Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, spawalniczy napisał(a):

 

Ten samochód miał przestarzałe rozwiązania już w momencie premiery. Minęły trzy lata a on dalej oferowany jest z przedpotopową jednofazową ładowarką pokładową... przynajmniej według specyfikacji na stronie.

Pierwszy elektryk, jakim dane mi było jeździć, ogólnie mogłabym mieć, ale mniejsze, na kręcenie się po 3city. Poza dużymi miastami dostępność ładowarek jest tragiczna. W Bytowie jest jedna powolna ładowarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2024 o 16:19, ketivv napisał(a):

hybrydy też ;) 

technologia ubiegłego wieku

Zmiana kursu w Volvo przybiera oficjalną formę. Marka, która od lat zarzekała się, że po 2030 r. nie sprzeda żadnego auta spalinowego, modyfikuje swoją strategię i stawia na hybrydy plug-in.

 

:yahoo:

https://e.autokult.pl/mialy-byc-tylko-elektryki-szwedzi-oficjalnie-zmieniaja-zdanie,7067719807359584a

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferrari’s First EV Sounds Like It Has A V-8 Under The Hood.

 

Earlier this year, Ferrari CEO Benedetto Vigna said that the company’s upcoming EVs will have unique “sound signatures” and that they won’t be silent. The Italian automaker even patented an EV exhaust note in 2023 to make things official.

 

Nie rozumiem po co producenci na siłę starają się imitować silniki spalinowe: Hyundai, Fiat, Dodge a teraz Ferrari. 

Skoro już tak bardzo komuś dźwięku brakuje to dlaczego nie iść drogą Porsche, Mercedesa czy BMW? 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, matros1 napisał(a):

Nie rozumiem po co producenci na siłę starają się imitować silniki spalinowe:

 

Myślę, że ludzie nauczeni żyć na schematach nie potrafią łatwo sięgnąć po coś innego.

Stąd vege burgery i inne twory dające sałatożernym możliwość nostalgii nad zagłębianiem zębów w krwistą wołowinę ;)

I wśród elektryków jest podobnie. Nauczeni, ze silnik ryczy, to im ryczą z głośników.

A przecież jedną z najlepszych funkcji samochodów elektrycznych jest właśnie cichość. Tak, ten komfort ciszy.

 

Pomijając supercary, które w pakiecie z osiągami mają jeszcze wiele do zaoferowania, w tym dźwięk, to kto z Was, powiedzcie szczerze, wolałby na codzienny  samochód wydający dźwięk 1.9 tdi, czy jakiś benzynowy, czy bezdźwięk elektryka?

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się tak nie straszcie nawzajem, bo nie będziecie mogli spać przez te elektryki ;-) 

 

Tragedii nie ma, choć do ilości ładowarek EV w DE nam bardzo daleko. 

W Plugshare się pobawcie w planowanie Waszych tras, albo tutaj https://elektromobilni.pl/mapa-stacji-ladowania/ obczajcie gdzie są, jakiego rodzaju itd. 

Nie chodzi o jak największy zasięg, a o to by dobrze "dopasować" ciężar auta - pojemność baterii - zasięg do tego czego potrzebujecie. Po co auto z zasięgiem 700 km, jeśli np. codziennie wieczorem wjeżdżasz do swojego garażu po przejechaniu max 80 km. Podłączenie ładowarki, to tyle roboty ile wyjęcie torby z bagażnika. Mój znajomy 3 lata jeździł Mazdą MX30 o zasięgu Wltp 200km i w zupełności mu to wystarczało na co dzień. Na wyjazdy rodzinne raz na 3 tygodnie miał auto spalinowe. Teraz sprzedał oba i kupił elektryka większego o Wltp około 500km i w ogóle nie ma problemu z jazdą gdziekolwiek ;-)

 

W ubiegłym tygodniu zostaliśmy mile zaskoczeni, bo ładowanie w hotelu https://www.scandinaviaresort.pl/  było za darmo ;-) 

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Wrzucam link z YT i wyskakuje, że niedozwolone Emoji chcę dodać, a chciałam wrzucić test Zachar OFF z elektrycznej klasy G. Przypadek? :biglol:

Nie, mają w materiałach YT czasem osadzone emoji w tytule i silnik forum tego nie ogarnia - trzeba ręcznie edytować link i pozbyć się emoji z opisu, który jest osadzany z kodem HTML.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to trend tymczasowy, stały? O to jest pytanie czas pokaże panowie i panie.

 

"W ocenie PIE spadek zapotrzebowania na baterie z Polski ma charakter globalny, a główną tego przyczyną może być spadek popytu na samochody elektryczne (EV) na kluczowych rynkach eksportowych. "W Niemczech liczba rejestracji EV w lipcu 2024 r. spadła o 36,8 proc. r/r. W całej UE udział samochodów elektrycznych w rynku zmniejszył się z 13,5 proc. w lipcu 2023 r. do 12,1 proc. w lipcu 2024 r." - podał Instytut".

 

 

https://filarybiznesu.pl/gospodarka/przemysl/koniec-polskiego-hitu-eksportowego/a25511

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2024 o 16:19, ketivv napisał(a):

hybrydy też ;) 

technologia ubiegłego wieku ale możliwe, że kolejne "super hybrydy" ToytoLekxusoBaru będą pochodziły od chińskiego dostawcy np. będzie to jakiś hybrydowy BYD ze znaczkiem Toyota

Może i tak, ale reklamówka nowego Priusa pokazuje ciekawy kierunek. A skoro to teraz rodzina....

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9612554,spala-252-l100-km-oto-nowa-krolowa-oszczednej-jazdy-ile-kosztuje.html

 

"Piąta Toyota Prius w Polsce jest dostępna wyłączanie jako hybryda plug-in o wyższej mocy i z większą baterią. Benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Stąd ten model jest bardziej elektryczny niż spalinowy, co daje się odczuć szczególnie przy płynnej jeździe."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 22.09.2024 o 07:22, euyot napisał(a):

Czy to trend tymczasowy, stały? O to jest pytanie czas pokaże panowie i panie.

 

Pytanie co na to producenci baterii z Azji. Czy też notują spadki zapotrzebowania na baterie? 

Nie pomaga to że europejscy producenci samochodów nie mają w ofercie zbyt wielu ciekawych elektryków i Azja zaczyna sobie w EU i US co raz lepiej radzić.

 

Powyższe powody są wspomniane w artykule:

 

Cytat

Wskazano, że jednym z powodów jest spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych europejskich marek.

"Jest to szczególnie istotne, gdyż Niemcy pozostają głównym odbiorcą polskich baterii i odpowiadają za około 50 proc. całego eksportu"

Cytat

Ponadto, europejscy producenci, jak Volkswagen czy marki należące do konglomeratu Stellantis (Fiat, Peugeot, Citroen, Opel) tracą udziały w rynku na rzecz chińskich konkurentów oferujących tańsze pojazdy

Cytat

Spadek eksportu do Meksyku jest związany z rozwojem produkcji baterii w tym kraju.

 

Do tego LG, które produkuje w Polsce, globalnie też liderem nie jest jeżeli idzie o ilość dostarczonych baterii. Chińczycy jeńców nie biorą i łądują w rozwój technologii kasę o której inni mogą pomarzyć. Producenci samochodów (także z Europy) co raz chętniej sięgają po baterie właśnie z Chin bo są tańsze i technologicznie zaczynają wyprzedzać konkurencję z innych krajów. 

Wspomniany wcześniej VW, będący głównym odbiorcą baterii z Polski, dla swoich najnowszych modeli Audi Q6, A6, Porsche Macan i bodaj nowego ID7 na zakupy chodzi do CATL. 

 

image.thumb.png.7648fb026da2b9cd156ac957c81744f4.png

Tak to wyglądało w Q1 2023 a tak na początku 2024:

 

image.thumb.png.40535379a53699b5de2462156c390a5d.png

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz wieszczenie końca elektryfikacji motoryzacji, tylko mam wrażenie że to na zamówienie europejskich czy amerykańskich "tradycyjnych" producentów, którzy się spóźnili na pociąg, wypuścili niedopracowane modele i teraz starają się udowodnić że klienci ich nie kupują, bo te auta są bez sensu. Ale prawda jest trochę inna - zostali w tyle i nie są w stanie nadrobić, żeby konkurować z Chińczykami. 

 

Tutaj przykład z Fordem:

https://www.carscoops.com/2024/09/ford-ceo-and-cfo-stunned-by-chinese-ev-during-low-key-2023-visit/

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczyki znowu coś wymyslili:

 

"Bateria jądrowa wbrew pozorom nie jest zmyślonym konceptem, który pozostaje znany co najwyżej z filmów science fiction. Dowiedli tego w ostatnim czasie inżynierowie z Chin, którym udało się zademonstrować działanie czegoś, co określili mianem mikroakumulatora"

https://www.chip.pl/2024/09/bateria-jadrowa-mikroakumulator-chiny-wydajnosc

Może jeszcze nie do samochodu, ale do zegarka... A z drugiej strony kto by pomyślał, kryształy kyber będą istnieć.

 

 

Spalina się jednak nie poddaje.

https://www.chip.pl/2024/09/porsche-nowy-pomysl-na-silnik-spalinowy

 

"Czy silnik 6-suwowy pokona elektryfikację? Porsche sięga po stuletni patent na nową erę."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyście się nadal zastanawiali dlaczego tradycyjna motoryzacja z Niemiec dostaje po tyłku, to parę wykresów z Chin. A to jeden z głównych rynków zbytu Mercedesa, BMW czy grupy VAG. 

 

Ostatni wykres szczególnie polecam tym, którzy twierdzą że elektryki się nie sprzedają. 

FB_IMG_1727240317570.jpg

FB_IMG_1727240324180.jpg

FB_IMG_1727240340883.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...