Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

Jak na ironię, jedynym samochodem, który - w myśl nowego testu pomiarowego - miałby prawo poruszać się po europejskich drogach był... Volkswagen Golf z wysokoprężnym 2,0 l TDI z rodziny EA189! Z testu wynikało, że w rzeczywistym ruchu drogowym samochód emituje 148 mg NOx na 1 km. Oznacza to, że norma przekroczona została "jedynie" o 190 proc., więc auto zmieściłoby się w - zakładanych przepisami - 210 proc

To jest naturalnie ciekawa informacja, pozostająca absolutnie w kategorii "ciekawostka".

Przyczyny są banalnie proste :

1. Ze zmienionym oprogramowaniem zmniejszenie emisji NOx jest jak najbardziej możliwe ( tyle, że rośnie emisja CO2 i cząstek stałych ).

2. Dzisiejsze samochody mają spełniać dzisiejsze normy. Takie przepisy. To co będzie jutro, to zupełnie inny temat.

 

I jeszcze jako ciekawostka - otóż na Interii pojawił się artykuł na ten temat ( http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-szokujace-wyniki-drogowych-pomiarow-emisji-spalin,nId,1930299 ),  w którym to p.t. autor pisze :

Co ciekawe, by uzyskać pozytywny wynik, auta będą się musiały zmieścić w szeregu limitów. Jeden z nich zakłada, że rzeczywista emisja tlenków azotu NOx nie będzie mogła przekraczać - uwaga - 210 proc. wartości ustalonych przez normy (80 mg/km)! W rzeczywistości oznacza to, że publikując dane dotyczące średniego zużycia paliwa producenci - w dalszym ciągu - będą mogli "mijać się z prawdą", tyle że kłamać będzie można co najwyżej o połowę..
 

 

Biedny autor pomylił emisję CO2 z emisją NOx . Lub też wydaje mu się, że limit emisji NOx oznacza też limit emisji CO2. A może, że wyższa emisja NOX oznacza wyższą emisję CO2 ( choć jest odwrotnie ).

Cóż, tak to jest, gdy wypowiadają się "specjaliści" :) 

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podałem linka i cytowalem właśnie ten artykuł. Nieścisłości, na które zwrócił pan Dyrektor są dla laika, nawet dla takiego interesującego się motoryzacją praktycznie nie do wyłapania :( Trzeba być głębiej w temacie.

 

Pozostaje więc nie czytać artykułów amatorów i dyletantów a oczekiwać oficjalnych informacji dotyczących sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to i ja dorzucę swoje trzy grosze do tematu wyższości Skody nad Subaru:

 

w grudniu odebrałem służbową Octavię, ropniak, 150 KM 4x4 - szału nie ma, jeździ jednak poprawnie, na trasie Szczecin-Hamburg wygodnie i dość cicho. Zakręty bierze poprawnie, wytłumienie ok, audio bez zarzutów. Zawias dostrojony poprawnie. Ale... miałem do niedawna EvoX, i jakoś brakuje mi tej dzikości i radości z jazdy - nawet moja Avka 2.2 D-Cat daje więcej frajdy - ok, jest nieco dłubnięta i ze 177 KM wyszło jej ostatecznie 211, więc to nieco inne auta, chociaż i jedno i drugie to klasyczne dupowozy.

Skodzina jeździ fajnie, ale nie daje tej radości z jazdy, jaką dawało mi każde Subaru, jakie miałem okazję testować (a jeździłem wszystkim, co FHI wypuściło na Europę w ciągu ostatnich kilku lat). I nawet, jeżeli Skoda jest wykonana nieco staranniej, może i nawet bardziej nowocześnie niż subaryny, to nigdy bym sobie jej nie kupił jako prywatnego auta. I tu nawet nie chodzi o to, że jadąc Subaru wyróżniamy się z tłumu innych niemalże identycznych aut - dla mnie to akurat nie ma znaczenia - po prostu Subaraki mają to "coś" co sprawia, że pomimo ich wad uwielbiamy je i nie zamienimy ich na nic innego. I wiem, że następnym autem, jakie sobie kupię, będzie właśnie Subaru (i liczę, że jeżeli UE pójdzie po rozum do głowy z emisjami flotowymi to będzie to OBK 2.0DIT). ot i tyle :)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

„Według niego pokłosiem afery dotyczącej Volkswagena (chodzi o manipulowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich) była... zwiększona jesienią sprzedaż samochodów tej marki Polsce. "Jeżeli rozmawiam z dilerami tej marki to mówią wprost, że sam początek, wybuch tej afery spowodował faktycznie pustki w salonie, ale październik to był naprawdę miesiąc rewelacyjnej sprzedaży, więc nikt głośno tego nie powie, ale ta afera naprawdę im się przysłużyła" - ocenił ekspert motoryzacyjny.  

 

;)

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/news-ekspert-motoryzacyjny-afera-sukcesem-volkswagena,nId,1947714

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się jeździ subaru. Po półtora roku nadal szukam okazji, by gdzieś pojechać. Ale brak mi wielkiego kufra octavii, wolał bym też lepsze wyciszenie. Fakt, że jak jeździłem O2 1.2 TSI to funu nie było, ale O1 1.8T sprawiał mi radość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałem poprzednie generacje z automatami i wyszło mi subaru. W subaru masz niezawodny napęd i skrzynię, w pakiecie siermiężne wnętrze i mniejszy bagażnik. Volvo ma dokładnie na odwrót.

Ocena subiektywna, popularność xc ma jakieś źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

volvo xc70 lepsze od outback'a (2004-2008)?

Tu takie stare porównanie ze Szwecji ( jeszcze nieco starsze modele ):

 

Pozdrowienia 

 

 

to jest bardzo stare porównanie, jeszcze z czasów pierwszego Haldex-a (może była to gen II)

 

nie oznacza to że nowe XC70 będzie lepsze od nowe OBK, natomiast sam Haldex przez ten czas bardzo się zmienił na plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu zapytam :P

volvo xc70 lepsze od outback'a (2004-2008)?

jak zależy ci na napędzie to Subaru, w Volvo masz Haldexa, jak na pojemności to Volvo. Też się kiedyś nad tym zastanawiałem to jednak wolałem Subaru, tym bardziej że wybór padła na 3.0, w Volvo czegoś podobnego nie było, jedynie na minus to automat bym zaliczył w Subaru jeśli rozważałeś, chyba że model już z SIDrive to tam to lepiej działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hehe, co widzę ten filmik, to przypomina mi się mój dylemat - Alfa Crosswagon, XC70 czy Outback II. Ten film przeważył i tak oto w 2012 roku kupiłem Subaru. :D

Ktorys Crosswagon mial torsena na pokladzie, nie wiem czy kazdy, ale 2.4 JTD napewno

 

Crosswagon miał wyłącznie silnik 1.9 i miał torsena (z preferencją napędu na tył) - miałem kilka lat - świetne prowadzenie, tylko jak na 4x4 to zawieszenie zrobione z suchego makaronu (dobrze jeździło, ale mało trwałe). Na śliskim prowadziło się genialnie, znacznie lepiej niż obecny XT (na szutrze i śniegu w crosswagonie czułem się jak Makkinen, wymuszenie, utrzymanie i przerwanie poślizgu było bardzo łatwe), choć mocy to brakowało - crosswagon 150KM miał takie osiągi jak przednionapędowa 156 ze 115KM (duża masa). Ponadto niski prześwit (źle wyprofilowane plastikowe osłony po silnikiem) i maciupki bagażnik. Za to były seryjnie czterotłoczkowe brembo z wielkimi tarczami, takie jak w GTA. Mimo, że to diesel, w trasie palił podobnie jak mój obecny forester. Crosswagon miał też zmniejszony bak i układ kierowniczy ok. 2,1 obrotu od oporu do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka niespodzianka... czas na Renault 

 

 

Na jesieni głośno było o aferze Volkswagena, a dziś okazało się, że kolejna znana marka łamała obowiązujące reguły. Akcje Renault, bo to o niej mowa, straciły dziś na giełdzie w Paryżu blisko 20% po informacji, iż rozpoczęto śledztwo związane z nieprawidłowościami w komputerach pokładowych, których głównym celem było maskowanie rzeczywistej emisji spalin. Afera Renault ciążyła oczywiście francuskiemu CAC40, który był jednym z najsłabszych indeksów w całej Europie i w ciągu dnia tracił nawet 3,6%.

 

 

http://stooq.com/n/?f=1018093

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...