Skocz do zawartości

Czy Forester SG 2.0 X posiada blokadę dyferencjału?


michuvx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jak w temacie. Zrobiłem próbę i zawiesiłem jedno koło. Żadna blokada się nie włącza. Koło się obraca. To prawda, że ten model nie ma automatycznej blokady z których Subaru są znane? A jeżeli nie ma to czy jest możliwość jej założenia?

 

Dzięki za pomoc...
 

Edytowane przez michuvx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze blokada dyfra nie występuje. To że jest stały napęd na 4 koła to jedno, ale w wolnossakach są otwarte dyfry i przy całkowitej utracie przyczepności jednego koła tam leci cały napęd. W wersjach turbo z tyłu jest wiskoza, tyle że spięcie takiej wiskozy jest dość słabe i cudów się nie spodziewaj . Rozwiązaniem jest przeszczep dyfra z Forestera turbo, tylko musisz dobrać przełożenie do swojej skrzyni, masz bodajże 4.11 czyli np. z Forestera S-Turbo będzie pasował. Dodatkowo można się pokusić o modyfikację wiskozy żeby mocniej spinała.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie mnie jak się mylę ale... jak jedno koło utraci przyczepność to moc traci tylko drugie koło na tej osi. Napęd jest 50:50 i to jest stałe. LSD daje lekką blokadę na osi. Czyli żeby cała moc została utracona w "powietrzu" musiałyby być 2 koła - jedno z przodu jedno z tyłu. Gdyby utrata przyczepności na zaledwie jednym kole brała cała moc to AWD Subaru byłoby do niczego, a wielu z nas jeździ w teren.

 

Dodam, że kiedy się zakopałem i jedno koło wisiało to się wygrzebałem bez wysiadania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze takie coś jak centralny dyfer - rozdziela on moment pomiędzy przednią a tylną oś. Nie wiem jak bardzo ma on ograniczony poślizg, ale jeśli jest zupełnie otwarty, to faktycznie wystarczyłoby, żeby jedno koło zawisło w powietrzu i d..a. Ten centralny dyfer pewnie jakiś opór stawia - w moim 2,5 XT jest tam wiskoza, która dba o to, aby osie kręciły się mniej więcej z podobną prędkością ;-). Zakładam, że w każdym subaru jest wiskoza w centralnym dyfrze lub coś podobnego.

Idealnym rozwiązaniem byłaby mechaniczna blokada każdego z trzech mechanizmów różnicowych i wtedy wystarczy aby jedno koło miało trakcję i wyjedziesz :-)

 

pzdr

kolodziej

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym Subaru nie ma dyfra z blokadą.

Jest jedynie LSD (ang Limited Slip Differential) to znaczy mechanizm różnicowy o OGRANICZONYM POŚLIZGU.

Nie jest to blokada, nic tu się nie blokuje - tak jak określa to nazwa. 

W dniu 20.05.2019 o 13:47, michuvx napisał:

To prawda, że ten model nie ma automatycznej blokady z których Subaru są znane? 

Jak wyżej.

Subaru jest znane z SAWD ale nie ma żadnych blokad. Z fabrycznych blokad słynie G-klasa i Wrangler Rubicon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli podsumowując. Czy mój przypadek to poprawnie działanie, czy jakaś awaria? Uprościłem mówiąc o blokadzie dyfra. Chodzi mi o efekt, żebym mógł przysłowiowo wyjechać, żeby cała moc nie szła na  to koło.

Edytowane przez michuvx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 16:19, skwaro napisał:

W wersjach turbo z tyłu jest wiskoza, tyle że spięcie takiej wiskozy jest dość słabe i cudów się nie spodziewaj .

AFAIK były tzw 'pakiety zimowe' i w zależności od rynku docelowego występowały N/A z LSD w tylnym dyfrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wam powiem że jak wjechałem swoim s-turbo manual na murek, żeby zajrzeć pod spód auta, to jak się gibał na dwóch kołach po skosie to żadne blokady czy cokolwiek nie pomogło - musiał kolega docisnąć przód żeby 3 koła miały styczność z ziemią bo inaczej nie ruszył...... potem wjechał na ten sam murek kolega w nowszym audi quattro i on podołał z wyjechaniem bo mu elektronika zblokowała tylne koło...... Co nie zmienia faktu że w ternie nie ma polotu do mojego forka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, klev napisał:

jak się gibał na dwóch kołach po skosie to żadne blokady czy cokolwiek nie pomogło - musiał kolega docisnąć przód żeby 3 koła miały styczność z ziemią bo inaczej nie ruszył...

Blokady nie pomogły bo Subaru ich nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 16:19, skwaro napisał:

W wersjach turbo z tyłu jest wiskoza, tyle że spięcie takiej wiskozy jest dość słabe i cudów się nie spodziewaj .

 

chodziło o tą wiskoze - nie dała rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, kiedyś napisałem że najłatwiej sprawdzić napęd czy działa (przód i tył) to podnieść samochód z jednej strony, odpalić silnik i wrzucić bieg. Ochrzaniono mnie w gory na dół że spadłby z podnośnika. A tu się okazuje że jednak by nie zjechał. Bo wiskoza jest za słaba.

A może jest rozbieralna tak jak w skrzyni i da się ją mocniej spiąć?

 

Swoją droga, miałem kiedyś Audi 80 2.6 quattro. Była tam blokada tylnego dyfra, załączana silnikiem podciśnieniowym z przycisku. Rozłączala się powyżej 20km/h,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskoza w tylnym dyfrze ma ścięcie 4 kgm i jest to wartość typowa ale można ją zwiększyć do 10 choć to już raczej w teren albo na śnieg.
Zwiększenie oczywiście po demontażu wiskozy.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Pamiętam, kiedyś napisałem że najłatwiej sprawdzić napęd czy działa (przód i tył) to podnieść samochód z jednej strony, odpalić silnik i wrzucić bieg. Ochrzaniono mnie w gory na dół że spadłby z podnośnika. A tu się okazuje że jednak by nie zjechał. Bo wiskoza jest za słaba.

A może jest rozbieralna tak jak w skrzyni i da się ją mocniej spiąć?

 

Swoją droga, miałem kiedyś Audi 80 2.6 quattro. Była tam blokada tylnego dyfra, załączana silnikiem podciśnieniowym z przycisku. Rozłączala się powyżej 20km/h,

 

 

 

i mieli rację ;)

auto nie ruszy TYLKO jak będziesz miał podniesione dwa koła PO SKOSIE. jak podniesiesz tylko przód lub tył albo tylko lewą albo prawą stronę auta to RUSZY.

przynajmniej moje :)

 

Edytowane przez klev
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, aplam13 napisał:

O a to ciekawe, jak można to sprawdzić? Czysto teoretycznie pytam;)

nie mam pojęcia, ale pamiętam że składnikami tego pakietu poza LSD były grzane stołki i pole wycieraczek przedniej szyby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to dotyczyło SF bo szukałem info o kompletacji swojego MY02. Z tym, że ważna uwaga, co pisałem wyżej, rolę odgrywał też rynek docelowy.

Analogiczna sytuacja, z rynkiem docelowym, w SG obejmowała np utwardzane gniazda zaworowe (EJ20F) na rynki gdzie popularne było wtedy LPG. Auta wyjeżdżające z salonów bez LPG i tak miały często utwardzane gniazda we np. Włoszech czy Holandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ozarek napisał:

Nie, to dotyczyło SF bo szukałem info o kompletacji swojego MY02. Z tym, że ważna uwaga, co pisałem wyżej, rolę odgrywał też rynek docelowy.

Analogiczna sytuacja, z rynkiem docelowym, w SG obejmowała np utwardzane gniazda zaworowe (EJ20F) na rynki gdzie popularne było wtedy LPG. Auta wyjeżdżające z salonów bez LPG i tak miały często utwardzane gniazda we np. Włoszech czy Holandii.

Ciekawe w sumie info muszę pogrzebać o tym wiecej;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...