Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy ktoś mi pokaże jak wygląda bagnet olejowy do Legacy IV 2.5 MY05? Kupiłem na Allegro używkę, która zamiast pętelki na końcu jest płaska. Niby odrobinę krótsza od tego co jest w moim, a pokazuje... wyższy poziom oleju. Nie wiem już jak mierzyć olej w tym aucie, powaga. :D

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hookie napisał:

Nie wiem już jak mierzyć olej w tym aucie, powaga. :D

Tego nie wie nikt! U mnie zawsze jedna strona pokazuje, że oleju jest na L, a druga, że jest H. Ale, że tak już jest od prawie trzech lat to się nie za bardzo martwię, bo serce pracuje jak należy, a z tyłu nic nie kopci. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
 
Czy ktoś mi pokaże jak wygląda bagnet olejowy do Legacy IV 2.5 MY05? Kupiłem na Allegro używkę, która zamiast pętelki na końcu jest płaska. Niby odrobinę krótsza od tego co jest w moim, a pokazuje... wyższy poziom oleju. Nie wiem już jak mierzyć olej w tym aucie, powaga.

 
1.jpg.0639b9e4fd298fe6002c367ecbb9b8ef.jpg
2.jpg.714567acfd235b690db1dea113c6d67e.jpg
Poszukaj w "nasze samochody" może ktoś ma ten sam rocznik z tym samym silnikiem. Niech zmierzy długość bagnetu od oringa do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hookie napisał:

Nie wiem już jak mierzyć olej w tym aucie, powaga.

 

Wystarczy na prostym, na zimno, i najlepiej wyjmij bagnet i poczekaj kilka minut aż spłynie olej z tego kanału, w którym jest bagnet (te resztki oleju poziom trochę zawyżają, albo zostawiają trochę oleju na bagnecie przez co odczyt jest trudniejszy). Nic skomplikowanego. Ważne żeby oleju nie było za mało, albo dużo za dużo.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, frisco napisał:

 

Wystarczy na prostym, na zimno, i najlepiej wyjmij bagnet i poczekaj kilka minut aż spłynie olej z tego kanału, w którym jest bagnet (te resztki oleju poziom trochę zawyżają, albo zostawiają trochę oleju na bagnecie przez co odczyt jest trudniejszy). Nic skomplikowanego. Ważne żeby oleju nie było za mało, albo dużo za dużo.

No ale jeśli bagnet jest teoretycznie niewłaściwy to sama procedura mierzenia jest na nic.

A może tak być że ten pasek blaszki w różnych modelach ma ciut inną długość? Sądzę że w obrębie benzynowych Subaru bagnet powinien być taki sam. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie różnią się długością blaszki, a oba są rzekomo dedykowane do Legacy IV 2.5. :D Cuda! 

 

15 godzin temu, frisco napisał:

 

Wystarczy na prostym, na zimno, i najlepiej wyjmij bagnet i poczekaj kilka minut aż spłynie olej z tego kanału, w którym jest bagnet (te resztki oleju poziom trochę zawyżają, albo zostawiają trochę oleju na bagnecie przez co odczyt jest trudniejszy). Nic skomplikowanego. Ważne żeby oleju nie było za mało, albo dużo za dużo.

 

Tyle teorii, którą znam. ;) W praktyce jest dokładnie tak, jak pisze Orear. 

Edytowane przez Hookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko! Po odpaleniu, przez pierwsze kilka minut jazdy czuć paliwo, ale tylko przy otwartym oknie?! Wiem, że na ssaniu i że można zamknąć okno, ale pytam zapobiegawczo, czy to jakiś zalążek awarii, coś sprawdzić, czy TTTM? Pacjent to Legacy 2.0 2008r.

Edytowane przez adamski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszce jedno pytanko! Cieknie mi olej ze skrzyni manualnej z reduktorem (Legacy 2007MY), prawdopodobnie przy wejściu półoski i podejrzewam uszczelniacz (nie wiem czy dobrze kombinuje), to może być ta część?

https://www.nie-ASO.pl/pl/uszczelniacz-polosi-prawej-impreza-wrx-sti,3,34101,15217

P.s.- Prawa strona to strona pasażera, tak!?

 

Edytowane przez adamski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio koncertowo stopiłem plastikową osłonę silnika w długiej trasie. :D:D:D Jest dziura. Nie powiem, wystraszyłem się trochę jak podczas przerwy po kilkuset kilometrach zaczęło dymić. Teraz na postoju zawsze śmierdoli niemiłosiernie i żar bije od przodu auta. Czyżby osłony kolektora wydechowego umarły? Co się stao? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany oleju w weekend okazało się że jest małe pękniecie na osłonie maglownicy, czy te osłony można kupić osobno bo w tym katalogu jest jako całość z maglownicą:

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b11/type_10/steering/power_steering_system/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ta harmonijkowa na siłowniku , jak tego szukać w sklepach ? pod jakimi hasłami to ukryte ?

 

Wielkie dzięki @SubaruLPG znalazłem  na pewnej stronie z częściami  po producencie Lemforder

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, kroljulian napisał:

Czy po wymianie tylnych amortyzatorow w legacy iv 2006 sedan, trzeba ustawiać zbieżność, kąty lub coś w tym stylu?

 

Pewnie nie jak wszystko OEM ale tak czy siak dobrze jest od czasu do czasu odżałować 100zł i podjechać na pełną geometrię żeby chociaż sprawdzić czy wszystko jest i rozruszać śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...