Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

dobra dołacze sie do debaty ... od 2000km mam LPG (2 auto i narazie inn plus) autko to impreza 98r 125ps instalacja to SEC + wtryski magic jet puki co jestem zadowolony:))

Spalanie akceptowalne , nie czuć przejscia PB -lpg ani jakis strat w mocy, to co mi powiedzili mechanicy -> sprawdzic luzy zaworowe , regularne co 5000km zmieniac filtr fazy lotnej i co 2500km fazy ciekłej i powinno byc OK, tankowac na dobrych stacjach (BP shell ) co jakis czas przegonic auto na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

Co sprawiło, że Dyrekcja zapragnęła zabrać głos w tym wątku?.

 

Kiedy byłem w Krakowie i oglądałem imprezę testową z lpg Koltec Necam, otrzymałem informację od pracownika SIP, że z tym autem są same problemy i od początku instalacja nie działa właściwie.

Może to, że nie działała właściwie spowodowało takie drastyczne następstwa.

 

SIP miał jeden samochód na gaz, który został zniszczony w 30 000 km.

Ja mam przynajmniej setkę na koncie (wersje turbo stanowią około 50%) i jeszcze, żaden nie był remontowany. Jak to możliwe?. Cuda?

 

Pozdrawiam,

jako

 

Przede wszystkim nie musze się nikomu tłumaczyć z tego, że zabieram głos na Forum Subaru. W jakimkolwiek watku. Podobnie, jak i inni Forumowicze. Nie jest to Pański prywatny wątek biznesowy.

 

Informacje podane dotyczą silnika DOHC - jeżeli pamięta Pan tak dobrze ówczesną Imprezę, to powinien Pan także pamiętać jaki miała silnik.

 

Dlaczego do Pana klienci nie przyjeżdżają, gdy silnik wyzionie ducha, tylko do nas ?

No cóż, może sam Pan powinien na to znaleźć odpowiedź.

 

Ale dla wyjaśnienia - Pan zarabia na montażu instalacji.

My moglibyśmy na tym zarabiać ( i jednocześnie sprzedawać więcej samochodów), lecz świadomie z tego rezygnujemy. Nie informując o możliwych skutkach takich przeróbek moglibyśmy także zwiększyć zarobki za naprawy silników.

 

Kto z nas jest więc bardziej zainteresowany obiektywnym informowaniem Forumowiczów ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie musze się nikomu tłumaczyć z tego, że zabieram głos na Forum Subaru. W jakimkolwiek watku. Podobnie, jak i inni Forumowicze. Nie jest to Pański prywatny wątek biznesowy.

Szanowny Panie Dyrektorze, albo ja mam dziś zły dzień albo Pan nie jest w najlepszej formie (a może razem nam coś "pod górkę) ale nie bardzo widzę w którym miejscu swojej wypowiedzi użytkownik jako zmuszał Pana do jakichkolwiek tłumaczeń. Ciekawość okraszona nutką ironii - ot wszystko. Pan jest osobom starszą ode mnie toteż z szacunku nie mogę zaproponować "poluzowania warkoczy" - a uczyniłbym to z wielką przyjemności i w trosce o adwersarza.

 

Dlaczego do Pana klienci nie przyjeżdżają, gdy silnik wyzionie ducha, tylko do nas ?

No cóż, może sam Pan powinien na to znaleźć odpowiedź.

Ja jestem klientem jako a nie przyjechałem do "Was" (przepraszam za formułę ale sam Pan ją narzucił) ponieważ silnik nie wyzionął ducha (przejechane ponad 100.000 km, podwyższony stopień trudności instalacji LPG w związku z remapem stage III przeprowadzonym w firmie nie-ASO).

I proszę spojrzeć spokojnie - wszystko działa przeuroczo :wink:

 

My moglibyśmy na tym zarabiać ( i jednocześnie sprzedawać więcej samochodów), lecz świadomie z tego rezygnujemy. Nie informując o możliwych skutkach takich przeróbek moglibyśmy także zwiększyć zarobki za naprawy silników.

 

Nie, nie moglibyście tego zrobić z prostego powodu - nie macie o tym zielonego pojęcia a ludzie pracujący w "Waszych" serwisach mówią na LPG Baba Jaga. Proszę powiedzieć szczerze - nie prowadzicie żadnych badań, nie interesujecie się technologiami najnowszych instalacji LPG, idziecie po najmniejszej linii oporu, zgodnej z tradycją pradziadów, że LPG to zło. Jeżeli jest inaczej gotów jestem wykupić około 2 minut czasu antenowego i przeprosić publicznie. Jeno proszę o poważne dowody i argumenty, że błądziłem.

 

Kto z nas jest więc bardziej zainteresowany obiektywnym informowaniem Forumowiczów ?

 

A to Panie Dyrektorze jest zdecydowanie poniżej Pana możliwości. Wciąż chcę w to wierzyć.

 

Pozdrawiam

Grzegorz Gierczak

 

PS. Oczywiście "wciąłem" się w rozmowę, przepraszam ale jako klient Roberta a zarazem użytkownik samochodu Subaru nie mogłem przejść obok wypowiedzi Szanownej Dyrekcji mimo... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Forma jak forma - ironiczne zapytanie przez osobę prowadzącą wbrew regulaminowi aktywną promocję swojej działaności motoryzacyjnej na tym Forum może jak najbardziej być potraktowane jako oczekiwanie wytłumaczenia się.

 

Pozwolę sobie zauważyć, że nie podważył Pan żadnego z racjonalnych argumentów, posługując się wyłącznie przykładem Pańskiego samochodu oraz .... czystą insynuacją:

Proszę powiedzieć szczerze - nie prowadzicie żadnych badań, nie interesujecie się technologiami najnowszych instalacji LPG

Otóż, jak wspomniałem, przeprowadziliśmy zarówno test wspomnianej przez jako Imprezy (SOHC), jak i Forestera DOHC z oryginalną instalacją, identyczną z tą stosowaną w Niemczech.

To, że Pański samochód (jeszcze ?) jeździ nie jest żadnym dowodem podejmowanego na większą skalę ryzyka.

Podstawowe problemy to m.in.:

- wybijanie gniazd zaworowych (po 30 KKM nawet w D, przy ich jakości gazu regulacja jest niezbędna !) - w Polsce regulacja co 30 nie wystarcza.

- korozja gniazd (zawartość zanieczyszczeń w gazie)

 

Dla wyjaśnienia - szkolenie w instalacjach nie jest aż tak skomplikowane przy stosowaniu standardowych instalacji w nowych samochodach -wiekszość dealerów w D daje sobie z tym radę.

Zdaniem większości naszych dealerów LPG to nie jest zło - to szansa na zwiększenie obrotów i dochodów. Widząc dokładnie taką samą szansę zaczęliśmy nawet sprowadzać samochody przygotowane do montażu instalacji gazowych (w kodzie VIN zamiast ...20.. jest ...2G...) pomimo ich nieco wyższej ceny. Przez prawie rok prowadziliśmy testy (nasz Forester "gazowy" był m.in. na poprzednich Plejadach).

Ponieważ zgłosił Pan gotowosć wykupienia czasu antenowego jestem gotów przedstawić Panu zarówno samego Forestera, jak i rachunki za zużyte części (mam nadzieję, że same części jeszcze są na składzie) :cool:

 

Przy okazji - cytat z wypowiedzi profesjonalisty z firmy "Autogaz" na temat "gazowania" Subaru turbo (za Auto Świat):

 

LPG: trudne przypadki

Instalacja gazowa do Subaru Imprezy WRX. Czy można przerobić na zasilanie gazowe silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny?

 

Kupiłem używane Subaru Impreza z 2000 roku z silnikiem 2.0 turbo (218 KM). Ponieważ samochód (mimo że jest absolutnie sprawny) spala podczas normalnej eksploatacji znacznie więcej niż przewiduje instrukcja obsługi, zacząłem się zastanawiać nad montażem instalacji gazowej. Słyszałem, że są już takie auta. Czy tego typu przeróbka byłaby możliwa również w przypadku posiadanego przeze mnie modelu? Czy instalacja gazowa będzie bezpieczna dla silnika?

Kamil

Pańskie auto wyposażone jest w bardzo wysilony, a co za tym idzie mocno obciążony pod względem termicznym silnik. Dlatego odradzamy naszym klientom tego typu rozwiązanie, mimo iż montaż instalacji gazowej jest z technicznego punktu widzenia wykonalny. Wynika to z faktu, że nawet prawidłowo zamontowana instalacja mogłaby spowodować wzrost obciążenia termicznego silnika, ze szkodą dla jego trwałości.

 

Link: http://www.auto-swiat.pl/wydania,artyku ... kul-20082/

 

Pozdrowienia

 

PS. proszę o podanie o jakim czasie antenowym konkretnie Pan myślał :?: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Dyrekcjo,

podane przez Pana argumenty są, najdelikatniej rzecz ujmując, niedostateczne dla spełnienia warunków zadośćuczynienia :wink:

 

Czy w trakcie prowadzenia przedmiotowych testów zajeliście się Państwo monitorowaniem choćby takich parametrów jak AFR, EGT, czasów otwierania wtrysków (przy różnych obciążeniach, przy różnym ładowaniu), czy zestrojone został CPU instalacji gazowej z ECU ? Czy jak Bóh dał, jest gotowiec, jeżdzimy i patrzymy, jak się nam pięknie smarzą głowice ? :wink:

 

Moim skromnym zdaniem, przytoczone przez Pana wyżej objawy wskazują na niewłaściwe zbilansowanie mieszanki.

 

Co do jakości LPG w Polsce - w jakimś zakresie zgoda. Osobiście tankuję LPG wyłącznie na dwóch stacjach (jedna sieci Shell, druga Statoil). Gaz mają pierwszorzędny. Niestety, kiedy jadę w długą trasę, używam wyłącznie zasialania benzynowego, właśnie z powodu niepewności żródła LPG.

 

A tak na koniec, opinia specjalisty z tabloidu AŚ jeszcze raz potwierdza dokonany przeze mnie (w przeszłości) świadomy wybór aby "gupich" gazet nie kupować. Od kiedy to silniki turbo w Subaru są wysilone ? :mrgreen:

 

Uważam, że warto jest się zająć poważnie tematem LPG w Subarynkach, odrzucić uprzedzenia i ludowe kabały a skupić się na konkretach, czyli jaka instalacja i jak strojona jest optymalnym rozwiązaniem dla wersji wolno i "szybko" ssących tych absolutnie geniealnych samochodów. :cool:

 

Pozdrawiam

Grzegorz Gierczak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Jakim ładowaniu :?: :!:

FHI z definicji nie dopuszcza "gazowania" turbo :!:

Wymieniamy się doświadczeniami z innymi importerami (D, I, NL. F), tak więc nasze dane statystyczne są naprawdę niezłe.

 

W cytacie nie chodzi o tabloid, lecz o źródło informacji.

 

Co do wysilenia - niezależnie od systemu zasilania (wolnossący/turbo): wysilenie to moc z litra pojemności.

 

Samochód był pod stałym nadzorem. Objawy - jakość gazu - identyczne, choć nieco przyspieszone, w porównaniu z D (w ubiegłym roku ponad 3.000 instalacji !)

 

Więc proszę mi nie mówić, że Pański samochód jest dowodem na to, że statystyka kłamie.

Sami mieliśmy już okazję niejednokrotnie wykonywać w naszym warsztacie remonty silników równie (do czasu !) jak Pan zadowolnych klientów. M.in. właściciela jednej z większych firm montujących takie instalacje w Polsce centralnej (samochód demo dla przekonywania włacicieli Subaru do montażu instalacji gazowych :!: ).

 

"Zadośćuczynienie" to nie mój opis faktów - to Pański czas antenowy :mrgreen:

Więc powtarzam pytanie : na jakiej antenie , kiedy :?:

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim ładowaniu

FHI z definicji nie dopuszcza "gazowania" turbo

Wymieniamy się doświadczeniami z innymi importerami (D, I, NL. F), tak więc nasze dane statystyczne są naprawdę niezłe.

 

Hm, to jednak zastanawiające, że jednak Niemcy, było nie było naród może nie specjalnie "lotny" ale na pewno rzetelny, jednak "gazują" te swoje wolne mułki. No o Włochach pisał nie będę, wiadomo, gorące , gazowe temperamenta a poza tym....to kolebka instalacji LPG :mrgreen:

 

Więc proszę mi nie mówić, że Pański samochód jest dowodem na to, że statystyka kłamie.

Panie Dyrektorze, jedynym światem realnym są moje własne doświadczenia, a nie Pana matrix. Za przeproszeniem, rzecz jasna.

 

"Zadośćuczynienie" to nie mój opis faktów - to Pański czas antenowy

Więc powtarzam pytanie : na jakiej antenie , kiedy

W świetle argumentów (o pardone : statystyk :wink: ) przytoczonych przez Pana powyżej mogę stwierdzić jedynie to co napisałem w pierwszym poście - nie macie zielonego pojęcia o instlacjach LPG w samochodach marki Subaru. Stąd, Pan wybaczy ale czasu antenowego rezerwował na ten moment nie będę.

 

Życzę dobrej i spokojnej nocy

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Proszę powiedzieć szczerze - nie prowadzicie żadnych badań, nie interesujecie się technologiami najnowszych instalacji LPG, idziecie po najmniejszej linii oporu, zgodnej z tradycją pradziadów, że LPG to zło. Jeżeli jest inaczej gotów jestem wykupić około 2 minut czasu antenowego i przeprosić publicznie. Jeno proszę o poważne dowody i argumenty, że błądziłem.

 

No tak, jak łatwo się zapomina, co się powiedziało :roll:

Udokumentowałem (do wglądu) że jest inaczej.

 

I nagle ..... czas antenowy .... zanika :?: :twisted:

 

Również dobrej nocy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

218ps z 2l i turbo to mocno wysilona konstrukcja........panowie to co z hondami type R civic 200ps bez turbo i spora liczba nowych aut o podobnej mocy bez turbo tam powiecie ze mozna gazowac bo nie ma turbinki ......tylko sie kreci do 9000tys !!

Gaz nie lubi wysokich obrotow samochody turbo maja lepsze parametry pracy i czesciej pracuja na niskich obrotach (przy codziennej normalnej exploatacjia) , benzyna tez idzie zabic silnik lejac niewiadomo co.

 

Pozatym jak pisal ktos powyrzej, udajemy sie do np ASO lub innego dobrego mechanik ustawiamy luzy zaworowe na cacy, nastepnie jedziemy spowrotem na zaklad i ustawiamy mieszanke sprawdzamy temp spalin zestrajamy kompa, wymiana filtra fazy lotnej co 5000km cieklej co 20000kmdobry olej, auto co jakis czas pogonic na benzynie .......tylko kto tak robi ????ci co nie maja problemow:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zagazowałem swoją H6 i chodzi idealnie. Na trasie przy oszczędnej jeździe pali mniej niż 2,5 l (10,5-12 l gazu na 100 km) A w mieście ( wczoraj w Warszawie) wyszło 20 l/100 km

Mi 2.5l pali na trasie 10.6-11.5 LPG /100km a w miescie ciut weicej :wink: , wiec gdzie tu jest mniej :razz: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tak czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że trzeba zacząć odkładać na remont silnika :shock: :evil: Wszak mój bolid (SOHC) przejechał już ponad 45 tysięcy km na tym "niegodnym Subaru" paliwie.

Moje poprzednie auto nieco bardziej wysilone od aktualnego (10 koni mniej ale pojemność 1,6) przejechało na starszym typie instalacji ~82 tysiące km za mojej kadencji, a nowy nabywca dołożył mu jeszcze ponad 20 tysięcy (na dzień dzisiejszy) i ten parszywy Ford ciągle się nie chce zepsuć. Mało tego, nabywca ex-auta jeszcze mnie czasem na piwo zabiera i mnie przy tym nigdy nie pobił. No ale wiadomo co Ford jest wart i pewnie dlatego tak chętnie i bezawaryjnie LPG połyka. Nie ta technika co w Subaru :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardzo chetnie zapoznal sie z cala dokumentacja techniczna i z calego przebiegu testu Forestera z instalacja LPG - jezeli mozna Dyrekcje prosic o wiecej danych - jaki forester - z jakim silnikiem i skrzynia, z jaka instalacja, gdzie montowana - na to rozumiem ze sa dowody w postaci dokumentow (faktury, ksiazka gwarancyjna) - jak tez ze testowanie Forestera takze jest udokumentowane - no bo skro test ma być miarodajny - a wymienione rzekomo części, które" bycmoże jeszcze gdzieś są" powinny być dokładnie opisane - co się stało i kiedy.

 

Generalnie proponowalbym Dyrekcji rzeczowe podejscie do tematu - najbardziej miarodajne byloby zagazownie jakiegos Subaraka u Jako - a potem testowanie go przez niezaleznego uzytkownika - i co troche kontrola przez Dyrekcje w roznych zakladach lub serwisach w obecnosci osob postronnych. Mysle ze bylaby to fora promocji a nawet badan do ewentualnej promocji.

 

Bardzo chetnie okaze moje auto - sam sie przekonalem ze niewlasciwa !! instalacja powoduje problemy - obecnie mam inna instalacje zalozona ponownie na nowo i nie obserwuje zadnych niepokojacych objawow jakie wystepowaly przy poprzedniej. Nadmieniam, ze instalacja zalozona na nowo po wyregulowaniu zaworow i wymianie rozrzadu.

 

Serdecznie zatem zapraszam Dyrekcje do podjecia "rekawicy" i przedstawienia miarodajnego testu Waszego Forestera (DOHC).

 

Nie spotkalem sie z instalacja gazowa typu "plug & play" - czyli zakladamy i jedziemy - uwazam ze kazda wymaga osobnego dostrojenia podczas roznych warunkow i okresowej kontroli. Pozdrawiam

Piotr Sieklucki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dajcie spokój, przecież czytaliśmy i posty Roberta i Szanownej Dyrekcji i wreszcie moje - to nie ma sensu, to bicie głową w mur. Jedyne czego możemy oczekiwać to pytanie : "Kiedy i gdzie ten czas antenowy? ". To i ja zapytam Panie Dyrektorze - aż tak bardzo potrzebuje Pan antyreklamy ?

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Dyrekcjo,

 

Pomijam milczeniem Pana odpowiedź na moje, przepraszam, ironiczne pytanie.

 

Ponieważ pisał Pan o konkretach, poniżej samochód, który dzisiaj właśnie wyjechał z przeglądu rocznik 2006 silnik 20 DOHC przbieg 90 000 km instalacja założona przy przebiegu kilkunastu kilometrów.

 

ec9665ec20089849m.jpg

 

8a0184d23205948dm.jpg

 

deee1cb50555242em.jpg

 

1073da1d78da31efm.jpg

 

Silnik nigdy nie był naprawiany, wszystkie parametry w normie (zapisy posiadam), brak błędów i jakichkolwiek objawów mogących świadczyć o zbyt małych luzach zaworowych, uszkodzeniu zaworów czy gniazd. Za kilka tysięcy kilometrów duży przegląd, zobaczymy co tam się dzieje.

W razie zainteresowania wyniki udostępnię.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zamontowałem instalacje lpg do mojego Forestera S turbo z 1998r.z przebiegiem 108tyś.Zdecydowałem się na montaż u JAKO mimo że jestem z okolic Krakowa i miałem do przejechania 340km.i montarz trwał aż 2 dni.Przy okazji poznałem pare osób z Forum{HOGI-pozdrawiam]Wybrałem JAKO dlatego że słyszałem same dobre opinie na jego temat.W oklicy Krakowa nie słyszałem żeby ktoś miał takie doświadczenie z silnikami subaru Turbo.Raczej wszycy mi odradzali gaz do turbo.Narazie jestem zadowolony.Nie widze różnicy w mocy.Autko spaliło 14.6 l/100km na trasie ale przy dość ostrym TESTOWANIU.Po 3tyś mam jechać do regulacji.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji poznałem pare osób z Forum{HOGI-pozdrawiam]

Również było miło poznać. :mrgreen:

Autko spaliło 14.6 l/100km na trasie ale przy dość ostrym TESTOWANIU

Forek jednak opływowy nie jest :sad:

Najmniej spalił mi na trasie 11,8 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek173, , hogi,

uwaga z tymi niskimi wartościami. NIech lepiej tego LPG trochę więcej schodzi, jak tradycyjnej benzyny, o jakieś 2-3 litry. Mamy wtedy przynajmniej trochę pewności, że nie jest za ubogo. Zresztą założony wskażnik EGT od razu nam to uświadomi, temparatury spalinek pójdą od razu do góry przy ubogiej mieszance - stąd zawsze postuluję, że "gazmeni" winni mieć przynajmniej ten gadżet (bardzo użyteczny w naszym przypadku). Nie od parady byłoby również zamontować AFR na szerokopasmowej. Ale to już prawie kawior :mrgreen:

 

U mnie tradycyjnie - około 17/100. :cool:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ironiczne zapytanie przez osobę prowadzącą wbrew regulaminowi aktywną promocję swojej działaności motoryzacyjnej na tym Forum

 

To jakiś żart ? :shock:

Jakoś nie zauważyłem, a spędzam tu nadal sporo czasu, żeby Jako aktywnie i nachalnie prowadził promocję na forum. Z resztą i tak nie jest dla "Was" konkurencją, bo "Wy" przecież nie gazujecie samochodów.

 

 

Jako - pytanie do Ciebie - czy masz faktycznie na koncie jakieś spektakularne awarie Subaraków Twoich klientów spowodowane stricte przez instalację LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z trochę innej beczki. Ostatnio natknąłem się na artykuł: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/smiercionosne-lpg,1082402 Czy taki wybuch przy najechaniu na tył tzw "Junkersa" to ewenement na dużą skalę czy ryzyko z którym się trzeba liczyć przy każdym dzwonie od tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...