Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, ketivv napisał(a):

 

mnie bardziej ciekawi jak popularne 48A jak samo napięcie, bo napięcie wyjaśniłem wcześniej

W sensie natężenie? Nie mam danych na ten temat, można tylko zgadywać. Pewnie tak jak u nas dostępność 32A na trzech fazach, część domów ma, część polegnie na słabych stacjach transformatorowych, a część ma za cienkie kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aflinta napisał(a):

W sensie natężenie? Nie mam danych na ten temat, można tylko zgadywać. Pewnie tak jak u nas dostępność 32A na trzech fazach, część domów ma, część polegnie na słabych stacjach transformatorowych, a część ma za cienkie kable.

 

jak masz 3 fazy 16A to prąd 16A że tak powiem z dużą rezerwą sobie tam płynie 

wtedy mamy do dyspozycji 230V lub 400V miedzy fazami 

jak z 400V międzyfazowego zrobię step-down do 230V wzrośnie mi amper i na wyjściu z mojego trafo step-down zasilanego 400V 16 A bedę miał już nie 16A a powiedzmy 16*1,7 = 27 A co pozwoli mi na uzyskanie ok 7 kW mocy na jednofazowym 230V bez nadmiernego obciążania układu 1p L+N instalacji budynku 

 

 

w nie wiem jak jest US jesli dla nich prąd miedzyfazowy to 240 V to już step down nie ma czyli przesył i instalacja budynku mysi być techniczne gotowa na 48A 

zwyczajnie nie znam specyfiki tamtego świata natomiast zauważcie ile tam jest małych trafo przy domach na słupach jak by dystrybucja na średnim SN  jest dalej rozciągnięta o bardzo krótka  na niskim NN dosłownie "pare metrów"

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2024 o 21:21, matros1 napisał(a):

Warto byłoby przy tym porównaniu też oba te samochody sprowadzić do podobnego poziomu wyposażenia i osiągów. 

 

4694 kontra 4665 mm to chyba podobna wielkość?

Tak wiem, zaraz usłyszę, że w TM3 jest duuużo więcej miejsca.

 

W dniu 23.02.2024 o 21:21, matros1 napisał(a):

Ale tak masz rację, nowe samochody elektryczne kilka lat temu były drogie, nawet bardzo. Szczególnie w zestawieniu z używanymi. 

Nowy IS wtedy kosztował połowę ceny TM3. 

Tak BEVy były drogie, a w porównaniu chodziło mi o to że nowy TM3 mocno staniał co sprawiło że utrata wartości modeli z 2018 jest gigantyczna.

@ketivv przepowiada dalszy spadek cen aut BEV

W dniu 23.02.2024 o 21:35, Adi napisał(a):

Niech Jaca teraz kupi (hipotetycznie oczywiście, bo nie kupi, gdyż zbyt wiele minusów widzi ;) ) używaną TM3 za powiedzmy cenę jego Lexa i porówna po tych kilku latach koszty ich odsprzedaży i eksploatacji. 

więc jak za 5 lat nowe TM3 będą powiedzmy za 140 tys, to ile będą warte tegoroczne kupione za 200? :krecka_dostal:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

4694 kontra 4665 mm to chyba podobna wielkość?

Tak wiem, zaraz usłyszę, że w TM3 jest duuużo więcej miejsca.

 

Przeczytaj proszę co napisałem. Zrównaj samochody wyposażeniem i osiągami. 

 

Żeby bardziej pokazać Ci absurd Twojego porównania to poniżej masz podobne:

 

image.thumb.png.3053de92bb11fa4f3af049d0db7eea19.png

 

Wychodzi z niego czarno na białym że C180 jest lepszym zakupem. 

 

Porównujesz używanego, dwuletniego Lexusa z 2016 roku (więc zakładam że sprzed pierwszego liftingu, stąd też atrakcyjna cena) z osiągami na poziomie 0-100 7,0-8,0 s i napędem RWD, z nowością na rynku (po cenie wnioskuję że to model TM3 LR lub P z napędem 4x4 i 0-100 4,5 s). Zestawiać wyposażenia mi się nie chce. 

Do tego zaokrąglasz cenę tego drugiego do góry ;) 

 

Poniżej masz link do artykułu z AutoŚwiat z tego okresu z oficjalnymi cenami:

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/tesla-oficjalnie-rozpoczela-sprzedaz-w-polsce/jc3k3x8

 

SR 40500 EUR + 23%VAT = 49800 EUR = 214000 PLN

LR 48500 EUR + 23%VAT = 59700 EUR = 256500 PLN

P 52900 EUR + 23%VAT = 65000 EUR = 280000 PLN

 

Ale tak, masz rację. Samochody elektryczne były drogie. Warto jednak robić uczciwe zestawienia a nie naciągać rzeczywistość na swoje potrzeby. 

Myślę że w Twoim przypadku nawet gdybyś porównał uczciwie TM3 SR do nowego Lexusa IS z tego okresu, to przy tak małych przebiegach i tak wyjdzie że ICE wychodzi taniej. Z tak małymi przebiegami rocznymi to Tobie nawet się nie opłacało do Diesla dopłacać. 

 

Elektryki nie są dla każdego ... jeszcze. 

 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał(a):

Zrównaj samochody wyposażeniem i osiągami. 

Ach te mityczne osiągi Tesli. 2,5 sek do setki, jak się przez pół godziny rozgrzeje baterię.

A potem i tak się wloką 120 km/h autostradą żeby do ładowarki zasięgu starczyło.

 

https://www.youtube.com/shorts/0_cxKF23oMk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Ach te mityczne osiągi Tesli. 2,5 sek do setki, jak się przez pół godziny rozgrzeje baterię.

nie rozumiem jaki z tym problem, a w zwykłym spalinowym nie musisz rozgrzać? Ja potrafię zrobić z 30 km a olej w skrzyni nie osiągnie jeszcze 50 st C i to kiedy na dworze było koło 0. Mając samochód z takimi osiągami bym pewnie przynajmniej z godzinę jeździł zanim bym chciał startować spod świateł z butem w podłodze

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał(a):

Ach te mityczne osiągi Tesli. 2,5 sek do setki, jak się przez pół godziny rozgrzeje baterię.

Nie ma to jak japońska technika w Lexusie gdzie wsiadasz do zmrożonego samochodu i na zimno lecisz do odcinki  ;) 

 

Godzinę temu, Jaca68 napisał(a):

A potem i tak się wloką 120 km/h autostradą żeby do ładowarki zasięgu starczyło.

 

Żeby to 120 km/h, ja tam za ciężarówkami 80 km/h jadę żeby w tunelu aerodynamicznym jechać. Wtedy jest jakaś marna szansa że do ładowarki dotrę (ale ja mam małą baterię). Te 120 km/h to jacyś piraci drogowi (z dużą baterią jak @ketivv) i to pewnie tylko po to żeby im ktoś miejsca przy ładowarce nie zabrał bo wiadomo że potem się trzeba minimum godzinę albo i dłużej ładować. :OO:

 

 

A tak swoją drogą to wczoraj na ładowarce miałem okazję pooglądać sobie Dacię

C996E5C9-C3A2-492B-A3A1-37E19AA8CA2E_1_105_c.thumb.jpeg.c5ba8140d2bbd28e0d9a625c7b2a95b7.jpeg

 

Całkiem spoko miejskie wozidło. Cena mogłaby być z 5k EUR mniej. Za 15-16k EUR byłoby fajne auto (w cenie Sandero). Obecnie w NL 21k EUR za to chcą. Nawet po dopłatach to ciągle sporo. 

Tak @Jaca68 wiemy, za 15-16k EUR można kupić używanego Lexusa, który po 6 latach i 55 tys. km wyjdzie taniej :OO:

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jaca68 napisał(a):

A potem i tak się wloką 120 km/h autostradą żeby do ładowarki zasięgu starczyło

Ja się wlokę autostradą 120 km/h, żeby nie tankować co trzy godziny ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał(a):

nie rozumiem jaki z tym problem, a w zwykłym spalinowym nie musisz rozgrzać? Ja potrafię zrobić z 30 km a olej w skrzyni nie osiągnie jeszcze 50 st C i to kiedy na dworze było koło 0. Mając samochód z takimi osiągami bym pewnie przynajmniej z godzinę jeździł zanim bym chciał startować spod świateł z butem w podłodze

 

 

 

Dlatego istnieją najlepsze sportowo-terenowe samochody służbowe. :mrgreen:

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, matros1 napisał(a):

I z wypożyczalni ;) 

 

 

A to to już są stricte wyczynowe... osiągi i wybieranie dziur mega ekstra ale wytrzymałość mizerna  :mrgreen:

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, matros1 napisał(a):

Porównujesz używanego, dwuletniego Lexusa z 2016 roku (więc zakładam że sprzed pierwszego liftingu, stąd też atrakcyjna cena) z osiągami na poziomie 0-100 7,0-8,0 s i napędem RWD, z nowością na rynku (po cenie wnioskuję że to model TM3 LR lub P z napędem 4x4 i 0-100 4,5 s). Zestawiać wyposażenia mi się nie chce. 

Do tego zaokrąglasz cenę tego drugiego do góry ;) 

 

Poniżej masz link do artykułu z AutoŚwiat z tego okresu z oficjalnymi cenami:

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/tesla-oficjalnie-rozpoczela-sprzedaz-w-polsce/jc3k3x8

 

SR 40500 EUR + 23%VAT = 49800 EUR = 214000 PLN

LR 48500 EUR + 23%VAT = 59700 EUR = 256500 PLN

P 52900 EUR + 23%VAT = 65000 EUR = 280000 PLN

 

Mam za dużo wolnego czasu, ale sam byłem ciekawy jak taka kalkulacja wyjdzie :D 

image.thumb.png.77068176871546859880e9b1f803f0be.png

 

Dla 60k km przez 6 lat

image.thumb.png.174dbd27a294c1f16c31fed836fa7f86.png

 

Przy 120k km przez 6 lat wygląda to już inaczej (nawet przy cenie energii 1 PLN za kW). 

image.thumb.png.e1ca547e4261f030a2ae1880babbc4fb.png

 

Dla uczciwego rachunku dałem Tesli połowę kosztów przeglądu ICE. Jakiś płyn hamulcowy czy klocki będzie trzeba przez te 6 lat wymienić 

 

Wniosek jest prosty. W gazie wyjdzie taniej. 

Edytowane przez matros1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Blixten napisał(a):

zdecydujcie się w końcu, czy chcecie ratować planetę czy własny portfel ;) 

 

Zależy jakie tłumaczenie żona kupuje żeby przyklepać zgodę na nowy samochód ;) 

 

Jak druga połówka jest weganką i fanką Grety, to mówimy że będziemy ratowali planetę 1000 konnym modelem Plaid. 

 

Jak jest z Poznania to wtedy używamy argumentu kosztów. 

 

A jak jest weganką z Poznania to używamy wszystkich argumentów i jeszcze dodajemy że worek pyr wchodzi do frunka. 

 

A jak nie jest ani weganką ani z Poznania ale za to lubi zjeść mięso, to używamy argumentu częstych postojów na ładowarce gdzie może się najeść hot-dogów.

 

Do wyboru do koloru. Ja swoją przekonałem sporą ilością postojów na sikanie i nocowaniem w hotelu bo nigdzie się na raz nie da dotrzeć :P 

Edytowane przez matros1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, matros1 napisał(a):

to mówimy że będziemy ratowali planetę 1000 konnym modele Plaid. 

 

8 minut temu, matros1 napisał(a):

Jak jest z Poznania to wtedy używamy argumentu kosztów. 

 

nie jestem z Poznania , zarazem wyobrażam sobie, że wspomnianym autem robię obydwie rzeczy na raz 

skuteczna technologia BEV do przemieszczania się, które spełnia oczekiwania dużej części użytkowników stała się czymś zwyczajnym

 

dylematy CO2 czy koszty to już kwestie które stały się historią 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, matros1 napisał(a):

 

Zależy jakie tłumaczenie żona kupuje żeby przyklepać zgodę na nowy samochód ;) 

 

Jak druga połówka jest weganką i fanką Grety, to mówimy że będziemy ratowali planetę 1000 konnym modelem Plaid. 

 

Jak jest z Poznania to wtedy używamy argumentu kosztów. 

 

A jak jest weganką z Poznania to używamy wszystkich argumentów i jeszcze dodajemy że worek ziemniaków wchodzi do frunka. 

 

Moja Gdynianka powiedziała, że mogę sobie zamówić co chcę, byle bym tylko ... zostawił jej kombi :biglol:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

więc jak za 5 lat nowe TM3 będą powiedzmy za 140 tys, to ile będą warte tegoroczne kupione za 200? :krecka_dostal:

 

a niech sobie będą warte nawet 20% ceny nowego 

za 5 lat od dzisiaj jazda elektrykiem zwróci mi jakieś 70-80% wartości mojej obecnej TM3

kupie kolejną Tesle tylko nie za 230 a 140 k pln i tyle

 

praktycznie żadna strata, szczególnie w porównaniu do pokonywania kolejnych km autem ICE 

 

swoją drogą jeśli auto jak Tesla Model 3 będzie kosztowała za 5 lat 140 k pln

 

to powodzenia, ile będą wtedy kosztowały dzisiejsze nowe auta spalinowe ?

 

ile będą kosztowały auta ICE jeśli używany BEV będzie ekstremalnie tani a nowy BEV dużo tańszy jak dzisiaj 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, matros1 napisał(a):

Media skupiły się głównie na emisji CO2. Tymczasem mało się mówi o emisji NOx i PM, które są dla naszego zdrowia równie szkodliwe. 

 

NOx-y to szczególnie problem Diesli - przetoczyła się afera ,oszukiwali praktycznie wszyscy producenci a sam Diesel niemalże umarł, choć dla wielu użytkowników to wciąż bardzo dobre rozwiązanie, choć wcześniej czy później kończą z wyłączonym SCR i odblokowanym wydechem 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...