Jump to content
harlow

Dobór felg 17"

Recommended Posts

Wybieram się na subariade i zalecali opony o podwyższonym profilu 225/65 R17 All Terrain. Stąd moje pytanie czy opona nieco większa przy zastosowaniu felgi z ET48 będzie OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie bylo o oryginalne felgi stalowe do Forestera. Mam takie felgi zarowno stalowe jak i alu i wg specyfikacji ta felga powinna  miec  et48 (specyfikacja techniczna felgi w instrukcji). Nikt nie broni zaloży et38 lub et55. O ile dobrze pamietam w poprzedmim modelu Imprezy bylo et55. Stalowe felgi z Forestera 2018 pasują do XV 2012-2017.

Edited by Vespi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla informacji, felgi o parametrze 5x100 ET55 17" oryginalne z Legacy - zdjecie poniżej nie pasują do XV 2018 2.0.

Ocierają o zacisk hamulca.

1.JPG

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, tomek19791 napisał:

Dla informacji, felgi o parametrze 5x100 ET55 17" oryginalne z Legacy - zdjecie poniżej nie pasują do XV 2018 2.0.

Ocierają o zacisk hamulca.

 

No to trochę dziwne, parametry identyczne z fabrycznymi i ocierają? :huh:

W takim razie lepiej szukać felg z innych modeli z ET48, przynajmniej wybór będzie większy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemem nie są parametry, tylko sam zacisk. Z tego co udało mi się sprawdzić w moim modelu został zamontowany zacisk przypominający gabarytami  zacisk czterotłoczkowy z Subaru  Imprezy WRX. Parametr ET 48 nie będzie miał tutaj wpływu - chodzi tylko o ustawienie ramion w feldze czy są wygięte na zewnątrz czy barziej do środka.

Za kilka dni będe testował felgi z WRX-a dopasowane do zacisków czterotłoczkowych. Powinno być dobrze :) Dam znać.

Edited by tomek19791

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, tomek19791 napisał:

Parametr ET 48 nie będzie miał tutaj wpływu - chodzi tylko o ustawienie ramion w feldze czy są wygięte na zewnątrz czy barziej do środka.

 

Chyba jednak ET ma wpływ, bo dalej odsadzona felga musi mieć siłą rzeczy bardziej odsunięte ramiona ;)

Z ciekawości spojrzałem dzisiaj na swoje 17' z ET 48, z przodu jest spora wolna przestrzeń między zaciskiem a felgą (co najmniej 1 cm), z tyłu jeszcze więcej. Nie pamiętam ile miejsca zostaje przy fabrycznych 18'

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak z ciekawośći, jaki masz zacisk  ?  z napisem subaru czy inny ? Możesz zrobić zdjęce ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, zrobię, ale dopiero jutro - jak dzisiaj będę przy aucie to już będzie ciemno

Myślisz, że montują różne zaciski w tym samym roczniku modelowym? Raczej mało prawdopodobne 

 

 

Zrobiłem dzisiaj foto przedniego zacisku - tylnego nie było potrzeby, tam jest inny typ zacisku i fura miejsca od felgi. Natomiast ten przedni ma jeszcze taki cienki zakrzywiony element, to co widać bliżej piasty, który jest już dosyć blisko felgi (jakieś 6-7mm na oko) i tu pewnie jest problem. Może ktoś wrzuci poglądowo foto, jak to wygląda na fabrycznych 18' i ile tam miejsca zostaje? U siebie zobaczę to dopiero na wiosnę ;) W każdym razie przy subarowych felgach 17' z ET 48 jest OK

20181026_112227_resized.jpg

Edited by GREGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

W oryginalnych 18" felgach odległość od zacisku wizualnie określam na mniejszą niż 5mm. Niestety na wiosnę sprawdzę bo dzisiaj założyłem felgi 17 WRC pod zacisk czterotłoczkowy :) pasują idealnie.

Dodatkowo opony All Terrain 225/65 r17. Pomimo, że nie są w rozmiarze homologowanym to wchodzą idealnie, przy max. skręcie nic nie ociera.

felgi_WRC.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W nadkolach XV jest tyle miejsca, że każdy profil da radę :lol:

65 to jak rozumiem na potrzeby lekko terenowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie kupiłem za 550 zł czujniki TPMS z możliwością klonowania, wysłałem id obecnych, mają mi je sklonowac. Felgi i opony tez w drodze, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak złożę i obuje to napiszę. Czujnik niestety nie ma możliwości wymiany baterii ale powinna wg producenta trzymać 7 lat.
I jak udało Ci się to ogarnąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, GREGG napisał:

W nadkolach XV jest tyle miejsca, że każdy profil da radę :lol:

65 to jak rozumiem na potrzeby lekko terenowe?

Dokładnie tak :) wybieram się na subariade i założeniem organizatora były opony A/T o podwyższonym profilu .

7 godzin temu, gekoniasty napisał:
W dniu 1.10.2018 o 08:38, Vespi napisał:
Właśnie kupiłem za 550 zł czujniki TPMS z możliwością klonowania, wysłałem id obecnych, mają mi je sklonowac. Felgi i opony tez w drodze, zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak złożę i obuje to napiszę. Czujnik niestety nie ma możliwości wymiany baterii ale powinna wg producenta trzymać 7 lat.

I jak udało Ci się to ogarnąć?

Nie zakładałem czujników. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, tomek19791 napisał:

opony A/T o podwyższonym profilu .

 

Już moje zimowe 17' z profilem 60 wyglądają lekko "traktorowato", a te ATki z profilem 65 to już musi być porządny kawał gumy ;)

 

1 godzinę temu, tomek19791 napisał:

Nie zakładałem czujników. 

 

Pytanie było do kolegi który pochwalił się, że nabył klony. Ale potem cisza zapadła w temacie. Ja też nie mam teraz czujników i żyję... Ale gdyby pojawiły się klony bez konieczności obsługi po wymianie kół, to pewnie bym kupił

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, GREGG napisał:

 

Już moje zimowe 17' z profilem 60 wyglądają lekko "traktorowato", a te ATki z profilem 65 to już musi być porządny kawał gumy ;)

 

 

Pytanie było do kolegi który pochwalił się, że nabył klony. Ale potem cisza zapadła w temacie. Ja też nie mam teraz czujników i żyję... Ale gdyby pojawiły się klony bez konieczności obsługi po wymianie kół, to pewnie bym kupił

 

Masz jakieś błędy z powodu braku czujników ? U mnie poki co nic jeszcze nie wyświetlan i zastanawiam się czy coś będzie czy nie ? A guma rzeczywiście solidna ;) wyglada drapieznie :)

Edited by tomek19791

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tomek19791 napisał:

Masz jakieś błędy z powodu braku czujników ? U mnie poki co nic jeszcze nie wyświetlan i zastanawiam się czy coś będzie czy nie ?

 

Jak już system załapie, że nie ma czujników (co się dzieje z opóźnieniem), będziesz miał zapaloną kontrolkę TPMS na tablicy i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.10.2018 o 23:58, tomek19791 napisał:

Dodatkowo opony All Terrain 225/65 r17. Pomimo, że nie są w rozmiarze homologowanym to wchodzą idealnie, przy max. skręcie nic nie ociera.

Ale wiesz, że nie powinieneś przy systemie ES?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, moominko napisał:

Ale wiesz, że nie powinieneś przy systemie ES?

 

Jedyną różnicą po zastosowaniu tych opon jest średnica koła większa o 5mm :) , dalej jesteśmy w tolerancji. 

Moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na działanie ES.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, tomek19791 napisał:

 

Jedyną różnicą po zastosowaniu tych opon jest średnica koła większa o 5mm :) , dalej jesteśmy w tolerancji. 

Moim zdaniem nie ma to żadnego wpływu na działanie ES.  

Chyba nie bardzo. Mam opony AT w tym rozmiarze (225/65/R17) -  średnica  jest większa od oryginalnych 225/55/R18 prawie o 2 cm (dokładnie 19.6 mm) a nie 5 mm :coffee:. Wyglądają faktycznie dość agresywnie. Jeszcze na nich nie jeździłem podzielę się wrażeniami jak je założę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opona o niższym profilu mniej się poddaje przy obciążeniu. Założysz na samochód 226/65 R17 i pod ciężarem auta opona siada. Zmierz sobie prześwit samochodu na 18"  a potem na 17" :) Wynik zaskakuje. :) Gdyby tak było jak piszesz to prześwit z 22 cm skoczylby na prawie 24 cm. W rzeczywistości dostajesz 5-6mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opona o niższym profilu mniej się poddaje przy obciążeniu. Założysz na samochód 226/65 R17 i pod ciężarem auta opona siada. Zmierz sobie prześwit samochodu na 18"  a potem na 17"  Wynik zaskakuje.  Gdyby tak było jak piszesz to prześwit z 22 cm skoczylby na prawie 24 cm. W rzeczywistości dostajesz 5-6mm.
Nie masz racji. Prześwit powinien się zmienić o ok 10 mm bo średnica się zmienia o 20 mm. Ale faktycznie opona się bardziej podda przez co możesz finalnie dostać te 7mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gekoniasty masz rację :) moje przeoczenie. Natomiast tak jak pisałem rzeczywiście mam te 6mm. 

Pytanie natomiast padło w kontekscie systemu ES. Biorąc pod uwagę te wartości wydaje się, że zmiana opon nie będzie miała wpływu na działanie systemu.

 

Edited by tomek19791

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do prześwitu nie mam wątpliwości, że wzrośnie o niecały cm. Po jednym sezonie i 1-2 Subariadach zostanie pewnie ze 3 mm ponad te 22 cm;):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj założyłem zimówki, dlatego wcześniej nie pisałem. Klonowane czujniki się sprawdzają. Jeszcze wczoraj i dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów zrobiłem. Komputer (a raczej kontrolka) nawet nie mrugnął. Wymieniałem koła na bałwanku więc przechyły były duże, nikt  z tego ISR ze mną się nie kontaktował także ta dodatkowa funkcjonalność to dla mnie bajka. Mógłbym siedzieć w rowie (oby ta przyjemność nie była mi pisana)  i nikt by nie zadzwonił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wczoraj założyłem zimówki, dlatego wcześniej nie pisałem. Klonowane czujniki się sprawdzają. Jeszcze wczoraj i dzisiaj kilkadziesiąt kilometrów zrobiłem. Komputer (a raczej kontrolka) nawet nie mrugnął. Wymieniałem koła na bałwanku więc przechyły były duże, nikt  z tego ISR ze mną się nie kontaktował także ta dodatkowa funkcjonalność to dla mnie bajka. Mógłbym siedzieć w rowie (oby ta przyjemność nie była mi pisana)  i nikt by nie zadzwonił.
Wielka prośba o wskazanie gdzie kupić i klonować, na priv jeśli w wątku nie można

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, yarthecat napisał:

Wielka prośba o wskazanie gdzie kupić i klonować, na priv jeśli w wątku nie można
 

Link podesłany na PM

Zapomniałem dopisać, że id sczytali mi za darmo w zakładzie wulkanizacyjnym w hexach i układzie dziesiętnym, zrobiłem fotki komórką i podesłałem te zdjęcia bo zaprogramowali mi gratis, bo brałem też felgi. A tak chyba zapłacisz dodatkowo kilka złotych.Ale możesz po prostu kupić czujniki i każdym lepszym zakładzie sklonują.

Edited by Vespi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...