Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Blixten napisał(a):

halo ! halo ! 
ziemia do Witka ! :clapping:
gdy platforma, w której znajdują się baterie jest po wypadku/ kolizji to z reguły jest szkoda całkowita.

 

co w równym stopniu dotyczy czy Tesli, czy BMW czy innego podobnie zbudowanego auta 

 

po części jest mitem bo te auta się jednak naprawia choć oczywiście w zależności od skali uszkodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał(a):

A ile mają Wasze ? 

 

Ja mam w garażu kilka takich, no może nie suszarek, ale każda ma po 6 KW.

 

;)

 

A przewaga Tesli wobec reszty konkurencji, w mojej ocenie, powtarzam w mojej, to nie udziwniona technologia, grające światła, czy efekty pierdzenia ;). To przede wszystkim co daje Tesla i za ile.

To znowu w mojej ocenie taka 3-ka nie ma sobie równych.

Nikt się nie zbliżył nawet. Gdy parametry dorównują (nigdy nie przewyższają), to cena wystrzelona niemal x2

I gloryfikowane tu przez kilku z Was Chiny, tez są daleko za Amerykanami. Bo jak wytłumaczyć ich nowości na europejskim rynku, może i doskonałe, ale ciągle dla nas egzotyczne, o 50 % droższe od Tesli?

Bardzo mi się nie podoba centralny tablet, z brakiem tego za kierownicą w trójce, bardzo mi się nie podoba kilka innych "wymuszeń" technologicznych udziwnień. Nie lubię też prywatnie tego pajaca Muska (cenię go za jego profesjonalną odsłonę). Ale mimo to, nie widzę żadnej alternatywy, dla auta, które wszystko na to wskazuje podłączy się wtyczką w moim garażu- TM3P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Adi napisał(a):

to nie udziwniona technologia, grające światła, czy efekty pierdzenia ;)

 

Mój 7 letni syn nie zgodziłby się z tym ;) 

35 minut temu, Adi napisał(a):

Bardzo mi się nie podoba centralny tablet, z brakiem tego za kierownicą w trójce

Też mi się to nie podoba, jednak okazało się że przyzwyczaiłem się do tego bardzo szybko. Teraz już mi to nie przeszkadza (ale dalej mi się nie podoba). 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał(a):

wiatraki off shore inaczej mówiąc na morzu już tylko w niektórych lokalizacjach mają sens

 

Patrząc jak się ten rynek w najbliższych latach będzie rozwijał to chyba jeszcze daleko do tego żeby spisywać offshore wind na straty. 

Co do lokalizacji to wszystko zostanie wypchnięte na głęboką wodę. 

Obecnie granica głębokości wody to okolice 55-60 mtr. Max rozmiar turbin 14-15 MW.

Do stawiania większych nie ma póki co sprzętu. Tak fundamentów jak i samych turbin. Pojawi się w okolicach 2027/2028.

To pozwoli na wypchnięcie wiatraków dalej od brzegu, ale także na stawianie turbin następnej generacji 18-21 MW. Wyższych i z dużo większymi rotorami. Mówi się o możliwości pozyskania do 40-50% energii z wiatru. To chyba podobna wartość do PV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, matros1 napisał(a):

Patrząc jak się ten rynek w najbliższych latach będzie rozwijał to chyba jeszcze daleko do tego żeby spisywać offshore wind na straty. 

 

 

ależ nie na straty

 

są miejsca i lokalizacje gdzie wind będzie stanowił podstawę lub będzie znaczący z racji mniejszej ilości słońca i/lub miejsca

 

do tego dość dobrze się kompensują moce czy "nie świeci" a wieje 

 

obecnie ciężko obniżyć koszt kW z wiatru a ze słońca - zgodnie z przewidywaniami - koszt maleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adi napisał(a):

Bardzo mi się nie podoba centralny tablet, z brakiem tego za kierownicą w trójce

 

Godzinę temu, matros1 napisał(a):

Też mi się to nie podoba, jednak okazało się że przyzwyczaiłem się do tego bardzo szybko. Teraz już mi to nie przeszkadza (ale dalej mi się nie podoba). 

 

za to mnie się wiecznie nie podobało wnętrze "starej S" a Model 3 z tym ascetyzmem "miłość od pierwszego"  także to jednak zależy od człowieka 

 

co ważne - choć jest to z mojej perspektywy - system jest prosty, intuicyjny, nie absorbujący i działający 

 

FSD oczywiście nie działa ale z rozszerzonego Autopilota korzystam i szkoda że spać nie można bo cię system pilnuje bo na autostradach spokojnie by sobie radził ;)

 

chińskie marki wydaje się jakby wchodziły z wysokimi cenami, choć trzeba też powiedzieć że na chińskim rynku jest teraz olbrzymia dostępność aut elektrycznych jak i spalinowych i ceny są tam relatywnie niskie

ja z niecierpliwością czekam na szerszą ofertę aut chińskich (nie produkowanych z chińskich części czy w Chinach) marek w Europie także w EU 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiliscie mi tymi Teslami pranie mozgu, albu musku. 

Szukam elektryka, albo hybrydy plug-in, ale takiej z grubej rury, moze tez byc bez rury. 

 

No wiec znalazlem, ale jak zobaczylem, z jakiego pulapu startuja ceny, to chyba poczekam jeszcze i kupie jako uzywany, jesli oczywiscie bateria bedzie w dobrym stanie :D

 

Bildschirmfoto2023-12-03um15_35_11.thumb.png.3281bb16009815d9e526419d9f25d05f.png

 

Bildschirmfoto2023-12-03um15_33_34.thumb.png.37a72fe49355830b81e09c03db0c9b18.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie w konkurencji cena do tego co się dostaje istnieje tylko Tesla, Kia i Hyundai. 

Ten Mercedes EQE ma ładowanie z max mocą 170 kW. Jak dla mnie w tej klasie to jest pomyłka.

Najtańsza Tesla model 3 ładuje się z taką prędkością a reszta ma 250 kW. Kia/Hyundai też okolice 250. Ioniq 6 chyba nawet do 350 kW. 

 

Do tego cena totalnie oderwana od tego co się za te pieniądze dostaje. 

Podstawowy Model S da Ci więcej zasięgu, szybsze ładowanie, lepsze oprogramowanie i prawdopodobnie lepsze wyposażenie za podobne lub mniejsze pieniądze.

 image.thumb.png.dd779466cfd98a51f95f766b0ddb77a4.png

 

Jednak gdybyś zszedł z wielkością auta o klasę niżej to w kieszeni zostałoby Ci z 50k EUR:

image.thumb.png.17a5bb6bd2f7d0abb4fab67c0cf84381.png

image.thumb.png.330222b0b6393b5544142b9f57f99a8e.png

 

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skwaro napisał(a):

Aż tak się rynek zmienił? Jeszcze kilka miesięcy temu Model Y od Tesli był najlepiej sprzedającym się autem na świecie i pokonał też wszystkie najpopularniejsze modele spalinowe... 

 

A wszystkich aut w 2023 Tesla sprzedała 1,3 miliona, BMW 250 tysięcy elektryków... 

Miałem na myśli parametry i brak gigantycznej przewagi (jeszcze niedawno czytałem o wiekowym zacofaniu konkurencji).

Model Y w sprzedaży bryluje i pewnie będzie najlepiej sprzedającym się autem w Europie. Ale ten "upadający" VW wypchnął na rynek tyle ID.4/5, że wyprzedział model 3. 

 

https://magazynauto.pl/wiadomosci/po-trzech-kwartalach-2023-r-tesla-model-y-pozostaje-najpopularniejszym-samochodem-osobowym-w-europie,aid,3602

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matros1 napisał(a):

Podstawowy Model S da Ci więcej zasięgu, szybsze ładowanie, lepsze oprogramowanie i prawdopodobnie lepsze wyposażenie za podobne lub mniejsze pieniądze.

 

niedawno była w PL demo 

 

Screenshot2023-12-0318_35_16.thumb.png.ec21238a5af78955ef4bc29807648285.png

 

demo 23 km przebiegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ketivv napisał(a):

czemu nienaprawialne ? 

 

6 godzin temu, Blixten napisał(a):

halo ! halo ! 
ziemia do Witka ! :clapping:
gdy platforma, w której znajdują się baterie jest po wypadku/ kolizji to z reguły jest szkoda całkowita. 

Poza bateriami są jeszcze inne elementy składowe, a gigantyczne odlewy, które Tesla zaczęła stosować mogą okazać się trudne i drogie w naprawie

 

image.png.039aafd72f1d402471ba7b1cde92d0e3.png

 

 

https://elektrowoz.pl/porady/czy-odlewy-mozna-naprawiac-oto-oficjalny-poradnik-tesli-dla-przodu-modelu-y-zielone-tak-do-50-mm-czerwone-raczej-nie/

 

Być może pan Kazio ogarnie, a może nie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adi napisał(a):

A przewaga Tesli wobec reszty konkurencji, w mojej ocenie, powtarzam w mojej, to nie udziwniona technologia, grające światła, czy efekty pierdzenia ;). To przede wszystkim co daje Tesla i za ile.

 

Mam takie same przemyślenia, które ostatecznie doprowadziły mnie do zakupu modelu Y. Po 3 latach z e-Niro i 4 z BMW 5 podjąłem decyzję o wymianie 2 samochodów na jeden nowy elektryczny. Co ciekawe pierwotnie w ogóle nie brałem Tesli pod uwagę - nie miałem też nigdy z nią do czynienia. Tylko tyle, co opinie "znafcuf" z internetu - które mnie skutecznie zniechęciły do zainteresowania tematem.

Przetestowałem w trybie weekendowym kilka różnych modeli i niestety żaden nie zasługiwał na miano rodzinnego samochodu do jeżdżenia wokół komina a kilka razy w roku w dłuższą trasę.

 

Grupa VW - drogo i konstrukcje jakby z innej epoki. Fatalne wnętrza, prehistoryczne oprogramowanie, słabe osiągi i ceny jak za zborze, w Audi in plus trochę lepsze oprogramowanie, trochę przycisków i tradycyjne zegary za kierownicą - wnętrze plastik fantastic.

 

Kia / Hyundai - lepiej ale mimo wszystko EV6 i Ioniq 5 mnie rozczarowały - przede wszystkim małymi bagażnikami jak na tak duże samochody. Cenowo też kosmicznie - dobrze wyposażona Niro EV jest na poziomie tesli Y LR. Nie mówiąc już o EV6 z napędem na obie osie. Minimum + 60 k do Tesli.

 

Byłem też w BMW, jednak i4 jest sporo mniejsze o "piątki" którą miałem do tej pory i cena typowa dla BMW. Rzuciłem też okiem na ix1 - ładne tradycyjne wnętrze  ale czuć, że jest zbudowany na platformie spalinowej. Bardzo długa maska bez frunka, ciasne wnętrze, mały bagażnik. 

Zarówno w Audi, jak i BMW poczułem, że sprzedawcy nie chcą sprzedać tych samochodów - nie mają też zielonego pojęcia o kwestiach technicznych. W ofercie z BMW nie była poddana moc ładowarki pokładowej. Pytam sprzedawcę - jaka jest. "Wie Pan - tam w bagażniku są dwa kable do ładowania..." Poprosiłem o kontakt kogoś kto zna się na elektrykach. Oddzwania guru elektromobilności od BMW. Ponawiam pytanie. "Wie Pan - tam w bagażniku są dwa kable do ładowania..." Dostał zadanie domowe się wyedukować i odzwonić - już do mnie nie wrócił - nie sprzedali leżaka z placu za 300k.

W Audi po jeździe próbnej pies z kulawą nogą nie był zainteresowany  czy zapakować.

 

Byłem też u Mercedesa - ale te dwa pierwsze w kolejności SUVy, to też stosunkowo małe samochody o aerodynamice cegły ze stosunkowo kiepskimi osiągami. I wnętrza wyjątkowo specyficzne mają - już wolę tablet.

 

Po tych wszystkich doświadczeniach na weekend wpadł Y. No i rozwalił system obszernością kabiny, wielkością bagażników, osiągami, trakcją, systemem audio, jakością materiałów (zwłaszcza w porównaniu z VW i Audi) i ogólnym poziomem wyposażenia. Szyby bez ramek przypomniały mi dawne czasy i starego Legacy.

 

4 godziny temu, Adi napisał(a):

Bardzo mi się nie podoba centralny tablet, z brakiem tego za kierownicą

 

Prawda - w zasadzie przeszkadza to tylko przy pierwszym  kontakcie. Po zapoznaniu się z menu człowiek się szybko przyzwyczaja.

Do tego są skróty do niektórych funkcji i obsługa głosowa.

Po kilku dniach ogarniam wszystko bez najmniejszego problemu.

A sam system i jego działanie jest na poziomie nieosiągalnym w innych samochodach które testowałem.

Także integracja z aplikacją. Przykładowo siedząc u gumiarza na wymianie opon dostałem komunikat, że w trzech oponach spadło ciśnienie do 0.1 Bara. Przypomniało mi się, jak w Outbacku założyłem koła bez czujników i system zorientował się, że ich nie ma po 25 km.

 

Oczywiście Tesla to nie jest najlepszy samochód w swojej klasie w ogóle - natomiast jako elektryk, chyba na razie nie ma sensownej konkurencji. Ja nie znalazłem.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Zyzol napisał(a):

Miałem na myśli parametry i brak gigantycznej przewagi (jeszcze niedawno czytałem o wiekowym zacofaniu konkurencji).

Model Y w sprzedaży bryluje i pewnie będzie najlepiej sprzedającym się autem w Europie. Ale ten "upadający" VW wypchnął na rynek tyle ID.4/5, że wyprzedział model 3. 

 

problem w tym, że VW na każdym z tych sprzedanych tracił krocie, do tego system obsługi tego auta niby działa ale z racji, że je znam to powiem działa ale do d... 

 

ta platforma już nie będzie rozwijana idą po auta z Chin - Xpeng starsze platformy 

 

sam VW przyznał "straciliśmy przewagę konkurencyjna" na szybko szukają oszczędności w niemałej kwocie 10 mld EUR 

jeszcze jedno VW 40% wolumenu swojej sprzedaży miał w Chinach co generowało w ostatnich latach 50% zysków - 2023 to bardzo duża zmiana zarówno dla niemieckich jak i japońskich producentów sprzedaż im poleciała i to bardzo

 

platforma ID 4/5 wyprzedziła Model 3  pewnei bo model 3 to sedan które średnio się w EU sprzedają 

ID 4/5 to Model Y ;)

 

ogólnie to może się tak zdarzyć, że duża cześć niemieckiej produkcji aut stanie a marki które znamy będą produkowane w Chinach pod określonym logo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zyzol napisał(a):

Poza bateriami są jeszcze inne elementy składowe, a gigantyczne odlewy, które Tesla zaczęła stosować mogą okazać się trudne i drogie w naprawie

 

ogólne gigacasty sa dwa na tyle i na przodzie Y 

Tesla dostarcza zaczęła je oferować dla body shopów, cena dla ubezpieczalni ok 800EUR za cały gotowy element

 

dodatkowo większość producentów zaczyna to rozwiązanie kopiować 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ketivv napisał(a):

 

ogólne gigacasty sa dwa na tyle i na przodzie Y 

Tesla dostarcza zaczęła je oferować dla body shopów, cena dla ubezpieczalni ok 800EUR za cały gotowy element

https://www.teslarati.com/tesla-giga-casted-parts-too-difficult-repair/amp/

 

14 minut temu, spawalniczy napisał(a):

Oczywiście Tesla to nie jest najlepszy samochód w swojej klasie w ogóle - natomiast jako elektryk, chyba na razie nie ma sensownej konkurencji. Ja nie znalazłem

Jakiś czas temu usłyszałem takie stwierdzenie:

„Tesla as a car is quite good. But as an EV it is the best.”

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał(a):

Hitem w ID3 za 220k były głośniki tylko w przednich drzwiach - jakość dźwięku mniej więcej jak w 126p.

I pod tym względem podoba mi się podejście Tesli do tematu. Jedyne co można sobie wybrać w konfiguratorze to kolor, kolor wnętrza, felgi i hak. Reszta jest już w standardzie. 

Nawet wersja „bieda” Model 3 ma wentylowane z przodu i podgrzewane z przodu i z tyłu fotele. W tym przednie z pamięcią ustawień przypisaną do kluczyka (telefonu) - podchodzisz do auta a ono samo się ustawia pod Ciebie. Ekran dla dzieciaków z tyłu. Dobrej jakości audio itd itp.

W tym „golasie” mam więcej wyposażenia niż w moim (wydawało się dopasionym) Volvo XC60. 

Ciężko znaleźć drugie auto w tych pieniądzach, oferujące podobne osiągi i wyposażenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał(a):

 

vw.png

 

 

transfery technologii były, są i będą 

paradoksalnie tak wygląda proces rozwoju, podpatrujemy i dodajemy coś od siebie, czasami udoskonalamy czasami ktoś udoskonala nasz pomysł

"człowiek rozumy" być może dlatego odniósł taki sukces ewolucyjny bo zaczął się sprawnie komunikować, wymieniać myśli, poglądy czy idee

bo akurat nasza - ludzka- zdolność komunikacji na tle innych zwierząt jest dość unikatowa głownie pod względem ilości przekazywanej informacji

 

to są zwykłe procesy takie same jak migracje ludności 

 

"Jeśli ktoś Kalemu zabrać krowy to jest zły uczynek.
Dobry, to jak Kali zabrać komuś krowy"

Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...