Jump to content

Forester III jaki wybrać silnik benzynowy


Lucyfer1234
 Share

Recommended Posts

Witam,dysponuje 30 tysiącami i chciałbym kupić w/w samochód.Jako ze będzie to mój pierwszy benzyniak(również Subaru)chce zaczerpnąć informacje jakiego silnika szukać.Nie zależy mi na osiągach jak z auta wrc,lecz niechciałbym tez „zamulać”.Najwazniejsze wymogi to benzyna,jeśli silnik ma być paliwożerny (coś za coś) to możliwość zagazowania.Jesli chodzi o skrzynie to jestem otwarty(choć te 4 stopniowe automatyczne podobno są już archaiczne).Prosze o fachowa pomoc i doradztwo i wybaczyć mi jeśli będę zadawał proste dla wszystkich kolejne pytania na temat tego samochodu/silnika/wyposażenia 

Link to comment
Share on other sites

Nie masz dużego wyboru. Dostępne były 2,0 NA i 2,5 T oraz ewentualnie 2,5 NA z rynku US.

SH, to oznaczenie tej generacji Forestera (kolejno SF, SG, SH, SJ, S..?).

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

W 2.0 były dwa silniki.

2008-2010,  EJ 204

2011-2012 - FB 20

 

Musisz, o nich poczytać, ale w tym budżecie w grę wchodzi tylko przedlift (EJ 204). Bez dwóch zdań lepszy jest FB 20, i nie chodzi tylko o silnik, ale też o zawieszenie, wyposażenie itp. Na forum znajdziesz szczegóły.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.04.2018 o 22:07, Lucyfer1234 napisał:

Wszyscy piszą ze 2.0 strasznie zamula,choć trwały jak czołg,a jak jest z opiniami na temat 2,5 T jak to jeździ?jakie opinie?

Mój ojciec posiada takowego w manualu. Jeździ wyśmienicie, ale:

- UPG wciągnęło nosem jakieś 18.000 (niestety było poprawiane). Kupił poleasingowy z SIPu, wiec przebieg raczej udokumentowany. Remont przy 170.000

- Pali jakieś 13-16 litrów gazu, wiec  słabo nadaje się w trasy (tankowanie co 250km)

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Lucyfer1234 napisał:

Rozumiem to został tylko jeden silnik do „wypytania”2,5 benz.Rozumiem ze to taki sam silnik jak opisywany wyżej tylko bez turbiny?ktos coś?

auta z tym silnikiem fb25 to import z usa czy kanady ( w europieforek z tym motorem  nie był oferowany)więc na 100% po dzwonie. Jeżeli dzwon nie duży i dobrze zrobione nie ma czym się martwic natomiast jeżeli auto scaliło się z przystankiem autobusowym w 1 i kupił to Mirosław na handel naprawiając w szopie  możesz mieć z takim autem problem.

Silnik ten sam co europejskim OBK, dynamika duzo lepsza niz 2.0i , równie pancerny, imo najlepsza opcja pod warunkiem że trafisz na dobrą sztukę dobrze naprawioną. Szukając pros o raport z carfax'u bądź sprowadź sobie sam rozbitka i go porządnie napraw.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.04.2018 o 21:45, gorion napisał:

FB 20: na pewno do lektury opinie o zużyciu oleju (tak, wiem że to benzyna ;) ). Ale kiedyś tam to chyba poprawili.

 

Pierwsze slysze. Mam rocznik 2012 i zuzycie zerowe. Samochod mega niezawodny, najslabszym punktem jest akumulator (jesli stoi w garazu podziemnym i keratronik go zjada). No i skrzynia 5-biegowa - wsteczny bez synchronizacji, wiec czasami zapiecie biegu to loteria. Ale za to jest reduktor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedzi na moje pytania.Czytajac to wszystko najbardziej odpowiadałaby mi jednostka 2,5(USA),liczę ze znajdę dobry egzemplarz który nie zrujnuje mnie napoczątek.Jesli chodzi o ta jednostkę to czy występowało ona w różnych wariantach czy tylko 170 km??.

Link to comment
Share on other sites

FB20, to bardzo dobry silnik i kręcony wysoko jakoś jedzie. A olej w pewnych warunkach (szybka jazda autostradą) łyknie każdy bokser.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jestem posiadaczem silnika FB 20 w Foresterze. Bardzo polecam - niezawodny, mało pali, cichy, a przy wyższych obrotach daje rade - przebieg od nowości ( czyli od 0 km) to 118700 km bez awarii. Chodzi jak nowy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.05.2018 o 21:15, Lukasz123 napisał:

Jestem posiadaczem silnika FB 20 w Foresterze. Bardzo polecam - niezawodny, mało pali, cichy, a przy wyższych obrotach daje rade - przebieg od nowości ( czyli od 0 km) to 118700 km bez awarii. Chodzi jak nowy.

Potwierdzam,  jechałem Forkiem Lukasza123, faktycznie silnik chodzi jak nowy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co do konsumpcji oleju przez FB20 to trzeba przyznać, że w pewnych warunkach, zwłaszcza przeloty autostradowe (tak przynajmniej zauważyłem) występuje.

Co mnie najbardziej dziwi to, że w obecnej generacji XT konsumpcja oleju między przeglądami jest niezauważalna.

Foresterem SJ z FB20 zrobiliśmy 70tys km, obecnym XT MY16 zrobione 60 tys km. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.05.2018 o 11:59, mechanik napisał:

Co do konsumpcji oleju przez FB20 to trzeba przyznać, że w pewnych warunkach, zwłaszcza przeloty autostradowe (tak przynajmniej zauważyłem) występuje.

Co mnie najbardziej dziwi to, że w obecnej generacji XT konsumpcja oleju między przeglądami jest niezauważalna.

Foresterem SJ z FB20 zrobiliśmy 70tys km, obecnym XT MY16 zrobione 60 tys km. 

Ciekawe, jaka jest różnica w obrotach/min pomiędzy XT, a wolnossacym przy np. 100 czy 120 km/godz.? 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, FanSub napisał:

Ciekawe, jaka jest różnica w obrotach/min pomiędzy XT, a wolnossacym przy np. 100 czy 120 km/godz.? 

:D XT  w jakim trybie S czy I a może S#

Dla I to tak około 1700

Dla S to tak około 2100

Link to comment
Share on other sites

Od jakiegoś czasu jeżdżę przedliftowym IIIgenem na wolnossaku 2.0. Przy kupnie nie spodziewałem się demona prędkości, wcześniej jeździłem chwilkę też 2.5T więc jasne, że EJ20 jest dużo wolniejszy od wspomnianego wcześniej turbosa. Ale przy porównaniu z moim poprzednim dupowozem czyli CR-V Igen polift uważam, że na swoje potrzeby (Czyli właśnie na potrzeby dupowozu) sprawdza się ten silnik bardzo dobrze, kiedy jest taka potrzeba to i wyprzedzić bez problemu się w trasie da. Spalanie też nie ma tragedii aczkolwiek przymierzam się do założenia LPG. W końcu to dupowozik :P A jeśli chodzi o spalanie oleju, na razie po dwóch dłuższych trasach nic nie zaobserwowałem.

Edited by P4uk4
Link to comment
Share on other sites

Wszystko fajnie wiem trochę na temat silników 2.0 oraz 2,5T.Niestety mało wiem na temat motoru 2,5 (tego wolnossącego)bez turbiny.Wiem tylko tyle ze to amerykańskie wersje i ze większość to automaty(one również są 4 biegowe?).Jak spalanie,ile to ma koni,jak się prowadzi,jakie są wady,co w nich cieszy,na co trzeba zwrócić uwagę itp

Link to comment
Share on other sites

Ja to bym Ci kolego sugerował dowiedzieć się jak z dostępnością części do silnika 2.5 z USA. Nie wydaje mi się, żeby różnica pomiędzy 2.0 a 2.5 była tak kolosalna jeśli ma to być dupowóz. Natomiast dostępność i koszta ewentualnych części eksploatacyjnych to też ważna sprawa. 

 

Btw. Potwierdzam, że Forek SH z 2.0 nie jest takim zamulaczem. :)

Edited by thomson0073
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...