BeQuiet Posted February 11, 2018 Witam, wiem, że już jest temat zbiorczy odnośnie bulgotu jednak chciałem zapytać, w moim legacy mam zamontowany kolektor różnoodległościowy oraz wydech końcowy MG motorsport i słychać bulgot jednak nie jest to, to samo co np. tutaj: Czy da się w Legacy osiągnąć taki dźwięk? U mnie w środku nie słychać zabardzo bulgotu chyba, że przy otwartym oknie. W załączniku przesyłam jak to brzmi przed zrobieniem kolektora i po tej operacji. Czy przy takim kolektorze bulgot byłby wyraźniejszy? https://www.olx.pl/oferta/kolektor-wydechowy-roznoodleglosciowy-subaru-impreza-forester-borla-CID5-IDlHeHE.html#711402cce7 Dźwięk przed zrobienie kolektora:video-1518306981.mp4 Oraz po przeróbce:video-1501522618.mp4 , video-1501522618.mp4 Share this post Link to post Share on other sites
pajac_am Posted February 11, 2018 (edited) Jezeli to zdjecie przedstawia Twoj kolektor, to nie jest przerobka na roznoodleglosciowy, tylko pozbycie sie katalizatora Musi to byc zrobione tak, aby do miejsca polaczenia sie ramion kolektora byla co najmniej 2 krotna roznica w ich dlugosci. Chodzi o to zeby spaliny w jednym z ramion, mialy 2 razy dluzsza droge do miejsca spotkania sie ze spalinami z drugiego ramienia. Bulgotu identycznego jak w turbo nie uzyskasz nigdy, ale tak, ten typ kolektora z olx da efekt bulgotu. Edited February 11, 2018 by pajac_am Share this post Link to post Share on other sites
Narrator Posted February 11, 2018 A tu masz wyjaśnione skąd bierze się ten dźwięk: Share this post Link to post Share on other sites
aflinta Posted February 11, 2018 Z tym, że wbrew opisowi z OLX kolektor różnoodległościowy nie poprawia osiągów... w zasadzie to nawet powinien je nieco pogorszyć Share this post Link to post Share on other sites
BeQuiet Posted February 11, 2018 Mam róznoodległościowy tylko nie taki borla Share this post Link to post Share on other sites
pajac_am Posted February 11, 2018 Tu nie chodzi o to czy borla, czy nie. Tylko o to, ze w Twoim kolektorze nie ma znaczacej roznicy w dlugosci ramion i tyle. Share this post Link to post Share on other sites
BeQuiet Posted February 11, 2018 Ale po tej przeróbce pojawił sie bulgot, na filmikach słychać różnice. Tylko nasuwa mi sie pytanie czy jesli ta roznica miedzy ramionami bylaby wieksza to efekt bylby lepszy Share this post Link to post Share on other sites
Maniek95 Posted February 11, 2018 Bulgot będzie, ja mam kolektor z legacy I na którym jest mała różnica ramion i bulgocze, teraz kupiłem taki jak ten z olx, jak się trochę pogoda poprawi będę go montował ciekawy jestem czy zmieni się dźwięk a może trochę się osiągi poprawią bo ten z legacy zamula trochę w porównaniu do oryginału. Share this post Link to post Share on other sites
BeQuiet Posted February 11, 2018 Właśnie o takie coś mi chodzi bo u mnie też jest mała różnica ramion, daj znać Jak założysz u siebie jakie są efekty Share this post Link to post Share on other sites
Maniek95 Posted February 11, 2018 Jak zamontuje to napisze napewno tylko to może chwile potrwać bo nie mam garażu i czekam na lepszą pogode. Share this post Link to post Share on other sites
aflinta Posted February 11, 2018 2 godziny temu, Maniek95 napisał: a może trochę się osiągi poprawią Nie poprawią, inaczej by nie montowali teraz o równej długości ramion. Share this post Link to post Share on other sites
Maniek95 Posted February 11, 2018 (edited) 21 minut temu, aflinta napisał: Nie poprawią, inaczej by nie montowali teraz o równej długości ramion. Licze że na tym na wzór borli będzie lepiej niż na tym od legacy I. Jak zamontuje to się dowiem. Edited February 11, 2018 by Maniek95 Share this post Link to post Share on other sites
thomson0073 Posted February 11, 2018 Ja mam zupełnie inaczej kolektor zbudowany i wg opinii kolegów z forum brzmi prawie jak Sti. Share this post Link to post Share on other sites
BeQuiet Posted February 12, 2018 11 godzin temu, thomson0073 napisał: Ja mam zupełnie inaczej kolektor zbudowany i wg opinii kolegów z forum brzmi prawie jak Sti. Wyślesz fotkę? Share this post Link to post Share on other sites
thomson0073 Posted February 12, 2018 Tak, tylko musze mieć wolny dzień i odkręcić płytę. Share this post Link to post Share on other sites
BeQuiet Posted February 12, 2018 18 minut temu, thomson0073 napisał: Tak, tylko musze mieć wolny dzień i odkręcić płytę. A to nie jest ten z tego wątku? https://forum.subaru.pl/topic/89828-srebrny-legacy-gacek-20/?do=findComment&comment=2541631 Share this post Link to post Share on other sites
thomson0073 Posted February 13, 2018 16 godzin temu, BeQuiet napisał: A to nie jest ten z tego wątku? https://forum.subaru.pl/topic/89828-srebrny-legacy-gacek-20/?do=findComment&comment=2541631 Dokładnie tak, nawet masz tam fotkę kolektora i dźwięk wydechu. Share this post Link to post Share on other sites
BeQuiet Posted February 13, 2018 No ładnie troche się rózni od mojego, a masz cos jeszcze oprocz koncowko wydechu i kolektora? Ja mam wycięty katalizator Share this post Link to post Share on other sites
DETT Posted February 14, 2018 W materii katalizatorów to są dwie sprzeczne szkoły: otwocka i falenicka. Ta pierwsza mówi (poniekąd logicznie), że każda restrykcja na wydechu obniża osiągi. To się sprawdza w silnikach z turbo. W NA już nie koniecznie. I tu do głosu dochodzą nauki szkoły falenickiej (na których ja jestem wychowany), mówiące że "ktoś to policzył żeby działało dobrze". Często jest tak, że silnik wolnossący po usunięciu kata zamula. Szczególnie w niskich i średnich zakresach. Pomijam tu wszelkie błędy ECU i tryby awaryjne, które mogą się uaktywnić po tym jak sonda (sondy?) stwierdzą "za duży przeciąg" w układzie wydechowym. Wrażenie jest, że wóz jest szybszy, bo staje się z reguły głośniejszy. Czasem nawet bardzo. Sam kiedyś wywaliłem kata w Daihatsu i dosłownie na drugi dzień wstawiłem go na powrót. I poprzysiągłem sobie, że nigdy więcej tego nie zrobię w aucie NA. Share this post Link to post Share on other sites
thomson0073 Posted February 14, 2018 W dniu 13.02.2018 o 10:25, BeQuiet napisał: No ładnie troche się rózni od mojego, a masz cos jeszcze oprocz koncowko wydechu i kolektora? Ja mam wycięty katalizator Schylę się jutro pod gablote i fotkę cykne. Ale nie robiłem tzw. "przelotu" właśnie z tego powodu o którym napisał @DETT. Druga sprawa jest taka, że dźwięk Subaru jest przyjemny, co nie podlega dyskusji. Ale wg mnie jak jest za głośno to też zacznie drażnić. Siostra ma w Imprezie 1.6 przelot i końcowy podobny do mojego, kolektor ori i owszem jest fajnie ale dużo głośniej niż u mnie. Dłuższa trasa i migrena gwarantowana, na krótkich dystansach fajnie. Share this post Link to post Share on other sites