Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, TMM napisał:

To jak zawsze- zależy na czym Ci zależy, gdzie mieszkasz itp. Auta uterenowione jak najbardziej, jeśli chcesz zwiedzać Islandię, a nawet niezbędne bo w tzw. interior, wiele ciekawych miejsc dojazd tylko 4X4 wymagane przepisami. Ja wszędzie gdzie chciałem to dojechałem moim Jimny, po rzekach na głębokość do wysokości maski też daje radę. (to jest niedoceniane auto, może nie komfortowe jak inne 4X4 ale nie o komfort tam chodzi :facepalm: ). Więc zgodnie z moim planem przez dwa lata objeździłem Islandię wszerz i wzdłuż. Nie mieszkam na wsi, drogi mamy odśnieżone a i zimy ostatnio jakieś słabe (czytaj: bez śniegu) więc podwyższonego auta nie potrzebuję. Mamy zresztą rodzinnego MMC Outlander PHEV i on ma wystarczający prześwit w razie (W) ale używa go żona a ja tylko okazjonalnie.  XV kupiłem bo zachwyciłem się jego zawieszeniem i układem napędowym i kierowniczym (tłumaczyć nie muszę). Zawiodłem się kulturą pracy jednostki napędowej niestety, spalanie tak naprawdę mnie nie bolało. Tesla odpycha się z czterech co przy większej mocy jest ważne (bo inaczej ciągle traci trakcję) a i po śniegu daje radę. A reszta to tak jak w poście na górze, łączna z ceny paliw, okazja kupna bo ciężko a nawet nie ma możliwości kupna nowego auta tak od ręki, prąd tu nas tani i pod dostatkiem od matki natury. No i muszę mieć zabawkę dla siebie bo FUN z jazdy tym autem jest nie do opisania - to trzeba poczuć żeby zrozumieć. Taka jest moja krótka historia z Subaru XV na Islandii.

Pozdrawiam wszystkich i szerokości.

 Wrzucę poniżej małą namiastkę: 

 

A jak jest z zasięgiem w warunkach islandzkich?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, radix99 napisał:

A jak jest z zasięgiem w warunkach islandzkich?

 

Wiesz, ja bym nie rozdzielał na warunki Islandzkie, Polskie czy Kanadyjskie. Temperatura +10 stopni C bedzie zawsze taka sama a przy elektrykach to ona zawsze jest kluczowa, później jest jak bardzo ciśniesz, dalej siła wiatru, wilgotność itd. itd. Ale jak tak sobie nie wkręcam i używam auta zawsze tak samo czy to diesel, benzyna czy EV.

Ciężko mi określić dokładnie zasięg na baterii bo ja jeżdżę inaczej tzn. większość elektryków z zasady nie lubi ładowania do pełna baterii i jazdy do wyczerpania jej na maxa. Ja utrzymuje poziom naładowania baterii na poziomie około 50 ~ 80% i doładowuje ją sobie w pracy co około 2,3 dni w zależności ile % mam na baterii. W marcu zrobiłem w trochę dłuższą trasę tj. 600 km i powiem Ci że nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy spalinowym a elektrycznym bo doładowywałem się tylko na Supercharger Tesli a one ładują bardzo szybko i nie zdążyłem nawet zjeść ciastka i wypić kawę bo po 15 minutach chyba przyszło mi powiadomienie na aplikacje że auto jest gotowe do dalszej podróży. Tak wyglada użytkowanie Tesli. Pokaże Ci screen z apki jaki mam stan na teraz a ładowałem się przedwczoraj do 90%. Tylko teraz jest dość chłodno bo jakieś +7 stopni rano był przymrozek i range odrazu się zmniejszył. Kilka dni temu było +14 i prognozowany zasięg miałem dokładnie taki jak Tesla podaje tzn powyżej 550 km. Dlatego mówię że temperatura ma kluczowe znaczenie i nie ważne w którym zakątku świata.
Mówiąc krótko - jeżdżę około 200 km i podładowuję baterie przez jakieś 2,5 godz. I tak w kółko ;)

79146A44-B414-4B10-BB99-E506AA127DBF.jpeg

Edytowane przez TMM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie o temperatury mi chodziło :D

Zakładam, że w ciągu roku średnio na Islandii jest chłodniej, niż w Polsce. 

Mimo, że jestem antyelektryczny (samochodowo), cieszę się, że jesteś zadowolony i w Twoim przypadku zakup Tesli okazał się strzałem w 10 :)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2022 o 19:01, radix99 napisał:

Ale właśnie o temperatury mi chodziło :D

Zakładam, że w ciągu roku średnio na Islandii jest chłodniej, niż w Polsce. 

Mimo, że jestem antyelektryczny (samochodowo), cieszę się, że jesteś zadowolony i w Twoim przypadku zakup Tesli okazał się strzałem w 10 :)

 

„Średnia roczna temperatura w Polsce wynosi około 6-8°C”

 

„Temperatura – średnia roczna temperatura Islandii waha się pomiędzy 2.0°C – 5.7°C na nizinach, lekko powyżej 5.0°C na południowych wybrzeżach wyspy, 4.0°C – 5.0°C”

Czyli jak widzisz średnia roczna (u mnie to będzie 5.0°C) nie różni się tak bardzo od średniej Polski. 
 

Lecz ja jestem zdania że dla mnie to nie ma żadnego znaczenia, mogło by nawet być 7.0° różnicy na minus, a i tak byłbym zadowolony :thumbup:

Edytowane przez TMM
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
6 godzin temu, FanSub napisał:

A ciekawe, na którym miejscu uplasował się forek? 

W TOP 25 za 2022 (do 4 października) są dwa Subaru:

24. Outback

20. Crosstrek

 

https://www.caranddriver.com/news/g39628015/best-selling-cars-2022/

 

EDIT:

36. Forester

 

https://www.goodcarbadcar.net/2022-us-vehicle-sales-figures-by-model/

 

Edytowane przez radix99
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A może nowa Impreza ? Dodać prześwit 22 cm i będzie XV
Nie podoba mi się tył (światła z Forka nowego), tablet w środku.
Podoba mi się: mocniejszy silnik, pomarańczowe logo na którymś zdjęciu, no i są nieśmiertelne przyciski grzania foteli
https://autokult.pl/subaru-pokazalo-nowa-impreze-jest-cieniem-dawnej-legendy-ale-dwie-rzeczy-sie-nie-zmienily,6835230338919072a


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2022 o 18:00, Snuff napisał(a):

Dodać prześwit 22 cm i będzie XV emoji1.png

Przecież nowe XV jest i właśnie tak wygląda. Na YT można znaleźć pierwsze testy. Jest opcja z tabletem na środku, jest też opcja z dwoma wyświetlaczami. Generalnie niewiele prócz wyglądu na zewnątrz i w środku się zmieniło. Silniki te same, przyciski w środku te same, wiele wspólnych elementów ze starszą generacją. Nadal brak huda i innych nowoczesnych gadgetów. Bardziej to lifting niż nowa generacja. Trochę szkoda... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dine napisał(a):

Nadal brak huda i innych nowoczesnych gadgetów. Bardziej to lifting niż nowa generacja. Trochę szkoda... 

 

Nie wiem czy brak nadmiaru gadżetów to wada czy raczej zaleta... Wszystkie nowoczesne systemy bezpieczeństwa są i działają sprawnie, a pierdoły typu HUD nie są mi potrzebne do szczęścia    

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał(a):

pierdoły typu HUD nie są mi potrzebne do szczęścia    

Owszem, nie są. Ale fajnie było by mieć wybór. Zapomniałem też dodać, że LEDów z tyłu czy w kierunkowskazach, czy światłach cofania lub wnętrzu, nadal nie ma. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dine napisał(a):

Owszem, nie są. Ale fajnie było by mieć wybór. Zapomniałem też dodać, że LEDów z tyłu czy w kierunkowskazach, czy światłach cofania lub wnętrzu, nadal nie ma. 

W Yaris Cross szanownej jest HUD (na szybie, nie jakieś wystające klapki) i... naprawdę to fajny, przydatny bajer. Co do braku ledów, to już takie muzeum techniki się robi. Faktem jest, że ich brak bym przeżył, gdyby tylko mocniejszy silnik dali (a ledy z ali :D)

Edytowane przez Snuff
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał(a):

W USA jest

Nieeee... Wolnossące 2,5 bez turbo, to nie jest "mocniejszy silnik" :) Niech wrzucą 2,4 z outbacka z jakąś miękką hybrydą i będzie czad. Tymczasem zmienia się tylko wygląd, a postępu technologicznego brak. Nie widać też wpływu toyoty na kolejne modele subaru. 

Edytowane przez dine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dine napisał(a):

Nieeee... Wolnossące 2,5 bez turbo, to nie jest "mocniejszy silnik" :) 

Jednak wyższy moment z 2.5i jest zauważalnie odczuwalny.

1 godzinę temu, dine napisał(a):

Nie widać też wpływu toyoty na kolejne modele subaru. 

I bardzo dobrze, kupując Subaru nie szukam Toyoty. Solterra budzi u mnie skrajnie mieszane odczucia przez swoją bliskość z Toyotą właśnie... ale może kiedyś się przejadę i zmienię zdanie. Podobno czuć tam Subaru - nie wiem, nie mam porównania.

 

1 godzinę temu, dine napisał(a):

Tymczasem zmienia się tylko wygląd, a postępu technologicznego brak.

Liczyłbym na lepszą hybyrdę w EU... no ale chyba przyjdzie jeszcze poczekać, nic nie wspominali by e-Boxer miał się w jakikolwiek sposób zmienić na.... lepsze?

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Snuff napisał(a):

W Yaris Cross szanownej jest HUD (na szybie, nie jakieś wystające klapki) i... naprawdę to fajny, przydatny bajer.

 

Na zegarach wszystko jest w razie czego, nie wiem czy bym chciał mieć jeszcze jakieś obrazki przed oczami... Dla mnie to tak przydatne jak np. elektryczna klapa bagażnika ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał(a):

 

Na zegarach wszystko jest w razie czego, nie wiem czy bym chciał mieć jeszcze jakieś obrazki przed oczami... Dla mnie to tak przydatne jak np. elektryczna klapa bagażnika ;) 


W moim drugim aucie nie dało się skonfigurować HUD z podgrzewaną szybą, wiec wybrałem (dla mnie) praktyczniejszą szybę, i sądzę, że przyda się nie raz.
A jeśli chodzi o elektryczną klapę, ona ma swoje plusy; możesz otworzyć/zamknąć bagażnik mając zajęte ręce, albo innym przyciskiem na klapie zamknąć bagażnik i jednocześnie całe auto - bez takich bajerów oczywiście można żyć, ale jakże one ułatwiają życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dine napisał(a):

Nieeee... Wolnossące 2,5 bez turbo, to nie jest "mocniejszy silnik" :)

Jest. I to byłby koniec moich poszukiwań w motoryzacji. 2.5 l., 240 -260 Nm, dodatkowe wyciszenie self made i .....auto ma u mnie dożywocie (no chyba, że odziedziczę fortunę po wujku E. Musku to wtedy Outback).:)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Rok z Bagien napisał(a):

Jest. I to byłby koniec moich poszukiwań w motoryzacji. 2.5 l., 240 -260 Nm, dodatkowe wyciszenie self made i .....auto ma u mnie dożywocie (no chyba, że odziedziczę fortunę po wujku E. Musku to wtedy Outback).:)

Na serio, te kilkadziesiąt Nm nie robi wielkiej różnicy. Gdyby tam było 300-400Nm, to tak! Plus dodatkowe wyciszenie i wentylowane fotele i było bu rzeczywiście de lux:) Wychodzi na to, że każdy z nas pragnie outbacka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...