Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Jachu93, ja nie mam nic do Tribeci a wręcz szkoda że w EU jej już nie oferują :( Pewien mój znajomy posiada i chwali ją strasznie :)

 

Jak sam pewnie wiesz to chciałem Zenonowi wyjaśnić że o ile jego 2.5 T w WRX może być w miarę "oszczędny" w Imprezie to już naturalnie w Tribece by było znacznie gorzej :idea:

Jak wiadomo 2.3 DISI napędza M3 MPS i CX-7 . Jeżeli chodzi o parametr zużycia paliwa to porównywać można WRX-a do MPS a nie CX-7 :idea:

 

Ten mój post to była ironia, głównie dotycząca wyglądu guźca :twisted: I oczywiście odrazu wiedziałem o co Ci chodzi! Inne opory powietrza, inna masa, inne opony itp. przez co zużycie paliwa rośnie! :)

 

-- 12 kwi 2012, o 21:02 --

 

eddie_gt4, oo nie słyszałem o tych SUV'ach!

I ciekawe, czemu Skoda nie oferuje u nas Rapida? (Swoją drogą nazwa IMO baaardzo nie trafiona, w końcu to Fabia sedan, a nie sportowe auto RWD z silnikiem z tyłu :? ) Te auto pewnie dobrze by się sprzedawało... taki hatch z dolepionym kufrem.

 

I tak jeszcze na szybko apropo Skody... kibicuje tej marce ponieważ, to marka w końcu naszych dobrych sąsiadów, od zawsze w PL dosyć popularna no i... równie dobrze to FSO mogłobyć na ich miejscu, ale stało się inaczej i życzę im jak najlepiej! Zwłaszcza, że moje pierwsze kroki z prawkiem robie na Felicii :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jeszcze na szybko apropo Skody... kibicuje tej marce ponieważ, to marka w końcu naszych dobrych sąsiadów, od zawsze w PL dosyć popularna no i... równie dobrze to FSO mogłobyć na ich miejscu, ale stało się inaczej i życzę im jak najlepiej!

 

Skoda to solidna marka a czescy inżynierowie wdrazają sporo naprawdę fajnych rozwiązań do tych aut. Złośliwie można rzec "ogromna szkoda że to Skoda" a nie FSO :(:idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jeszcze na szybko apropo Skody... kibicuje tej marce ponieważ, to marka w końcu naszych dobrych sąsiadów, od zawsze w PL dosyć popularna no i... równie dobrze to FSO mogłobyć na ich miejscu, ale stało się inaczej i życzę im jak najlepiej!

 

Skoda to solidna marka a czescy inżynierowie wdrazają sporo naprawdę fajnych rozwiązań do tych aut. Złośliwie można rzec "ogromna szkoda że to Skoda" a nie FSO :(:idea:

 

Dokladnie. Jako nastolatek z wypiekami na twarzy sledzilem kogo VW wybierze na partera do wspolpracy w regionie CEE i pamietam ogromny zawod gdy padlo na Skode. No ale Czechom zawsze bylo blizej do Niemcow czy na odwrot ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim guziku / pokrętle LOCK mowa, w jakim samochodzie? Bo np. w outlanderze, ustawienie lock, oznacza, nie blokadę mechanizmów różnicowych tylko dołączenie tylnego napędu na stałe (ale tylko do 40 czy 60km/h). Czyli jak się zrobi lock to ma się prawie jak w subaru. W Rav4 podobnie.

Prawdziwe mechaniczne blokady to są np. w Land Cruiserze, a przynajmniej kiedyś były. Tam każdy z trzech mechanizmów blokuje się osobno - najpierw centralny, potem tylny, następnie przedni. Ale to już nie jest SUV, tylko terenówka.

No i czy przypadkiem w nowych subaru kontrola trakcji nie przyhamowywuje kół robiąc pseudo blokady?

 

Prawda. Gdy się naciśnie LOCK to się ma prawie tak samo jak w subaru, ale bez niespodzianek typu diagonal czyli wykrzyż, czasu reakcji wiskozy pracowicie wykorzystanego przez koła do kopania pod Tobą dołków. Czyżbyś przeoczył wątek dyskusji, który poprzednio wkleiłem? I co? Przyhamowało? Nie wiesz o co chodzi, więc z pewną niechęcią wkleję jeszcze raz:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=152048

Dam Ci też dobrą radę. W terenowych warunkach najlepiej jest wyłączyć ESP (jak umiesz) i umiejętnie blokować zbyt szybko kręcące się koła poczciwym nożnym hamulcem równie umiejętnie dodając gazu. Dlaczego? Bo to działa...

 

Prawdziwa blokada LOCK to mechaniczna blokada. Koniec, kropka. Oczywiście, im więcej blokad mamy do dyspozycji, tym lepiej.

 

Najbardziej jednak zaintrygowało mnie słowo TYLKO w sformułowaniu "(ale tylko do 40 czy 60km/h)". Sugeruję ci, byś wykupił dobre ubezpieczenie. Jadąc z blokadą nawet 60 km/h byłbyś już naczelnym hardkorem, jak to mówią młodzi ludzie. Niech Stwórca czuwa nad Tobą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej jednak zaintrygowało mnie słowo TYLKO w sformułowaniu "(ale tylko do 40 czy 60km/h)". Sugeruję ci, byś wykupił dobre ubezpieczenie. Jadąc z blokadą nawet 60 km/h byłbyś już naczelnym hardkorem, jak to mówią młodzi ludzie. Niech Stwórca czuwa nad Tobą...

Ale ten LOCK dotyczył dołączenie tylnego napędu a nie zblokowania dyferencjałów :!:

Jak komuś w aucie osobowym brakuje spinanych dyfrów niech kupi STI/EVO - na LOCK ciężko się manewruje :mrgreen:

Jakby wprowadzić ordynarne mechaniczne blokady dyferencjałów do "masówki" jaką jest Subaru, obawiam się, że skończyłoby się to albo zwiększoną ilością wypadków (bo ktoś zapomniał rozpiąć dyfry), albo ukręconymi półosiami/zmielonymi dyframi.

Dlatego ja cieszę się ze swoich dwóch małych wiskotycznych szper, może mocne nie są - ale swoje robią 8)

 

ps. poprzedniej zimy (2010/2011) parkowałem w zaspie... na letnich oponach (nie spieszyło mi się ze zmianą), manewr wzbudził podziw gościa, który próbował zaparkować w tym samym miejscu ośką na zimówkach, ale po kilku próbach się poddał. Moim problemem bardziej był brak prześwitu niż trakcji :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

Dam Ci też dobrą radę. W terenowych warunkach najlepiej jest wyłączyć ESP (jak umiesz) i umiejętnie blokować zbyt szybko kręcące się koła poczciwym nożnym hamulcem równie umiejętnie dodając gazu. Dlaczego? Bo to działa...

 

Prawdziwa blokada LOCK to mechaniczna blokada. Koniec, kropka. Oczywiście, im więcej blokad mamy do dyspozycji, tym lepiej.

 

Najbardziej jednak zaintrygowało mnie słowo TYLKO w sformułowaniu "(ale tylko do 40 czy 60km/h)". Sugeruję ci, byś wykupił dobre ubezpieczenie. Jadąc z blokadą nawet 60 km/h byłbyś już naczelnym hardkorem, jak to mówią młodzi ludzie. Niech Stwórca czuwa nad Tobą...

 

Outlander, o którym pisałem w tym zdaniu z "tylko", nie ma żadnych blokad. Lock to tylko napis na pokrętle.

 

Dzięki za wszystkie rady i intencje. Moje subaru nie ma ESP, jest za to przycisk Lock :D

Następnym razem jak się zakopię to go wypróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten LOCK dotyczył dołączenie tylnego napędu a nie zblokowania dyferencjałów :!:

 

Normalnie poezja, kurde. Z tego wniosek, że LOCK do LOCKa niepodobny :lol::lol::lol:

 

Odpowiedź:

LOCK jak najbardziej dotyczy zblokowania CO NAJMNIEJ jednego dyferencjału. Czasami kilku, amen

 

http://dict.pl/dict?word=lock&words=〈=PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź:

LOCK jak najbardziej dotyczy zblokowania CO NAJMNIEJ jednego dyferencjału. Czasami kilku, amen

 

Następny co wiedzę z Wikipedii czerpie. :roll:

 

PUDŁO :!: Łatwo to sprawdzić:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy#Blokada_mechanizmu_r.C3.B3.C5.BCnicowego

Poza tym czasami korzystam z Wikipedii i wcale się tego nie wstydzę. Nie tym razem, jednak. Miałeś pecha :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedza jest wiedzą, nieważne skąd pochodzi, Leoś... :twisted:

 

już sama umiejętność używania ,,kopiuj-wklej" dobrze świadczy o osobniku... :twisted:

 

I oto mamy książkowy przykład na to jak powstają plotki. Jeden coś tam palnie, drugi od siebie dołoży. Poza tym wcale nie jest prawdą, że sama umiejętność używania ,,kopiuj-wklej" dobrze o kimś świadczy. Co więcej często bywa to pospolitym przestępstwem - kradzieżą cudzej własności intelektualnej. Dlatego ja ZAWSZE wklejając do swojej wypowiedzi cudzy tekst podaję źródło, czego i Tobie życzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie poezja, kurde. Z tego wniosek, że LOCK do LOCKa niepodobny

 

Odpowiedź:

LOCK jak najbardziej dotyczy zblokowania CO NAJMNIEJ jednego dyferencjału. Czasami kilku, amen

 

http://dict.pl/dict?word=lock&words=〈=PL

Musisz koniecznie tą wiedzą podzielić się z projektantami samochodów, bo chyba nie czytali Twojej definicji i dalej z uporem maniaka stosują opis LOCK zupełnie w innym celu. A skoro lubisz cytaty z Wiki to proszę bardzo:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Duster

 

The Duster is offered with two-wheel or four-wheel drive. The 4x4 variants make use of Nissan's all-wheel drive system[2] which allows the driver to choose from three different driving modes: Auto, in which the front/rear torque split is calculated automatically as a function of available grip, Lock, whereby 50 per cent of torque is consistently fed through the rear axle*, and 4x2 where the transmission is locked into two-wheel drive for maximum fuel efficiency.

 

* rozdział momentu obrotowego po 50% jest cechą charakterystyczną otwartych mechanizmów różnicowych :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze wiedzieć gdzie dzwoni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_AWC#Outlander

 

U mnie nigdzie nie dzwoni, ponieważ pierwszy raz w życiu widzę ten tekst, ale oczywiście Ty wiesz lepiej, bo masz cudowną szklaną kulę i w niej widzisz jakie strony przeglądam.

 

Poza tym, zupełnie nie wiem, co ma piernik do wiatraka. Co poeta miał na myśli wklejając link o Mitsubishi. Owszem pisałem w tym wątku o Subaru, Tiguanie, Jeepie, Nissanach, Mercach, ale nie o Mitsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nigdzie nie dzwoni

 

A powinno już zacząć.

 

ponieważ pierwszy raz w życiu widzę ten tekst

 

I to ma być przytyk do mnie ?

 

widzisz jakie strony przeglądam.

 

Nie pracuję w CBŚ.

 

ale nie o Mitsu.

 

Trzeba znać wroga lepiej niż przyjaciół.

 

zupełnie nie wiem

 

I z tym się zgadzam.

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do szanownych moderatorów:

 

zamknijcie ten wkurwdenerwujący wątek, co wychodzi na górę, jak czytam tytuł, zawleczka mi sie sama z granata wysupłuje sie :mrgreen:

 

Vide kilkanaście postów wyżej. Podpisuję się pod tym obiema rękami... :evil: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytanie to pożyteczna umiejętność. Jeszcze bardziej pożyteczną umiejętnością jest czytanie ze zrozumieniem. Jako posumowanie tej dyskusji zacytuję sam siebie z wypowiedzi na tej stronie:

 

Prawdziwa blokada LOCK to mechaniczna blokada. Koniec, kropka.

 

Nie interesuje mnie więc jakiś Outlander, który takiej blokady mechanicznej nie ma. Link o Outlanderze angielskiej Wikipedii, tylko ten fakt potwierdza, więc bez żadnego wstydu przyznaję, że nadal nie wiem co poeta miał na myśli :lol:

 

By uprzedzić dalsze ewentualne niepotrzebne przepychanki oświadczam, że nie interesują mnie też samochody z elektroniczną blokadą EDS ani setki innych modeli, które mają blokadę, i przycisk LOCK, ale przecież nie o to chodzi...

 

images?q=tbn:ANd9GcQ2H-dBzsm3aliESB7c6Hrf-VIiRjIoWfGL6H8uDj8HQk3_ssumWrbY6lq8

 

 

Co do postu o Dacii, to nie muszę się zbytnio wysilać i tylko przetłumaczę zdanie z wytłuszczonym przez autora fragmentem :lol:

 

Auto, in which the front/rear torque split is calculated automatically as a function of available grip, Lock, whereby 50 per cent of torque is consistently fed through the rear axle*, and 4x2 where the transmission is locked into two-wheel drive for maximum fuel efficiency.

 

Samochód w którym podział momentu obrotowego na przód/tył jest obliczany automatycznie jako funkcja dostępnej przyczepności, LOCK, za pomocą którego 50% momentu obrotowego stale zasila tylną oś* i 4x2 gdzie transmisja jest ograniczona do napędu na 2 koła dla maksymalnej oszczędności paliwa.

 

Mądry zrozumie bez mojego komentarza i nie będzie musiał liczyć ile % momentu w opcji LOCK idzie STALE na przednią oś. Jeszcze mądrzejsi dawno oleli tę dyskusję a cierpliwsi oleli dyskusję po zdaniu:

 

The 4x4 variants make use of Nissan's all-wheel drive system - i wszystko jasne...

 

Zdanie o otwartych mechanizmach pozostawię bez komentarza, ponieważ po pierwsze nie ma to nic wspólnego z tematem dyskusji, a po drugie też już chcę by ta niepotrzebna dyskusja się skończyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tak wracając do głównego tematu tego wątku znaczy się Skody i Subaru. W nowym "Motorze" są prezentacje nowych Skód i starych po lifcie. IMO z wyglądu dają rade! http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... koda-4x4s/ Snowman, nowe Yeti i nowy Roomster.

Moim zdaniem Snowman i Yeti wyglądają bardzo fajnie, to Roomster zbyt przypomina Tourana.

Podobno Skody mają teraz korzystać z najnowszych nowinek technicznych VW. Ciekawe czy na cenie się to odbije...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Panie i Panowie.

 

Jako, że czuję się w obowiązku, ponieważ rozpocząłem ten wątek prawie 2 lata temu - odgrzewam kotleta.

 

Istota szara w moim mózgu stała się zdaję się bardzo cienka, zwoje się wygładziły (może to przez alkohol), nastąpiło tąpniecie w mózgu i niedalej jak wczoraj po długim i ciężkim porodzie (trwał prawie dwa lata) uiściłem niebagatelną kwotę i nabyłem najbrzydszy samochód świata Subaru Legacy Outback z dizlem pod maską. Wolałbym benzynę 3,6 wprawdzie, ale żona mi powiedziała że jeśli to zrobię to następny sex będzie jak cena benzyny spadnie do 3,00PLN (chyba jej) no i dostawca miał tylko dizla.

 

Niestety nie mam go jeszcze - ale odbieram w niedzielę. Ma rok i 24.000, należał do mojego kuzyna, znam historię tego egzemplarza w 100%. Kuzyn sprzedaje, bo w związku z poważną kontuzją lewej nogi musi jeździć automatem. I gdyby ten nieprzychylny mi człowiek, z którym mieszkam i mam dziecko oraz psa pytał - była to niebywała, niespotykana, niepowtarzalna OKAZJA :P

 

Teraz oczekuję pod spodem postów typu:

- nic się nie martw

- będzie dobrze

- nic się nie zepsuje

- serwis w Łomiankach jest super i uczciwy

- inne pocieszające :)

 

aaa i jeszcze oczekuję odpowiedzi na pytanie - dlaczego k..wa jeszcze nie spadł śnieg i drogi nie są białe????

 

Jak odbiorę cudaka w niedzielę i przejadę się nim z Trójmiasta do Wawy - to cyknę fotki i się przywitam jak cza.

 

Skodę mam do sprzedania Octavia Scout - jakby ktoś chciał sprzedać swoje nudne Subaru i wreszcie kupić jakiś ciekawy samochód :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie.

 

Jako, że czuję się w obowiązku, ponieważ rozpocząłem ten wątek prawie 2 lata temu - odgrzewam kotleta.

 

Istota szara w moim mózgu stała się zdaję się bardzo cienka, zwoje się wygładziły (może to przez alkohol), nastąpiło tąpniecie w mózgu i niedalej jak wczoraj po długim i ciężkim porodzie (trwał prawie dwa lata) uiściłem niebagatelną kwotę i nabyłem najbrzydszy samochód świata Subaru Legacy Outback z dizlem pod maską. Wolałbym benzynę 3,6 wprawdzie, ale żona mi powiedziała że jeśli to zrobię to następny sex będzie jak cena benzyny spadnie do 3,00PLN (chyba jej) no i dostawca miał tylko dizla.

 

Niestety nie mam go jeszcze - ale odbieram w niedzielę. Ma rok i 24.000, należał do mojego kuzyna, znam historię tego egzemplarza w 100%. Kuzyn sprzedaje, bo w związku z poważną kontuzją lewej nogi musi jeździć automatem. I gdyby ten nieprzychylny mi człowiek, z którym mieszkam i mam dziecko oraz psa pytał - była to niebywała, niespotykana, niepowtarzalna OKAZJA :P

 

Teraz oczekuję pod spodem postów typu:

- nic się nie martw

- będzie dobrze

- nic się nie zepsuje

- serwis w Łomiankach jest super i uczciwy

- inne pocieszające :)

 

aaa i jeszcze oczekuję odpowiedzi na pytanie - dlaczego k..wa jeszcze nie spadł śnieg i drogi nie są białe????

 

Jak odbiorę cudaka w niedzielę i przejadę się nim z Trójmiasta do Wawy - to cyknę fotki i się przywitam jak cza.

 

Skodę mam do sprzedania Octavia Scout - jakby ktoś chciał sprzedać swoje nudne Subaru i wreszcie kupić jakiś ciekawy samochód :mrgreen:

 

 

:lol::lol:

 

Gratuluję , będzie dobrze a śniegu pewnie w tym roku konkretnie dowali :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...