno dorównać precyzją i krótkim skokiem. :) Ogólnie działa bardzo dobrze, ale zastanawiam się, czy da się sprawić, aby działała lepiej. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Chodzi Ci o rozstaw kół. Jak masz szpilki to kupujesz dłuższe szpilki lub felgi z mniejszym et.

Czemu każda generacja Legwana ma nawalone 40 wariantów zderzaka?  Inni robią przedlift, polift I ew pakiet sportowy. Subaru? Przedlift, polift, h6 przedlift, polift (chyba), b spec, gt i to chyba dale

Na pytanie co polecam.... Poleciłem płyn hamulcowy:) Bo taki się tam wlewa, czyli DOT4:) W niektórych samochodach jest on w osobnym zbiorniczku, a w innych ten sam zbiornik odpowiada za hamulce jak i

Posted Images

Coraz ciężej chodzący pedał to podobno oznaka zmęczonego sprzęgła. Ale skoro masz nowe, no to pozostaje z tym żyć. Trio Clarkson-May-Hammod nie wybrało Legacy IV najlepszym sportowym (chyba) kombi właśnie ze względu na skrzynie, choć nie pamiętam o co chodziło. Mogę Ci podesłać fotkę, bo mam stary drążek. Może problem w gumie która tam jest? 

Link to post
Share on other sites

Nie chodziło mi o ciężką pracę pedału, a niezbyt precyzyjne wbijanie 1 po nagrzaniu silnika. :D O właśnie, o gumę pytałem, czy może jej wymiana mi pomoże. Orientujesz się może jaki to numer części? Czy jest jedna guma czy dwie?

 

A może po prostu wymienię olej - poszperam po forum jaki tu polecacie. :)

Edited by Maksym Słomski
Link to post
Share on other sites
Nie chodziło mi o ciężką pracę pedału, a niezbyt precyzyjne wbijanie 1 po nagrzaniu silnika.  O właśnie, o gumę pytałem, czy może jej wymiana mi pomoże. Orientujesz się może jaki to numer części? Czy jest jedna guma czy dwie?
 
A może po prostu wymienię olej - poszperam po forum jaki tu polecacie.
Kiedy wymieniales płyn w układzie sprzęgła. Zakładam że jest hydrauliczne.
Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, Maksym Słomski napisał:

Nie chodziło mi o ciężką pracę pedału, a niezbyt precyzyjne wbijanie 1 po nagrzaniu silnika. :D O właśnie, o gumę pytałem, czy może jej wymiana mi pomoże. Orientujesz się może jaki to numer części? Czy jest jedna guma czy dwie?

 

A może po prostu wymienię olej - poszperam po forum jaki tu polecacie. :)

75w90 z tego, co pamiętam. Zmieniałem w zeszłym roku - w tej kwestii to raczej nic to nie zmienia. Może trop powyżej, albo ta guma. Numeru części niestety nie mam

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, ewemarkam napisał:

Kiedy wymieniales płyn w układzie sprzęgła. Zakładam że jest hydrauliczne.

 

Dopiero nabyłem samochód, a sprzedającego o ten akurat układ nie pytałem. :) Dopiszę do listy "na już". Coś konkretnego polecasz?

 

17 minut temu, Danko napisał:

75w90 z tego, co pamiętam. Zmieniałem w zeszłym roku - w tej kwestii to raczej nic to nie zmienia. Może trop powyżej, albo ta guma. Numeru części niestety nie mam

 

To najwyżej przy okazji wizyty w warsztacie się już ogarnię, poszukam jeszcze. :)

Link to post
Share on other sites
 
To najwyżej przy okazji wizyty w warsztacie się już ogarnię, poszukam jeszcze.
Tak, płyn hamulcowy.
W innym samochodzie miałem taki problem. Ciężko wchodziła 4 i 5 na gorącym silniku, wręcz prawie się nie dało. Jak wymieniłem płyn to się problem skończył.
Link to post
Share on other sites

Dot 5 dobrej jakosci mozna smialo lac? Wchodzi nie wiecej niz litr? 

Edited by Maksym Słomski
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tak, płyn hamulcowy.
W innym samochodzie miałem taki problem. Ciężko wchodziła 4 i 5 na gorącym silniku, wręcz prawie się nie dało. Jak wymieniłem płyn to się problem skończył.

Zmieniłeś płyn hamulcowy i miało to wpływ na zmianę biegów? :o

Link to post
Share on other sites
Zmieniłeś płyn hamulcowy i miało to wpływ na zmianę biegów?

Na pytanie co polecam.... Poleciłem płyn hamulcowy:) Bo taki się tam wlewa, czyli DOT4:)

W niektórych samochodach jest on w osobnym zbiorniczku, a w innych ten sam zbiornik odpowiada za hamulce jak i za sprzęgło.

 

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, ewemarkam napisał:

Na pytanie co polecam.... Poleciłem płyn hamulcowy:) Bo taki się tam wlewa, czyli DOT4:)

W niektórych samochodach jest on w osobnym zbiorniczku, a w innych ten sam zbiornik odpowiada za hamulce jak i za sprzęgło.

 

 

Bawi i uczy! Nie wiedziałem :thumbup:

Link to post
Share on other sites
Ja też prawdę mówiąc. Wezmę zatem jakiś dobry DOT 4. Litr? 
Spokojnie wystarczy i dużo zostanie.
Link to post
Share on other sites

A jest jakiś interwał czasowy, w którym powinno się wymieniać płyn? 

Druga sprawa, około płynów. 

Magiel poci się u mnie odkąd mam Subi. Raz na kilka miesięcy dolewam nieco (bardzo mało) I jest okej. Ale też bardzo głośno chodzi pompa wspomagania. Czy to znaczy, że powinienem zrobić jedno lub drugie? (Magiel /pompę) lub może wymienić płyn? 

Link to post
Share on other sites

Na głośna pompę pomaga czasami patent z wymianą chyba oringa.
Tu np.



A cieknący magiel to już chyba podchodzi pod naprawę hydrauliczną. Ceny różne za to. Zależy czy zostawiasz u nich samochód czy przywozisz im już zdemontowany magiel.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Subaru podobnie chyba jak samochody amerykańskie ma zalecany dot 3.  te płyny są nie do końca mieszalne ze sobą. ja zmieniłem płyn na DOT4 ale zdarzają się czasem problemy po zmianie specyfikacji płynu.

 

Płyn powinno się zmieniać co 30-50 tyś km mowa o DOT4. DOT3 jest mniej higroskopijny i jego interwał wymiany może być dłuższy lecz niestety skutkiem ubocznym jest jego gorsza specyfikacja- odporność na wrzenie/bomblowanie.

Przy serwisie hamulcowym nie powinno cofać się tłoczka bez odkręconego odpowietrznika inaczej woda ciała stałe trafiają do przewodów hamulcowych.

Warto przy problemach z zmianą biegów, prześledzić drogę od pedała sprzęgła do skrzyni biegów oraz od lewarka do wybieraka

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Boidupa jestem. Jak wyciągnąć plastiki w środku od światła? Chce zmienić żarówki - wszystkie. Po prostu mocno podważyć i wyjdzie, czy jakoś konkretnie? 

Link to post
Share on other sites

ale które?

na podsufitce w kloszach są minimalne wpustki do demontażu. pamiętaj o tym że oświetlenie jest realizowane po CANie z tego co kojarzę i wstawienie żarówki o mniejszym poborze (leda) spowoduje nieprawidłowe działanie oświetlenia. 

Link to post
Share on other sites
Teraz, SubaruLPG napisał:

ale które?

na podsufitce w kloszach są minimalne wpustki do demontażu. pamiętaj o tym że oświetlenie jest realizowane po CANie z tego co kojarzę i wstawienie żarówki o mniejszym poborze (leda) spowoduje nieprawidłowe działanie oświetlenia. 

Mam wszędzie LEDy z chińskiego sklepu już ponad rok i żadnych nieprawidłowości nie zauważyłem. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Danko napisał:

Boidupa jestem. Jak wyciągnąć plastiki w środku od światła? Chce zmienić żarówki - wszystkie. Po prostu mocno podważyć i wyjdzie, czy jakoś konkretnie? 

Zostaw to auto, żeś sie za nie wziął aż wiory lecą. Pojeździj troche:P;)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, SubaruLPG napisał:

ale które?

na podsufitce w kloszach są minimalne wpustki do demontażu. pamiętaj o tym że oświetlenie jest realizowane po CANie z tego co kojarzę i wstawienie żarówki o mniejszym poborze (leda) spowoduje nieprawidłowe działanie oświetlenia. 

Wszystkie. Środek I bagaj w ogóle nie świeci, z przodu chce jaśniejsze. I czyli starczy czymś podważyć i na siłę wyciągnąć? Bałem się połamać 

@euyotto z nadmiaru czasu :biglol:I przyszła pora na irytujące pierdoły jak ta

Edited by Danko
Link to post
Share on other sites

Nie hałasuje, pracuje idealnie, denerwuje mnie, że płyn się przesącza. Wystarczy uszczelnienie? 

1.jpg

Link to post
Share on other sites

Wygląda jakby wężyk był nieszczelny. Na nowo zacisnąć/zmienić wężyk jak dla mnie 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

raczej tak.

wymiana jest prosta należy tylko równo dociskać króciec aby nie zniszczyć nowej uszczelki.

ręcznie delikatnie uszczelkę zwilżyć a nie dokręcać od razu na śrubach 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...