Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 14 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Nie twierdziłem, że XDS musi być połączone z aktywnym zawieszeniem. Sugeruję ... Dokładne czytanie wypowiedzi. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Sugeruję ... Dokładne czytanie wypowiedzi. latka lecą wzrok już nie ten stad też proszę o wybaczenie mojego niedopatrzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2015 Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring. Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring. Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v VW musi stosować różne protezy żeby ich dupowozy chciały jechać Subaru nie musi A tak na poważnie to wydaje mi się że w imię bezpieczeństwa wszystkie samochody stają się coraz bardziej syntetyczne i kierowca jest w nich bardziej wożony niż faktycznie kierujący. Czy to dobrze czy źle to chyba trudno powiedzieć. Dzięki nowym systemom teoretycznie każdy "Kowalski" może się poczuć jak mistrz kierownicy. Gorzej jak poczuje się tak pewnie, że dojdzie do limitu a wtedy nastąpi gwałtowna utrata kontroli nad samochodem z którą "Kowalski" sobie nie poradzi. W samochodach bez tych wszystkich magicznych systemów "Kowalski" mistrzem by się nie czuł a nawet gdyby to utrata kotroli następowałaby nieco wcześniej i może takiego kierowcę zmusiła do weryfikacji swoich umiejętności. Tak mi się przynajmniej wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring. Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v Ale chyba ciągle lepsze jest AWD z t-v niż FWD z bardzo dobrym aktywnym dyferencjałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 VW Golf GTI, XDS Plus system sprzęgło (taki Haldex) "międzykołowy" osi napędowej na chwilę obecną w Škodzie nie występuje w Nissanie JukeJuke 4x4 poszli jeszcze dalej i zrezygnowali z mechanizmu różnicowego tylnej osi zastępując go dwoma sprzęgłami osobno dla lewej i prawej półosi przez co mogą płynnie regulować momenty dostarczane do każdego koła ogólnie to zasada skręcania pojazdów gąsienicowych VW musi stosować różne protezy żeby ich dupowozy chciały jechać Subaru nie musi protezami bym tego nie nazywał czy DCCD też jest protezą ? STI czy EVO to jakby zanikające perełki, zresztą nowe STI to już bardziej wyścigówka jak rajdówka "na codzień EVO już znika z rynku a STI ma wirtualną szperę z przodu, opony na niskim profilu i niski prześwit widocznie taka propozycja jest dla rynku atrakcyjniejsza a przecież producenci to nie instytucje charytatywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 VW Golf GTI, XDS Plus system Wygląda na to, że w koncernie VW marketing nie dopuszcza do głosu inżynierów - pokazany w filmiku XDS plus to po prostu elektronicznie sterowane ograniczenie poślizgu dyfrencjału. Reaguje na uślizg koła. Dyskutowany wyże XDS działa za pośrednictwem hamulców i ma być systemem aktywnym, nie reaktywnym. A na bazie jakich parametrów - pozostaje tajemnicą ( o ile oficjalna wypowiedź na stronie VW jest rzeczywiście fałszywa / niekonkretna ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 taką samą tajemnicą sa parametry sterowania ATV w Subaru XDS - praca przez hamulce XDS Plus - sprzęgło "międzypółosiowe" ( alez nazwa ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) taką samą tajemnicą sa parametry sterowania ATV w Subaru Nie rozumiem - wcześniej napisałem, jakie parametry są uwzględniane przez ATV. Tych właśnie informacji odnośnie XDS nie mogę odnaleźć ... Pozdrowienia Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) http://www.vw.co.za/en.s7_layer_print.suffix.html/features~2Feditorial_highlights~2Fgolf_gti~2FGTI_Performance~2FElectronic_differential_lock.html "If one wheel starts to spin, the differential lock applies targeted braking force as required to maintain power transmission to the wheel with better grip. " oficjalne informacje Subaru są równie skąpe " ACTIVE TORQUE VECTORING Cornering performance and steering response are both improved with Active Torque Vectoring, which applies the brakes and distributes less torque to the inside wheels, and provides more torque to the outside wheels. Active Torque Vectoring operating as part of the Vehicle Dynamics Control System helps to improve overall turning and handling performance. " http://www.subaru-global.com/tec_vdc.html marketing, trzeba "prosty" system ładnie sprzedać Edytowane 15 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) "If one wheel starts to spin, the differential lock applies targeted braking force as required to maintain power transmission to the wheel with better grip. " Naprawdę sugeruję większą koncentrację ! - powyższy cytat dotyczy prostego mechanizmu, który nie był tematem dyskusji. Nie jest też żadnym tematem do dywagacji, gdyż jego zasady funkcjonowania są oczywiste. Nie mówimy też tylko o tekstach prasowych - podałem konkrety odnośnie ATV. Konkrety, których odnośnie XDS nie mogłem znaleźć. Na marginesie - wyjaśnienie, że ATV wykorzystuje parametry i czujniki VDC podaje jednoznacznie informacje, których właśnie odnośnie XDS znaleźć nie potrafiłem. Moja krytyka marketingu VW odnosiła się do stosowania takiej samej ( praktycznie ) nazwy dla zupelnie różnych systemów ( co nota bene od dawna ma miejsce choćby w odniesieniu do nazwy " 4 Motion"). Sugestia - zamiast próbować łapać za słówka, czy też na siłe szukać słabych punktów w systemie Subaru, może lepiej poszukać informacji o XDS tak, abyśmy mogli zrozumieć na jakich parametrach bazuje ( bo jak działa po stronie wykonwaczej jest oczywiste). Dopiero taka informacja pozwoli na ( przynajmniej teoretyczne ) porównanie systemów. marketing, trzeba "prosty" system ładnie sprzedać Powyższe stwierdzenie jest - przepraszam - nonsensem. FHI jest znane z inżynierii, nie z marketingu. System jest opisany właśnie jako prosty - to w mentalności japońskiej jest zaletą. Dużo ważniejsze jest, że działa, i to dobrze ( to już praktyka ). Pozdrowienia Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Naprawdę sugeruję większą koncentrację ! - powyższy cytat dotyczy prostego mechanizmu, który nie był tematem dyskusji. nie do końca się mogę z tym zgodzić gdyż "The XDS electronic differential lock is an extension of the familiar EDL function" http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/elektronische_differenzialsperrexds.html XDS jest rozszerzeniem, następcą EDL można powiedzieć, że jest tym samym rozwiązaniem tylko dla większego przedziału prędkości Nie jest też żadnym tematem do dywagacji, gdyż jego zasady funkcjonowania są oczywiste. jeśli zasady jego funkcjonowania są oczywiste dla starszej wersji systemu są tez oczywiste dla nowszej wersji Moja krytyka marketingu VW odnosiła się do stosowania takiej samej ( praktycznie ) nazwy dla zupelnie różnych systemów ( co nota bene od dawna ma miejsce choćby w odniesieniu do nazwy " 4 Motion"). Subaru postępuje dokładnie tak samo, Symmetrical-AWD (SAWD) to określenie dla różnych rozwiązań technicznych, o czym pewnie nie wie wielu klientów dla których ta nazwa oznacza "napęd na 4 koła w wykonaniu Subaru" może lepiej poszukać informacji o XDS tak, abyśmy mogli zrozumieć na jakich parametrach bazuje Dużo ważniejsze jest, że działa, i to dobrze ( to już praktyka ) działa, kodowanie go VW czy Skodzie to łatwa operacja programem serwisowym (nieoficjalnym, oficjalny łączy się z bazą i po VIN-ie nie pozwoli na instalacje usługi, której nie było w momencie zakupu auta) w grupie ABS (auto musi mieć odpowiedni sterownik ABS) dodatkowo można w paru poziomach regulować "siłę spięcia" oficjalne informacje dotyczące czy to ATV, czy XDS, Q2 czy jakiejkolwiek innej nazwy tego systemu są niestety marne Powyższe stwierdzenie jest - przepraszam - nonsensem. FHI jest znane z inżynierii, nie z marketingu. nie tylko Subaru znane jest z "inżynierii" czego oczywiście Subaru odmówić nie można Sugestia - zamiast próbować łapać za słówka, czy też na siłe szukać słabych punktów w systemie Subaru o jakim słabym punkcie mowa ? rozwiązanie takie jak ATV w Subaru stosuje coraz więcej firm, niektóre zaczęły to robić wcześniej, system jest tani i użyteczny zarazem na tyle dobry, że "nawet Subaru" nie pokusiło się o inne rozwiązanie co faktycznie może nieco dziwić w firmie znanej "z inżynierii, nie marketingu" System jest opisany właśnie jako prosty - to w mentalności japońskiej jest zaletą. marketing, trzeba "prosty" system ładnie sprzedać dlatego też w swojej wypowiedzi słowo prosty umieściłem w cudzysłowie, żeby zaznaczyć, ze prosty nie oznacza zły a sam przekaz nie dotyczył tylko Subaru Edytowane 15 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Ja dzisiaj obadałem Golfa VII w topowej wersji 2.0 TDI 150 KM, kombiak, 4motion z bajerami typu ergoActive siedzenia i ogrzewaniem postojowym. Nie wiem co zrobili ale miejsca z tyłu jest od cholery* - czyżby pozazdrościli Octavii ? * - tzn siądę wygodnie sam za sobą przy wzroście 185 Miejsca jest więcej niż w BMW E90/X1 czy Mercedesie C klasie/GLK - może dlatego, że ci mają problem urodzaju i do jednej komory silnika idą 4 cylindry,6 albo 8. Trochę dziwnie to wygląda jak podnosi się maskę a tam chłodnica, 20 cm dziury i silnik 4 cylindrowy. Wracając do Golfa to w Niemczech można niezły deal zrobić: roczniak z full wyposażeniem 4x4, śmiesznym przebiegiem typu 25kkm i gwarancją jest do kupienia za 25 k ojro. Ja chce tak u nas z Subaru Edytowane 15 Stycznia 2015 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Roadrunner - w Octaviii 3 miejsca jest jeszcze więcej. Czesi są w tym mistrzami (tj. na długość) przy zachowaniu stodoły nie bagażnika. Golf za to ciut lepiej wykonany. Edytowane 15 Stycznia 2015 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Roadrunner - w Octaviii 3 miejsca jest jeszcze więcej. Czesi są w tym mistrzami (tj. na długość) przy zachowaniu stodoły nie bagażnika. Golf za to ciut lepiej wykonany. Masz rację - ale tak doposażona Octavia to ze 35k ojro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Roadrunner - w Octaviii 3 miejsca jest jeszcze więcej. Czesi są w tym mistrzami (tj. na długość) przy zachowaniu stodoły nie bagażnika. Golf za to ciut lepiej wykonany.Masz rację - ale tak doposażona Octavia to ze 35k ojro.Masz rację, ale w Skodzie rabaty dwucyfrowe % to nie problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Masz rację, ale w Skodzie rabaty dwucyfrowe % to nie problem szczegolnie teraz kiedy wyprzedaja 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Na Superba najlepsi wyjadacze z ulicy dobijają do 18%, sam wynegocjowalłem niewiele mniej. Po takich doświadczeniach zakup w Subaru jest ciekawym doświadczeniem: jaki mogę otrzymać rabat? Opony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Na Superba najlepsi wyjadacze z ulicy dobijają do 18%, sam wynegocjowalłem niewiele mniej ... A niech dają i 40 %. Tyle to po prostu warte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Widac faktycznie cennik jest z pooopy, ale ja bym mimo wszystko nie psioczyl na Skode. Wrecz zazdraszczam Czechom (pozytywnie). Taki Superb kombi dla rodziny 4 osobowej przy zalozeniu ze smigaja w trasy a tatus nie ma wiekszych wymagan co do prowadzenia - jest idealny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 16 Stycznia 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring. To nie jest nic nowego - temat dotyczy nie tego, jak działają te systemy wykonawczo ( hamulce ), tylko na bazie jakich informacji. W ATV są to czujniki które opisałem ( de facto czujniki z systemu VDC ). VW oficjalnie twierdzi, że podstawie odciążenia koła wewnętrznego .... lecz strannie pomija podanie jakichkolwiek informacji jak to odciążenie jest określane. Nie chodzi więc o uogólnienie, lecz wręcz przeciwnie - uszczególnienie. To właśnie ten brak informacji powoduje, że ocena , czy też porównanie działania systemów nie jest( jeszcze ?) możliwe. Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v To jest ... odważna teza. Twierdzenie, że aktywny dyferencjał dla napędu na przód "bije na głowę" ATV jest mnie więcej takiej jakości, jak to że "ABS bije na głowę napęd na 4 koła" . Technicznie - nonsens. Choćby dlatego, że VW nie stosuje "aktywnego dyferencjału" ( to jest np. w STI na centralnym dyfrze ) tylko elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału. Tak więc w warunkach przyczepnych nie może z definicji przekierować momentu na drugie koło - działa wyłącznie zapobiegawczo, czyli na podstawie określonych parametrów ( konkretnie jakich - tego VW nie ujawnia ) wstępnie zwiększa wewnętrzne tarcie dyfra jescze przed wystąpniem uslizgu na kole wewnętrznym. ATV przekierowuje większy moment na kolo zewnętrzne także wtedy, gdy przyczepność jest zapewnione w celu przyspieszenia wygenerownia siły dośrodkowej ( czyli prosto: ponieważ większy moment będzie wygenerowany na kole zewnętrznym, samochód sam skręca do zakrętu wspomagając w ten sposób układ kierowniczy ). zasady jego funkcjonowania są oczywiste dla starszej wersji systemu są tez oczywiste dla nowszej wersji Znakomicie - wobec powyższego uprzejmie proszę o ich wyjaśnienie ( o tym przecież rozmawiamy !). Dla starszego systemu ( EDS = Elektronische Differnetialsperre ) zasada działania opiera się na różnicy prędkości obrotowej poszczególnych kół ( uślizgu jednego koła ). Wykonywane jst to za pomocą układy hamulcowego ( co nota bene oznacza, że określenie blokada dyferencjalu jest z technicznego punktu widzenia oczywistym nonsensem; nic dziwnego, że jeden z dyskutantów na niemieckim Forum VW nazwał to VW Märchenbuch ). Link : http://www.t4-wiki.de/wiki/Elektronische_Differentialsperre Co do XDS niestety brak jest takich informacji ( powtarzam to po raz kolejny !). Mało tego, VW twierdzi, że XDS działa na podstawie odciążenia koła wewnętrznego. Jak jest to mierzone ? Na podstawie jakich czujników ? Także na niemieckich forach nie udalo mi się znaleźć odpowiedzi - jedynie przypuszczenia ( prędkość + kąt skrętu kół przednich ). Subaru postępuje dokładnie tak samo VW twierdzi oficjalnie, że EDS to elektroniczna blokada dyferencjalu, choć system z dyferencjałem nie ma nic wspólnego. Czyli pisze nieprawdę. Subaru twierdzi, że S-AWD to symetryczny ukłąd napędu wszystkich kół ( w opisie jest jednoznacznie zanaczone, że chodzi o symetrię osiową układu ). Czyli pisze prawdę. VW twierdzi, że 4 Motion to "stały napęd wszystkich kół Volkswagena", choć w układzie z Haldexem nie jest to prawdą ... Zostawmy to jednak - to tylko prowadzi do niecelowego bicia piany; nie chodzi o marketing, lecz o zasadę funkcjonowania systemu XDS . Jeżeli na ten temat nikt nie ma konkretów, to z logicznego puntku widzenia prawidłowym będzie stwierdzenie: XDS działa w zakresie wykonawczym na takiej samej zasadzie, jak ATV. Czy jest lepszy / gorszy nie da się swtwierdzić, gdyż co do XDS brak jest wiarygodnych informacji. Dla mnie, przy braku konkretów, EOT. Pozdrowienia Edytowane 16 Stycznia 2015 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) Subaru twierdzi, że S-AWD to symetryczny ukłąd napędu wszystkich kół ( w opisie jest jednoznacznie zanaczone, że chodzi o symetrię osiową układu ). Czyli pisze prawdę. trudno się nie zgodzić, jednocześnie dla wielu klientów (także potencjalnych) S-AWD to synonim rozwiązania napędu na 4 koła w wykonaniu Subaru i o technicznych niuansach różnic w ich budowie nie maja zielonego pojęcia pod tym względem sytuacja wygląda bardzo podobnie jak nazwa Quattro stosowania przez Audi VW twierdzi, że 4 Motion to "stały napęd wszystkich kół Volkswagena", choć w układzie z Haldexem nie jest to prawdą ... proszę o wyjaśnienie czemu system z Haldexem gen. IV lub V nie może być nazwany systemem stałym ? ... XDS działa w zakresie wykonawczym na takiej samej zasadzie, jak ATV. Czy jest lepszy / gorszy nie da się swtwierdzić, gdyż co do XDS brak jest wiarygodnych informacji. Dla mnie, przy braku konkretów, EOT. dla mnie także EOT pozdrowienia ketivv Edytowane 16 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 (edytowane) zemu system z Haldexem gen. IV lub V nie może być nazwany systemem stałym ? Haldex łączy 2 wały prowadzące (w uproszczeniu) do obu osi samochodu i składa się z 3 głównych podzespołów: mokrego sprzęgła ciernego wielopłytkowego sterowanego siłownikiem hydraulicznym pompy hydraulicznej umieszczonej na jednym wale i napędzanej rodzajem krzywki umieszczonej na drugim wale układu hydraulicznego łączącego pompę z siłownikiem i zawierającego elektrycznie sterowany zawór regulacyjny Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni, to pompa nie wytwarza ciśnienia, siłownik nie łączy sprzęgła i oba wały nie są połączone – efektywnie napędzana jest tylko jedna oś (zazwyczaj przednia). W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła. Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względempompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś. Dlatego nie jest to "stały" (nierozłączny) napęd. Edytowane 16 Stycznia 2015 przez Grzegorz Magdziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Główna przewaga napędu Subaru polega na rozłożeniu momentu na dwie osie w proporcji 60/40. Zmniejsza to ryzyko uślizgu kół. Zawsze bezpieczniej jest zapobiegać poślizgom niż z ich wychodzić, nawet jak to będzie ułamek sekundy po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Haldex gen. IV jak i V ma pompę zasilaną elektrycznie w gen. IV występował dodatkowo akumulator ciśnienia wg. zapewnień producenta tył nie w trakcie jazdy do przodu tył nie jest całkowice odpinany minimalna wartść to 4% momentu kierowanego na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się