kordynator Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 No i mówiłem że nie jestem znawcą DSG :P :D Tu znalazłem instrukcję Działa bez przycisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Wolę podwyższone kombi od SUV'a. Siłą żeczy albo pójdę do konkurencji (która tak na marginesie jest w tym segmencie uboga w oferty), A widziałęś nowego Leona x-perience? To praktycznie to samo co SCOUUT, ale zdecydowanie inaczej opakowane i na pewno nie będzie tak pospolite. Do tego teraz w standardzie masz 4 lata gwarancji http://www.seat-auto.pl/content/pl/brand/pl/news-and-events/new-models/new-leon-x-perience.html Na żywo nie widziałem - w salonie praktycznie nic o nim nie wiedzieli. Na zdjęciach wygląda ok, ciekawe, jak będzie na żywo. Pytanie jaki to ma prześwit, bo wszędzie tylko piszą, że większy o 15 mm od standardowego Leona. Szału więc nie należy się spodziewać. To już prędzej z Outbackiem - skoda, co by nie mówić, to auto "rodzinne" - kufer jest większy niż w outbacku zarówno do półki jak i max. Do półki faktycznie większy - bo półka bardzo wysoko. Ale w związku z tym nad nią nie ma już dużo miejsca, tym bardziej, że dach jest bardziej ścięty niż w OBK Moim zdaniem pakując po dach dużo więcej zmieścisz do OBK niż do Octavii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) No i mówiłem że nie jestem znawcą DSG :P :D I nie masz czego żałować. Ja z tą gangreną nie potrafię się dogadać (zwłaszcza z dsg7) mimo, że grubo ponad 100 kkm tym przejechałem Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka OBK ma jeszcze jedną zaletę w porównaniu do każdej Skody (również Superba) i zapewne również Leona - bez porównania wyodniejszą tylną kanapę Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 2 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Jesli DSG to raczej 6 i z mocna benzyną. Z dislami koło z przedziału 105-170 km to faktycznie trochę irytuje, szczególnie ze teraz oprogramowanie jest nastawione na oszczędzanie paliwa Pytanie jaki to ma prześwit, bo wszędzie tylko piszą, że większy o 15 mm od standardowego Leona. Szału więc nie należy się spodziewać. No niby nie powala, ale jest porównywalny z tym co miałem w Freetracku i tam nie było problemu z wjeżdżaniem w miejsca w które obawy mieli wjechac kierwcy betoniarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 2 litrowy 184konny diesel też ma 6 biegową DSG Full opcja z ogrzewaniem postojowym licząc 10% rabat to jakieś 136 tys.,to naprawdę jest rewelacyjna oferta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 2 litrowy 184konny diesel też ma 6 biegową DSG I niestety tez oprogramowanie przy spokojnej jeździe czasami trzyma niskie obroty - poniżej progu przyzwoitego momentu i powoduje nieprzyjene drgania itp. Ale wiadomo ekologia ponad wszystko. DSG z 1.8 czy 2.0 TSI to inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Stachu, - tak jak pisze Lukass - zagryzłbyś takie połączenie. Jak jedziesz normalnie, utrzymuje Ci obroty niewiele powyżej biegu jałowego, powodując nieprzyjemne wibracje. Po zmianie na S trzyma obroty w pobliżu czerwonego pola To naprawdę fajnie wygląda w katalogu, ale w codziennej eksploatacji irytuje Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 2 litrowy 184konny diesel też ma 6 biegową DSG I niestety tez oprogramowanie przy spokojnej jeździe czasami trzyma niskie obroty - poniżej progu przyzwoitego momentu i powoduje nieprzyjene drgania itp. Ale wiadomo ekologia ponad wszystko. DSG z 1.8 czy 2.0 TSI to inna bajka. Ale zdaje się są przełączniki "sport" "eco" etc. Benzyna turbo przy 50 litrowym baku to strasznie mały zasięg na trasie a osiągi podobne i wyższy moment przy dieslu. Co kto lubi,jak dla mnie diesel wygrywa Jeździłem tym słabszym dieslem w oct. i było lepiej niż dobrze,więc 184 KM podejżewam ,że będzie sobie nieżle radził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport. W manualu rzeczywiście tdi w Skodzie daje radę Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Ale zdaje się są przełączniki "sport" "eco" Normalny program to takie EKO i sa za niskie obroty. Sport zbyt długo trzyma wyzsze i to tez irytuje. W benzynie też normal trzyma nisko obroty, ale nie jest to zadnym problemem bo moment jest dostepny już od 1300-1500 obrotów i nie ma żadnych wibracji. Wiadomo ze benzyna pali wiecej, ale zasieg i tak niezły. W S3 mam taki sam zbiornik (chyba 55 litrów) i zasieg w trasie przy na pewno nie ślamazarnej jeździe to około 600km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport. W manualu rzeczywiście tdi w Skodzie daje radę Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Jeździłem DSG Może za krótko,a może mało wymagający jestem. Ale zdaje się są przełączniki "sport" "eco" Normalny program to takie EKO i sa za niskie obroty. Sport zbyt długo trzyma wyzsze i to tez irytuje. W benzynie też normal trzyma nisko obroty, ale nie jest to zadnym problemem bo moment jest dostepny już od 1300-1500 obrotów i nie ma żadnych wibracji. Wiadomo ze benzyna pali wiecej, ale zasieg i tak niezły. W S3 mam taki sam zbiornik (chyba 55 litrów) i zasieg w trasie przy na pewno nie ślamazarnej jeździe to około 600km. Hmmmm... Dobrze,że jeszcze nie muszę wybierać Lubię obecne diesle tak czy inaczej Benzynka do eRki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Stawiam, że za krótko. Skoda to takie zwierze, że najpierw się podoba, a potem irytacja nią narasta z kwadratem przebiegu Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 2 Listopada 2014 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Stawiam, że za krótko. Skoda to takie zwierze, że najpierw się podoba, a potem irytacja nią narasta z kwadratem przebiegu Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Oj morda morda, miales ekonomiczną, głośną, trzęsącą się kurę w błocie, zmieniłeś na paliwożerną, cichą bene w Subaru i wrażenia z jazdy uogólniasz na wszystkie inne kury w stadzie, a taki zabieg z założenia jest błedny. Podobnie z DSG się nie dogadałeś, a są ich w Skodzie dwa rodzaje, pracują zaś z każdym silnikiem inaczej, oprogramowane są różnie, do tego masz wybór trybów jej pracy, czego w superbie nie bylo Trochę więcej obiektywizmu Ja tam wersją 1.8 tsi 4x4 chętnie się przyjadę Edytowane 2 Listopada 2014 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Mam Octavię z dsg 6 w mazucie i problemy, jakie opisuję wyżej, oraz Roomstera z dsg 7 w benzynie, co już jest zupełną porażką (jak dla mnie ofc) Miałem styczność z Superbem 2,0 tsi dsg i tam dawało się to przeżyć, choć sam charakter pracy dsg jakoś do mnie nie przemawia (przeszkadzają mi bardzo wyczuwalne i momenty wysprzęglania) Ale z jednym masz rację - jeśli chodzi o Superba to benzyna a diesel to dwa różne samochody, ze zdecydowaną przewagą tego pierwszego Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Mój ulubiony testujący Od 7:00min. niestety kręci tylko przód Edytowane 2 Listopada 2014 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Ale ma "tedeiczko" Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Sjak ktorą Octe masz z Dsg 6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Sjak ktorą Octe masz z Dsg 6? 2.0TDI,1.8TSI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 II 2,0 tdi 140. A Roomster 1,2 105 kucy Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport. Potwierdzam. Jeździłem O3 z dzieslem i DSG (to był w ogóle mój pierwszy kontakt w życiu z DSG) i muszę powiedzieć, że był dramat. Skrzynia cały czas za szybko wrzuca wyższy bieg i próbuje ciągnąć od 1200 obr/min - z wiadomym skutkiem - nie przyspiesza i wszytko się trzęsie. Żeby zredukowała należy porządnie kopnąć w gaz, grubo ponad połowę - na dłuższą metę, to jest męczące i bez sensu. Z kolei w trybie sport trzyma za wysokie obroty do normalnej jazdy. Nie ma "normalnej" pośredniej opcji. Mówiąc w skrócie na siłę zafundowano program realizujący opcję ecodrivingu w wersji hard. Zresztą z mniejszymi silnikami benzynowymi działa to dokładnie tak samo źle. W Rapidzie 1.4 tsi przy 60 km /h na autostradowym ślimaku skrzynia wrzuca 7 bieg. Obroty 1150. Próba normalnego przyspieszania nie skutkuje redukcją. Trzeba mocno wcisnąć i wtedy następuje redukcja o 4 biegi. Podobno dopiero w 1.8 tsi trzyma minimalne obroty na poziomie 1500. Co przy charakterystyce tego silnika powinno skutkować odpowiednią reakcją na gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Od 7:00min. niestety kręci tylko przód Ale prawego tyłu nie widać. Prześwit też mógłby być nieco większy. Swoją drogą jak testujący wspomina opony testowanego auta nie nadają się na taki teren. Na szuterku całkiem zacnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Pewnie dlatego, że nie ma w ofercie tych producentów porównywalnych modeli. Zarówno pod względem nadwozia, jak i wyposażenia i przede wszystkim silników. Poszukuję następcy OBK D ale tym razem z silnikiem benzynowym, zapewniającym osiągi lepsze niż OBK D. Wolę podwyższone kombi od SUV'a. Siłą żeczy albo pójdę do konkurencji (która tak na marginesie jest w tym segmencie uboga w oferty), albo zostanę przy marce i kupię forka xt, który jest fajnym samochodem, ale jak dla mnie jego główną wadą jest to, że to SUV. Poszukujesz tego co ja, z tym, że ja bym nawet "SUVowość" Forka XT jakoś ostatecznie zdzierżył, ale niewygodny fotel bez regulacji lędźwiowej to już raczej nie. Poza tym, mieszkając wiele lat w gorącym, wilgotnym klimacie nabawiłem się uczulenia do czarnej, trumiennej tapicerki. Trochę więcej obiektywizmu Ja tam wersją 1.8 tsi 4x4 chętnie się przyjadę No właśnie, więcej obiektywizmu, wyluzuj, spuść powietrze Prześledziłem kilkanaście Twoich postów i po lekturze z przykrością muszę stwierdzić, że jak najbardziej zasługujesz tytuł skodziarza. Jesteś fanatykiem, talibem tej marki. Czy nie widzisz, że tu nikt z Tobą nie chce się kłócić? Spróbuj więc dostosować się do poziomu tej dyskusji. Po raz kolejny powtórzę. Uważam, że skoda to niezłe auto, chociaż nie do końca odpowiada mi koncepcja volkswagena z doklejonym większym bagażnikiem, bo moje dzieci mają już swoje auta. Do znaku gwiazdy merca czy kury zwanej Indianinem też nie przywiązuję większej wagi. Nie chcę jednak być kojarzony z częścią zakompleksionych właścicieli skód, którzy na siłę chcą udowodnić, że skoda to najlepszy samochód na świecie. Takich jak ty. Przykro mi, że to musiałem szczerze napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) XV to bym do Yeti porównywał. Yeti a XV to rożne auta XV to kompakt z większym prześwitem i pozycja kierowcy typowa dla aut osobowych bardziej "płasko" raczej skierowana ku centralnej części pojazdu Yeti to jakby mały "dostawczak" z odpowiednia do tego auta pozycja za kierownicą czyli raczej w pionie i mocno ku przodowi pojazdu nawet w stosunku do nowej Octavii kierowca w XV jest bardziej w centralnym miejscu auta (bardziej w tył), nawet drzwi w XV - szczególnie przednie - są dłuższe jak w Octavii 3 porównując wysokość nadwozi na zasadzie wysokość linii dachu - prześwit Yeti to bardziej Forester - cecha, którą nazwałbym "suvowatością" Forester -> 1695 - 220 = 1475 mm Yeti -> 1650 - 170 = 1480 mm dla Yeti i Forestera odjąłem po 40 mm na fabryczne relingi XV -> 1570 - 220 = 1350 mm O3 -> 1465 - 140 = 1325 mm Edytowane 2 Listopada 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 No właśnie bardzo brakuje czegoś pomiędzy eco a sport. Potwierdzam. Jeździłem O3 z dzieslem i DSG (to był w ogóle mój pierwszy kontakt w życiu z DSG) i muszę powiedzieć, że był dramat. Skrzynia cały czas za szybko wrzuca wyższy bieg i próbuje ciągnąć od 1200 obr/min - z wiadomym skutkiem - nie przyspiesza i wszytko się trzęsie. Żeby zredukowała należy porządnie kopnąć w gaz, grubo ponad połowę - na dłuższą metę, to jest męczące i bez sensu. Z kolei w trybie sport trzyma za wysokie obroty do normalnej jazdy. Nie ma "normalnej" pośredniej opcji. Mówiąc w skrócie na siłę zafundowano program realizujący opcję ecodrivingu w wersji hard. Zresztą z mniejszymi silnikami benzynowymi działa to dokładnie tak samo źle. W Rapidzie 1.4 tsi przy 60 km /h na autostradowym ślimaku skrzynia wrzuca 7 bieg. Obroty 1150. Próba normalnego przyspieszania nie skutkuje redukcją. Trzeba mocno wcisnąć i wtedy następuje redukcja o 4 biegi. Podobno dopiero w 1.8 tsi trzyma minimalne obroty na poziomie 1500. Co przy charakterystyce tego silnika powinno skutkować odpowiednią reakcją na gaz. A Nie da sie zredukowac manualnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Nie da sie zredukowac manualnie ? można zarówno lewarkiem (trzeba przejść w tryb całkowicie ręcznej zmiany biegów) lub łopatkami przy kierownicy ale w trybie pracy skrzyni D jak i S jest to zmiana chwilowa po której znowu przywrócona jest praca automatyczna mniej więcej na zasadzie przechodzisz z D6 na manualnie 5 i po ok 10-15 sekundach znowu wraca tryb D i wrzuca 6 w trybie S czas oczekiwania do powrotu w tryb automatyczny jest dłuższy dobrym rozwiązaniem jest "przeprogramowanie" sterownika skrzyni pod swoje potrzeby gdyż faktycznie tryb S w TDI sprawdza się niespecjalnie a zwykły D jest przesadnie "eko" zbijając obroty silnika do granicy absurdu Edytowane 2 Listopada 2014 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się