Skocz do zawartości

Forek SG XC "Rudy Łosio Wóz"


LosioDriver

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
W dniu 24.05.2018 o 03:28, LosioDriver napisał:

Przygotowania na wiosenne zmiany :)

Plan jest aby zmienić prawą manetkę na model z bardziej rozbudowaną kontrolą pracy wycieraczek. To ponoć działa P&P.

Lewą chcę wsadzić z modelu US, gdzie "Bright" reguluje oświetlenie całych zegarów oraz przycisków, a nie tylko wyświetlacza przebiegu i godziny jak w modelu EU.

Zobaczymy jak się wpasuje :)0695afd0a0b1acb3f79f762b6cb0519d.jpg

 

U mnie wyszło w sposób następujący:

Przed montażem

 

20190528_095534-1.thumb.jpg.7a263187ccc0f17e122572c9bd2d00b7.jpg

 

20190528_100258_HDR.thumb.jpg.c54a721af31a3b065a0c763acef38590.jpg

 

I po montażu

 

20190528_105930_HDR.thumb.jpg.66b2ea93279f67126ab6378ff69aec42.jpg

 

Zajebiaszczo, że teraz sobie reguluje prędkość wycieraczek i to jest plus :DNatomiast z racji, że "te nowe" są bardziej proste, a nie tak wyprofilowane do góry, to bardziej chowają się za kierownicą. 

Co do regulacji światła zegarów to zostało po staremu zero-jedynkowo, czyli albo jaśniej, albo ciemniej. Obawiam się, że to jest kwestia już samych zegarów i raczej może być problem, żeby się całość rozjaśniała/przyciemniała (mówmy o wersji EU). Mimo tego zostawiam tak jak zrobiłem, bo przynajmniej skok kierunkowskazów jest bardziej miękki niż wcześniej no i komponuje się lewa manetka do prawej. :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radek311989 uważaj z tą amerykańską manetką z regulacją oświetlenia :D Ona płata niezłe figle. Jak w amerykańskiej założysz europejską to nagle nie podświetla się wybierak skrzyni automatycznej. Podświetlenie zegarów ledwo świeci. Nie wiem czy to nie jest kwestia nie tylko zegarów ale i innego układu kabli w wiązkach. Bardzo chciałbym do tego dojść. Brakuje mi możliwości regulacji oświetlenia zegarów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, LosioDriver napisał:

@radek311989 uważaj z tą amerykańską manetką z regulacją oświetlenia :D Ona płata niezłe figle. Jak w amerykańskiej założysz europejską to nagle nie podświetla się wybierak skrzyni automatycznej. 

 

No ja mam Forka EU z manualem, tak więc nic więcej poza tym co napisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nadeszła "wielka" zmiana. Na klapie Forka wylądowała lotka (96033SA100). Z montażu jestem zadowolony, ale dręczy mnie ta świadomość, że gdybym miał zrobić to drugi raz to zrobiłbym to lepiej.

 

Zakupu dokonałem na e-bay od sprzedawcy z Rosji (posiadającego w swoim asortymencie masę oryginalnych rzeczy do Subaru), przesyłka szła niecałe 2 tygodnie i mimo moich obaw nikt w niej nie grzebał.

Zapakowana była bardzo porządnie, owinięta solidną folią bombelkową.

 

IMG_20190823_125405.thumb.jpg.03808d0cad91847875ef27854e1f8377.jpg

 

Stan był bardzo dobry - na lotce było zaledwie kilka rys oraz nadłamane były zaczepy od zaślepek śrub. Kupiłem specjalnie w kolorze białym żeby łatwiej było pomalować.

 

IMG_20190826_153728.thumb.jpg.c030c45ffed5d80be6a650ebea86e1f1.jpg

 

Do lakierowania usunąłem wszystkie oryginalne uszczelki i światło stop. Komplet nowych oryginalnych uszczelek okazał się tak drogi, że podjąłem decyzję o użyciu taśmy rozprężnej która powinna dać taki sam efekt.

 

Kiedy nareszcie miałem trochę wolnego zabrałem się za montaż. Najpierw przymiarki pod otwory na śruby zamontowane na stałe w spoilerze. Korzystałem z rosyjskiego opisu + własnych obliczeń.

 

IMG_20190908_135749.thumb.jpg.b01b3f9656f0dd167e39503f5e1ecaf6.jpg

IMG_20190908_131355.thumb.jpg.fca51ccd585eff2f866a62fde244d59f.jpg

 

Demontaż środka i światła stop które nie będzie już potrzebne.

 

IMG_20190908_134301.thumb.jpg.a9bbfc386c6322310bfb33e331d5cad7.jpg

 

Pod plastikami są już gotowe otwory dokładnie w miejscu gdzie będą wyżej wspomniane śruby.

 

IMG_20190908_134254.thumb.jpg.7060ab4e04f8306cd7d6e37df7e60fc5.jpg

 

I czas na pierwsze wiercenie. Na początek wiertło 1.5mm a potem 6.5mm.

 

IMG_20190908_140135.thumb.jpg.4a3b1d33f2aa9a325c65f24f589d9c75.jpg

 

Po wierceniu okazało się, że śruby nie wchodzą w wywiercone otwory. Owszem otwory były w odpowiednim miejscu, ale śruby były lekko pod kątem i im głębiej wchodziły tym zbliżały się to siebie. Zmuszony byłem powiększyć otwory. Finalnie wymagało to ok. 8mm więcej do osi pojazdu. Kiedy wreszcie spoiler wszedł do powiększonych otworów można było odrysować miejsca na kolejne 2 śruby. No i wiercić - tu nie mogło być niespodzianek. Niestety do miejsc w których były kolejne otwory nie było żadnego dostępu od wewnątrz. Znajdowały się one za 2 warstwami profili. Myślenie o tym jak to przykręcić zostawiłem na koniec...

 

IMG_20190908_143010.thumb.jpg.b87e33b835c6597b43da226625c4ae0c.jpg

 

Po wierceniu szybka konserwacja odsłoniętej blachy.

 

IMG_20190908_145522.thumb.jpg.ae42871d66fdad2f8af62a4641397337.jpg

 

Teraz najcięższa część - jak podłożyć nakrętki do górnych śrub? Jak pisałem - nie było do nich żadnego dostępu. Jedyne dwie opcje to kombinować albo wiercić kolejne otwory w obu warstwach blachy od środka.

Założenie miałem takie żeby jak najmniej wiercić i ingerować w bieżący stan więc kombinowałem. Kombinowałem ze szczypcami, magnesami ale dawało to duże ryzyko na zostawienie nakrętki wewnątrz klapy.

Zdecydowałem się na opcję z żyłką i kropelką. Najpierw przewinąłem żyłkę przez otwór i złapałem ją od środka, nawinąłem nakrętkę z wcześniej przyklejoną uszczelką i zawiązałem.

 

IMG_20190908_160935.thumb.jpg.76351bc6beb951b2be305720825ff7d2.jpg

 

Na uszczelkę nałożyłem klej i od zewnątrz ciągnąłem aż nakrętka trafiła w swoje miejsce, tam miałem chwilę na poprawki, a potem trzymałem aż klej chwycił.

 

IMG_20190908_161718.thumb.jpg.cddaa67fc7a49c821c2f21396021b9a5.jpg

 

Tutaj niestety zaczęła nadchodzić burza i musiałem działać szybko przez co brak zdjęć.

Wywierciłem jeszcze jeden otwór pod kabel od światła stop.

Nałożyłem odpowiednio wszelkie uszczelki na spoiler. Niestety dwie z nich okazały się złe, ale nie mogłem ich już zmienić - były to te na śruby do wklejonych nakrętek. Nie podjąłem się ich zmiany bo wtedy nakrętki mogłyby się odkleić i odpaść, a wyciągnięcie ich byłoby bardzo uciążliwe.

Zamontowałem światło stop w spoilerze, przeciągnąłem kabel, wszystko poskręcałem na tyle mocno żeby nie wlała się woda i uciekłem do domu.

 

Następnego dnia podpiąłem kabel do światła. Tutaj był mały problem, kabla było totalnie na styk (mogłem to sprawdzić wcześniej, zrobiłbym większy otwór na kabel - ten który zrobiłem był idealnie pod złącze i teraz boję się czy tak napięty kabel się z czasem nie przetnie. Tak finalnie zamontowałem kabel.

 

IMG_20190909_132901.thumb.jpg.1922b9af6f09acdf2abf5b11f2df1a58.jpg

 

Jak wspomniałem, przed burzą okazało się, że spaprałem sprawę z dwoma uszczelkami. Dlatego pod zaślepki od śrub nawaliłem silikonu. I tak zaślepki miały nadłamane zaczepy więc dodatkowo zatrzyma je to na miejscu.

Nareszcie finalny efekt:

 

IMG_20190910_144118.thumb.jpg.f31df1161b31f61e32ff60352d348f5e.jpgIMG_20190910_144113.thumb.jpg.6a2461043037f15a593b86f7a04b9e5b.jpg

IMG_20190910_144124.thumb.jpg.45caf85dd6372f9af449e4071924f717.jpg

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, auto nabrało znacznie poważniejszej sylwetki.

 

Jak pisałem na samym początku - gdybym robił to dzisiaj jeszcze raz od początku kilka rzeczy zrobiłbym inaczej:

-większy otwór pod kabel + przedłużyłbym kabel,

-nakrętki montowane żyłką przykleiłbym znacznie mocniejszym klejem albo poszukałbym pierścieni na śrubę - nie byłoby wtedy problemu z poprawkami,

-inne uszczelki pod górne śruby,

-inaczej wierciłbym otwory pod pierwsze śruby, a nie powiększałbym ich po kawałku.

 

W każdym razie - UDAŁO SIĘ :thumbup:

 

  • Super! 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaktualizuję jeszcze wątek o rzeczy jakie zrobiłem jakiś miesiąc temu na krótkim urlopie.

 

 Zabrałem się za dogłę bne czyszczenie komory silnika. Najpierw część centralna (przed/po)

IMG_20190718_140622.thumb.jpg.af5b9830f719d4188a3a652781af79da.jpg

IMG_20190718_150706.thumb.jpg.bf1303678891a875f9c02948b21faea0.jpg

 

Potem dookoła rozbierając co się da

 

IMG_20190804_143226.thumb.jpg.f1e774706195dffdf574fa443e48d42d.jpg

 

Przy okazji naprawiłem czujnik alarmu od maski

 

IMG_20190715_151640.thumb.jpg.32648552b92f17525d8967166fb226ab.jpg

 

I jeszcze dołożyłem brakujące zaślepki (ale i tak długo tu nie pobyły - lotka :D )

 

IMG_20190804_172325.thumb.jpg.cc122d1df3006c6361431afce90e63aa.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, radek311989 napisał:

@LosioDriver

To co na czerwono to na kuny?

 

Tak i działa. Przed założeniem codziennie mogłem czyścić plastiki i następnego dnia były łapki odbite.

Po zawieszeniu tego wynalazku od kilku miesięcy nic.

 

Jest to związana rajstopa, a w środku psie włosie (własnoręcznie wyczesane :D ). W moim przypadku Golden Retriever. Ma to znaczenie, bo już rozmawiałem z kilkoma osobami u których ten patent zupełnie nie działa i jestem przekonany, że to przez rasę psa.

Kuna pewnie w jednych z nich wyczuwa zagrożenie, a w innych nie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

10 minut temu, Michał Zygmunt napisał:

Chciałbym podpytać się o emulator to jest ten model WEFA WF-606? Jak się sprawuje? Przyciski na kierownicy działają? Bardzo mocno zastanawiam się nad zakupem tego urządzenia aby radio nabrało nowego oddechu :)

 

Sprawuje się bardzo dobrze. Mikrofon zbiera bardzo czysto, jakość dźwięku nie odbiega od jakości z CD, a nawet powiem, że jest od niej lepsza.

Przyciski z kierownicy działają - można przełączać między piosenkami oraz odebrać/odrzucić przychodzące połączenie.

 

Gdybym już musiał się czepiać to szkoda, że przycisk "▼" przyjmuje połączenie, a przycisk "▲" je odrzuca. Bardziej logicznie byłoby na odwrót. Ale to już w ramach czepiania się.

 

Nie testowałem odtwarzania przez kabel AUX i z USB. Odtwarzając muzykę przez Bluetooth w telefonie jest wybór aby muzykę przesyłać w formacie HD Audio.

To pewnie zależy od modelu telefonu.

 

Ale zasadniczo polecam, wielka odmiana :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj mała walka z szumieniem w drzwiach kierowcy.

 

Naprawiłem naderwany "dzióbek" trójkąta.

silikon1.thumb.jpg.74ac068993d4245711858b2c9a4c0e66.jpg

 

Wypełniłem szparę pomiędzy lusterkiem a trójkątem (nie wyszło pięknie, ale jak zadziała to się bardziej przyłożę ;) )

 

silikon2.thumb.jpg.6e4d41e3e5d253d1a862e6068209858c.jpg

 

Wyniki działań za tydzień :)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, markos007 napisał:

Też mam u sobie trochę uszkodzona gumę w tym miejscu także czekam na opinie po naprawie ;)

 

W sumie to dzisiaj zrobiłem rundkę z @radek311989 i ja znając auto nie odczułem już "świstu" który był wcześniej, natomiast zostało jeszcze szumienie. Co do szumienia to wydaje się, że jest ono już z tylnych drzwi więc przód jest cichy.

VMAX w okolicy 110-120km/h. Na wszystkich świętych będzie szybciej chyba, że ruch nie pozwoli :D

 

Naprawę "dziubka" dokonałem silikonem czarnym o wysokiej wytrzymałości.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam czarny silikon to spróbuje to zrobić u siebie
robiłeś to na opuszczonej szybie?
Tak, na opuszczonej. Tak żeby te dwie urwane części naturalnie się stykały. Nałożyłem silikon i rozprowadziłem go palcem szeroko na boki żeby miał się czego trzymać. Jak już był suchy to zamknąłem.
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...