Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring.

Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v

VW musi stosować różne protezy żeby ich dupowozy chciały jechać ;) Subaru nie musi

A tak na poważnie to wydaje mi się że w imię bezpieczeństwa wszystkie samochody stają się coraz bardziej syntetyczne i kierowca jest w nich bardziej wożony niż faktycznie kierujący.

Czy to dobrze czy źle to chyba trudno powiedzieć. Dzięki nowym systemom teoretycznie każdy "Kowalski" może się poczuć jak mistrz kierownicy. Gorzej jak poczuje się tak pewnie, że dojdzie do limitu a wtedy nastąpi gwałtowna utrata kontroli nad samochodem z którą "Kowalski" sobie nie poradzi.

W samochodach bez tych wszystkich magicznych systemów "Kowalski" mistrzem by się nie czuł a nawet gdyby to utrata kotroli następowałaby nieco wcześniej i może takiego kierowcę zmusiła do weryfikacji swoich umiejętności.

Tak mi się przynajmniej wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring.

Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v

Ale chyba ciągle lepsze jest AWD z t-v niż FWD z bardzo dobrym aktywnym dyferencjałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW Golf GTI, XDS Plus system

 

sprzęgło (taki Haldex) "międzykołowy" osi napędowej na chwilę obecną w Škodzie nie występuje

 

w Nissanie JukeJuke 4x4 poszli jeszcze dalej i zrezygnowali z mechanizmu różnicowego tylnej osi zastępując go dwoma sprzęgłami osobno dla lewej i prawej półosi przez co mogą płynnie regulować momenty dostarczane do każdego koła

 

ogólnie to zasada skręcania pojazdów gąsienicowych ;)

 

 

 

VW musi stosować różne protezy żeby ich dupowozy chciały jechać Subaru nie musi

 

protezami bym tego nie nazywał

 

czy DCCD też jest protezą ?

 

STI czy EVO to jakby zanikające perełki, zresztą nowe STI to już bardziej wyścigówka jak rajdówka "na codzień

 

EVO już znika z rynku a STI ma wirtualną szperę z przodu, opony na niskim profilu i niski prześwit widocznie taka propozycja jest dla rynku atrakcyjniejsza a przecież producenci to nie instytucje charytatywne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

VW Golf GTI, XDS Plus system

Wygląda na to, że w koncernie VW marketing nie dopuszcza do głosu inżynierów - pokazany w filmiku XDS plus to po prostu elektronicznie sterowane ograniczenie poślizgu dyfrencjału. Reaguje na uślizg koła.

Dyskutowany wyże XDS działa za pośrednictwem hamulców i ma być systemem aktywnym, nie reaktywnym. A na bazie jakich parametrów - pozostaje tajemnicą ( o ile oficjalna wypowiedź na stronie VW jest rzeczywiście fałszywa / niekonkretna ).

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
taką samą tajemnicą sa parametry sterowania ATV w Subaru

:question:

Nie rozumiem - wcześniej napisałem, jakie parametry są uwzględniane przez ATV.  

Tych właśnie informacji odnośnie XDS nie mogę odnaleźć ...

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.vw.co.za/en.s7_layer_print.suffix.html/features~2Feditorial_highlights~2Fgolf_gti~2FGTI_Performance~2FElectronic_differential_lock.html

 

"If one wheel starts to spin, the differential lock applies targeted braking force as required to maintain power transmission to the wheel with better grip. "

 

oficjalne informacje Subaru są równie skąpe

 

" ACTIVE TORQUE VECTORING

 

Cornering performance and steering response are both improved with Active Torque Vectoring, which applies the brakes and distributes less torque to the inside wheels, and provides more torque to the outside wheels. Active Torque Vectoring operating as part of the Vehicle Dynamics Control System helps to improve overall turning and handling performance. "

 

http://www.subaru-global.com/tec_vdc.html

 

marketing, trzeba "prosty" system ładnie sprzedać ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
"If one wheel starts to spin, the differential lock applies targeted braking force as required to maintain power transmission to the wheel with better grip. "

Naprawdę sugeruję większą koncentrację ! - powyższy cytat dotyczy prostego mechanizmu, który nie był tematem dyskusji.

Nie jest też żadnym tematem do dywagacji, gdyż jego zasady funkcjonowania są oczywiste.

 

Nie mówimy też tylko o tekstach prasowych - podałem konkrety odnośnie ATV.

Konkrety, których odnośnie XDS nie mogłem znaleźć.

 

Na marginesie - wyjaśnienie, że ATV wykorzystuje parametry i czujniki VDC podaje jednoznacznie informacje, których właśnie odnośnie XDS  znaleźć nie potrafiłem.

 

Moja krytyka marketingu VW odnosiła się do stosowania takiej samej ( praktycznie ) nazwy dla zupelnie różnych systemów ( co nota bene od dawna ma miejsce choćby w odniesieniu do nazwy " 4 Motion").

 

Sugestia - zamiast próbować łapać za słówka, czy też na siłe szukać słabych punktów w systemie Subaru, może lepiej poszukać informacji o XDS tak, abyśmy mogli zrozumieć na jakich parametrach bazuje ( bo jak działa po stronie wykonwaczej jest oczywiste).

Dopiero taka informacja pozwoli na ( przynajmniej teoretyczne ) porównanie systemów.

 

 

 

marketing, trzeba "prosty" system ładnie sprzedać

Powyższe stwierdzenie jest - przepraszam - nonsensem. FHI jest znane z inżynierii, nie z marketingu. System jest opisany właśnie jako prosty - to w mentalności japońskiej jest zaletą.

Dużo ważniejsze jest, że działa, i to dobrze ( to już praktyka ).

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę sugeruję większą koncentrację ! - powyższy cytat dotyczy prostego mechanizmu, który nie był tematem dyskusji.

 

 

nie do końca się mogę z tym zgodzić gdyż 

 

"The XDS electronic differential lock is an extension of the familiar EDL function" 

 

http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/elektronische_differenzialsperrexds.html

 

XDS jest rozszerzeniem, następcą EDL 

 

można powiedzieć, że jest tym samym rozwiązaniem tylko dla większego przedziału prędkości 

 

 

 

Nie jest też żadnym tematem do dywagacji, gdyż jego zasady funkcjonowania są oczywiste.

 

 

jeśli zasady jego funkcjonowania są oczywiste dla starszej wersji systemu są tez oczywiste dla nowszej wersji 

 

 

 

Moja krytyka marketingu VW odnosiła się do stosowania takiej samej ( praktycznie ) nazwy dla zupelnie różnych systemów ( co nota bene od dawna ma miejsce choćby w odniesieniu do nazwy " 4 Motion").

 

 

Subaru postępuje dokładnie tak samo, Symmetrical-AWD (SAWD) to określenie dla różnych rozwiązań technicznych, o czym pewnie nie wie wielu klientów dla których ta nazwa oznacza "napęd na 4 koła w wykonaniu Subaru"

 

 

 

 

może lepiej poszukać informacji o XDS tak, abyśmy mogli zrozumieć na jakich parametrach bazuje

 

 

 

 

Dużo ważniejsze jest, że działa, i to dobrze ( to już praktyka )

 

 

działa, kodowanie go VW czy Skodzie to łatwa operacja programem serwisowym (nieoficjalnym, oficjalny łączy się z bazą i po VIN-ie nie pozwoli na instalacje usługi, której nie było w momencie zakupu auta) w grupie ABS (auto musi mieć odpowiedni sterownik ABS)

dodatkowo można w paru poziomach regulować "siłę spięcia"

 

oficjalne informacje dotyczące czy to ATV, czy XDS, Q2 czy jakiejkolwiek innej nazwy tego systemu są niestety marne

 

 

 

 

Powyższe stwierdzenie jest - przepraszam - nonsensem. FHI jest znane z inżynierii, nie z marketingu.

 

 

nie tylko Subaru znane jest z "inżynierii" czego oczywiście Subaru odmówić nie można

 

 

 

 

Sugestia - zamiast próbować łapać za słówka, czy też na siłe szukać słabych punktów w systemie Subaru

 

 

o jakim słabym punkcie mowa ?

 

rozwiązanie takie jak ATV w Subaru stosuje coraz więcej firm, niektóre zaczęły to robić wcześniej, system jest tani i użyteczny zarazem na tyle dobry, że "nawet Subaru" nie pokusiło się o inne rozwiązanie 

 

co faktycznie może nieco dziwić w firmie znanej "z inżynierii, nie marketingu" 

 

 

 

 

System jest opisany właśnie jako prosty - to w mentalności japońskiej jest zaletą.

 

 

 

 

marketing, trzeba "prosty" system ładnie sprzedać

 

 

dlatego też w swojej wypowiedzi słowo prosty umieściłem w cudzysłowie, żeby zaznaczyć, ze prosty nie oznacza zły

a sam przekaz nie dotyczył tylko Subaru 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj obadałem Golfa VII w topowej wersji 2.0 TDI 150 KM, kombiak, 4motion z bajerami typu ergoActive siedzenia i ogrzewaniem postojowym. Nie wiem co zrobili ale miejsca z tyłu jest od cholery* - czyżby pozazdrościli Octavii ? 

* - tzn siądę wygodnie sam za sobą przy wzroście 185 :)

Miejsca jest więcej niż w BMW E90/X1 czy Mercedesie C klasie/GLK - może dlatego, że ci mają problem urodzaju i do jednej komory silnika idą 4 cylindry,6 albo 8. Trochę dziwnie to wygląda jak podnosi się maskę a tam chłodnica, 20 cm dziury i silnik 4 cylindrowy.

Wracając do Golfa to w Niemczech można niezły deal zrobić: roczniak z full wyposażeniem 4x4, śmiesznym przebiegiem typu 25kkm i gwarancją jest do kupienia za 25 k ojro. 

Ja chce tak u nas z Subaru :P

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Roadrunner - w Octaviii 3 miejsca jest jeszcze więcej. Czesi są w tym mistrzami (tj. na długość) przy zachowaniu stodoły nie bagażnika. Golf za to ciut lepiej wykonany.

Masz rację - ale tak doposażona Octavia to ze 35k ojro.
Masz rację, ale w Skodzie rabaty dwucyfrowe % to nie problem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Xds uogólniajac dziala bardzo podobnie do torque vectoring.

To nie jest nic nowego - temat dotyczy nie tego, jak działają te systemy wykonawczo ( hamulce ), tylko na bazie jakich informacji.

W ATV są to czujniki które opisałem ( de facto czujniki z systemu VDC ). VW oficjalnie twierdzi, że podstawie odciążenia koła wewnętrznego .... lecz strannie pomija podanie jakichkolwiek informacji jak to odciążenie jest określane.

Nie chodzi więc o uogólnienie, lecz wręcz przeciwnie - uszczególnienie. To właśnie ten brak informacji powoduje, że ocena , czy też porównanie działania systemów nie jest( jeszcze ?) możliwe.

 

 

Natomiast w najmocniejszych fwd vag posiada teraz aktywne przednie dyferencjaly ktore swoim dzialaniem na glowe bija niestety subarowe t-v

To jest ... odważna  teza. Twierdzenie, że aktywny dyferencjał dla napędu na przód "bije na głowę"  ATV jest mnie więcej takiej jakości, jak to że "ABS bije na głowę  napęd na 4 koła" . Technicznie - nonsens. 

Choćby dlatego, że VW nie stosuje "aktywnego dyferencjału" ( to jest np. w STI na centralnym dyfrze ) tylko elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału.

Tak więc w warunkach przyczepnych nie może z definicji przekierować momentu na drugie koło - działa wyłącznie zapobiegawczo, czyli na podstawie określonych parametrów ( konkretnie jakich - tego VW nie ujawnia ) wstępnie zwiększa wewnętrzne tarcie dyfra jescze przed wystąpniem uslizgu na kole wewnętrznym.

ATV przekierowuje większy moment na kolo zewnętrzne także wtedy, gdy przyczepność jest zapewnione w celu przyspieszenia wygenerownia siły dośrodkowej ( czyli prosto: ponieważ większy moment będzie wygenerowany na kole zewnętrznym, samochód sam skręca do zakrętu wspomagając w ten sposób układ kierowniczy ).

 

 

 

 

zasady jego funkcjonowania są oczywiste dla starszej wersji systemu są tez oczywiste dla nowszej wersji 

Znakomicie - wobec powyższego uprzejmie proszę o ich wyjaśnienie ( o tym przecież rozmawiamy !). 

Dla starszego systemu ( EDS = Elektronische Differnetialsperre ) zasada działania opiera się na różnicy prędkości obrotowej poszczególnych kół ( uślizgu jednego koła ). 

Wykonywane jst to za pomocą układy hamulcowego ( co nota bene oznacza, że określenie blokada dyferencjalu jest z technicznego punktu widzenia oczywistym nonsensem; nic dziwnego, że jeden z dyskutantów na niemieckim Forum VW nazwał to VW Märchenbuch ). Link : http://www.t4-wiki.de/wiki/Elektronische_Differentialsperre

 

Co do XDS niestety brak jest takich informacji ( powtarzam to po raz kolejny !).

Mało tego, VW twierdzi, że XDS działa na podstawie odciążenia koła wewnętrznego.

Jak jest to mierzone ? Na podstawie jakich czujników ?

Także na niemieckich forach nie udalo mi się znaleźć odpowiedzi - jedynie przypuszczenia ( prędkość + kąt skrętu kół przednich ).

 

 

 

Subaru postępuje dokładnie tak samo

VW  twierdzi oficjalnie, że EDS to elektroniczna blokada dyferencjalu, choć system z dyferencjałem nie ma nic wspólnego. Czyli pisze nieprawdę.

Subaru twierdzi, że S-AWD to symetryczny ukłąd napędu wszystkich kół ( w opisie jest jednoznacznie zanaczone, że chodzi o symetrię osiową układu ). Czyli pisze prawdę.

VW twierdzi, że 4 Motion to "stały napęd wszystkich kół Volkswagena", choć w układzie z Haldexem nie jest to prawdą ...

 

Zostawmy to jednak - to tylko prowadzi do niecelowego bicia piany; nie chodzi o marketing, lecz o zasadę funkcjonowania systemu XDS . Jeżeli na ten  temat nikt nie ma konkretów, to z logicznego puntku widzenia prawidłowym będzie stwierdzenie:

 

XDS działa w zakresie wykonawczym na takiej samej zasadzie, jak ATV.

Czy jest lepszy / gorszy nie da się swtwierdzić, gdyż co do XDS brak jest wiarygodnych informacji.

 

Dla mnie, przy braku konkretów, EOT.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru twierdzi, że S-AWD to symetryczny ukłąd napędu wszystkich kół ( w opisie jest jednoznacznie zanaczone, że chodzi o symetrię osiową układu ). Czyli pisze prawdę.

 

 

trudno się nie zgodzić, jednocześnie dla wielu klientów (także potencjalnych) S-AWD to synonim rozwiązania napędu na 4 koła w wykonaniu Subaru i o technicznych niuansach różnic w ich budowie nie maja zielonego pojęcia 

 

pod tym względem sytuacja wygląda bardzo podobnie jak nazwa Quattro stosowania przez Audi  

 

 

 

 

VW twierdzi, że 4 Motion to "stały napęd wszystkich kół Volkswagena", choć w układzie z Haldexem nie jest to prawdą ...

 

 

proszę o wyjaśnienie

 

czemu system z Haldexem gen. IV lub V nie może być nazwany systemem stałym ?

 

 

 

 

 

... XDS działa w zakresie wykonawczym na takiej samej zasadzie, jak ATV. Czy jest lepszy / gorszy nie da się swtwierdzić, gdyż co do XDS brak jest wiarygodnych informacji.   Dla mnie, przy braku konkretów, EOT.

 

dla mnie także EOT 

 

pozdrowienia

 

ketivv

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zemu system z Haldexem gen. IV lub V nie może być nazwany systemem stałym ?

Haldex łączy 2 wały prowadzące (w uproszczeniu) do obu osi samochodu i składa się z 3 głównych podzespołów:

 

Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni, to pompa nie wytwarza ciśnienia, siłownik nie łączy sprzęgła i oba wały nie są połączone – efektywnie napędzana jest tylko jedna oś (zazwyczaj przednia). W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.

Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względempompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś.

 

Dlatego nie jest to "stały" (nierozłączny) napęd.

Edytowane przez Grzegorz Magdziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldex gen. IV jak i V ma pompę zasilaną elektrycznie

w gen. IV występował dodatkowo akumulator ciśnienia

 

wg. zapewnień producenta tył nie w trakcie jazdy do przodu tył nie jest całkowice odpinany

minimalna wartść to 4% momentu kierowanego na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...