Skocz do zawartości

SUV Coupe, Super SUV - mocne i mocniejsze ;)


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.01.2021 o 14:23, Jaca68 napisał:

Były tu podśmiechujki i filmiki ukazujące beznadziejny napęd w RXach. To wczoraj miałem okazję sprawdzić jak auto sprawuje się w zimowych warunkach. Droga 501 Katy - Krynica, 15 kilometrów ośnieżonych zakrętów. Ograniczenie do 70. Poprzednią, tą trasę w zimie jechałem kilka lat temu Forkiem XT, i pewnie narażę się tu niektórym, ale nie widzę różnicy. RX w tych warunkach zachowywał się bardzo stabilni i przewidywalnie, zero nadsterowności, a specjalnie zwalniałem przed zakrętami by na łuku dodawać gazu. Jechał jak na szynach, dokładnie tam gdzie chciałem. Pewnie duża w tym też zasługa nowych Nikianów SUV. Napęd który w letnich warunkach jest głównie na przednią oś, tu zapinał silnik elektryczny na tylne koła nawet przy prędkościach 70-80 km/h. Szybciej nie jechałem, bo droga wyglądała tak:

 

droga1.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2021 o 08:53, RoadRunner napisał:

Co sądzicie o Tiguanie-R 320PS ?

 

21 minut temu, Zyzol napisał:

Formentor jednak zdecydowanie ciekawszy

 

Dla mnie Formentor też jest bardziej interesujący na równi z Q3 RS.

(pisze o wzornictwie pojazdów bo żadnym z nich nie jeździłem ani nawet w nich nie siedziałem :huh:)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Zyzol napisał:

Formentor jednak zdecydowanie ciekawszy

Mi się też bardzo podoba i miałem ochotę zamawiać, ale wstrzymałem się, ludzie na grupie piszą o mega problemach natury elektroniki, więc mając problemy z JAG narazie odpuszczam i czekam. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.03.2021 o 22:18, fulcrum napisał:

i właśnie się wyleczyłem z XFa...   :)

Tydzień bez usterki i komunikatu, no way :facepalm:. Dziś już JAG padł prawie na amen, nawet się nie dotoczę do serwisu. DPF całkiem zatkany, i nie da się praktycznie jechać. Moja żona już trochę wkurzona zaczyna się robić, i zaczeła tęsknić za Foresterami bo tam się nic nie działo chyba że ja Plejadach je domordowałem ;). Tylko te nowe Forestery to porażka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Aga napisał:

XT jest znośny ;)

XT był naprawdę super autem, szkoda że ich nie ma. Miał dwie wady dla mnie, fatalne fotele i słabe światła. O ile pierwszą wadę można przerobić, to drugiej już ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

XT był naprawdę super autem, szkoda że ich nie ma. Miał dwie wady dla mnie, fatalne fotele i słabe światła. O ile pierwszą wadę można przerobić, to drugiej już ciężko. 

 

Zapomniałeś o CVT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, llkuba napisał:

Zapomniałeś o CVT ;)

Wcale nie :) nie miałem żadnych problemów, moi klienci też nie mają jak dbają :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, carfit napisał:

XT był naprawdę super autem, szkoda że ich nie ma. Miał dwie wady dla mnie, fatalne fotele i słabe światła. O ile pierwszą wadę można przerobić, to drugiej już ciężko. 

Poliftowe ledy w Foresterze SJ nie są chyba takie złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Michał W. napisał:

Poliftowe ledy w Foresterze SJ nie są chyba takie złe.

ale nie ma XT w ofercie :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, carfit napisał:

Wcale nie :) nie miałem żadnych problemów, moi klienci też nie mają jak dbają :) 

 

W mieście może i się spisuje ale w piasku gdzie jest opór na kołach  gdy skrzynia dostanie temperatury jest kiepsko a nawet tragicznie. Szkoda, że przy zakupie nie można było wybrać manualnej skrzyni.

 

W USA XV był z manualną skrzynią biegów, mój dobry znajomy po przesiadce z "Lanosa z manualem" nadal nie może przyzwyczaić się do CVT i twierdzi, że manual to manual. 

 

Według mnie OBK przez CVT straciło kilka sekund do 100 km/h pierwszy biegi do prawie 70km/h. 

 

Opinie osób z którymi rozmawiam są takie "idzie się przyzwyczaić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, llkuba napisał:

W mieście może i się spisuje ale w piasku gdzie jest opór na kołach  gdy skrzynia dostanie temperatury jest kiepsko a nawet tragicznie. Szkoda, że przy zakupie nie można było wybrać manualnej skrzyni.

 

Nie przesadzajmy w drugą stronę, jak ktoś upala i ciężko traktuje swoje to albo to regularnie serwisuje, myje czyści podwozie, wymienia często oleje w napędach, albo kupuje sobie dakarówkę czy inne buggy do zabawy w piasku. Wiem że ludzie to by chcieli kupić auto w salonie, upalać w terenie , a po zmianie felg i opon jeszcze pojechać na tor Poznań ;) .

 

20 minut temu, llkuba napisał:

W USA XV był z manualną skrzynią biegów, mój dobry znajomy po przesiadce z "Lanosa z manualem" nadal nie może przyzwyczaić się do CVT i twierdzi, że manual to manual. 

Lanosa manuala mam, i też bym nie chciał mieć z CVT, tylko ja go mam tylko do tarania na kolcu w zimie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, carfit napisał:

XT był naprawdę super autem, szkoda że ich nie ma. Miał dwie wady dla mnie, fatalne fotele i słabe światła. O ile pierwszą wadę można przerobić, to drugiej już ciężko. 

Ja mam porównanie z OBK i dla mnie to rewelacja, w końcu mnie noga nie boli bo mam podparcie pod udem, a światła w OBK były symboliczne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, carfit napisał:

Nie przesadzajmy w drugą stronę, jak ktoś upala i ciężko traktuje swoje to albo to regularnie serwisuje, myje czyści podwozie, wymienia często oleje w napędach, albo kupuje sobie dakarówkę czy inne buggy do zabawy w piasku. Wiem że ludzie to by chcieli kupić auto w salonie, upalać w terenie , a po zmianie felg i opon jeszcze pojechać na tor Poznań ;) .

 

Wystarczy napisać, że CVT lubi miasto, las po prostu lekki teren bo takie było założenie konstruktorów ;). Jeździłem różnymi automatami i każdy jest inny. 

Edytowane przez llkuba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, llkuba napisał:

W mieście może i się spisuje ale w piasku gdzie jest opór na kołach  gdy skrzynia dostanie temperatury jest kiepsko a nawet tragicznie. Szkoda, że przy zakupie nie można było wybrać manualnej skrzyni.

dlatego trzeba zainwestowac w wiekszą chłodnice oleju CVT i problem się rozwiązuje  :) bo to co np jest u mnie w XTku to wymiennik ciepła a nie chłodnica ;) 

ale z drugiej strony swojego forka ciorałem w piachu na ATkach dłuższy czas i zero problemów

Edytowane przez _akir_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, _akir_ napisał:

dlatego trzeba zainwestowac w wiekszą chłodnice oleju CVT i problem się rozwiązuje  :) bo to co np jest u mnie w XTku to wymiennik ciepła a nie chłodnica ;) 

ale z drugiej strony swojego forka ciorałem w piachu na ATkach dłuższy czas i zero problemów

 

Dobre chłodzenie to podstawa. Myślałeś żeby założyć reduktor i blokadę mostów ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kokos napisał:

Gdyby nowy Forek był w wersji XT 2.4 DIT to kupiłbym dwa :)

I tak i nie ;)  cena z silnikiem 2.4 poszybuje grubo ponad 230 tys. ( akcyza, cło, ) i wtedy pojawiają się inne opcje.... których jest bardzo sporo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, llkuba napisał:

Dobre chłodzenie to podstawa. Myślałeś żeby założyć reduktor i blokadę mostów ? 

myślałem o tym jak i o zrobieniu liftu ale jednak to daily auto, troche zmieniła mi się koncepcja i  myśle o takim aucie tylko do upalania ;) jedyne słuszne to patrol Y61 :evil2:

Edytowane przez _akir_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...