Skocz do zawartości

wycofanie aut z turbo z PL


kubanow

Rekomendowane odpowiedzi

po przeczytaniu przedmowy z gazetki Plejady, zrobiło mi się trochę smutno z podjętych kroków

rozumie dlaczego tak się dzieje choć tego nie przyjmuję do wiadomości

w związku z tym mam pytanie czy decyzja dotyczy tylko rynku PL czy całej europy

mam jeszcze jedno pytanko ile się sprzedało Legacy GT (w podziale kombi/sedan) u nas

 

a tak liczyłem że Subaru wypuści takiego Forka w wersji takiej jak Legać GT w szybkim automacie

 

trzeba będzie w przyszłości szukać używki, a widziałem siebie w Forku turbo lub Legacy GT w kombiaku, i nic z tego chyba nie będzie bo takich aut w Polsce chyba niewiele się sprzedało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel

Temat ten dotyczy wszystkich krajów Unii.

Jak wiadomo Legacy GT nie było w wiekszości państw EU oferowane, Forester 2.5 turbo i Impreza WRX - podobnie.

"Zdobycie" samochodu używanego będzie więc - niestety - dość trudne.

Ostatnim miesiącem produkcji Forstera 2.5 XT dla nas będzie sierpień ( = ostatnie zamówienia produkcyjne na początku przyszłego tygodnia), podczas gdy na Imprezę WRX oraz Legacy GT zamówień produkcyjnych już składać nie można.

 

Co do ilości Legacy GT ( sprzedanych oraz już zamówionych ) - nie mam w tej chwili konkretnych danych, lecz są one raczej "homeopatyczne".

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przyczyn...? a gdzie auta z turbo będą sprzedawane...?

 

 

w widziales kiedys WRXa na polskich drogach , bo ja jeszcze nigdy co prawda malo jezdzilem ostatnio po PL jednak jestem pewnien ze sprzedaz WRXa byla sladowa. Legacy GT hmmm w tej cenie jest duzo lepszych aut do wyboru tez 4x4 , .......zwyczajnie nie ma popytu bo sa za drogie w stosunku do tego co oferuja.Jedyny rynek na takie auta to US bo tam beda wzglednie tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto jesienią do programu wejdzie STI sedan.

 

Jestem bardzo ciekaw, jak będzie się prowadził i jak będzie wyglądał na żywo.

 

z przyczyn...? a gdzie auta z turbo będą sprzedawane...?

 

Ekoterrorystów z Brukseli. Sprzedając za dużo wozów z turbo, a więc palących dużo, będzie miała złe wskaźniki dot. CO2 i FHI musiałoby za to słono płacić

 

to Przemeq sie ucieszy :wink:

 

No właśnie - zanim zdążyłem na ten wóz zarobić, to już de facto przestał istnieć :twisted:. Zostaje tylko OBK H6, który też nie jest głupią opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przyczyn...? a gdzie auta z turbo będą sprzedawane...?

 

 

w widziales kiedys WRXa na polskich drogach , bo ja jeszcze nigdy co prawda malo jezdzilem ostatnio po PL jednak jestem pewnien ze sprzedaz WRXa byla sladowa. Legacy GT hmmm w tej cenie jest duzo lepszych aut do wyboru tez 4x4 , .......zwyczajnie nie ma popytu bo sa za drogie w stosunku do tego co oferuja.Jedyny rynek na takie auta to US bo tam beda wzglednie tanie.

widziałem WRX na drodze, oczywiście niezbyt wiele w wersji "Lanos", ale przyczyny tego upatrywałbym raczej w wyglądzie. Za to Foresterów XT widzę codziennie bardzo dużo. No coż, jeśli tytuł tego wątku, to prawda, to: a) przestaje to być śmieszne :shock: :? B) w sumie nawet dla mnie lepiej: wkrótcę będę jeździł kultowym egzemplarzem, który pójdzie w cenę :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam i nie chce mi się wierzyć? To znaczy, że z EU jest wycofywany silnik 2,5 turbo benzyna :?: A co na jego miejsce? Jakieś wolnessaki? To zaczynam się cieszyć, że jeżdżę dieslem bo co turbina to turbina. Nic nie zastąpi kiosku na masce....a moim marzeniem była benzyna w turbince.....

 

Pozdrawiam

Ibex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ten dotyczy wszystkich krajów Unii.

Jak wiadomo Legacy GT nie było w wiekszości państw EU oferowane, Forester 2.5 turbo i Impreza WRX - podobnie.

"Zdobycie" samochodu używanego będzie więc - niestety - dość trudne.

Ostatnim miesiącem produkcji Forstera 2.5 XT dla nas będzie sierpień ( = ostatnie zamówienia produkcyjne na początku przyszłego tygodnia), podczas gdy na Imprezę WRX oraz Legacy GT zamówień produkcyjnych już składać nie można.

 

Co do ilości Legacy GT ( sprzedanych oraz już zamówionych ) - nie mam w tej chwili konkretnych danych, lecz są one raczej "homeopatyczne".

 

Pozdrowienia

 

jeszcze jedno pytanko

w związku z wycofaniem aut z turbo została zmniejszona (i tak mała) liczba wersji silnikowych, w tej chwili w ofercie będzie tylko 2.0 benzyna lub diesel dla Forka

czy Subaru planuje wprowadzenie jakieś nowe wersje (silnik/skrzynia biegów/napęd) dla Forestera, czy może jeszcze jakieś inne kombinacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dawniej ( 2000 ) liczba wersji silnikowych była następująca :

 

Impreza : 1.6, 2.0, 2.0 turbo

Forester : 2.0 , 2.0 turbo

Legacy : 2.0 , 2.5

Outback : 2.5

 

Aktualnie:

Impreza : 1.5, 2.0, 2.0 D, 2.5T ( 300 ), oraz wychodzące z produkcj dla Europy 2.5T ( 230 ) i 2.5T ( 265 ).

Forester : 2.0, 2.0 D, i wychodzący z produkcji dla Unii 2.5T ( 230 )

Legacy : 2.0, 2.5, 2.0 D oraz wychodzący 2.5T ( 265 )

Outback: 2.5, 3.6, 2.0 D.

 

Ponadto dla Forestera w niektórych krajach wprowadzono ( na razie limitowaną ) serię z silnikami wolnossącymi 2.5 ( ich import do Polski ze względu na akcyzę jest niestety bez sensu ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprzyjemny i smutny ten kompromis. Nawet trudno mowic o kompromisie, skoro akcja przypomina oslawione "Towarzysze, kto wycofal benzynowce z turbo ze sprzedazy, moze opuscic rece i odejsc od sciany".

Pozostaje wierzyc, ze ta specyficzna oktanowo/dwutlenkowa "prohibicja" spowoduje reakcje odwrotna, rozwoj czarnego rynku subaru turbo i zejscie SIP do podziemia. Oczywiscie, nie bedzie juz Dyrekcji, tylko Komendantura, nie bedzie ASO, tylko Stacjonarne Jednostki Wsparcia - no i wladze bedzie dzierzyl prawdopodobnie El Commendante (ew. spolszczone El Dyrektorro).

Już widze te konwoje Foresterów 2.5T w całkowitym zaciemnieniu pokonujące zieloną granice strefy Schengen, pod osłoną zwinnych WRXów. Starcia z eko-policją, zielonymi bojówkami itp.

Ha, scenariusza SF opartego na ekoterrorze chyba jeszcze nie widzialem. Swoja droga, wiekszosc oddziałow specjalnych ma jakies "zielone" konotacje: "ZIELONE berety", "FOKI", "Rangers". Kto by pomyslal.

No i jeszcze to: http://www.militarybikes.com/products.html.

 

Czekam na pierwsze samoloty zasilane BioDieslem, wyposazone w DPF ("Prosze przerwac przechwytywanie celu i przejsc na 10 minut w naddzwiekowa, emisja cząstek stałych na niebezpiecznie wysokim poziomie").

 

 

Smutek i nostalgia.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tych wersji turbo w forku i imprezie... 2.0 benzyna jest takie sobie, jednak naped 4x4 to dosyc duze opory dla silnika.

2.5 z kolei ma niewiele wiecej koni od 2.0 (rozpatrujac legacy/outback) a jest sporo jednak drozsze...

 

Cięzko będzie konkurowac w klasie premium - majac 2 silniki - benzyne 2.0 ktora jest - umowy sie za slaba do tych aut, oraz jednego diesla 2.0.

 

2.5 i 3.6 sie nie liczy :P bo 2,5 ma niewielka moc (dziwi mnie taka mala roznica miedzy 2.0 a 2.5) a 3,6 obk jest jednak sporym wydatkiem...

 

Wielka szkoda, ze chcac miec szybko wkrecajacy sie na obroty silnik trzeba bedzie kupic impreze. A mnie zaczal kapelusz wyrastac :P I na przyszly rok sie zasadzalem na legacy GT.... a tak to...nie wiem... nie ma alternatywy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...