Skocz do zawartości

Wyprzedaż Forestera 2018 w specyfikacji MY19 - ciekawe dodatki


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Michał W. napisał:

 

2 tony z hamulcem, 750 kg bez

https://www.subaru.pl/datasheet/2019forester.pdf

 

Bardzo dziękuję.  Oglądam właśnie Forki na Otomoto - w sumie dobra ta cena. Taka nie za wysoka. ;)

Ale spalanie odstrasza. Kiedyś miałem takie wyniki w W211 E200 Kompressor i auto sprzedałem bo mnie denerwowały wydatki na wachę. 

Na spokojnie poczekam do jesieni, zobaczymy, co ten e-boxer będzie oferować.

 

 

Edytowane przez Ryba Piła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryba Piła napisał:

 

Bardzo dziękuję.  Oglądam właśnie Forki na Otomoto - w sumie dobra ta cena. Taka nie za wysoka. ;)

Ale spalanie odstrasza. Kiedyś miałem takie wyniki w W211 E200 Kompressor i auto sprzedałem bo mnie denerwowały wydatki na wachę. 

Na spokojnie poczekam do jesieni, zobaczymy, co ten e-boxer będzie oferować.

 

Proszę bardzo. 

Jeśli nie ma ciśnienia na czas i fundusze też są odpowiednio wyższe to na pewno warto poczekać na e-boxera. :)

Z pewnością w mieście będzie lepiej a jak z resztą to zobaczymy.

Ale na pewno fajniej kupić najnowszy model. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Michał W. napisał:

 

Proszę bardzo. 

Jeśli nie ma ciśnienia na czas i fundusze też są odpowiednio wyższe to na pewno warto poczekać na e-boxera. :)

Z pewnością w mieście będzie lepiej a jak z resztą to zobaczymy.

Ale na pewno fajniej kupić najnowszy model. ;)

 

Bardzo mi się te nowe środki podobają. Nowe XV zrobiło na mnie fantastyczne wrażenie jeśli chodzi o wnętrze. Dobrze że ten pomysł stylistyczny przeniesiono i do wnętrza Forestera.

Dobrze też wróży, że w e-boxerze ma być użyta bezobsługowa technologia Toyoty. Hybrydy plug-in denerwują mnie. Ale... doskonałe wyniki spalania hybrydowej Toyoty czy Lexusa biorą się także stąd, że benzynowy element zespołu napędowego pracuje w cyklu Atkinsona. W e-boxerze chyba zachowano mniej  ekonomiczny cykl Otto.

Pozostaje zatem czekać na informacje dot. spalania Forestera e-boxer w warukach realnego ruchu i od użytkowników a nie z firmy. Sama firma mówi o zysku 11% w mieście i dużo mniejszym na trasie, co jest logiczne, gdyż na trasie nie korzystamy z dobrodziejstw silnika elektrycznego.

Edytowane przez Ryba Piła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryba Piła napisał:

W e-boxerze chyba zachowano mniej  ekonomiczny cykl Otto.

Też jest Atkinsona. Wyniki podawane przez Subaru - szczególnie WLTP można śmiało przyjąć za możliwe do osiągnięcia.

https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_ecology.pdf 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ryba Piła napisał:

Pozostaje zatem czekać na informacje dot. spalania Forestera e-boxer w warukach realnego ruchu i od użytkowników a nie z firmy. Sama firma mówi o zysku 11% w mieście i dużo mniejszym na trasie, co jest logiczne, gdyż na trasie nie korzystamy z dobrodziejstw silnika elektrycznego.

 

Przemieszczanie się po zatłoczonym centrum w Foresterze SJ nie jest ekonomiczne więc -11% w nowym modelu podczas realnej jazdy miejskiej może dać litr lub więcej oszczędności co dla mieszkańców metropolii da spore kwoty w skali miesiąca. Natomiast w trasie jazda zgodna z przepisami jest dosyć ekonomiczna nawet przekraczając dozwolone prędkości o powiedzmy 20km/h z wyjątkiem autostrad spalanie jest do przyjęcia. Nieciekawie się robi po przekroczeniu prędkości 140 km/h ale większość użytkowników nie jeździ tak na co dzień więc system hybrydowy ma szanse poprawić wyniki zużycia paliwa w najbardziej newralgicznym punkcie jakim jest miasto a do tego poprawić dynamikę, która nie jest najgorsza ale też daleko jej do najlepszych.

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2019 o 15:17, Michał W. napisał:

Niski rekord spalania jaki udało mi się osiągnąć na niedzielnej trasie wycieczkowo-spacerowej po okolicy to 7.6 litra na dystansie około 70 km. Wysoki to 11.6

 

Pewnie jest to kwestia dalszego docierania samochodu i stylu jazdy ;) 

U mnie w podobnych warunkach niski "rekord" to niecałe 6 l. (przeważnie 6.3), za to wysoki - zimą w mieście... jeszcze wyższy :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Drizzt napisał:

Pewnie jest to kwestia dalszego docierania samochodu i stylu jazdy ;) 

U mnie w podobnych warunkach niski "rekord" to niecałe 6 l. (przeważnie 6.3), za to wysoki - zimą w mieście... jeszcze wyższy :facepalm:

Być może. W Outbacku Diesel też spalanie spadało przez pierwsze kilka tysięcy km przebiegu aż się unormowało na stałym poziomie a w 2.0 wolnossącym może być podobnie. 

A co do wycieczki spacerowej to nigdy tak do końca nie odmawiam sobię chwilowych mocniejszych przyciśnięć pedału przyśpieszenia. Jestem pewny, że moja żona miała by lepszy wynik ale czy aż tak bardzo to nie wiem. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam, ale ja troszkę z innej beczki. Chciałbym sobie kupić forka z obecnej wyprzedaży, (bardzo mi się podoba :)) ale na kilka pytań nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Więc może ktoś by pomógł...

Na placu boju został forek i outlander. Nie mogę się zdecydować. Oto moje rozkminki :

 

1. Robię codziennie około 150 - 300 km więc pytanie czy forka można zagazować ? Jak to jest z regulacją zaworów ? Różnie mi ludzie odpowiadają i powiem szczerze że już głupi jestem ... proszę o pomoc kogoś kto temat zna.

2. Przyzwyczaiłem się do AA i nawigacji gogle. Pytanie czy można w forku wymienić radio na coś co odpowiada współczesnemu polu walki :)

 

w otlanderze my2019 jest sda obsługujące AA, silnik się daje gazować, ale cały czas bardziej mnie i żonę ciągnie do subaru. To jakiś dziwny stan umysłu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Łukasz Czarnecki napisał:

1. Robię codziennie około 150 - 300 km więc pytanie czy forka można zagazować ? Jak to jest z regulacją zaworów ? Różnie mi ludzie odpowiadają i powiem szczerze że już głupi jestem ... proszę o pomoc kogoś kto temat zna.

Zagazujesz silnik to tracisz na niego gwarancję. To tak na wstępie. Regulacja zaworów zależnie od potrzeb, ale kontrola nawet co 30kkm.

 

43 minuty temu, Łukasz Czarnecki napisał:

 2. Przyzwyczaiłem się do AA i nawigacji gogle. Pytanie czy można w forku wymienić radio na coś co odpowiada współczesnemu polu walki :)

Można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

1. Robię codziennie około 150 - 300 km 

 

Witam. Moim zdaniem do codziennej jazdy na takich dystansach są wygodniejsze auta od SUVa, chyba że duża część z tych kilometrów odbywa się w lekkim terenie. Forester i Outlander na autostradzie nie czują się jak ryba w wodzie i ich kierowca też nie ma lekko. :)

Ja osobiście znoszę te niedogodności bez problemu ale nie za często jeżdżę takimi drogami. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w Forku, ale gdy brałem pod uwagę zakup Outlandera to skrzynia CVT była jego najsłabszym i najbardziej irytującym elementem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, McSudi napisał:

Nie wiem jak jest w Forku, ale gdy brałem pod uwagę zakup Outlandera to skrzynia CVT była jego najsłabszym i najbardziej irytującym elementem. 

W moim Foresterze jestem bardzo zadowolony z działania CVT być może też dlatego, że naczytałem się o niej na forum wiele krytycznych opinii a działa naprawdę nieźle i miło mnie zaskoczyła. Użytkownicy starszej wersji SJ którzy mieli okazje testować nowsze wersje pisali, że są zmiany na plus więc nie wiem jak było wcześniej ale dylemat dotyczy modelu z wyprzedaży i ten moim zdaniem działa dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Michał W. napisał:
27 minut temu, McSudi napisał:

Nie wiem jak jest w Forku, ale gdy brałem pod uwagę zakup Outlandera to skrzynia CVT była jego najsłabszym i najbardziej irytującym elementem. 

W moim Foresterze jestem bardzo zadowolony z działania CVT być może też dlatego, że naczytałem się o niej na forum wiele krytycznych opinii a działa naprawdę nieźle i miło mnie zaskoczyła. Użytkownicy starszej wersji SJ którzy mieli okazje testować nowsze wersje pisali, że są zmiany na plus więc nie wiem jak było wcześniej ale dylemat dotyczy modelu z wyprzedaży i ten moim zdaniem działa dobrze.

 

Witam. Potwierdzam skrzynia cvt działa dobrze, chyba najlepiej przy ruszaniu. Płynnie i zdecydowanie ruszam po odpuszczeniu hamulca. Dodatkowo w mieście i na skrzyżowaniach fajnie działa układ kierowniczy. Skręcając czuje się jakby ,,tylne koła skręcały”

Na trasy polecam bardziej outbacka. Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

Witam. Potwierdzam skrzynia cvt działa dobrze, chyba najlepiej przy ruszaniu. Płynnie i zdecydowanie ruszam po odpuszczeniu hamulca. Dodatkowo w mieście i na skrzyżowaniach fajnie działa układ kierowniczy. Skręcając czuje się jakby ,,tylne koła skręcały”

Na trasy polecam bardziej outbacka. Pozdrawiam 

 

Witam,

jak pierwsze dni z Foresterem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porównuje właśnie z Outbackiem do działania, której naprawdę nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Natomiast w Outlanderze była często wyjąca przy nawet nieco agresywniejszej jeździe i mocno zamulona z tego co pamiętam. Poza tym uważam, że silnik 2.0 Mivec jest niewystarczający do masy Mitsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Michał W. napisał:

Witam,

jak pierwsze dni z Foresterem?

Już całe 380 km. przejechane :D

wrażenia bardzo fajne, aż nie chce się wysiadać. To moje pierwsze nowe auto to tym bardziej wszędzie chce się nim jechać: na zakupy, po piwko, po dzieci do przedszkola :thumbup: przynajmniej nie trzeba się schylać przy ich wkładaniu i wyjmowaniu. Mając do wyboru avensis, mazdę 2 i forka wybieram tego ostatniego :D

18 minut temu, Michał W. napisał:

Zawiedziony, pozytywnie zaskoczony czy zgodnie z oczekiwaniami?

 

Bardziej na plus. Przed zakupem czytałem i pomyślałem, że jak forester to tylko xt. Teraz twierdze, że 2,0i daje radę :thumbup: naprawdę fajne autko za dobre pieniądze. 

Edytowane przez Paweł Jastrzębski
  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Bardziej na plus. Przed zakupem czytałem i pomyślałem, że jak forester to tylko xt. Teraz twierdze, że 2,0i daje radę :thumbup: naprawdę fajne autko za dobre pieniądze. 

To chyba dzięki forum po lekturze którego ja obawiałem się że wolnossący Forester nie nadaje się do normalnej jazdy a tu miłe zaskoczenie. ;)

27 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Już całe 380 km. przejechane :D

wrażenia bardzo fajne, aż nie chce się wysiadać. To moje pierwsze nowe auto to tym bardziej wszędzie chce się nim jechać: na zakupy, po piwko, po dzieci do przedszkola :thumbup: przynajmniej nie trzeba się schylać przy ich wkładaniu i wyjmowaniu. Mając do wyboru avensis, mazdę 2 i forka wybieram tego ostatniego :D

Powiem szczerze, że ja mimo 4 tyś. przebiegu też jeżdżę chętnie i załatwiam sprawy na które wcześniej nie miałem ochoty byle była przejażdżka. :D

Dlaczego porównujesz do avensis, Mazdy 2 ?

I gratuluje wyboru na pierwsze nowe auto Subaru, też pierwsze z salonu miałem z plejadą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michał W. napisał:

To chyba dzięki forum po lekturze którego ja obawiałem się że wolnossący Forester nie nadaje się do normalnej jazdy a tu miłe zaskoczenie. ;)

 

Też tak sądze. Do tego niech służy jak najdłużej. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to ze sportowym zderzakiem podobał mi się najbardziej. MY19 i zderzak xt jest. Nadwozie ma fajne kształty i przetłoczenia. Nie jest taki mdły i ma charakter w porównaniu do wszechobecnych ,,kaszkai”. Do tego ten niebieski kolor - który mnie przekonał. Środek spoko, z accorda przeszczepił bym tylko fotele. Bagażnik ok. Zawieszenie i prowadzenie super sprawa. Silnik i skrzynia automat kwestia przyzwyczajenia. Nie taka straszna jak ją malują. Dobra za dużo na raz, czas przykleić znaczki bo przyszły B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o Outlanderze ale wybrałem Forka z kilku powodów.
1. S-AWD w standardzie, Out ma jako opcję i na dodatek bagażnik ma ciut mniejszy w wersji 4x4 niż forek
2. Eye Sight i wszystkie jego zalety
3. IRS z Keratronika moim zdaniem warto mieć

A skrzynia CVT działa świetnie :) choć trochę trudno się przyzwyczaić do tych jednostajnych obrotów.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to ze sportowym zderzakiem podobał mi się najbardziej. MY19 i zderzak xt jest. Nadwozie ma fajne kształty i przetłoczenia. Nie jest taki mdły i ma charakter w porównaniu do wszechobecnych ,,kaszkai”.

Pewnie masz jedyne Subaru w okolicy a sąsiedzi jeżdżący „kaszkaiami” pewnie mają zagwozdkę, co to i czemu takie jakieś inne? 

:P

21 minut temu, KorbaR napisał:

Też myślałem o Outlanderze ale wybrałem Forka z kilku powodów.
1. S-AWD w standardzie, Out ma jako opcję i na dodatek bagażnik ma ciut mniejszy w wersji 4x4 niż forek
2. Eye Sight i wszystkie jego zalety
3. IRS z Keratronika moim zdaniem warto mieć

Zgadzam się co do dwóch pierwszych punktów, dopisałbym jeszcze silnik Boxer.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Michał W. napisał:

Dlaczego porównujesz do avensis, Mazdy 2 ?

 

Ponieważ takie stoją w naszym ogólnym garażu. Taty, żony i mój ^_^

11 minut temu, Michał W. napisał:

dopisałbym jeszcze silnik Boxer.

:)

Dopiero docieram, ale potwierdzam fajnie mruczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

Ponieważ takie stoją w naszym ogólnym garażu. Taty, żony i mój ^_^

A jak do Hondy?

Ciężko chyba porównywać te wszystkie auta bo każde jest z innej bajki ale najczęściej to nowe jest najfajniejsze.

 

5 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

Dopiero docieram, ale potwierdzam fajnie mruczy :D

Ostatnio jak go rozgrzeje to wciskam S na kierownicy i mruczy jeszcze lepiej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Michał W. napisał:

Pewnie masz jedyne Subaru w okolicy a sąsiedzi jeżdżący „kaszkaiami” pewnie mają zagwozdkę, co to i czemu takie jakieś inne? 

 

Zgadza się, w okolicy jeździ tylko jeden  forek III. Były dwa, ale właściciel przesiadł się na mercedesa, chyba na gle. Czemu o tym piszę, ponieważ jak zobaczył mojego to wzrok jakbym Bentleyem podjechał 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...