QbaqBA Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Już pada, ale tam priorytetem jest kwestia bezpieczeństwa pasażerów i nie jest tak łatwo coś "narzucić". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Grudnia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Jak na ironię, jedynym samochodem, który - w myśl nowego testu pomiarowego - miałby prawo poruszać się po europejskich drogach był... Volkswagen Golf z wysokoprężnym 2,0 l TDI z rodziny EA189! Z testu wynikało, że w rzeczywistym ruchu drogowym samochód emituje 148 mg NOx na 1 km. Oznacza to, że norma przekroczona została "jedynie" o 190 proc., więc auto zmieściłoby się w - zakładanych przepisami - 210 proc To jest naturalnie ciekawa informacja, pozostająca absolutnie w kategorii "ciekawostka". Przyczyny są banalnie proste : 1. Ze zmienionym oprogramowaniem zmniejszenie emisji NOx jest jak najbardziej możliwe ( tyle, że rośnie emisja CO2 i cząstek stałych ). 2. Dzisiejsze samochody mają spełniać dzisiejsze normy. Takie przepisy. To co będzie jutro, to zupełnie inny temat. I jeszcze jako ciekawostka - otóż na Interii pojawił się artykuł na ten temat ( http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-szokujace-wyniki-drogowych-pomiarow-emisji-spalin,nId,1930299 ), w którym to p.t. autor pisze : Co ciekawe, by uzyskać pozytywny wynik, auta będą się musiały zmieścić w szeregu limitów. Jeden z nich zakłada, że rzeczywista emisja tlenków azotu NOx nie będzie mogła przekraczać - uwaga - 210 proc. wartości ustalonych przez normy (80 mg/km)! W rzeczywistości oznacza to, że publikując dane dotyczące średniego zużycia paliwa producenci - w dalszym ciągu - będą mogli "mijać się z prawdą", tyle że kłamać będzie można co najwyżej o połowę.. Biedny autor pomylił emisję CO2 z emisją NOx . Lub też wydaje mu się, że limit emisji NOx oznacza też limit emisji CO2. A może, że wyższa emisja NOX oznacza wyższą emisję CO2 ( choć jest odwrotnie ). Cóż, tak to jest, gdy wypowiadają się "specjaliści" Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Tak, podałem linka i cytowalem właśnie ten artykuł. Nieścisłości, na które zwrócił pan Dyrektor są dla laika, nawet dla takiego interesującego się motoryzacją praktycznie nie do wyłapania Trzeba być głębiej w temacie. Pozostaje więc nie czytać artykułów amatorów i dyletantów a oczekiwać oficjalnych informacji dotyczących sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 przyspieszenie Octavii RS230 http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/przyspieszenia/skoda-octavia-rs230-combi-2.0-tsi-230-km-at-przyspieszenie-0-100-kmh/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Byłem wczoraj w ASO VW na zmianę opon i... na styczeń przewidują akcję serwisową związaną z "aferą". Ciekawe co zagrzebią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 przyspieszenie Octavii RS230 http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/przyspieszenia/skoda-octavia-rs230-combi-2.0-tsi-230-km-at-przyspieszenie-0-100-kmh/ Bardzo sympatycznie. Gdyby miała Haldex... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 to i ja dorzucę swoje trzy grosze do tematu wyższości Skody nad Subaru: w grudniu odebrałem służbową Octavię, ropniak, 150 KM 4x4 - szału nie ma, jeździ jednak poprawnie, na trasie Szczecin-Hamburg wygodnie i dość cicho. Zakręty bierze poprawnie, wytłumienie ok, audio bez zarzutów. Zawias dostrojony poprawnie. Ale... miałem do niedawna EvoX, i jakoś brakuje mi tej dzikości i radości z jazdy - nawet moja Avka 2.2 D-Cat daje więcej frajdy - ok, jest nieco dłubnięta i ze 177 KM wyszło jej ostatecznie 211, więc to nieco inne auta, chociaż i jedno i drugie to klasyczne dupowozy. Skodzina jeździ fajnie, ale nie daje tej radości z jazdy, jaką dawało mi każde Subaru, jakie miałem okazję testować (a jeździłem wszystkim, co FHI wypuściło na Europę w ciągu ostatnich kilku lat). I nawet, jeżeli Skoda jest wykonana nieco staranniej, może i nawet bardziej nowocześnie niż subaryny, to nigdy bym sobie jej nie kupił jako prywatnego auta. I tu nawet nie chodzi o to, że jadąc Subaru wyróżniamy się z tłumu innych niemalże identycznych aut - dla mnie to akurat nie ma znaczenia - po prostu Subaraki mają to "coś" co sprawia, że pomimo ich wad uwielbiamy je i nie zamienimy ich na nic innego. I wiem, że następnym autem, jakie sobie kupię, będzie właśnie Subaru (i liczę, że jeżeli UE pójdzie po rozum do głowy z emisjami flotowymi to będzie to OBK 2.0DIT). ot i tyle 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 O temat dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 „Według niego pokłosiem afery dotyczącej Volkswagena (chodzi o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich) była... zwiększona jesienią sprzedaż samochodów tej marki Polsce. "Jeżeli rozmawiam z dilerami tej marki to mówią wprost, że sam początek, wybuch tej afery spowodował faktycznie pustki w salonie, ale październik to był naprawdę miesiąc rewelacyjnej sprzedaży, więc nikt głośno tego nie powie, ale ta afera naprawdę im się przysłużyła" - ocenił ekspert motoryzacyjny. http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-ekspert-motoryzacyjny-afera-sukcesem-volkswagena,nId,1947714 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) czyli nie ma tego zlego... edit: nie ten rok no i przy okazji czekamy na tradycyjne dane nt. ilosci sprzedanych Subarakow w PL w 2015 r. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Fajnie się jeździ subaru. Po półtora roku nadal szukam okazji, by gdzieś pojechać. Ale brak mi wielkiego kufra octavii, wolał bym też lepsze wyciszenie. Fakt, że jak jeździłem O2 1.2 TSI to funu nie było, ale O1 1.8T sprawiał mi radość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 tu zapytam volvo xc70 lepsze od outback'a (2004-2008)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Porównywałem poprzednie generacje z automatami i wyszło mi subaru. W subaru masz niezawodny napęd i skrzynię, w pakiecie siermiężne wnętrze i mniejszy bagażnik. Volvo ma dokładnie na odwrót. Ocena subiektywna, popularność xc ma jakieś źródło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Stycznia 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 volvo xc70 lepsze od outback'a (2004-2008)? Tu takie stare porównanie ze Szwecji ( jeszcze nieco starsze modele ): Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 volvo xc70 lepsze od outback'a (2004-2008)? Tu takie stare porównanie ze Szwecji ( jeszcze nieco starsze modele ): Pozdrowienia to jest bardzo stare porównanie, jeszcze z czasów pierwszego Haldex-a (może była to gen II) nie oznacza to że nowe XC70 będzie lepsze od nowe OBK, natomiast sam Haldex przez ten czas bardzo się zmienił na plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 12 Stycznia 2016 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 natomiast sam Haldex przez ten czas bardzo się zmienił na plus Zgadza się. Ale że mowa była o starszych samochodach ... Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 tu zapytam volvo xc70 lepsze od outback'a (2004-2008)? jak zależy ci na napędzie to Subaru, w Volvo masz Haldexa, jak na pojemności to Volvo. Też się kiedyś nad tym zastanawiałem to jednak wolałem Subaru, tym bardziej że wybór padła na 3.0, w Volvo czegoś podobnego nie było, jedynie na minus to automat bym zaliczył w Subaru jeśli rozważałeś, chyba że model już z SIDrive to tam to lepiej działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 ogólnie jakby system aktywnie sterowanego sprzęgła międzyosiowego wyewoluował w tym czasie na standard taniego AWD, pewnie nawet w Subaru stając się system podstawowym (najczęściej stosowanym) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Hehe, co widzę ten filmik, to przypomina mi się mój dylemat - Alfa Crosswagon, XC70 czy Outback II. Ten film przeważył i tak oto w 2012 roku kupiłem Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Hehe, co widzę ten filmik, to przypomina mi się mój dylemat - Alfa Crosswagon, XC70 czy Outback II. Ten film przeważył i tak oto w 2012 roku kupiłem Subaru. Ktorys Crosswagon mial torsena na pokladzie, nie wiem czy kazdy, ale 2.4 JTD napewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Hehe, co widzę ten filmik, to przypomina mi się mój dylemat - Alfa Crosswagon, XC70 czy Outback II. Ten film przeważył i tak oto w 2012 roku kupiłem Subaru. Ktorys Crosswagon mial torsena na pokladzie, nie wiem czy kazdy, ale 2.4 JTD napewno Crosswagon miał wyłącznie silnik 1.9 i miał torsena (z preferencją napędu na tył) - miałem kilka lat - świetne prowadzenie, tylko jak na 4x4 to zawieszenie zrobione z suchego makaronu (dobrze jeździło, ale mało trwałe). Na śliskim prowadziło się genialnie, znacznie lepiej niż obecny XT (na szutrze i śniegu w crosswagonie czułem się jak Makkinen, wymuszenie, utrzymanie i przerwanie poślizgu było bardzo łatwe), choć mocy to brakowało - crosswagon 150KM miał takie osiągi jak przednionapędowa 156 ze 115KM (duża masa). Ponadto niski prześwit (źle wyprofilowane plastikowe osłony po silnikiem) i maciupki bagażnik. Za to były seryjnie czterotłoczkowe brembo z wielkimi tarczami, takie jak w GTA. Mimo, że to diesel, w trasie palił podobnie jak mój obecny forester. Crosswagon miał też zmniejszony bak i układ kierowniczy ok. 2,1 obrotu od oporu do oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Aby rozwiać Wasze wątpliwości w temacie,zacytuję klasyka https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=90A6OiVhD2M 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Jaka niespodzianka... czas na Renault Na jesieni głośno było o aferze Volkswagena, a dziś okazało się, że kolejna znana marka łamała obowiązujące reguły. Akcje Renault, bo to o niej mowa, straciły dziś na giełdzie w Paryżu blisko 20% po informacji, iż rozpoczęto śledztwo związane z nieprawidłowościami w komputerach pokładowych, których głównym celem było maskowanie rzeczywistej emisji spalin. Afera Renault ciążyła oczywiście francuskiemu CAC40, który był jednym z najsłabszych indeksów w całej Europie i w ciągu dnia tracił nawet 3,6%. http://stooq.com/n/?f=1018093 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 https://www.facebook.com/RallyMastersTeam/videos/1281330065217435/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacenty_ Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) . Edytowane 11 Kwietnia 2018 przez Jacenty_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się