Aga Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): Kabel przez okno i ładowanie w pracy. 8h ładowania z gniazdka to 25% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września Godzinę temu, spawalniczy napisał(a): Ten samochód miał przestarzałe rozwiązania już w momencie premiery. Minęły trzy lata a on dalej oferowany jest z przedpotopową jednofazową ładowarką pokładową... przynajmniej według specyfikacji na stronie. Pierwszy elektryk, jakim dane mi było jeździć, ogólnie mogłabym mieć, ale mniejsze, na kręcenie się po 3city. Poza dużymi miastami dostępność ładowarek jest tragiczna. W Bytowie jest jedna powolna ładowarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września 2 minuty temu, Aga napisał(a): 8h ładowania z gniazdka to 25% To w sam raz na 50 km. Z UM na Gdańską starówkę na styk. Zawsze możesz w Brzeźnie stanąć podładować się u @Blixten 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Września Udostępnij Opublikowano 9 Września 2 godziny temu, Jaca68 napisał(a): Zawsze możesz w Brzeźnie stanąć podładować się u @Blixten Już lecę kawę parzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 9 Września Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 12 godzin temu, Aga napisał(a): A z powrotem? SKM? do sieci trakcyjnej, trolejbaru będzie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 10 Września Udostępnij Opublikowano 10 Września W dniu 29.08.2024 o 16:19, ketivv napisał(a): hybrydy też technologia ubiegłego wieku Zmiana kursu w Volvo przybiera oficjalną formę. Marka, która od lat zarzekała się, że po 2030 r. nie sprzeda żadnego auta spalinowego, modyfikuje swoją strategię i stawia na hybrydy plug-in. https://e.autokult.pl/mialy-byc-tylko-elektryki-szwedzi-oficjalnie-zmieniaja-zdanie,7067719807359584a 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Września Udostępnij Opublikowano 11 Września (edytowane) Ferrari’s First EV Sounds Like It Has A V-8 Under The Hood. Earlier this year, Ferrari CEO Benedetto Vigna said that the company’s upcoming EVs will have unique “sound signatures” and that they won’t be silent. The Italian automaker even patented an EV exhaust note in 2023 to make things official. Nie rozumiem po co producenci na siłę starają się imitować silniki spalinowe: Hyundai, Fiat, Dodge a teraz Ferrari. Skoro już tak bardzo komuś dźwięku brakuje to dlaczego nie iść drogą Porsche, Mercedesa czy BMW? Edytowane 11 Września przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 11 Września Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września A kiedy wreszcie wprowadzą odgłosy stukotu kopyt i świstu bicza 1 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 11 Września Udostępnij Opublikowano 11 Września 45 minut temu, matros1 napisał(a): Nie rozumiem po co producenci na siłę starają się imitować silniki spalinowe: Myślę, że ludzie nauczeni żyć na schematach nie potrafią łatwo sięgnąć po coś innego. Stąd vege burgery i inne twory dające sałatożernym możliwość nostalgii nad zagłębianiem zębów w krwistą wołowinę I wśród elektryków jest podobnie. Nauczeni, ze silnik ryczy, to im ryczą z głośników. A przecież jedną z najlepszych funkcji samochodów elektrycznych jest właśnie cichość. Tak, ten komfort ciszy. Pomijając supercary, które w pakiecie z osiągami mają jeszcze wiele do zaoferowania, w tym dźwięk, to kto z Was, powiedzcie szczerze, wolałby na codzienny samochód wydający dźwięk 1.9 tdi, czy jakiś benzynowy, czy bezdźwięk elektryka? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 11 Września Udostępnij Opublikowano 11 Września (edytowane) Mi w Tesli brakuje dźwięku piston slap o poranku i stukających panewek. Następna Soltera powinna to mieć w serii. Edytowane 11 Września przez matros1 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 12 Września Udostępnij Opublikowano 12 Września Nada się taki do ładowania auta w domu? Nie wymaga pozwolenia na budowę, jedynie trzeba zachować ostrożność przy montażu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 14 Września Udostępnij Opublikowano 14 Września W temacie potencjalnych kolejek do ładowarek: Obrazek z wczoraj z jednej ze stacji benzynowych. Może paliwo za darmo rozdawali czy coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Września Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września gorzej jak prund zaczną rozdawać to pewnie jeszcze z wiaderkami będą stali 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 14 Września Udostępnij Opublikowano 14 Września Się tak nie straszcie nawzajem, bo nie będziecie mogli spać przez te elektryki ;-) Tragedii nie ma, choć do ilości ładowarek EV w DE nam bardzo daleko. W Plugshare się pobawcie w planowanie Waszych tras, albo tutaj https://elektromobilni.pl/mapa-stacji-ladowania/ obczajcie gdzie są, jakiego rodzaju itd. Nie chodzi o jak największy zasięg, a o to by dobrze "dopasować" ciężar auta - pojemność baterii - zasięg do tego czego potrzebujecie. Po co auto z zasięgiem 700 km, jeśli np. codziennie wieczorem wjeżdżasz do swojego garażu po przejechaniu max 80 km. Podłączenie ładowarki, to tyle roboty ile wyjęcie torby z bagażnika. Mój znajomy 3 lata jeździł Mazdą MX30 o zasięgu Wltp 200km i w zupełności mu to wystarczało na co dzień. Na wyjazdy rodzinne raz na 3 tygodnie miał auto spalinowe. Teraz sprzedał oba i kupił elektryka większego o Wltp około 500km i w ogóle nie ma problemu z jazdą gdziekolwiek ;-) W ubiegłym tygodniu zostaliśmy mile zaskoczeni, bo ładowanie w hotelu https://www.scandinaviaresort.pl/ było za darmo ;-) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 15 Września Udostępnij Opublikowano 15 Września Wrzucam link z YT i wyskakuje, że niedozwolone Emoji chcę dodać, a chciałam wrzucić test Zachar OFF z elektrycznej klasy G. Przypadek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Września Udostępnij Opublikowano 15 Września 57 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a): Wrzucam link z YT i wyskakuje, że niedozwolone Emoji chcę dodać, a chciałam wrzucić test Zachar OFF z elektrycznej klasy G. Przypadek? Nie, mają w materiałach YT czasem osadzone emoji w tytule i silnik forum tego nie ogarnia - trzeba ręcznie edytować link i pozbyć się emoji z opisu, który jest osadzany z kodem HTML. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września W dniu 9.09.2024 o 13:56, Blixten napisał(a): Już lecę kawę parzyć Cukier schowaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września Godzinę temu, euyot napisał(a): Cukier Nie mam czegoś takiego w domu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września Czy to trend tymczasowy, stały? O to jest pytanie czas pokaże panowie i panie. "W ocenie PIE spadek zapotrzebowania na baterie z Polski ma charakter globalny, a główną tego przyczyną może być spadek popytu na samochody elektryczne (EV) na kluczowych rynkach eksportowych. "W Niemczech liczba rejestracji EV w lipcu 2024 r. spadła o 36,8 proc. r/r. W całej UE udział samochodów elektrycznych w rynku zmniejszył się z 13,5 proc. w lipcu 2023 r. do 12,1 proc. w lipcu 2024 r." - podał Instytut". https://filarybiznesu.pl/gospodarka/przemysl/koniec-polskiego-hitu-eksportowego/a25511 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września W dniu 29.08.2024 o 16:19, ketivv napisał(a): hybrydy też technologia ubiegłego wieku ale możliwe, że kolejne "super hybrydy" ToytoLekxusoBaru będą pochodziły od chińskiego dostawcy np. będzie to jakiś hybrydowy BYD ze znaczkiem Toyota Może i tak, ale reklamówka nowego Priusa pokazuje ciekawy kierunek. A skoro to teraz rodzina.... https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9612554,spala-252-l100-km-oto-nowa-krolowa-oszczednej-jazdy-ile-kosztuje.html "Piąta Toyota Prius w Polsce jest dostępna wyłączanie jako hybryda plug-in o wyższej mocy i z większą baterią. Benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Stąd ten model jest bardziej elektryczny niż spalinowy, co daje się odczuć szczególnie przy płynnej jeździe." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września (edytowane) W dniu 22.09.2024 o 07:22, euyot napisał(a): Czy to trend tymczasowy, stały? O to jest pytanie czas pokaże panowie i panie. Pytanie co na to producenci baterii z Azji. Czy też notują spadki zapotrzebowania na baterie? Nie pomaga to że europejscy producenci samochodów nie mają w ofercie zbyt wielu ciekawych elektryków i Azja zaczyna sobie w EU i US co raz lepiej radzić. Powyższe powody są wspomniane w artykule: Cytat Wskazano, że jednym z powodów jest spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych europejskich marek. "Jest to szczególnie istotne, gdyż Niemcy pozostają głównym odbiorcą polskich baterii i odpowiadają za około 50 proc. całego eksportu" Cytat Ponadto, europejscy producenci, jak Volkswagen czy marki należące do konglomeratu Stellantis (Fiat, Peugeot, Citroen, Opel) tracą udziały w rynku na rzecz chińskich konkurentów oferujących tańsze pojazdy Cytat Spadek eksportu do Meksyku jest związany z rozwojem produkcji baterii w tym kraju. Do tego LG, które produkuje w Polsce, globalnie też liderem nie jest jeżeli idzie o ilość dostarczonych baterii. Chińczycy jeńców nie biorą i łądują w rozwój technologii kasę o której inni mogą pomarzyć. Producenci samochodów (także z Europy) co raz chętniej sięgają po baterie właśnie z Chin bo są tańsze i technologicznie zaczynają wyprzedzać konkurencję z innych krajów. Wspomniany wcześniej VW, będący głównym odbiorcą baterii z Polski, dla swoich najnowszych modeli Audi Q6, A6, Porsche Macan i bodaj nowego ID7 na zakupy chodzi do CATL. Tak to wyglądało w Q1 2023 a tak na początku 2024: Edytowane 23 Września przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września Kolejny raz wieszczenie końca elektryfikacji motoryzacji, tylko mam wrażenie że to na zamówienie europejskich czy amerykańskich "tradycyjnych" producentów, którzy się spóźnili na pociąg, wypuścili niedopracowane modele i teraz starają się udowodnić że klienci ich nie kupują, bo te auta są bez sensu. Ale prawda jest trochę inna - zostali w tyle i nie są w stanie nadrobić, żeby konkurować z Chińczykami. Tutaj przykład z Fordem: https://www.carscoops.com/2024/09/ford-ceo-and-cfo-stunned-by-chinese-ev-during-low-key-2023-visit/ 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września A mnie jednak cieszy, że Volvo "odblokowało" swoją politykę i model XC90, którego już miało nie być w przyszłym roku z silnikiem spalinowym, dalej oferowany jest w wersji mild hybrid i plug in. Fajnie mieć wybór. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września Chińczyki znowu coś wymyslili: "Bateria jądrowa wbrew pozorom nie jest zmyślonym konceptem, który pozostaje znany co najwyżej z filmów science fiction. Dowiedli tego w ostatnim czasie inżynierowie z Chin, którym udało się zademonstrować działanie czegoś, co określili mianem mikroakumulatora" https://www.chip.pl/2024/09/bateria-jadrowa-mikroakumulator-chiny-wydajnosc Może jeszcze nie do samochodu, ale do zegarka... A z drugiej strony kto by pomyślał, kryształy kyber będą istnieć. Spalina się jednak nie poddaje. https://www.chip.pl/2024/09/porsche-nowy-pomysl-na-silnik-spalinowy "Czy silnik 6-suwowy pokona elektryfikację? Porsche sięga po stuletni patent na nową erę." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Września Udostępnij Opublikowano 25 Września Jakbyście się nadal zastanawiali dlaczego tradycyjna motoryzacja z Niemiec dostaje po tyłku, to parę wykresów z Chin. A to jeden z głównych rynków zbytu Mercedesa, BMW czy grupy VAG. Ostatni wykres szczególnie polecam tym, którzy twierdzą że elektryki się nie sprzedają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się