Jump to content

Żywotność skrzyni Lineartronic?


Janusz123
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

chciałbym zapytać o opinie forumowiczów w sprawie ew. zakupu Outbacka ze skrzynią CVR Lineartronic, rocznik 2013. Czy trzeba sie obawiać takiej skrzyni, szczególnie w egzemplarzach, które mają po 180, 190 tys. przebiegu? Ciekawi mnie jaka jest żywotność takiej skrzyni, jakie są opinie jej użytkowników...

 

Natrafiłem na stronę, która informuje o akcji serwisowej w związku z problemami z tą skrzynią:

http://www.subarucomplaints.com/trends/cvt

https://www.forbes.com/sites/jensen/2017/07/07/facing-complaints-subaru-offers-extended-warranties-on-1-5-million-vehicles/#f3bf67c79dc8

 

Może jednak właściwie serwisowanie tej skrzyni (np. wymiana oleju co 60 tys.) powinno ograniczyć możliwość wystąpienia poważnej usterki do minimum, a sama skrzynia powinna zachować żywotność przy przebiegu powyżej 250 tys.? Z drugiej strony infomacja o wydlużeniu gwarancji i akcje serwisowe sugerują, że coś może jest na rzeczy...

 

Do tej pory miałem doświadczenie ze zwykłą skrzynia hydrauliczną, na którą nie mogę narzekać. :)

 

Pozdrawiam,

Janusz

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy temat zagraniczni koledzy wyłapali.

Ja akurat mam CVT ale Outback 2011 i póki co odpukać nic się z nią nie dzieje.

Słyszałem o różnych awariach ale w pierwszych egzemplarzach jak SUBARU dopiero co wprowadziło Lineatronic ale żeby w nowszych generacjach ?

Oczywiście jak ktoś katuje skrzynię to każdą może uszkodzić.

Co do wymiany oleju to w serwisie gdzie jeżdżę z moim OBK mówią o wymianie oleju w skrzyni co 115k. Ja to robię mniej więcej co 100k i jest w porządku.

Obecnie mam przejechane 230k.

Gdyby pojawiły się jakieś informacje na ten temat w polskich serwisach itp to podzielcie się tym na forum.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W USA subaru z CVT mają już 200 tys. mil i więcej. I nic nie słychać o awariach. Natomiast wymiana oleju w skrzyni co 60 tys. km na pewno tak. Ja mam najechane około 105 tys. km, olej wymieniłem w MTS w Dzierżoniowie ( zgodnie z sugestią serwisu ) po 60 tys. Wymiana dynamiczna. I tego będę się trzymał.

L.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie wygląda to więc tak źle, choć po drodze kontaktowałem sie z ASO i uzyskałem informację, że skrzynie CVT  Lineartronic "lubią" się psuć po 200 tys. przebiegu. Ponoć występuje wtedy problem z łancuchem. Nie potrafili podać szacunkowego kosztu remontu mowiąć, że skrzynie odsyłane są do podwykonawcy. Trochę mnie to zmartwiło, bo myśle nad zakupem Outbacka, który ma właśnie ok. 174 tys. przebiegu i powinno mu się teraz zmienić olej (miał ostatnio zmieniany przy 120 tys.). Z drugiej strony trzymając regularną wymiane oleju co 60 tys. może nie będzie tak źle, zgodnie z doświadczeniami powyżej?

Inna sprawa, to kwestia silnika, ten konkretny egzemplarz wymaga uszczelnienia miski, a ponadto ma zbyt duży poziom oleju w silniku - ponoć to skutek niewłaściwego wypalenia DPF. Zastanawiam się swoją drogą czy jest sens wysłać próbkę oleju do zbadania (do jednego z labolatoriów - https://www.google.pl/search?q=badanie+oleju+silnikowego).

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tak, 2.0D.

Własnie czytam głosy na forum, z których wynika, że diesel w przypadku Subaru (chyba również z rocznika 2013?) może oznaczać kłopoty... A szkoda, bo po jeździe próbnej ów Outback bardzo przypadł mi do gustu... 

Tak, w tym egzemplarzu z silnikiem 2.0D (2013) jest właśnie skrzynia CVT Lineartronic.

 

Edited by Janusz123
Link to comment
Share on other sites

nie kupuj SBD. Co do CVT....moja ma 185k przebiegu. Auto od zawsze w domu. Niestety ASO w Radomiu oleju w skrzyni przy przeglądach nie wymieniało. Skrzyni zdaża się uślizgnąć, w poniedziałek wyrok w EmilFreyu. Oby wymiana oleju załatwiła temat. 

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem - czyli problem dotyczy diesla niezależnie  od rocznika.

Czytam, że do 2010 był problem z wałem, potem był problem z blokiem.

 

Jest też informacją, że było coś poprawiane i poza sprawdzeniem nru katalogowego można to rozpoznać tak: "Poprawiony to ten z plastikowym kolektorem pod pokrywką.".

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze nikt nie słyszał o problemie diesla z CVT - chyba, że Ci, którzy mieli z nimi problemy nie "pochwalili się" na tym forum.

Korzystam z dwóch ASO i często z nimi rozmawiam o SBD (w końcu sam mam "jeden z najgorszych modeli po przejściach" - 2008). Mówią, że jeśli coś się dzieje, to zwykle są to problemy z wtryskami czy dpf - a więc standard diesli.

Podwyższony poziom oleju oznacza, że prawdopodobnie jest rozrzedzony przez paliwo. DPF trzeba dobrze wypalić (w jeździe lub serwisowo) następnie wymienić olej.

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi więć na to, że problemem nie jest może sama skrzynia CVT w zestawieniu z dieslem, ale sam SBD? 

 

Przy czym nie jest jasne jeszcze, czy problem dotyczy wszystkich silników EE20, czy tylko tych do 2009/2010 r.?

Niektórzy raportują, że pomogła wymiana shortblocka, pytanie tylko czy ma sens nastawienie się z góry na tak kosztowną naprawę.

 

Przedzieram się przez inne wątki z forum, w których SBD jawi się jako bomba z opóźnionym zapłonem...

 

Przy okazji widzę też wątek na forum anglojęzycznym:

http://www.uklegacy.com/forums/index.php?/topic/145286-why-boxer-diesel-engine-crankshafts-fail/

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście, moja wypowiedź nie była jednoznaczna. Chodziło mi i to, że nikt nie informował o problemach z wałem czy blokiem silnika w wersjach z CVT. Ponadto odchodzą problemy ze sprzęgłem i kołem dwumasowym.

Oczywiście, to nie oznacza, że nie ma problemów, lecz możliwe, że zostały zminimalizowane.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Perun napisał:

Chodziło mi i to, że nikt nie informował o problemach z wałem czy blokiem silnika w wersjach z CVT.

Też słyszałem takie opinie w serwisach. Można z tego wnioskować, że problemy z SBD wynikają z sił działających na wał z układu przeniesienia napędu.

Link to comment
Share on other sites

W filmie poniżej jest opisany przypadek awarii SBD przy długiej monotonnej jeżdzie, przy czym awarię poprzedziło zapalenie się kontrolki od DPFa; żeby było ciekawiej DPF był wcześniej usunięty, ale okazało się, że poza DPFem trzeba usunąć jeszcze drugi filtr, który nie był usunięty...

 

Ciekawy jest też komentarz pod filmem nt. problemów EE20, z którego wynika, że egzemplarze po 2012 (Euro5) nie powinny mieć problemów trapiących wcześniejsze modele.

 

[...]

According some Subaru forums: an independent analysis found out back in 2015 that the root cause of the failure of the crankshaft fitted in Euro4 Boxer Diesel EE20 engines is due to stress fractures affecting the bedplate of the aluminum casing supporting the steel shells of the slide bearings. In reality ± 2.000 Euro4 engines seem to have been affected by this desease. The broken crankshaft has been found as the consequence of the failure of these bedplates according this analysis. Updated Subaru short-blocks produced in 2011 also seem to have solved the issue, following some members reaction's on these Subaru owner's forums. Euro5 engines (2012-2015) have a new & different lay-out of these bedplates and seem to be not affected.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...