Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 

Wolę podwyższone kombi od SUV'a. Siłą żeczy albo pójdę do konkurencji (która tak na marginesie jest w tym segmencie uboga w oferty),

A widziałęś nowego Leona x-perience? To praktycznie to samo co SCOUUT, ale zdecydowanie inaczej opakowane i na pewno nie będzie tak pospolite. Do tego teraz w standardzie masz 4 lata gwarancji

http://www.seat-auto.pl/content/pl/brand/pl/news-and-events/new-models/new-leon-x-perience.html

 

Na żywo nie widziałem - w salonie praktycznie nic o nim nie wiedzieli. Na zdjęciach wygląda ok, ciekawe, jak będzie na żywo.

Pytanie jaki to ma prześwit, bo wszędzie tylko piszą, że większy o 15 mm od standardowego Leona. Szału więc nie należy się spodziewać.

 

 

 

To już prędzej z Outbackiem - skoda, co by nie mówić, to auto "rodzinne" - kufer jest większy niż w outbacku zarówno do półki jak i max.

 

Do półki faktycznie większy - bo półka bardzo wysoko. Ale w związku z tym nad nią nie ma już dużo miejsca, tym bardziej, że dach jest bardziej ścięty niż w OBK Moim zdaniem pakując po dach dużo więcej zmieścisz do OBK niż do Octavii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mówiłem że nie jestem znawcą DSG :P :P :D :D

I nie masz czego żałować. Ja z tą gangreną nie potrafię się dogadać (zwłaszcza z dsg7) mimo, że grubo ponad 100 kkm tym przejechałem :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

OBK ma jeszcze jedną zaletę w porównaniu do każdej Skody (również Superba) i zapewne również Leona - bez porównania wyodniejszą tylną kanapę :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli DSG to raczej 6 i z mocna benzyną. Z dislami koło z przedziału 105-170 km to faktycznie trochę irytuje, szczególnie ze teraz oprogramowanie jest nastawione na oszczędzanie paliwa :(

 

 

Pytanie jaki to ma prześwit, bo wszędzie tylko piszą, że większy o 15 mm od standardowego Leona. Szału więc nie należy się spodziewać.

No niby nie powala, ale jest porównywalny z tym co miałem w Freetracku i tam nie było problemu z wjeżdżaniem w miejsca w które obawy mieli wjechac kierwcy betoniarek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2 litrowy 184konny diesel też ma 6 biegową DSG

I niestety tez oprogramowanie przy spokojnej jeździe czasami trzyma niskie obroty - poniżej progu przyzwoitego momentu i powoduje nieprzyjene drgania itp. Ale wiadomo ekologia ponad wszystko. DSG z 1.8 czy 2.0 TSI to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stachu, - tak jak pisze Lukass - zagryzłbyś takie połączenie. Jak jedziesz normalnie, utrzymuje Ci obroty niewiele powyżej biegu jałowego, powodując nieprzyjemne wibracje. Po zmianie na S trzyma obroty w pobliżu czerwonego pola ;) To naprawdę fajnie wygląda w katalogu, ale w codziennej eksploatacji irytuje

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 litrowy 184konny diesel też ma 6 biegową DSG

I niestety tez oprogramowanie przy spokojnej jeździe czasami trzyma niskie obroty - poniżej progu przyzwoitego momentu i powoduje nieprzyjene drgania itp. Ale wiadomo ekologia ponad wszystko. DSG z 1.8 czy 2.0 TSI to inna bajka.

 

 

Ale zdaje się są przełączniki "sport" "eco" etc. Benzyna turbo przy 50 litrowym baku to strasznie mały zasięg na trasie a osiągi podobne i wyższy moment przy dieslu.

Co kto lubi,jak dla mnie diesel wygrywa ;)

Jeździłem tym słabszym dieslem w oct. i było lepiej niż dobrze,więc 184 KM podejżewam ,że będzie sobie nieżle radził :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale zdaje się są przełączniki "sport" "eco"

Normalny program to takie EKO i sa za niskie obroty. Sport zbyt długo trzyma wyzsze i to tez irytuje. W benzynie też normal trzyma nisko obroty, ale nie jest to zadnym problemem bo moment jest dostepny już od 1300-1500 obrotów i nie ma żadnych wibracji. Wiadomo ze benzyna pali wiecej, ale zasieg i tak niezły. W S3 mam taki sam zbiornik (chyba 55 litrów) i zasieg w trasie przy na pewno nie ślamazarnej jeździe to około 600km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport. W manualu rzeczywiście tdi w Skodzie daje radę :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Jeździłem DSG :)

Może za krótko,a może mało wymagający jestem.

 

 

Ale zdaje się są przełączniki "sport" "eco"

Normalny program to takie EKO i sa za niskie obroty. Sport zbyt długo trzyma wyzsze i to tez irytuje. W benzynie też normal trzyma nisko obroty, ale nie jest to zadnym problemem bo moment jest dostepny już od 1300-1500 obrotów i nie ma żadnych wibracji. Wiadomo ze benzyna pali wiecej, ale zasieg i tak niezły. W S3 mam taki sam zbiornik (chyba 55 litrów) i zasieg w trasie przy na pewno nie ślamazarnej jeździe to około 600km.

 

Hmmmm...

 

 

Dobrze,że jeszcze nie muszę wybierać ;)

Lubię obecne diesle tak czy inaczej :)

 

Benzynka do eRki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam, że za krótko. Skoda to takie zwierze, że najpierw się podoba, a potem irytacja nią narasta z kwadratem przebiegu :biglol:

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Oj morda morda, miales ekonomiczną, głośną, trzęsącą się kurę w błocie, zmieniłeś na paliwożerną, cichą bene w Subaru i wrażenia z jazdy uogólniasz na wszystkie inne kury w stadzie, a taki zabieg z założenia jest błedny.

 

Podobnie z DSG się nie dogadałeś, a są ich w Skodzie dwa rodzaje, pracują zaś z każdym silnikiem inaczej, oprogramowane są różnie, do tego masz wybór trybów jej pracy, czego w superbie nie bylo :P

 

Trochę więcej obiektywizmu :P:D:)

 

 

Ja tam wersją 1.8 tsi 4x4 chętnie się przyjadę :P

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Octavię z dsg 6 w mazucie i problemy, jakie opisuję wyżej, oraz Roomstera z dsg 7 w benzynie, co już jest zupełną porażką (jak dla mnie ofc) Miałem styczność z Superbem 2,0 tsi dsg i tam dawało się to przeżyć, choć sam charakter pracy dsg jakoś do mnie nie przemawia (przeszkadzają mi bardzo wyczuwalne i momenty wysprzęglania) Ale z jednym masz rację - jeśli chodzi o Superba to benzyna a diesel to dwa różne samochody, ze zdecydowaną przewagą tego pierwszego :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport.

 

Potwierdzam. Jeździłem  O3 z dzieslem i DSG (to był w ogóle mój pierwszy kontakt w życiu z DSG) i muszę powiedzieć, że był dramat. Skrzynia cały czas za szybko wrzuca wyższy bieg i próbuje ciągnąć od 1200 obr/min -  z wiadomym skutkiem - nie przyspiesza i wszytko się trzęsie. Żeby zredukowała należy porządnie kopnąć w gaz, grubo ponad połowę - na dłuższą metę, to jest męczące i bez sensu. Z kolei w trybie sport trzyma za wysokie obroty do normalnej jazdy. Nie ma "normalnej" pośredniej opcji. Mówiąc w skrócie na siłę zafundowano program realizujący opcję ecodrivingu w wersji hard. Zresztą z mniejszymi silnikami benzynowymi działa to dokładnie tak samo źle. W Rapidzie 1.4 tsi przy 60 km /h na autostradowym ślimaku skrzynia wrzuca 7 bieg. Obroty 1150. Próba normalnego przyspieszania nie skutkuje redukcją. Trzeba mocno wcisnąć i wtedy następuje redukcja o 4 biegi. Podobno dopiero w 1.8 tsi trzyma minimalne obroty na poziomie 1500. Co przy charakterystyce tego silnika powinno skutkować odpowiednią reakcją na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, że nie ma w ofercie tych producentów porównywalnych modeli. Zarówno pod względem nadwozia, jak i wyposażenia i przede wszystkim silników.

Poszukuję następcy OBK D ale tym razem z silnikiem benzynowym, zapewniającym osiągi lepsze niż OBK D.

Wolę podwyższone kombi od SUV'a. Siłą żeczy albo pójdę do konkurencji (która tak na marginesie jest w tym segmencie uboga w oferty), albo zostanę przy marce i kupię forka xt, który jest fajnym samochodem, ale jak dla mnie jego główną wadą jest to, że to SUV.

 

Poszukujesz tego co ja, z tym, że ja bym nawet "SUVowość" Forka XT jakoś ostatecznie zdzierżył, ale niewygodny fotel bez regulacji lędźwiowej to już raczej nie. Poza tym, mieszkając wiele lat w gorącym, wilgotnym klimacie nabawiłem się uczulenia do czarnej, trumiennej tapicerki.

 

 

Trochę więcej obiektywizmu Ja tam wersją 1.8 tsi 4x4 chętnie się przyjadę

 

No właśnie, więcej obiektywizmu, wyluzuj, spuść powietrze  :biglol:

 

Prześledziłem kilkanaście Twoich postów i po lekturze z przykrością muszę stwierdzić, że jak najbardziej zasługujesz tytuł skodziarza. Jesteś fanatykiem, talibem tej marki. Czy nie widzisz, że tu nikt z Tobą nie chce się kłócić? Spróbuj więc dostosować się do poziomu tej dyskusji.

 

Po raz kolejny powtórzę. Uważam, że skoda to niezłe auto, chociaż nie do końca odpowiada mi koncepcja volkswagena z doklejonym większym bagażnikiem, bo moje dzieci mają już swoje auta. Do znaku gwiazdy merca czy kury zwanej Indianinem też nie przywiązuję większej wagi. Nie chcę jednak być kojarzony z częścią zakompleksionych właścicieli skód, którzy na siłę chcą udowodnić, że skoda to najlepszy samochód na świecie. Takich jak ty. Przykro mi, że to musiałem szczerze napisać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to bym do Yeti porównywał. 

 

 

Yeti a XV to rożne auta

 

XV to kompakt z większym prześwitem i pozycja kierowcy typowa dla aut osobowych bardziej "płasko" raczej skierowana ku centralnej części pojazdu

Yeti to jakby mały "dostawczak" z odpowiednia do tego auta pozycja za kierownicą czyli raczej w pionie i mocno ku przodowi pojazdu 

 

nawet w stosunku do nowej Octavii kierowca w XV jest bardziej w centralnym miejscu auta (bardziej w tył), nawet drzwi w XV - szczególnie przednie - są dłuższe jak w Octavii 3

DSC_0365.JPG

 

porównując wysokość nadwozi na zasadzie wysokość linii dachu - prześwit Yeti to bardziej Forester - cecha, którą nazwałbym "suvowatością"

Forester -> 1695 - 220 = 1475 mm 

Yeti -> 1650 - 170 = 1480 mm

dla Yeti i Forestera odjąłem po 40 mm na fabryczne relingi

 

XV -> 1570 - 220 = 1350 mm

O3 -> 1465 - 140 = 1325 mm

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport.

 

 

Potwierdzam. Jeździłem  O3 z dzieslem i DSG (to był w ogóle mój pierwszy kontakt w życiu z DSG) i muszę powiedzieć, że był dramat. Skrzynia cały czas za szybko wrzuca wyższy bieg i próbuje ciągnąć od 1200 obr/min -  z wiadomym skutkiem - nie przyspiesza i wszytko się trzęsie. Żeby zredukowała należy porządnie kopnąć w gaz, grubo ponad połowę - na dłuższą metę, to jest męczące i bez sensu. Z kolei w trybie sport trzyma za wysokie obroty do normalnej jazdy. Nie ma "normalnej" pośredniej opcji. Mówiąc w skrócie na siłę zafundowano program realizujący opcję ecodrivingu w wersji hard. Zresztą z mniejszymi silnikami benzynowymi działa to dokładnie tak samo źle. W Rapidzie 1.4 tsi przy 60 km /h na autostradowym ślimaku skrzynia wrzuca 7 bieg. Obroty 1150. Próba normalnego przyspieszania nie skutkuje redukcją. Trzeba mocno wcisnąć i wtedy następuje redukcja o 4 biegi. Podobno dopiero w 1.8 tsi trzyma minimalne obroty na poziomie 1500. Co przy charakterystyce tego silnika powinno skutkować odpowiednią reakcją na gaz.

A Nie da sie zredukowac manualnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie zredukowac manualnie ?

 

 

można zarówno lewarkiem (trzeba przejść w tryb całkowicie ręcznej zmiany biegów)

lub łopatkami przy kierownicy ale w trybie pracy skrzyni D jak i S jest to zmiana chwilowa po której znowu przywrócona jest praca automatyczna

mniej więcej na zasadzie przechodzisz z D6 na manualnie 5 i po ok 10-15 sekundach znowu wraca tryb D i wrzuca 6

w trybie S czas oczekiwania do powrotu w tryb automatyczny jest dłuższy 

 

dobrym rozwiązaniem jest "przeprogramowanie" sterownika skrzyni pod swoje potrzeby gdyż faktycznie tryb S w TDI sprawdza się niespecjalnie

a zwykły D jest przesadnie "eko" zbijając obroty silnika do granicy absurdu 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...