Janusz123 Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Dzień dobry, chciałbym zapytać o opinie forumowiczów w sprawie ew. zakupu Outbacka ze skrzynią CVR Lineartronic, rocznik 2013. Czy trzeba sie obawiać takiej skrzyni, szczególnie w egzemplarzach, które mają po 180, 190 tys. przebiegu? Ciekawi mnie jaka jest żywotność takiej skrzyni, jakie są opinie jej użytkowników... Natrafiłem na stronę, która informuje o akcji serwisowej w związku z problemami z tą skrzynią: http://www.subarucomplaints.com/trends/cvt https://www.forbes.com/sites/jensen/2017/07/07/facing-complaints-subaru-offers-extended-warranties-on-1-5-million-vehicles/#f3bf67c79dc8 Może jednak właściwie serwisowanie tej skrzyni (np. wymiana oleju co 60 tys.) powinno ograniczyć możliwość wystąpienia poważnej usterki do minimum, a sama skrzynia powinna zachować żywotność przy przebiegu powyżej 250 tys.? Z drugiej strony infomacja o wydlużeniu gwarancji i akcje serwisowe sugerują, że coś może jest na rzeczy... Do tej pory miałem doświadczenie ze zwykłą skrzynia hydrauliczną, na którą nie mogę narzekać. :) Pozdrawiam, Janusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starosta Gosiem Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Ciekawy temat zagraniczni koledzy wyłapali. Ja akurat mam CVT ale Outback 2011 i póki co odpukać nic się z nią nie dzieje. Słyszałem o różnych awariach ale w pierwszych egzemplarzach jak SUBARU dopiero co wprowadziło Lineatronic ale żeby w nowszych generacjach ? Oczywiście jak ktoś katuje skrzynię to każdą może uszkodzić. Co do wymiany oleju to w serwisie gdzie jeżdżę z moim OBK mówią o wymianie oleju w skrzyni co 115k. Ja to robię mniej więcej co 100k i jest w porządku. Obecnie mam przejechane 230k. Gdyby pojawiły się jakieś informacje na ten temat w polskich serwisach itp to podzielcie się tym na forum. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stankiew62 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 W USA subaru z CVT mają już 200 tys. mil i więcej. I nic nie słychać o awariach. Natomiast wymiana oleju w skrzyni co 60 tys. km na pewno tak. Ja mam najechane około 105 tys. km, olej wymieniłem w MTS w Dzierżoniowie ( zgodnie z sugestią serwisu ) po 60 tys. Wymiana dynamiczna. I tego będę się trzymał. L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 W moim OBK MY10 przy ok 160tyś był wymieniany w serwisie konwerter. Nie wiem czego to wina bo auto mam od wrzesnia dopiero ale wedlug rozpiski 3tyś + 1tyś wymiana plus olej oczywiscie. Na ta chwile 230tyś i właśnie sie zastanawiam nad wymianą oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) Moim zdabiem trzeba tylko zmieniać olej. Edytowane 9 Listopada 2018 przez Jakim71 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 (edytowane) 210tkm i jak na razie bez problemów. Wymiana oleju co 60tkm Edytowane 9 Listopada 2018 przez alepka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz123 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie wygląda to więc tak źle, choć po drodze kontaktowałem sie z ASO i uzyskałem informację, że skrzynie CVT Lineartronic "lubią" się psuć po 200 tys. przebiegu. Ponoć występuje wtedy problem z łancuchem. Nie potrafili podać szacunkowego kosztu remontu mowiąć, że skrzynie odsyłane są do podwykonawcy. Trochę mnie to zmartwiło, bo myśle nad zakupem Outbacka, który ma właśnie ok. 174 tys. przebiegu i powinno mu się teraz zmienić olej (miał ostatnio zmieniany przy 120 tys.). Z drugiej strony trzymając regularną wymiane oleju co 60 tys. może nie będzie tak źle, zgodnie z doświadczeniami powyżej? Inna sprawa, to kwestia silnika, ten konkretny egzemplarz wymaga uszczelnienia miski, a ponadto ma zbyt duży poziom oleju w silniku - ponoć to skutek niewłaściwego wypalenia DPF. Zastanawiam się swoją drogą czy jest sens wysłać próbkę oleju do zbadania (do jednego z labolatoriów - https://www.google.pl/search?q=badanie+oleju+silnikowego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Dpf czyli to diesel? Martwil bym się bardziej o silnik niż o skrzynie :/ Swoja droga cvt było w dieslu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz123 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 (edytowane) Tak, 2.0D. Własnie czytam głosy na forum, z których wynika, że diesel w przypadku Subaru (chyba również z rocznika 2013?) może oznaczać kłopoty... A szkoda, bo po jeździe próbnej ów Outback bardzo przypadł mi do gustu... Tak, w tym egzemplarzu z silnikiem 2.0D (2013) jest właśnie skrzynia CVT Lineartronic. Edytowane 22 Listopada 2018 przez Janusz123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Ja bym nie ryzykował i myślę że większość podzieli moja opinie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 nie kupuj SBD. Co do CVT....moja ma 185k przebiegu. Auto od zawsze w domu. Niestety ASO w Radomiu oleju w skrzyni przy przeglądach nie wymieniało. Skrzyni zdaża się uślizgnąć, w poniedziałek wyrok w EmilFreyu. Oby wymiana oleju załatwiła temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 U mnie przy podobnym przebiegu byl wymieniany konwenter ale szczerze nie wiem jakie były objawy bo auto mam od wrzesnia i 225tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz123 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Rozumiem - czyli problem dotyczy diesla niezależnie od rocznika. Czytam, że do 2010 był problem z wałem, potem był problem z blokiem. Jest też informacją, że było coś poprawiane i poza sprawdzeniem nru katalogowego można to rozpoznać tak: "Poprawiony to ten z plastikowym kolektorem pod pokrywką.". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Jeszcze nikt nie słyszał o problemie diesla z CVT - chyba, że Ci, którzy mieli z nimi problemy nie "pochwalili się" na tym forum.Korzystam z dwóch ASO i często z nimi rozmawiam o SBD (w końcu sam mam "jeden z najgorszych modeli po przejściach" - 2008). Mówią, że jeśli coś się dzieje, to zwykle są to problemy z wtryskami czy dpf - a więc standard diesli. Podwyższony poziom oleju oznacza, że prawdopodobnie jest rozrzedzony przez paliwo. DPF trzeba dobrze wypalić (w jeździe lub serwisowo) następnie wymienić olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz123 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Wychodzi więć na to, że problemem nie jest może sama skrzynia CVT w zestawieniu z dieslem, ale sam SBD? Przy czym nie jest jasne jeszcze, czy problem dotyczy wszystkich silników EE20, czy tylko tych do 2009/2010 r.? Niektórzy raportują, że pomogła wymiana shortblocka, pytanie tylko czy ma sens nastawienie się z góry na tak kosztowną naprawę. Przedzieram się przez inne wątki z forum, w których SBD jawi się jako bomba z opóźnionym zapłonem... https://forum.subaru.pl/topic/98821-jaki-odsetek-sbd-pad%C5%82-forumowa-statystyka/?page=5 https://forum.subaru.pl/topic/96798-kolejny-diesel-si%C4%99-sko%C5%84czy%C5%82/?page=2&tab=comments#comment-2630582 https://forum.subaru.pl/topic/84773-koszty-naprawy-sb-diesel/ https://forum.subaru.pl/topic/82218-subaru-20-diesel-silnik-ee20/ https://forum.subaru.pl/topic/82675-outback-przymiarka-do-zakupu/?page=3 Przy okazji widzę też wątek na forum anglojęzycznym: http://www.uklegacy.com/forums/index.php?/topic/145286-why-boxer-diesel-engine-crankshafts-fail/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Rzeczywiście, moja wypowiedź nie była jednoznaczna. Chodziło mi i to, że nikt nie informował o problemach z wałem czy blokiem silnika w wersjach z CVT. Ponadto odchodzą problemy ze sprzęgłem i kołem dwumasowym. Oczywiście, to nie oznacza, że nie ma problemów, lecz możliwe, że zostały zminimalizowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz123 Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 OK, dziękuję. Innymi słowy ryzyko dla modeli SBD z lat 2013 z CVT jest znacznie mniejsze, ale jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Moim zdaniem jest takie samo ryzyko jak w autach innych marek z dieslem. Ma po prostu typowe dla nich bolączki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 13 godzin temu, Perun napisał: Chodziło mi i to, że nikt nie informował o problemach z wałem czy blokiem silnika w wersjach z CVT. Też słyszałem takie opinie w serwisach. Można z tego wnioskować, że problemy z SBD wynikają z sił działających na wał z układu przeniesienia napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) . Edytowane 8 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz123 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 W filmie poniżej jest opisany przypadek awarii SBD przy długiej monotonnej jeżdzie, przy czym awarię poprzedziło zapalenie się kontrolki od DPFa; żeby było ciekawiej DPF był wcześniej usunięty, ale okazało się, że poza DPFem trzeba usunąć jeszcze drugi filtr, który nie był usunięty... Ciekawy jest też komentarz pod filmem nt. problemów EE20, z którego wynika, że egzemplarze po 2012 (Euro5) nie powinny mieć problemów trapiących wcześniejsze modele. [...] According some Subaru forums: an independent analysis found out back in 2015 that the root cause of the failure of the crankshaft fitted in Euro4 Boxer Diesel EE20 engines is due to stress fractures affecting the bedplate of the aluminum casing supporting the steel shells of the slide bearings. In reality ± 2.000 Euro4 engines seem to have been affected by this desease. The broken crankshaft has been found as the consequence of the failure of these bedplates according this analysis. Updated Subaru short-blocks produced in 2011 also seem to have solved the issue, following some members reaction's on these Subaru owner's forums. Euro5 engines (2012-2015) have a new & different lay-out of these bedplates and seem to be not affected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się