Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Mam organiczne, świeże całkiem. :) Sam nie wiem prawdę mówiąc - "problem" wydaje się raczej mechaniczny i tam gdzie wybierak... W zasadzie ten problem może nie być wcale problemem, a moim kaprysem - jestem przyzwyczajony do skrzyni z MX-5, a tej trudno dorównać precyzją i krótkim skokiem. :) Ogólnie działa bardzo dobrze, ale zastanawiam się, czy da się sprawić, aby działała lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ciężej chodzący pedał to podobno oznaka zmęczonego sprzęgła. Ale skoro masz nowe, no to pozostaje z tym żyć. Trio Clarkson-May-Hammod nie wybrało Legacy IV najlepszym sportowym (chyba) kombi właśnie ze względu na skrzynie, choć nie pamiętam o co chodziło. Mogę Ci podesłać fotkę, bo mam stary drążek. Może problem w gumie która tam jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o ciężką pracę pedału, a niezbyt precyzyjne wbijanie 1 po nagrzaniu silnika. :D O właśnie, o gumę pytałem, czy może jej wymiana mi pomoże. Orientujesz się może jaki to numer części? Czy jest jedna guma czy dwie?

 

A może po prostu wymienię olej - poszperam po forum jaki tu polecacie. :)

Edytowane przez Maksym Słomski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodziło mi o ciężką pracę pedału, a niezbyt precyzyjne wbijanie 1 po nagrzaniu silnika.  O właśnie, o gumę pytałem, czy może jej wymiana mi pomoże. Orientujesz się może jaki to numer części? Czy jest jedna guma czy dwie?
 
A może po prostu wymienię olej - poszperam po forum jaki tu polecacie.
Kiedy wymieniales płyn w układzie sprzęgła. Zakładam że jest hydrauliczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Maksym Słomski napisał:

Nie chodziło mi o ciężką pracę pedału, a niezbyt precyzyjne wbijanie 1 po nagrzaniu silnika. :D O właśnie, o gumę pytałem, czy może jej wymiana mi pomoże. Orientujesz się może jaki to numer części? Czy jest jedna guma czy dwie?

 

A może po prostu wymienię olej - poszperam po forum jaki tu polecacie. :)

75w90 z tego, co pamiętam. Zmieniałem w zeszłym roku - w tej kwestii to raczej nic to nie zmienia. Może trop powyżej, albo ta guma. Numeru części niestety nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ewemarkam napisał:

Kiedy wymieniales płyn w układzie sprzęgła. Zakładam że jest hydrauliczne.

 

Dopiero nabyłem samochód, a sprzedającego o ten akurat układ nie pytałem. :) Dopiszę do listy "na już". Coś konkretnego polecasz?

 

17 minut temu, Danko napisał:

75w90 z tego, co pamiętam. Zmieniałem w zeszłym roku - w tej kwestii to raczej nic to nie zmienia. Może trop powyżej, albo ta guma. Numeru części niestety nie mam

 

To najwyżej przy okazji wizyty w warsztacie się już ogarnię, poszukam jeszcze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To najwyżej przy okazji wizyty w warsztacie się już ogarnię, poszukam jeszcze.
Tak, płyn hamulcowy.
W innym samochodzie miałem taki problem. Ciężko wchodziła 4 i 5 na gorącym silniku, wręcz prawie się nie dało. Jak wymieniłem płyn to się problem skończył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tak, płyn hamulcowy.
W innym samochodzie miałem taki problem. Ciężko wchodziła 4 i 5 na gorącym silniku, wręcz prawie się nie dało. Jak wymieniłem płyn to się problem skończył.

Zmieniłeś płyn hamulcowy i miało to wpływ na zmianę biegów? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłeś płyn hamulcowy i miało to wpływ na zmianę biegów?

Na pytanie co polecam.... Poleciłem płyn hamulcowy:) Bo taki się tam wlewa, czyli DOT4:)

W niektórych samochodach jest on w osobnym zbiorniczku, a w innych ten sam zbiornik odpowiada za hamulce jak i za sprzęgło.

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, ewemarkam napisał:

Na pytanie co polecam.... Poleciłem płyn hamulcowy:) Bo taki się tam wlewa, czyli DOT4:)

W niektórych samochodach jest on w osobnym zbiorniczku, a w innych ten sam zbiornik odpowiada za hamulce jak i za sprzęgło.

 

 

Bawi i uczy! Nie wiedziałem :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakiś interwał czasowy, w którym powinno się wymieniać płyn? 

Druga sprawa, około płynów. 

Magiel poci się u mnie odkąd mam Subi. Raz na kilka miesięcy dolewam nieco (bardzo mało) I jest okej. Ale też bardzo głośno chodzi pompa wspomagania. Czy to znaczy, że powinienem zrobić jedno lub drugie? (Magiel /pompę) lub może wymienić płyn? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na głośna pompę pomaga czasami patent z wymianą chyba oringa.
Tu np.



A cieknący magiel to już chyba podchodzi pod naprawę hydrauliczną. Ceny różne za to. Zależy czy zostawiasz u nich samochód czy przywozisz im już zdemontowany magiel.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru podobnie chyba jak samochody amerykańskie ma zalecany dot 3.  te płyny są nie do końca mieszalne ze sobą. ja zmieniłem płyn na DOT4 ale zdarzają się czasem problemy po zmianie specyfikacji płynu.

 

Płyn powinno się zmieniać co 30-50 tyś km mowa o DOT4. DOT3 jest mniej higroskopijny i jego interwał wymiany może być dłuższy lecz niestety skutkiem ubocznym jest jego gorsza specyfikacja- odporność na wrzenie/bomblowanie.

Przy serwisie hamulcowym nie powinno cofać się tłoczka bez odkręconego odpowietrznika inaczej woda ciała stałe trafiają do przewodów hamulcowych.

Warto przy problemach z zmianą biegów, prześledzić drogę od pedała sprzęgła do skrzyni biegów oraz od lewarka do wybieraka

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SubaruLPG napisał:

ale które?

na podsufitce w kloszach są minimalne wpustki do demontażu. pamiętaj o tym że oświetlenie jest realizowane po CANie z tego co kojarzę i wstawienie żarówki o mniejszym poborze (leda) spowoduje nieprawidłowe działanie oświetlenia. 

Mam wszędzie LEDy z chińskiego sklepu już ponad rok i żadnych nieprawidłowości nie zauważyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Danko napisał:

Boidupa jestem. Jak wyciągnąć plastiki w środku od światła? Chce zmienić żarówki - wszystkie. Po prostu mocno podważyć i wyjdzie, czy jakoś konkretnie? 

Zostaw to auto, żeś sie za nie wziął aż wiory lecą. Pojeździj troche:P;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SubaruLPG napisał:

ale które?

na podsufitce w kloszach są minimalne wpustki do demontażu. pamiętaj o tym że oświetlenie jest realizowane po CANie z tego co kojarzę i wstawienie żarówki o mniejszym poborze (leda) spowoduje nieprawidłowe działanie oświetlenia. 

Wszystkie. Środek I bagaj w ogóle nie świeci, z przodu chce jaśniejsze. I czyli starczy czymś podważyć i na siłę wyciągnąć? Bałem się połamać 

@euyotto z nadmiaru czasu :biglol:I przyszła pora na irytujące pierdoły jak ta

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...