Skocz do zawartości

Spalanie XV II


Blixten

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy w dłuższej perspektywie i w zmiennych warunkach jeżdżenia wyszło mi że trzeba liczyć się ze spalaniem między 7 a 8 ltr/100 km, machnąłem ręką bo na jednym tankowaniu różnica to 4 do ośmiu litrów benzyny. I na te 4 litry miał bym się napinać, stresować, dalej prowadzić zapiski?

 

A gdzie fun z jazdy, Pierwszym Subaru?

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejny wypad na północ przez 7/S7. Na tempomacie 120-130 km/godz, temperatura zewnętrzna do 26 stopni C, temperatura oleju do 105 stopni C. Szary Mnich w dwuosobowej obsadzie załadowany mocno ale nie na maksa.

 

Średnie spalanie 7,7 ltr/ 100 km. Asjużli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tez po S7 , na południe (WWA -TK/Kakonin) ca 6,0 l/100, 

Na powrocie widać zmęczenie (noga lżejsza) no i z górki , nawet przy full auto AC 5,7 l/100 

2 os , na lekko 29 st C, olej, prędkość jak na foto. 
jechalem „jak noga podje”, nie możemy się zrozumieć z ACC

IMG_1661.jpeg

IMG_1660.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CUV napisał(a):

To ja tez po S7 , na południe (WWA -TK/Kakonin) ca 6,0 l/100, 

Na powrocie widać zmęczenie (noga lżejsza) no i z górki , nawet przy full auto AC 5,7 l/100 

2 os , na lekko 29 st C, olej, prędkość jak na foto. 
jechalem „jak noga podje”, nie możemy się zrozumieć z ACC

IMG_1661.jpeg

IMG_1660.jpeg

Super wynik! A jakim olejem masz zalany silnik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FanSub napisał(a):

Super wynik! A jakim olejem masz zalany silnik? 

Eneos hyper-Multi 5W-30,

ale silnik ma też:

bezpośredni wtrysk, kompresję 12,5:1, 100 oktanowe paliwo, że o e-box’e nie wspomnę , który dzisiaj przy stałej 80 km/h w tunelu na S2 ciągnął mnie na EV, przez jakąś chwilę. 
wydaje się, ze przy tych  29 stopniach i pofałdowanym terenie , te „ficzery” mogą się wykazać.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już jestem z powrotem. Od Nowego Dworu Gdańskiego do Płońska jazda gładka, 120-130 km/godz na tempomacie. Nadal niepokoi mnie temperatura oleju powyżej 100 stopni C, gdy za oknem było tylko 17 stopni C.

 

Spalanie też mi się nie podoba bo jechałem sam i pustym w zasadzie pojazdem a ze zsumowanych "przejechane od zatankowania" i "zajedź zatankować za" wychodziło mi maksymalnie 770 km. Czyli 64/7,7= 8,3. Słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury oleju, to przy tej prędkości nie jest szokująco wysoka. Przy Twoim silniku 1,6 l. i prędkości 130 km/h trochę obrotów musi wykonać. A jaki poziom oleju trzymasz i jaka oliwą motor jest zalany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30, o poziom nie pytaj bo ostatnio nie sprawdzałem ;) . Tylko dlaczego miał by brać olej, przecież to niezniszczalny fb16 ;) . Jeśli zaś chodzi o obroty to silnik nie wykręcał się wiele powyżej 4000 i temp wtedy nie rosła więcej niż o 1 stopień. Może termostat się zacina w jakimś/ jakichś położeniach?

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał(a):

5W30, o poziom nie pytaj bo ostatnio nie sprawdzałem ;) . Tylko dlaczego miał by brać olej, przecież to niezniszczalny fb16 ;) . Jeśli zaś chodzi o obroty to silnik nie wykręcał się wiele powyżej 4000 i temp wtedy nie rosła więcej niż o 1 stopień. Może termostat się zacina w jakimś/ jakichś położeniach?

Na oleju 0w-20 zapewne miałby niższą temperaturę. Co do brania oleju, to z takiego zmyślnego urządzenia jakim jest miarka warto korzystać. ^_^ Przy danej prędkości fb16 musi robić więcej obrotów, niż fb20. Na 100 procent nie jest to kwestia termostatu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio będąc mniej więcej na poziomie morza, zatankowałem auto, wyzerowałem komputer i pojechałem kilkaset metrów wyżej na miejsce noclegu. Całość trasy jakieś 10km, na dole temperatura powietrza 31°C, na górze bodaj 24°C. Na dole olej miał jakieś 92°C a po dojechaniu na górę 103°C. Średnie spalanie 18,2l / 100 km :) Oczywiście pomiar tendencyjny, bo praktycznie cały czas pod górkę (nawet 13° nachylenia wedle wskazań auta). No ale tak jeżdżąc góra/dół po okolicy wychodzi średnia bliżej 11l/100km. Oczywiście klimatyzacja włączona.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aflinta napisał(a):

Ostatnio będąc mniej więcej na poziomie morza, zatankowałem auto, wyzerowałem komputer i pojechałem kilkaset metrów wyżej na miejsce noclegu. Całość trasy jakieś 10km, na dole temperatura powietrza 31°C, na górze bodaj 24°C. Na dole olej miał jakieś 92°C a po dojechaniu na górę 103°C. Średnie spalanie 18,2l / 100 km :) Oczywiście pomiar tendencyjny, bo praktycznie cały czas pod górkę (nawet 13° nachylenia wedle wskazań auta). No ale tak jeżdżąc góra/dół po okolicy wychodzi średnia bliżej 11l/100km. Oczywiście klimatyzacja włączona.

Oczywiście ;) .

 

Dzisiaj wreszcie zajrzałem pod maskę bo pomyślałem, ze może mam mało chłodziwa. Rzeczywiście, nie jest go wiele ale wciąż ze 2 cm powyżej kreski "LOW". Jedna ze spinek od kanału powietrza "się zgubiła", pewnie gdybym chciał ja kupić to będzie kosztować ze 300 złotych i to kartą Klubu Subaru :facepalm: . Właśnie, karta, wkrótce minie kolejny rok i można by ją opłacić.

 

Bagnet oleju wyciągnąłem i... znowu nie wiedziałem jak mierzy się poziom oleju w moim boxerze! :facepalm:

 

Spalanie u mnie, przy emeryckiej jeździe do i z pracy, ustabilizowało się na 6,7 AVG co oczywiście prawdą nie jest bo tankować należało by zaraz po przekroczeniu 800 km "od dystrybytora". Chociaż... kiedyś wyjechałem paliwo tak, że na wyświetlaczu pokazało mi się "--". Dzięki temu wiem, ze ujechał bym jeszcze z 50 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał(a):

Całość trasy jakieś 10km

Trochę przesadziłem, trasa ma 6,5km z czego główna wspinaczka to jakieś 1,5km :) Ale byłem dzisiaj na poczcie kilkaset metrów dalej o jakieś 100m wyżej - może wrzucę film, spalania nie mierzyłem (to nie ma sensu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 11:57, FOR CVT napisał(a):

 

 

Lpg w porcie po 0.45-0.50€ na miescie 0.70€

E10 w porcie 1.45€ na miescie 1.7-1.8€

Ja na benzynie bo jazda na Lpg poniza   :mellow:

 

tapatalked

Oj przepraszam, moje drugie auto, hybrydowe (benzyna+lpg) Mazda 5 2.0 znakomicie jeździ na LPG, może to zasługa tego że duża część karoserii jest kompozytowa (włókno szklane + szpachla)? :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe, najniższe spalanie w historii auta zostało dziś zanotowane. Co prawda tylko na dystansie 235 km (po trasach pozamiejskich z przejazdami 40-50 po wiochach i 70-85 poza nimi), ale wynik 6,26 litrów na setkę wyraźnie mnie ucieszył :)

A ponad 400 km po "eskach" z dozwolonymi prędkościami (średnia 110 km/h) - 8,1 litra/100km (dwie osoby i bagaże po dach) B)

I to wciąż AT-ki, mimo że już nie BFG KO2.

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Świeradow -WWA przez DK5,3 A4,8,1, S8,2 w zestawie „żagiel” : 2 rowery na dachu, 2 os, temp na starcie 32 st C, na dojeździe niższa , w trasie olej do 111 stopni. Średnia spalania 8,8 l/ 100, średnia prędkość z trasy 90 km/h

w tamtą stronę podobnie 

IMG_1680.jpeg

IMG_1681.jpeg

IMG_1675.jpeg

Edytowane przez CUV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CUV napisał(a):

Trasa Świeradow -WWA przez DK5,3 A4,8,1, S8,2 w zestawie „żagiel” : 2 rowery na dachu, 2 os, temp na starcie 32 st C, na dojeździe niższa , w trasie olej do 111 stopni. Średnia spalania 8,8 l/ 100, średnia prędkość z trasy 90 km/h

w tamtą stronę podobnie 

IMG_1680.jpeg

IMG_1681.jpeg

IMG_1675.jpeg

Temperatura oleju 111... Grubo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...