LaBus Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Wybieram się na subariade i zalecali opony o podwyższonym profilu 225/65 R17 All Terrain. Stąd moje pytanie czy opona nieco większa przy zastosowaniu felgi z ET48 będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vespi Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Pytanie bylo o oryginalne felgi stalowe do Forestera. Mam takie felgi zarowno stalowe jak i alu i wg specyfikacji ta felga powinna miec et48 (specyfikacja techniczna felgi w instrukcji). Nikt nie broni zaloży et38 lub et55. O ile dobrze pamietam w poprzedmim modelu Imprezy bylo et55. Stalowe felgi z Forestera 2018 pasują do XV 2012-2017. Edytowane 12 Października 2018 przez Vespi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Dla informacji, felgi o parametrze 5x100 ET55 17" oryginalne z Legacy - zdjecie poniżej nie pasują do XV 2018 2.0. Ocierają o zacisk hamulca. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 4 godziny temu, tomek19791 napisał: Dla informacji, felgi o parametrze 5x100 ET55 17" oryginalne z Legacy - zdjecie poniżej nie pasują do XV 2018 2.0. Ocierają o zacisk hamulca. No to trochę dziwne, parametry identyczne z fabrycznymi i ocierają? W takim razie lepiej szukać felg z innych modeli z ET48, przynajmniej wybór będzie większy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 (edytowane) Problemem nie są parametry, tylko sam zacisk. Z tego co udało mi się sprawdzić w moim modelu został zamontowany zacisk przypominający gabarytami zacisk czterotłoczkowy z Subaru Imprezy WRX. Parametr ET 48 nie będzie miał tutaj wpływu - chodzi tylko o ustawienie ramion w feldze czy są wygięte na zewnątrz czy barziej do środka. Za kilka dni będe testował felgi z WRX-a dopasowane do zacisków czterotłoczkowych. Powinno być dobrze Dam znać. Edytowane 24 Października 2018 przez tomek19791 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 13 godzin temu, tomek19791 napisał: Parametr ET 48 nie będzie miał tutaj wpływu - chodzi tylko o ustawienie ramion w feldze czy są wygięte na zewnątrz czy barziej do środka. Chyba jednak ET ma wpływ, bo dalej odsadzona felga musi mieć siłą rzeczy bardziej odsunięte ramiona Z ciekawości spojrzałem dzisiaj na swoje 17' z ET 48, z przodu jest spora wolna przestrzeń między zaciskiem a felgą (co najmniej 1 cm), z tyłu jeszcze więcej. Nie pamiętam ile miejsca zostaje przy fabrycznych 18' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 A tak z ciekawośći, jaki masz zacisk ? z napisem subaru czy inny ? Możesz zrobić zdjęce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) Jasne, zrobię, ale dopiero jutro - jak dzisiaj będę przy aucie to już będzie ciemno Myślisz, że montują różne zaciski w tym samym roczniku modelowym? Raczej mało prawdopodobne Zrobiłem dzisiaj foto przedniego zacisku - tylnego nie było potrzeby, tam jest inny typ zacisku i fura miejsca od felgi. Natomiast ten przedni ma jeszcze taki cienki zakrzywiony element, to co widać bliżej piasty, który jest już dosyć blisko felgi (jakieś 6-7mm na oko) i tu pewnie jest problem. Może ktoś wrzuci poglądowo foto, jak to wygląda na fabrycznych 18' i ile tam miejsca zostaje? U siebie zobaczę to dopiero na wiosnę W każdym razie przy subarowych felgach 17' z ET 48 jest OK Edytowane 26 Października 2018 przez GREGG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 W oryginalnych 18" felgach odległość od zacisku wizualnie określam na mniejszą niż 5mm. Niestety na wiosnę sprawdzę bo dzisiaj założyłem felgi 17 WRC pod zacisk czterotłoczkowy pasują idealnie. Dodatkowo opony All Terrain 225/65 r17. Pomimo, że nie są w rozmiarze homologowanym to wchodzą idealnie, przy max. skręcie nic nie ociera. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 W nadkolach XV jest tyle miejsca, że każdy profil da radę 65 to jak rozumiem na potrzeby lekko terenowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gekoniasty Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 Właśnie kupiłem za 550 zł czujniki TPMS z możliwością klonowania, wysłałem id obecnych, mają mi je sklonowac. Felgi i opony tez w drodze, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak złożę i obuje to napiszę. Czujnik niestety nie ma możliwości wymiany baterii ale powinna wg producenta trzymać 7 lat. I jak udało Ci się to ogarnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 9 godzin temu, GREGG napisał: W nadkolach XV jest tyle miejsca, że każdy profil da radę 65 to jak rozumiem na potrzeby lekko terenowe? Dokładnie tak wybieram się na subariade i założeniem organizatora były opony A/T o podwyższonym profilu . 7 godzin temu, gekoniasty napisał: W dniu 1.10.2018 o 08:38, Vespi napisał: Właśnie kupiłem za 550 zł czujniki TPMS z możliwością klonowania, wysłałem id obecnych, mają mi je sklonowac. Felgi i opony tez w drodze, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak złożę i obuje to napiszę. Czujnik niestety nie ma możliwości wymiany baterii ale powinna wg producenta trzymać 7 lat. I jak udało Ci się to ogarnąć? Nie zakładałem czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 1 godzinę temu, tomek19791 napisał: opony A/T o podwyższonym profilu . Już moje zimowe 17' z profilem 60 wyglądają lekko "traktorowato", a te ATki z profilem 65 to już musi być porządny kawał gumy 1 godzinę temu, tomek19791 napisał: Nie zakładałem czujników. Pytanie było do kolegi który pochwalił się, że nabył klony. Ale potem cisza zapadła w temacie. Ja też nie mam teraz czujników i żyję... Ale gdyby pojawiły się klony bez konieczności obsługi po wymianie kół, to pewnie bym kupił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 (edytowane) 12 minut temu, GREGG napisał: Już moje zimowe 17' z profilem 60 wyglądają lekko "traktorowato", a te ATki z profilem 65 to już musi być porządny kawał gumy Pytanie było do kolegi który pochwalił się, że nabył klony. Ale potem cisza zapadła w temacie. Ja też nie mam teraz czujników i żyję... Ale gdyby pojawiły się klony bez konieczności obsługi po wymianie kół, to pewnie bym kupił Masz jakieś błędy z powodu braku czujników ? U mnie poki co nic jeszcze nie wyświetlan i zastanawiam się czy coś będzie czy nie ? A guma rzeczywiście solidna wyglada drapieznie Edytowane 27 Października 2018 przez tomek19791 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 2 godziny temu, tomek19791 napisał: Masz jakieś błędy z powodu braku czujników ? U mnie poki co nic jeszcze nie wyświetlan i zastanawiam się czy coś będzie czy nie ? Jak już system załapie, że nie ma czujników (co się dzieje z opóźnieniem), będziesz miał zapaloną kontrolkę TPMS na tablicy i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 W dniu 26.10.2018 o 23:58, tomek19791 napisał: Dodatkowo opony All Terrain 225/65 r17. Pomimo, że nie są w rozmiarze homologowanym to wchodzą idealnie, przy max. skręcie nic nie ociera. Ale wiesz, że nie powinieneś przy systemie ES? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 3 godziny temu, moominko napisał: Ale wiesz, że nie powinieneś przy systemie ES? Jedyną różnicą po zastosowaniu tych opon jest średnica koła większa o 5mm , dalej jesteśmy w tolerancji. Moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na działanie ES. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goashi Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 13 godzin temu, tomek19791 napisał: Jedyną różnicą po zastosowaniu tych opon jest średnica koła większa o 5mm , dalej jesteśmy w tolerancji. Moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na działanie ES. Chyba nie bardzo. Mam opony AT w tym rozmiarze (225/65/R17) - średnica jest większa od oryginalnych 225/55/R18 prawie o 2 cm (dokładnie 19.6 mm) a nie 5 mm . Wyglądają faktycznie dość agresywnie. Jeszcze na nich nie jeździłem podzielę się wrażeniami jak je założę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 Opona o niższym profilu mniej się poddaje przy obciążeniu. Założysz na samochód 226/65 R17 i pod ciężarem auta opona siada. Zmierz sobie prześwit samochodu na 18" a potem na 17" Wynik zaskakuje. Gdyby tak było jak piszesz to prześwit z 22 cm skoczylby na prawie 24 cm. W rzeczywistości dostajesz 5-6mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gekoniasty Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 Opona o niższym profilu mniej się poddaje przy obciążeniu. Założysz na samochód 226/65 R17 i pod ciężarem auta opona siada. Zmierz sobie prześwit samochodu na 18" a potem na 17" Wynik zaskakuje. Gdyby tak było jak piszesz to prześwit z 22 cm skoczylby na prawie 24 cm. W rzeczywistości dostajesz 5-6mm. Nie masz racji. Prześwit powinien się zmienić o ok 10 mm bo średnica się zmienia o 20 mm. Ale faktycznie opona się bardziej podda przez co możesz finalnie dostać te 7mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LaBus Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 (edytowane) @gekoniasty masz rację moje przeoczenie. Natomiast tak jak pisałem rzeczywiście mam te 6mm. Pytanie natomiast padło w kontekscie systemu ES. Biorąc pod uwagę te wartości wydaje się, że zmiana opon nie będzie miała wpływu na działanie systemu. Edytowane 29 Października 2018 przez tomek19791 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goashi Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Co do prześwitu nie mam wątpliwości, że wzrośnie o niecały cm. Po jednym sezonie i 1-2 Subariadach zostanie pewnie ze 3 mm ponad te 22 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vespi Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Wczoraj założyłem zimówki, dlatego wcześniej nie pisałem. Klonowane czujniki się sprawdzają. Jeszcze wczoraj i dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów zrobiłem. Komputer (a raczej kontrolka) nawet nie mrugnął. Wymieniałem koła na bałwanku więc przechyły były duże, nikt z tego ISR ze mną się nie kontaktował także ta dodatkowa funkcjonalność to dla mnie bajka. Mógłbym siedzieć w rowie (oby ta przyjemność nie była mi pisana) i nikt by nie zadzwonił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Wczoraj założyłem zimówki, dlatego wcześniej nie pisałem. Klonowane czujniki się sprawdzają. Jeszcze wczoraj i dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów zrobiłem. Komputer (a raczej kontrolka) nawet nie mrugnął. Wymieniałem koła na bałwanku więc przechyły były duże, nikt z tego ISR ze mną się nie kontaktował także ta dodatkowa funkcjonalność to dla mnie bajka. Mógłbym siedzieć w rowie (oby ta przyjemność nie była mi pisana) i nikt by nie zadzwonił. Wielka prośba o wskazanie gdzie kupić i klonować, na priv jeśli w wątku nie możnaWysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vespi Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 (edytowane) 10 minut temu, yarthecat napisał: Wielka prośba o wskazanie gdzie kupić i klonować, na priv jeśli w wątku nie można Link podesłany na PM Zapomniałem dopisać, że id sczytali mi za darmo w zakładzie wulkanizacyjnym w hexach i układzie dziesiętnym, zrobiłem fotki komórką i podesłałem te zdjęcia bo zaprogramowali mi gratis, bo brałem też felgi. A tak chyba zapłacisz dodatkowo kilka złotych.Ale możesz po prostu kupić czujniki i każdym lepszym zakładzie sklonują. Edytowane 23 Listopada 2018 przez Vespi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się