Jump to content
harlow

Dobór felg 17"

Recommended Posts

W dniu 11.10.2018 o 20:53, GREGG napisał:

Bez znaczenia, ET jest takie samo, zresztą rozmiar koła 17' z oponą o profilu 60 masz praktycznie identyczny jak 18' z profilem 55. Ale nie ma co się nastawiać wyłącznie na ET55, z 48 spokojnie felga podejdzie  

 

Felgi z Forestera XT 7x18J ET48 o takim wzorze niestety nie pasują (na przedniej osi felga obciera o zacisk hamulcowy) 

Przetestowałem na swoim samochodzie. 

 

 

subaru_forester_xt_09.jpg

 

W moim XV mam założone dedykowane felgi o numerze katalogowym: FLAFWI15/18/NA2

 

https://sklep.subaru.pl/pl/p/Felga-aluminiowa-18-ET55-5x100/874

 

0_0_productGfx_d8ec922e64837098feb61f5bc8bbb3c4.jpg

 

Auto prezentuje się tak:

 

20181123_074502.jpg

Edited by PetterL
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, PetterL napisał:

 

Felgi z Forestera XT 7x18J ET48 o takim wzorze niestety nie pasują (na przedniej osi felga obciera o zacisk hamulcowy) 

Przetestowałem na swoim samochodzie. 

 

 

subaru_forester_xt_09.jpg

 

W moim XV mam założone dedykowane felgi o numerze katalogowym: FLAFWI15/18/NA2

 

https://sklep.subaru.pl/pl/p/Felga-aluminiowa-18-ET55-5x100/874

 

0_0_productGfx_d8ec922e64837098feb61f5bc8bbb3c4.jpg

 

Auto prezentuje się tak:

 

20181123_074502.jpg

Całkiem,  całkiem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, PetterL napisał:

Felgi z Forestera XT 7x18J ET48 o takim wzorze niestety nie pasują (na przedniej osi felga obciera o zacisk hamulcowy) 

 

No to ciekawa sprawa, już ktoś pisał, że inne felgi z legacy o takich samych parametrach jak fabryczne też nie wchodzą na przód. Przedni zacisk w XV jest jakoś dziwnie zrobiony. U mnie szczęśliwie felgi z outbacka z ET48 weszły bez problemu. A te akcesoryjne 18' całkiem fajne

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.10.2018 o 23:12, tomek19791 napisał:

Opona o niższym profilu mniej się poddaje przy obciążeniu. Założysz na samochód 226/65 R17 i pod ciężarem auta opona siada. Zmierz sobie prześwit samochodu na 18"  a potem na 17" :) Wynik zaskakuje. :) Gdyby tak było jak piszesz to prześwit z 22 cm skoczylby na prawie 24 cm. W rzeczywistości dostajesz 5-6mm.

Sprawdziłem w praktyce. Opona AT (w moim przypadku BF Goodrich) pod ciężarem auta wcale nie siada jak to opisują koledzy. Natomiast co do felg -  17" ET55 od Legacy + do tego 3 mm dystanse na przód w celu uniknięcia kolizji z zaciskiem i po problemie. Wystarczyło w zupełności na drogi i bezdroża Maroka.

 

IMG_4087.JPG

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie dokładnie opony i rozmiar masz na tym XV,bo też coś szukam ,tylko ja myślałem o 16

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elpi mnie 16 Ronala nie weszły na zaciski więc zachowaj czujność rewolucyjną przy zakupie felg w tym rozmiarze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Elpi napisał:

Jakie dokładnie opony i rozmiar masz na tym XV,bo też coś szukam ,tylko ja myślałem o 16

 

Opony BF Goodrich AT K02 225/65/r17 . Przednie zaciski hamulcowe nowego XV mają specyficzną rzeźbę co wywołuje kolizję z ramionami felg z innych modeli (nawet o zgodnym fabrycznie osadzeniu - ET55). Ramiona muszą być wygięte żeby zmieścił się zacisk. Z 16 calowymi jak zauważył @Michał Krupa trzeba będzie szczególnie uważać - najlepiej przymierzyć. Poniżej obrazek 16 calowych felg też z BF Goodrich ale na XV poprzedniej generacji :unsure:

 

XV 16%22.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@goashi jest sporo egzemplarzy (zwłaszcza za oceanem) 2 gen XV na 16 (vide https://lpaventure.com/blogs/projects-crosstrek).

Ja przymierzałem się do takich felg https://www.ronal-wheels.com/pl/lsx-jbfc i niestety nie pasowały.

Jest jeszcze jedna sprawa, która akurat dla mnie ma znaczenie. Nasze XV w homologacji mają koła od 17” w zwyż.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Michał Krupa napisał:

Jest jeszcze jedna sprawa, która akurat dla mnie ma znaczenie. Nasze XV w homologacji mają koła od 17” w zwyż.

To się zgadza. Poza tym 16 calowa felga w tym modelu nie wygląda zbyt okazale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Michał Krupa napisał:

Nasze XV w homologacji mają koła od 17” w zwyż.

 

Tak całkiem formalnie podchodząc to profil 65 na 17' też nie ma homologacji... 

Edited by GREGG
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, goashi napisał:

Sprawdziłem w praktyce. Opona AT (w moim przypadku BF Goodrich) pod ciężarem auta wcale nie siada jak to opisują koledzy. Natomiast co do felg -  17" ET55 od Legacy + do tego 3 mm dystanse na przód w celu uniknięcia kolizji z zaciskiem i po problemie. Wystarczyło w zupełności na drogi i bezdroża Maroka.

 

IMG_4087.JPG

Fajny zderzak. Oklejony czy inna sztuka bez lakieru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych i innych projektach które widziałem są głownie 15,o 16 myślałem z powodu lekkiego ocierania o chlapacze co zgłaszali właściciele tych aut.Myślę też o ET48 żeby wykluczyć możliwość ocierania o zacisk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Elpi napisał:

Myślę też o ET48 żeby wykluczyć możliwość ocierania o zacisk .

 

ET 48 nie załatwia automatycznie sprawy - zobacz post na górze tej strony 

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)  zostaje mieżenie 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Fajny zderzak. Oklejony czy inna sztuka bez lakieru?

Czarny, zapasowy - specjalnie na potrzeby wypraw i "gorszego" traktowania :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Elpi napisał:

;)  zostaje mieżenie 

MiaRą mieRZymy :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, aflinta napisał:

MiaRą mieRZymy :)

Pilnikiem piłujemy, a piłą tniemy ;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/23/2018 at 5:54 PM, PetterL said:

 

Felgi z Forestera XT 7x18J ET48 o takim wzorze niestety nie pasują (na przedniej osi felga obciera o zacisk hamulcowy) 

Przetestowałem na swoim samochodzie. 

 

 

subaru_forester_xt_09.jpg

 

W moim XV mam założone dedykowane felgi o numerze katalogowym: FLAFWI15/18/NA2

 

https://sklep.subaru.pl/pl/p/Felga-aluminiowa-18-ET55-5x100/874

 

0_0_productGfx_d8ec922e64837098feb61f5bc8bbb3c4.jpg

 

Auto prezentuje się tak:

 

20181123_074502.jpg

Gratuluje wyboru. Wg mnie wygladaja lepiej niz fabryczne 18-ki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, peteres napisał:

Gratuluje wyboru. Wg mnie wygladaja lepiej niz fabryczne 18-ki. 

 

Dzięki, mnie też ten wzór przypadł do gustu.

 

Co do fabrycznych 18-ek, to wg mnie też mają to "Coś" ale... o gustach się nie dyskutuje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.01.2019 o 22:14, goashi napisał:

Sprawdziłem w praktyce. Opona AT (w moim przypadku BF Goodrich) pod ciężarem auta wcale nie siada jak to opisują koledzy. Natomiast co do felg -  17" ET55 od Legacy + do tego 3 mm dystanse na przód w celu uniknięcia kolizji z zaciskiem i po problemie. Wystarczyło w zupełności na drogi i bezdroża Maroka.

 

IMG_4087.JPG

Świetne opony. Planuję zakup na oryginalne felgi 17-ki AT 225/65r17 albo właśnie BF GOODRICH albo Pirelli Scorpion All Terrain Plus. Możesz mi doradzić? Może General Grabber AT3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BFG to pancerne opony z agresywnym bieżnikiem - w jeździe asfaltowej wzrasta głośność i spalanie, spada przyczepność na mokrej nawierzchni )zwłaszcza zimą) i chyba dotyczy to wszystkich AT. Za to w teren jedyne. Scorpiony ładnie wyglądają - na conajmniej dwóch Subariadach używane były przez @Dyrekcja. Właściwości terenowe chyba nie najgorsze ale wiem, że nie zawsze dały radę. Potwierdzono to w kilku postach. BFG więc chyba nieco lepsze i tańsze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, goashi napisał:

BFG to pancerne opony z agresywnym bieżnikiem - w jeździe asfaltowej wzrasta głośność i spalanie, spada przyczepność na mokrej nawierzchni )zwłaszcza zimą) i chyba dotyczy to wszystkich AT. Za to w teren jedyne. Scorpiony ładnie wyglądają - na conajmniej dwóch Subariadach używane były przez @Dyrekcja. Właściwości terenowe chyba nie najgorsze ale wiem, że nie zawsze dały radę. Potwierdzono to w kilku postach. BFG więc chyba nieco lepsze i tańsze:)

A to ciekawe. Teraz to Pirelli są tańsze o ok 20%. Znasz może miejsce, gdzie kupię taniej BFG ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście w tej chwili Pirelli mają zbliżona cenę. Z tym 20% to przesada ( ok 30 zł mniej od BFG za oponę w rozmiarze 225/65 R17). W czasie wakacji kiedy kupowałem opony, to BFG były tańsze. W https://www.sklepopon.com/ kupiłem po 520 PLN teraz coś ok. 588PLN i tam chyba nadal najtaniej je można dostać ale nie wiem jak z dostawą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.02.2019 o 01:18, goashi napisał:

Właściwości terenowe chyba nie najgorsze ale wiem, że nie zawsze dały radę.

Problemy miałem z możliwościami trakcyjnymi podczas Subariady na Kaukaz północny. Tam jednak nie jechałem ( jeszcze) na Pirelli.  

Na błocie z tymi oponami jeszcze nie mam specjalnego doświadczenia - Albania i Maroko były raczej suche ( tu też nie miąłem żadnych problemów ).

 

Pozdrowienia

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...