Jump to content

Stuki w przednim zawieszeniu FORESTER SH


arecki74s
 Share

Recommended Posts

Proszę o podpowiedź. W trakcie lewoskrętu np. w zatoczkę parkingową pojawia się stuk w zawieszeniu z prawej strony (gumowo/metalowy). Poza tym na bruku i na kiepskiej kostce coś się tłucze gumowo. Niedawno wymieniłem gumy stabilizatora ponieważ na starych stabilizator już zaczął się przesuwać. Łączniki wydawały się być OK więc zostawiłem. Dzisiaj w trakcie kontroli zawieszenia na SKP nie stwierdzono żadnych luzów. Zasugerowano natomiast, że może warto wymienić górne poduchy przednich amortyzatorów. Poduszki nie wyglądają na popękane ani rozwarstwione. Czy to słaby punkt Forestera? Czy jednak warto zacząć od łączników? 

Link to comment
Share on other sites

W innym samochodzie kiedyś miałem taka przypadłość. Że w zasadzie jak skręcałem w prawo kierownicą, stukało coś raz. Okazało się po dokładnych oględzinach i słuchaniu itp, że to łącznik stabilizatora. Podczas skrętu napinał się, a że pewnie wysechł w środku. To po przekroczeniu pewnej granicy przegub w łączniku przeskakiwał, ciężko to wytłumaczyć. A o dziwo luzu nie miał. 

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo. Najbardziej slychać jak hamuje ze skreconymi kolami np na miejscu parkingowym. Tuż przed tym jak auto się zatrzyma.

Ktory masz rocznik i jaki przebieg? Ja mam 2011 i okolo 115 tys km.

 

Bylem kiedys w aso, nic nie znalezli, w skp wszystko ok. Ale teraz przy przegladzie powiedzieli że nast razem powinienem wymienic wszystkie gumy wahaczy przednich. No i teraz obstawiam że to może być to. Ale sam nie wiem bo juz kilku fachowcow rozklada rece...

Link to comment
Share on other sites

Moje auto jest z 2008 roku z przebiegiem 190 tys. km. Nie bardzo daję wiarę, że górne poduchy w takich autach siadają tak szybko. Natomiast faktycznie może to być kwestia łączników tylko czy na bruku również będą się odzywały?

Myślę, że jeżeli stabilizator przesuwał się na gumach to łączniki również oberwały mimo, że są sztywne.

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie niedawno wymieniałem łączniki z przodu w Foresterze. Niby było wszystko ok, ale czasem coś stuknęło i czasem jak pokonywałam próg zwalniający też czasem coś stuknęło. 

Po wymianie łączników jest cisza. 

Mozliwe, ze u Ciebie też winne są właśnie łączniki. 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj zamówiłem  Lemfordery po 55 zł za sztukę. Jutro na lewarku spróbuję podmienić. Może uda się wyciszyć zawieszenie. Wracając do poduszek amortyzatorów czy ma ktoś doświadczenia w tej materii jeżeli chodzi o subaru?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, owad napisał:

Mam to samo. Najbardziej slychać jak hamuje ze skreconymi kolami np na miejscu parkingowym. Tuż przed tym jak auto się zatrzyma.

Ktory masz rocznik i jaki przebieg? Ja mam 2011 i okolo 115 tys km.

 

Bylem kiedys w aso, nic nie znalezli, w skp wszystko ok. Ale teraz przy przegladzie powiedzieli że nast razem powinienem wymienic wszystkie gumy wahaczy przednich. No i teraz obstawiam że to może być to. Ale sam nie wiem bo juz kilku fachowcow rozklada rece...

Bardzo często taki dzwięk daje przekładnia kierownica , właśnie na skręconych kołach .

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, carfit napisał:

Bardzo często taki dzwięk daje przekładnia kierownica , właśnie na skręconych kołach .

Kurde, to im też sugerowałem i jeden mechanik mowił że to może być to, ale potem stwierdzili że nie mają 100% pewności i nie mogą nic zrobić albo wymienić przekładni bo jak nie trafią z diagnozą to będzie lipa. W sumie dwa razy mi to oglądali poza przeglądami, gwarancja sie w koncu skonczyła i tak jeżdżę. Nie pogarsza się, tak mi sie przynajmniej wydaje.

 

Carfit, czy jeśli to przekładnia to są to luzy na drążkach? Pewnie ciężko na podnośniku bez obciążenia to sprawdzić skoro mechanicy nic nie zauważyli.

Link to comment
Share on other sites

Czy w przypadku maglownicy nie byłby wyczuwalny jakikolwiek luz w układzie kierowniczym? Mam wrażenie, że układ pracuje bez zarzutu. Niemniej przy energicznych ruchach kierą wyczuwalne są drgania. Ale to chyba normalny stan. Czy stuki pojawiają się na listwie/ślimaku przekładni? Podobne tylko bardziej nasilone stuki w kładzie kierowniczym na bruku miałem w A4 B7. Na samochodzie drążki były sztywne. Po wymontowaniu dzwoniły jak kołatki.

Link to comment
Share on other sites

A ruszanie kierą lewo-prawo nic nie pokazuje, tak samo ruszanie kołem na podnośniku. Pomyślałem że może odkręcić drążek kierowniczy od zwrotnicy i wtedy coś da się wyczuć.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, owad napisał:

Carfit, czy jeśli to przekładnia to są to luzy na drążkach? Pewnie ciężko na podnośniku bez obciążenia to sprawdzić skoro mechanicy nic nie zauważyli.

Nie , to nie luzy na drążkach ! to są luzy w przekładni , jak ktoś ma doświadczenie , może próbować skorygować je za pomocą śruby centralnej , ale ktoś ma to robić pierwszy raz , to nie polecam , bo może dojść to bardzo niebezpiecznej sytuacji !!!!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Na ogół wkręcając śrubę regulacyjną przekładni kierowniczej wywieramy nacisk na listwę poprzez tulejkę teflonową kasując luz. Zbyt mocne dokręcenie prowadzi do oporów w układzie kierowniczym a kierownica nie powraca po skręcie. W takiej sytuacji należy popuścić aby wyeliminować opory. Przed podjęciem próby regulacji należy markerem zaznaczyć położenie śruby względem obudowy przekładni. Kilkakrotnie przeprowadzałem taką regulację w innych autach. Faktycznie jak ktoś nie ma doświadczenia lepiej tego nie ruszać.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, carfit napisał:

Nie , to nie luzy na drążkach ! to są luzy w przekładni , jak ktoś ma doświadczenie , może próbować skorygować je za pomocą śruby centralnej , ale ktoś ma to robić pierwszy raz , to nie polecam , bo może dojść to bardzo niebezpiecznej sytuacji !!!!!

Panimaju

 

 

 

 

 

 

 

 

Dziś dokladnie sprawdziłem i u mnie jednak są stuki jak szybko macham lewo-prawo:(. To jednak może być maglownica

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy taki objaw coś mówi co stuka?

Stuka jak macham szybko lewo-prawo. Jak kiera idzie w lewo to stuk slychać po lewej, jak w prawo to po prawej.

Edited by owad
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sorry, że podpinam się ale mam problem zbliżony, mianowicie:
Gdy skręcam w lewo na łukach, przy wyższych prędkościach, przód Forka SH wydaje dźwięki mega podobne do tych, gdy najedziemy kołami na pasy pobocza na drogach ekspresowych. Występuje to tylko przy łukach w lewo. Co to może być? @carfit może podpowiesz? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jak sadziłem wymiana łączników nic nie wniosła. Wymieniłem dobre na dobre. Zabieg po 30 minut na stronę przy zastosowaniu lewarka. Dodatkowo sprawdziłem amortyzatory ( oba po 89% sprawności). Nie mam pomysłu jak sprawdzić górne poduszki amortyzatorów. Wszystko niby ok ale coś nadal się tłucze i rezonans na bruku. Czy możliwe aby wałki półosi hałasowały w oprawach przegubów wewnętrznych? Nie sądzę aby stuki pochodziły z przekładni kierowniczej. Nie wyczuwam w układzie kierowniczym żadnego luzu.

I jak tym autem wjechać w teren czy na szutrową drogę, skoro nawet na kiepskiej asfaltowej nawierzchni nie ma komfortu jazdy?

Przy okazji w rezonans wpada również konsola/kokpit przy szybie na nierównościach. Ktoś ma pomysł jak ją wyciszyć?

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, arecki74s said:

Przy okazji w rezonans wpada również konsola/kokpit przy szybie na nierównościach. Ktoś ma pomysł jak ją wyciszyć? 

 

Może spróbować zdjąć konsolę i porządnie złożyć ją ponownie? U mnie takie objawy nie występują, może ktoś już kiedyś ją rozbierał i niezbyt umiejętnie poskładał wszystko do kupy.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Wracam do tematu rezonansu na bruku/kiepskim asfalcie itp/ Hałas występuje niezależnie od tego czy jedziemy po łuku czy na wprost każdorazowo na kiepskiej nawierzchni (coś się tłucze) W każdym innym aucie obstawiałbym poduszki górnego mocowania amortyzatorów. Patrząc jednak na konstrukcję poduszki z łożyskiem nie bardzo daję wiarę. Czy ktoś w takiej sytuacji przerabiał górne mocowanie.  Na forum większość typuje przekładnię, zacisk itp. Nic nie przenosi się na układ kierowniczy, żadnych luzów. Również lekkie dociskanie pedału hamulca na nierównościach nie eliminuje hałasu/ 

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

To tak - tutaj jest mój temat który rozpocząłem, ale nie do końca jeszcze go rozgryzłem - jednak jest coraz lepiej - niedługo wymienię już wszystko chyba w zawieszeniu i będę miał święty spokój :P

 

 

Ogólnie co do mocowań amortyzatorów to można sprawdzić wyciągając amortyzator czy łożysko nadal żyje i nie ma nadmiernych luzów - żeby to zrobić kanał nie jest potrzebny. W moim przypadku wymiana poduszek nic nie dała ale w jednej łożysko już weszło w fazę zacierania się - ciężej chodziło i chrobotało lekko przy kręceniu palcem. Wymiana jest o tyle kłopotliwa, że potrzebujesz ściągacze do sprężyn i klucz fajkowy z przelotem na imbus. 

 

Mój problem połowicznie rozwiązał się jak zmieniłem maglownice - przestała się zacinać - w poprzedniej ktoś dowalił śrubę regulacyjną. Jednak dalej zostało telepanie kierownicą na dziurach - i tutaj po części rozwiązanie przyniosło zawieszenie tylne, a dokładniej wymiana tulei tylnego wózka - wywaliłem wszystkie 4 i wstawiłem zamienniki bo niestety Subaru przewiduje zmianę całego tylnego wózka i nie ma tulei oryginalnych. Po tej operacji prawie nie buja przodem i kierownicą, z tyłu zginęła większość stuków i tył podniósł się o jakieś 1-1,5 cm do góry. Z przodu też jest ciszej. Okazuje się, że tylny wózek był tak wywalony, że przy hamowaniu wszystko się przestawiało i wystarczyło żeby komfort jazdy bardzo spadł. Ogólnie jeszcze nie zniknęły wszystkie objawy i nie wiem, czy inne gumy nie powinny zostać z tyłu powymieniane, a tam jest co wymieniać :)

 

Sugeruję jeszcze sprawdzić hamulce - czy jakiś tłoczek przypadkiem już nie ma trochę dość bo może to powodować dziwne rzeczy a zaciski w Foresterach nie są najlepsze - w SG regenerowałem kiedyś i teraz w SH też musiałem to zrobić i to mniej więcej przy Twoim przebiegu. Tam po każdej stronie są dwa tłoczki i jeden zapieka się bardziej drugi mniej - nie równomiernie się wysuwają i wracają, a to generuje różne katy dociskania - tak na moje. U mnie tak pracował, że wytarł lekko ściankę zacisku z jednej strony. Na początek przynajmniej zdejmij zacisk i sprawdź wizualnie jak wyglądają gumki, klocki, tarcze - może się nierównomiernie już szlifują przez jakiś zapieczony tłoczek. A może wystarczy przeczyścić i przesmarować prowadnice. 

 

czy łożysko ciężko powiedzieć - bardziej by wyło - musiało by być konkretnie wybite, żeby wibrowało kołem, ale wszystko jest możliwe. 

 

Tak jak widać na moim przykładzie są dziesiątki możliwości i kombinacji. Nie denerwować się tylko po woli po kolei wszystko eliminować.

 

Mój dziadek mawiał "Stare są tylko dobre skrzypce i wino" :)

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za dość obszerne poruszenie kwestii. Dzisiaj robiłem jeszcze próby z dociskaniem lekkim hamulca na nierównościach wywołujących rezonans. Niestety ,,tłucze się nadal' Przejechałem się również po parkingu wykonanym z płyt betonowych ażurowych które mają bardzo równą powierzchnię ale bardzo dobrze oddają zjawisko z którym się zmagam. Tak mała częstotliwość drgań nawet przy niewielkiej prędkości chyba nie wywołała by hałasu poduszek amortyzatorów. Kiedyś identyczny hałas w Doblo I powodowały oberwane osłony przednich amortyzatorów. Coś ewidentnie wpada w wibrację 

Zaciski sprawdzone. Niestety nie ten trop. Czy miał ktoś jeszcze podobną przeprawę z hałasami w Forku SH?

Hamulce, zaciski sprawdzone. To nie ten trop. Czy miał ktoś podobne przejścia z zawieszeniem i hałasami w Forku SH?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mój serwis podobne przypadłości zdiagnozował jako padnięcie wewnetrznego przegubu półosi. We wtorek wymieniam całą półoś, jakie skutek dam znać.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...