Jump to content

Unia znosi 10 % CŁO na samochody z Japonii.


Pawulon83
 Share

Recommended Posts

Szanowna Dyrekcjo,

Japońskie auta będą tańsze. Unia Europejska postanowiła znieść cło

http://www.motofakty.pl/artykul/japonskie-auta-beda-tansze-unia-europejska-postanowila-zniesc-clo.html

 

W praktyce oznacza to, że klienci z Europy będą mogli taniej kupować pojazdy produkowane w Japonii. Unia Europejska zniesie 10-procentowe cło na samochody mportowane z terenu Japonii i 3-procentowe stawki cła nakładane dotychczas na części zamienne.

W praktyce oznacza to, że ceny Mazdy 6 mogą spaść od 9 do 16 tys. zł. Na podobną obniżkę mogą liczyć także nabywcy sportowego modelu GT86. Mniej kosztować będą także m.in. pojazdy marki Subaru, Nissana, Mitsubishi i Lexusa.

 

 

Czy coś już wiadomo więcej ?

Jak SIP się do tego odniesie.. rozumiem, że mając przykładowo obecne ceny które są praktycznie na tym samym poziomie będzie - 10 % ?

 

Cieszy mnie fakt, że np. auto Warte 150 tyś będzie tańsze o przynajmniej 15 tyś :)

Edited by Pawulon83
Link to comment
Share on other sites

Koniec artykułu:

Aby porozumienie weszło w życie musi zostać zaakceptowane przez Parlament Europejski oraz państwa unijne. Prawdopodobnie najpóźniej nastąpi to w pierwszej połowie 2019 roku.

 

tak że tego .... :D. 

Link to comment
Share on other sites

Ta będzie, do 2019 trzy podwyżki zrobią gdzie indziej. Po drugie kombinują żeby był podatek eko.. czyli im wiecej wydziela auto CO2 tym więcej podatku. Tak jest w Holandii. A że Subaru się średnio mieści w normach niskoemisyjnych to bym się nie podniecał. Sorry za sceptycyzm ale jak mówią ostatnio że będzie taniej to znaczy że finalnie i tak dupa z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Adam Turlej napisał:

Ta będzie, do 2019 trzy podwyżki zrobią gdzie indziej. Po drugie kombinują żeby był podatek eko.. czyli im wiecej wydziela auto CO2 tym więcej podatku. Tak jest w Holandii. A że Subaru się średnio mieści w normach niskoemisyjnych to bym się nie podniecał. Sorry za sceptycyzm ale jak mówią ostatnio że będzie taniej to znaczy że finalnie i tak dupa z tyłu.

A miałem nadzieję...:huh:

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Pawulon83 napisał:

Cieszy mnie fakt, że np. auto Warte 150 tyś będzie tańsze o przynajmniej 15 tyś :)

Ciekawe skąd takie wyliczenia :D Po cle nakładana jest jeszcze akcyza, marża importera i dealera i dopiero od tego naliczany jest VAT - wyzerowanie cła nie spowoduje spadku ceny auta o 10%. 

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, aflinta napisał:

Ciekawe skąd takie wyliczenia :D Po cle nakładana jest jeszcze akcyza, marża importera i dealera i dopiero od tego naliczany jest VAT - wyzerowanie cła nie spowoduje spadku ceny auta o 10%. 

 

Rozbój w biały dzień - skoro Unia znosi cło to chyba normalne że cena ulega zmniejszeniu o te 10 %...

 

Czyli uważasz że np. podniesienie Vatu z 22 % na 23 % nie spowoduje wzrostu ceny towaru ? - Czegoś tu nie rozumiem...

 

 

Ceny Mazdy 6 mogą spaść pomiędzy 9-16.000 zł

Skoro Nówka 2.5 SkyPassion (kombi)  kosztuje  144,900 zł BRUTTO to będzie kosztowała +/- 130.000 BRUTTO a przy wyprzedaży rocznika nawet uda się kupić za 115-120 tyś zł... 

cennik https://www.mazda.pl/assets/poland/cars/Mazda6 2017/Cennik Mazda6 2017.pdf

Edited by Pawulon83
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Pawulon83 napisał:

Czegoś tu nie rozumiem...

Matematyki :D

 

Cena auta przed cłem: 100 000 zł do tego dochodzi cło 10%, akcyza 3.1%, załóżmy jakąś okrągłą marżę dla pośredników 20% oraz VAT 23% - finalnie auto kosztuje 100 000 * 1,1 * 1,031 /0,8 * 1,23 ≈ 174 367 zł. Według Ciebie upust powinien wynosić 10% tyle ile cło, czyli liczysz go od wartości brutto pojazdu i po obniżce cena powinna wynieść ≈ 156 930. Problem w tym, że cło jest naliczane od znacznie niższej kwoty i jest to narzut a nie marża, więc jak cło usuniesz to wartość pojazdu wychodzi: 100 000 * 1,031 /0,8 * 1,23 ≈ 158 516 zł :)

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, aflinta napisał:

Matematyki :D

 

Cena auta przed cłem: 100 000 zł do tego dochodzi cło 10%, akcyza 3.1%, załóżmy jakąś okrągłą marżę dla pośredników 20% oraz VAT 23% - finalnie auto kosztuje 100 000 * 1,1 * 1,031 /0,8 * 1,23 ≈ 174 367 zł. Według Ciebie upust powinien wynosić 10% tyle ile cło, czyli liczysz go od wartości brutto pojazdu i po obniżce cena powinna wynieść ≈ 156 930. Problem w tym, że cło jest naliczane od znacznie niższej kwoty i jest to narzut a nie marża, więc jak cło usuniesz to wartość pojazdu wychodzi: 100 000 * 1,031 /0,8 * 1,23 ≈ 158 516 zł :)

 

Skoro tak piszesz :)

100 000 * 1,1 * 1,031 /0,8 * 1,23 ≈ 174 367 zł.

100 000 * 1,031 /0,8 * 1,23 ≈ 158 516 zł

= 15,851 zł TANIEJ

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Pawulon83 napisał:

15,851 zł TANIEJ

Tak, ale to nie jest 10% taniej. Różnica będzie jeszcze mniejsza jak silnik większy od 2.0 (wyższa akcyza) czy pośrednicy mają wyższą marżę. Czyli nie przynajmniej 10% taniej a co najwyżej 9% :D A i tak spodziewam się, że część tej różnicy pójdzie w podreperowanie rentowności. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Tak, ale to nie jest 10% taniej. Różnica będzie jeszcze mniejsza jak silnik większy od 2.0 (wyższa akcyza) czy pośrednicy mają wyższą marżę. Czyli nie przynajmniej 10% taniej a co najwyżej 9% :D A i tak spodziewam się, że część tej różnicy pójdzie w podreperowanie rentowności. 

No i lux lepsze 9 % niż nic :)

 

P.S. Jeszcze im mało? prawie 50% ceny auta to podatki...

 

Jedynym modelem co ma silnik powyżej 2.0 jest Outback i i impreza - wszystkie pozostałe Modele oferowane na rynku polskim to do 2.0

Edited by Pawulon83
Link to comment
Share on other sites

Z tych wyliczeń wynika, że auto które mogłoby kosztować 120 tys. kosztuje 170 tys.

Czyli 50 tysięcy to podatki. Nie połowa... ale i tak sporo.

 

Nikt nie mówił, że utrzymanie państwa to tania zabawa ;)

 

Edited by sambor
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, sambor napisał:

Z tych wyliczeń wynika, że auto które mogłoby kosztować 120 tys. kosztuje 170 tys.

Czyli 50 tysięcy to podatki. Nie połowa... ale i tak sporo.

 

Nikt nie mówił, że utrzymanie państwa to tania zabawa ;)

 

https://uae.hatla2ee.com/en/car/price/subaru

 

:D

 

mozna?

Edited by Pawulon83
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, sambor napisał:

Z tych wyliczeń wynika, że auto które mogłoby kosztować 120 tys. kosztuje 170 tys.

Czyli 50 tysięcy to podatki. Nie połowa... ale i tak sporo.

 

Nikt nie mówił, że utrzymanie państwa to tania zabawa ;)

 

 

A sprawdź sobie, ile jest podatków i opłat w cenie paliwa, to dopiero jest rozbój...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, GREGG napisał:

A sprawdź sobie, ile jest podatków i opłat w cenie paliwa, to dopiero jest rozbój...

 

No cóż... uogólniając to dzień wolności podatkowej w tym roku wypadł 9 czerwca. 43,8% podatków.

Ale marudząc odbiegliśmy od radosnej informacji, że będzie taniej! Więc cieszmy się a nie narzekajmy! B)

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Pawulon83 napisał:

W praktyce oznacza to, że klienci z Europy będą mogli taniej kupować pojazdy produkowane w Japonii

Z Kanadą też miało być tak pięknie, CETA itd ale jakoś nie słychać żeby można było kupić nowe Subaru o 10% taniej.

Link to comment
Share on other sites

Ze względu na to, że pracuję w handlu: tak, takie sytuacje się zdarzają. Cena surowca idzie w dół, a cena wyrobu w górę. I żadna to szkoła wyższa, tylko rynek :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...