aflinta Opublikowano 25 Lutego Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2 minuty temu, ketivv napisał(a): mnie bardziej ciekawi jak popularne 48A jak samo napięcie, bo napięcie wyjaśniłem wcześniej W sensie natężenie? Nie mam danych na ten temat, można tylko zgadywać. Pewnie tak jak u nas dostępność 32A na trzech fazach, część domów ma, część polegnie na słabych stacjach transformatorowych, a część ma za cienkie kable. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 25 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 10 godzin temu, Adi napisał(a): U Tesli i u Chińczyków nie było pierwowzoru 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 16 godzin temu, aflinta napisał(a): W sensie natężenie? Nie mam danych na ten temat, można tylko zgadywać. Pewnie tak jak u nas dostępność 32A na trzech fazach, część domów ma, część polegnie na słabych stacjach transformatorowych, a część ma za cienkie kable. jak masz 3 fazy 16A to prąd 16A że tak powiem z dużą rezerwą sobie tam płynie wtedy mamy do dyspozycji 230V lub 400V miedzy fazami jak z 400V międzyfazowego zrobię step-down do 230V wzrośnie mi amper i na wyjściu z mojego trafo step-down zasilanego 400V 16 A bedę miał już nie 16A a powiedzmy 16*1,7 = 27 A co pozwoli mi na uzyskanie ok 7 kW mocy na jednofazowym 230V bez nadmiernego obciążania układu 1p L+N instalacji budynku w nie wiem jak jest US jesli dla nich prąd miedzyfazowy to 240 V to już step down nie ma czyli przesył i instalacja budynku mysi być techniczne gotowa na 48A zwyczajnie nie znam specyfiki tamtego świata natomiast zauważcie ile tam jest małych trafo przy domach na słupach jak by dystrybucja na średnim SN jest dalej rozciągnięta o bardzo krótka na niskim NN dosłownie "pare metrów" Edytowane 26 Lutego przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego W dniu 23.02.2024 o 21:21, matros1 napisał(a): Warto byłoby przy tym porównaniu też oba te samochody sprowadzić do podobnego poziomu wyposażenia i osiągów. 4694 kontra 4665 mm to chyba podobna wielkość? Tak wiem, zaraz usłyszę, że w TM3 jest duuużo więcej miejsca. W dniu 23.02.2024 o 21:21, matros1 napisał(a): Ale tak masz rację, nowe samochody elektryczne kilka lat temu były drogie, nawet bardzo. Szczególnie w zestawieniu z używanymi. Nowy IS wtedy kosztował połowę ceny TM3. Tak BEVy były drogie, a w porównaniu chodziło mi o to że nowy TM3 mocno staniał co sprawiło że utrata wartości modeli z 2018 jest gigantyczna. @ketivv przepowiada dalszy spadek cen aut BEV W dniu 23.02.2024 o 21:35, Adi napisał(a): Niech Jaca teraz kupi (hipotetycznie oczywiście, bo nie kupi, gdyż zbyt wiele minusów widzi ) używaną TM3 za powiedzmy cenę jego Lexa i porówna po tych kilku latach koszty ich odsprzedaży i eksploatacji. więc jak za 5 lat nowe TM3 będą powiedzmy za 140 tys, to ile będą warte tegoroczne kupione za 200? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 6 godzin temu, Jaca68 napisał(a): 4694 kontra 4665 mm to chyba podobna wielkość? Tak wiem, zaraz usłyszę, że w TM3 jest duuużo więcej miejsca. Przeczytaj proszę co napisałem. Zrównaj samochody wyposażeniem i osiągami. Żeby bardziej pokazać Ci absurd Twojego porównania to poniżej masz podobne: Wychodzi z niego czarno na białym że C180 jest lepszym zakupem. Porównujesz używanego, dwuletniego Lexusa z 2016 roku (więc zakładam że sprzed pierwszego liftingu, stąd też atrakcyjna cena) z osiągami na poziomie 0-100 7,0-8,0 s i napędem RWD, z nowością na rynku (po cenie wnioskuję że to model TM3 LR lub P z napędem 4x4 i 0-100 4,5 s). Zestawiać wyposażenia mi się nie chce. Do tego zaokrąglasz cenę tego drugiego do góry Poniżej masz link do artykułu z AutoŚwiat z tego okresu z oficjalnymi cenami: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/tesla-oficjalnie-rozpoczela-sprzedaz-w-polsce/jc3k3x8 SR 40500 EUR + 23%VAT = 49800 EUR = 214000 PLN LR 48500 EUR + 23%VAT = 59700 EUR = 256500 PLN P 52900 EUR + 23%VAT = 65000 EUR = 280000 PLN Ale tak, masz rację. Samochody elektryczne były drogie. Warto jednak robić uczciwe zestawienia a nie naciągać rzeczywistość na swoje potrzeby. Myślę że w Twoim przypadku nawet gdybyś porównał uczciwie TM3 SR do nowego Lexusa IS z tego okresu, to przy tak małych przebiegach i tak wyjdzie że ICE wychodzi taniej. Z tak małymi przebiegami rocznymi to Tobie nawet się nie opłacało do Diesla dopłacać. Elektryki nie są dla każdego ... jeszcze. Edytowane 26 Lutego przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Godzinę temu, matros1 napisał(a): Zrównaj samochody wyposażeniem i osiągami. Ach te mityczne osiągi Tesli. 2,5 sek do setki, jak się przez pół godziny rozgrzeje baterię. A potem i tak się wloką 120 km/h autostradą żeby do ładowarki zasięgu starczyło. https://www.youtube.com/shorts/0_cxKF23oMk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 9 minut temu, Jaca68 napisał(a): Ach te mityczne osiągi Tesli. 2,5 sek do setki, jak się przez pół godziny rozgrzeje baterię. nie rozumiem jaki z tym problem, a w zwykłym spalinowym nie musisz rozgrzać? Ja potrafię zrobić z 30 km a olej w skrzyni nie osiągnie jeszcze 50 st C i to kiedy na dworze było koło 0. Mając samochód z takimi osiągami bym pewnie przynajmniej z godzinę jeździł zanim bym chciał startować spod świateł z butem w podłodze 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): Ach te mityczne osiągi Tesli. 2,5 sek do setki, jak się przez pół godziny rozgrzeje baterię. Nie ma to jak japońska technika w Lexusie gdzie wsiadasz do zmrożonego samochodu i na zimno lecisz do odcinki Godzinę temu, Jaca68 napisał(a): A potem i tak się wloką 120 km/h autostradą żeby do ładowarki zasięgu starczyło. Żeby to 120 km/h, ja tam za ciężarówkami 80 km/h jadę żeby w tunelu aerodynamicznym jechać. Wtedy jest jakaś marna szansa że do ładowarki dotrę (ale ja mam małą baterię). Te 120 km/h to jacyś piraci drogowi (z dużą baterią jak @ketivv) i to pewnie tylko po to żeby im ktoś miejsca przy ładowarce nie zabrał bo wiadomo że potem się trzeba minimum godzinę albo i dłużej ładować. A tak swoją drogą to wczoraj na ładowarce miałem okazję pooglądać sobie Dacię Całkiem spoko miejskie wozidło. Cena mogłaby być z 5k EUR mniej. Za 15-16k EUR byłoby fajne auto (w cenie Sandero). Obecnie w NL 21k EUR za to chcą. Nawet po dopłatach to ciągle sporo. Tak @Jaca68 wiemy, za 15-16k EUR można kupić używanego Lexusa, który po 6 latach i 55 tys. km wyjdzie taniej Edytowane 26 Lutego przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 19 minut temu, Jaca68 napisał(a): A potem i tak się wloką 120 km/h autostradą żeby do ładowarki zasięgu starczyło Ja się wlokę autostradą 120 km/h, żeby nie tankować co trzy godziny 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 45 minut temu, sartek napisał(a): Ja się wlokę autostradą 120 km/h, żeby nie tankować co trzy godziny Jeszcze powiedz że na zimno go do odcinki nie pałujesz? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2 godziny temu, radekk napisał(a): nie rozumiem jaki z tym problem, a w zwykłym spalinowym nie musisz rozgrzać? Ja potrafię zrobić z 30 km a olej w skrzyni nie osiągnie jeszcze 50 st C i to kiedy na dworze było koło 0. Mając samochód z takimi osiągami bym pewnie przynajmniej z godzinę jeździł zanim bym chciał startować spod świateł z butem w podłodze Dlatego istnieją najlepsze sportowo-terenowe samochody służbowe. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 4 minuty temu, chojny napisał(a): Dlatego istnieją najlepsze sportowo-terenowe samochody służbowe. I z wypożyczalni 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Teraz, matros1 napisał(a): I z wypożyczalni A to to już są stricte wyczynowe... osiągi i wybieranie dziur mega ekstra ale wytrzymałość mizerna 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 5 godzin temu, matros1 napisał(a): Porównujesz używanego, dwuletniego Lexusa z 2016 roku (więc zakładam że sprzed pierwszego liftingu, stąd też atrakcyjna cena) z osiągami na poziomie 0-100 7,0-8,0 s i napędem RWD, z nowością na rynku (po cenie wnioskuję że to model TM3 LR lub P z napędem 4x4 i 0-100 4,5 s). Zestawiać wyposażenia mi się nie chce. Do tego zaokrąglasz cenę tego drugiego do góry Poniżej masz link do artykułu z AutoŚwiat z tego okresu z oficjalnymi cenami: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/tesla-oficjalnie-rozpoczela-sprzedaz-w-polsce/jc3k3x8 SR 40500 EUR + 23%VAT = 49800 EUR = 214000 PLN LR 48500 EUR + 23%VAT = 59700 EUR = 256500 PLN P 52900 EUR + 23%VAT = 65000 EUR = 280000 PLN Mam za dużo wolnego czasu, ale sam byłem ciekawy jak taka kalkulacja wyjdzie Dla 60k km przez 6 lat Przy 120k km przez 6 lat wygląda to już inaczej (nawet przy cenie energii 1 PLN za kW). Dla uczciwego rachunku dałem Tesli połowę kosztów przeglądu ICE. Jakiś płyn hamulcowy czy klocki będzie trzeba przez te 6 lat wymienić Wniosek jest prosty. W gazie wyjdzie taniej. Edytowane 26 Lutego przez matros1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 23 minuty temu, matros1 napisał(a): Wniosek jest prosty. W gazie wyjdzie taniej. zdecydujcie się w końcu, czy chcecie ratować planetę czy własny portfel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Lexus i historyjki o ratowaniu portfela? Jeszcze w Skodę czy Dacię to bym uwierzył, ale nie tutaj 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 7 minut temu, skwaro napisał(a): Lexus i historyjki o ratowaniu portfela? Jeszcze w Skodę czy Dacię to bym uwierzył, ale nie tutaj Nie o to … iskrzyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) 51 minut temu, Blixten napisał(a): zdecydujcie się w końcu, czy chcecie ratować planetę czy własny portfel Zależy jakie tłumaczenie żona kupuje żeby przyklepać zgodę na nowy samochód Jak druga połówka jest weganką i fanką Grety, to mówimy że będziemy ratowali planetę 1000 konnym modelem Plaid. Jak jest z Poznania to wtedy używamy argumentu kosztów. A jak jest weganką z Poznania to używamy wszystkich argumentów i jeszcze dodajemy że worek pyr wchodzi do frunka. A jak nie jest ani weganką ani z Poznania ale za to lubi zjeść mięso, to używamy argumentu częstych postojów na ładowarce gdzie może się najeść hot-dogów. Do wyboru do koloru. Ja swoją przekonałem sporą ilością postojów na sikanie i nocowaniem w hotelu bo nigdzie się na raz nie da dotrzeć Edytowane 26 Lutego przez matros1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 8 minut temu, matros1 napisał(a): to mówimy że będziemy ratowali planetę 1000 konnym modele Plaid. 8 minut temu, matros1 napisał(a): Jak jest z Poznania to wtedy używamy argumentu kosztów. nie jestem z Poznania , zarazem wyobrażam sobie, że wspomnianym autem robię obydwie rzeczy na raz skuteczna technologia BEV do przemieszczania się, które spełnia oczekiwania dużej części użytkowników stała się czymś zwyczajnym dylematy CO2 czy koszty to już kwestie które stały się historią 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 11 minut temu, matros1 napisał(a): Zależy jakie tłumaczenie żona kupuje żeby przyklepać zgodę na nowy samochód Jak druga połówka jest weganką i fanką Grety, to mówimy że będziemy ratowali planetę 1000 konnym modelem Plaid. Jak jest z Poznania to wtedy używamy argumentu kosztów. A jak jest weganką z Poznania to używamy wszystkich argumentów i jeszcze dodajemy że worek ziemniaków wchodzi do frunka. Moja Gdynianka powiedziała, że mogę sobie zamówić co chcę, byle bym tylko ... zostawił jej kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Media skupiły się głównie na emisji CO2. Tymczasem mało się mówi o emisji NOx i PM, które są dla naszego zdrowia równie szkodliwe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2 minuty temu, Blixten napisał(a): że mogę sobie zamówić co chcę, Uważaj bo to podpada pod "rób co chcesz". To jest podchwytliwe 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 7 godzin temu, Jaca68 napisał(a): więc jak za 5 lat nowe TM3 będą powiedzmy za 140 tys, to ile będą warte tegoroczne kupione za 200? a niech sobie będą warte nawet 20% ceny nowego za 5 lat od dzisiaj jazda elektrykiem zwróci mi jakieś 70-80% wartości mojej obecnej TM3 kupie kolejną Tesle tylko nie za 230 a 140 k pln i tyle praktycznie żadna strata, szczególnie w porównaniu do pokonywania kolejnych km autem ICE swoją drogą jeśli auto jak Tesla Model 3 będzie kosztowała za 5 lat 140 k pln to powodzenia, ile będą wtedy kosztowały dzisiejsze nowe auta spalinowe ? ile będą kosztowały auta ICE jeśli używany BEV będzie ekstremalnie tani a nowy BEV dużo tańszy jak dzisiaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 8 minut temu, matros1 napisał(a): Media skupiły się głównie na emisji CO2. Tymczasem mało się mówi o emisji NOx i PM, które są dla naszego zdrowia równie szkodliwe. NOx-y to szczególnie problem Diesli - przetoczyła się afera ,oszukiwali praktycznie wszyscy producenci a sam Diesel niemalże umarł, choć dla wielu użytkowników to wciąż bardzo dobre rozwiązanie, choć wcześniej czy później kończą z wyłączonym SCR i odblokowanym wydechem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 33 minuty temu, matros1 napisał(a): Uważaj bo to podpada pod "rób co chcesz". To jest podchwytliwe 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się