Skocz do zawartości

Forek SG XC "Rudy Łosio Wóz"


LosioDriver

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, broneq napisał:

Podziwiam robotę - brawo TY! Dla mnie jest jeszcze za zimno na grzebanie przy autach na polu. Ja mam zawsze rozwiniętą roletę i wtedy mniej się telepie. Poza tym przy szumach od okien to tej rolety prawie nie słychać ;) no i zawsze zostaje jeszcze rozwiązanie niezawodne i działające w 3 sekundy - przygłośnić radio :)

 

Po wyciu wspomagania szumy z okien są następne w kolejce w wyciszaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj w końcu był czas na usunięcie problemu szumienia z okien.

 

Wspomagając się wątkami z forum zakupiłem taką oto uszczeleczkę:

 

uszcz1.jpg.05e26a28447b2a3d77ba459a5b30d0bc.jpg

 

Wkleiłem ją od trójkąta:

 

uszcz2.jpg.2aac418fc5fc6a961fbd944e9926acce.jpg

 

Do końca górnej krawędzi:

 

uszcz3.jpg.7452e914d07b47d2d2bc3576e7a74e8e.jpg

 

Po wstępnym teście mogę powiedzieć - zmiana jest ogromna!

Wcześniej przy 70kmph już zaczynało szumieć, a powyżej 100 to już wiatr.

 

Zrobiłem dzisiaj mały teścik i przy 110 było zupełnie cicho.

Jutro na lepszej drodze sprawdzi się co przy większych prędkościach, a zapowiada się super :yahoo:

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
I jak testy z uszczelką? Nadal cicho?
Trochę się uklepała i jest troszke gorzej niż tuż po założeniu ale dużo lepiej niż przed założeniem. Gdzieś jeszcze z jednego punktu pojawia się świst, ale nie mogę go zlokalizować (brak czasu). Tak czy inaczej polecam. Kosztuje grosze a efekt jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowania na wiosenne zmiany :)

Plan jest aby zmienić prawą manetkę na model z bardziej rozbudowaną kontrolą pracy wycieraczek. To ponoć działa P&P.

Lewą chcę wsadzić z modelu US, gdzie "Bright" reguluje oświetlenie całych zegarów oraz przycisków, a nie tylko wyświetlacza przebiegu i godziny jak w modelu EU.

Zobaczymy jak się wpasuje :)0695afd0a0b1acb3f79f762b6cb0519d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj sobie przypomniałem, że nie wrzuciłem "wiosennych zmian".

 

Prawa manetka była całkowicie P&P, działa elegancko i już nie raz ułatwiła jazdę.

Lewa dodała kilka poziomów podświetlenia zegarka i przebiegu, ale same zegary pozostały bez zmian więc na ten moment z niej zrezygnowałem. Jak znajdę czas to pogrzebię w kablach z tyłu zegarów żeby wyłapać jak je przyciemnić.

 

manetki.thumb.jpg.3da35c2b592b75278738013742326663.jpg

 

Dodatkowo zrobiłem oświetlenie schowka, postarałem się żeby było elegancko.

Tak więc, estetyczne i bezpieczne wpięcie w zasilanie:

 

696915146_oswietlenieschowkawpiecie.thumb.jpg.12517faf4c5754b6d075986de95992fd.jpg

 

Zrobiona kosteczka żeby móc bez problemu wyjmować schowek:

 

398944912_oswietlenieschowkakostka.thumb.jpg.a3547bcf8031e110972eb9974e0ec006.jpg

 

Przed montażem zamontowałem "tłoczek" do amortyzowania otwierania schowka którego z jakiegoś powodu w mojej wersji nie było:

 

1966532256_schoweklagodneopadanie.thumb.jpg.52fa3a7258c567a0a252ee2cca518acd.jpg

 

I gotowe - świeci i łagodnie się otwiera :)

 

537024398_oswietlenieschowka.thumb.jpg.18673a0799ab4d8d3d17fbbb23dbb023.jpg

 

Musze wymienić w końcu oświetlenie wnętrza na ledowe, tylko o barwie ciepłej bo normalne białe są strasznie ostre :)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przyszedł czas na kilka Łosio Wozowych aktualizacji :)

 

Forkowi wybiło niedawno 170tyś :drinks:

170.thumb.jpg.a5d8b5bbb7dca631ac4837cc7ad66d5c.jpg

 

Z tej okazji zapisałem go do SPA na plan "zero rdzy" :D Usunięta zostanie rdza z okolic wlewu paliwa + wyczyszczone zostaną wszelkie objawy rdzy z podwozia (których nie ma za wiele) i na koniec uzupełniona zostanie konserwacja.

Natomiast wczoraj autko zostało oddane do regeneracji pompy wspomagania która stara się od dłuższego czasu umrzeć. Mam nadzieję, że w końcu nastanie cisza...

 

Dodatkowo Forek trochę pooffrołdził ...

 

zjazd.thumb.jpg.43e0df5d274a2b9033755ef1430d7367.jpg

 

... posłużył do pracy ...

 

pracujacy.thumb.jpg.c089c9019b5ed44b26e549804579e3eb.jpg

 

... i niestety złapał gumę... przez wystający kawałek metalu przy złożonej blokadzie na drodze...

 

opona.thumb.jpg.23129aa243982869bf2f6cc9e54aa4cf.jpg

 

Niedługo wleci kilka drobnych modyfikacji "elektrycznych", jak tylko dotrą przesyłki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Usuwanie rdzy z Forka rozpoczęte. Wrzucam pierwsze zdjęcia z początku prac magika od tych spraw (dla zainteresowanych telefon do magika na priv).

 

Rozpoznanie wykazało następujące rude problemy.

 

Na końcach pod plastikami na progach pierwsze purchle:

IMG-20181212-WA0000.thumb.jpg.cd1b3d9eaac96500c00d2b47b88f2a58.jpg

 

Nadkola z nalotem i purchlami:

IMG-20181212-WA0003.thumb.jpg.f895dac775479c4a4b53429e78dfa967.jpgIMG-20181212-WA0002.thumb.jpg.71ace90ee9df0c4e17ca347b645399ea.jpgIMG-20181212-WA0001.thumb.jpg.211dbc679add662839200c7f07536b96.jpg

 

I dramat przy wlewie spowodowany olaniem sprawy zabezpieczenia blachy przez instalatora LPG przy montowaniu wlewu :(:(:(:

IMG-20181212-WA0005.thumb.jpg.54509cf190a68024d7f466fc311c4e64.jpgIMG-20181212-WA0004.thumb.jpg.a0a764303975c75a00921d91ef8cba8c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2018 o 13:52, LosioDriver napisał:

Wsadzanie gumek był trochę upierdliwy. Wsadziłem śrubkę w miejscu pod roletę, jedną rękę z gumką w palcach wsadzałem pod plastik i nakładałem na śrubkę, drugą trochę wkręcałem śrubkę w gumkę.

I tak kolejno gumka po gumce. Jak już odpowiednią ilość wsadziłem to wkręciłem śrubkę w blachę.

 

Na koniec składanie wszystkiego do kupy, dokręcanie śrubki z gumkami tak, żeby roleta jak najlepiej się mieściła i oto efekt:

w którym miejscu dałeś te podkładki gumowe pod śruby dokładnie? muszę ten sam patent zrobić u siebie :)

mam identycznego Forka, w tej samej wersji tyle że kolo niebieski :)

W dniu 12.12.2018 o 15:07, LosioDriver napisał:

I dramat przy wlewie spowodowany olaniem sprawy zabezpieczenia blachy przez instalatora LPG przy montowaniu wlewu

ja mam wlew w zderzaku, na pierwszy rzut oka słaba sprawa ale jednak patrząc na stan blachy przy montowaniu wlewu lpg w Subaru przy klapce jednak uważam, że był to dobry pomysł poprzedniego właściciela.

Z doświadczenia podpowiem, że jak chcesz powalczyć z rdzą na poważnie to ściągnij nakładki na progach, ja miałem ta masę nalotu i naprawdę było trochę roboty aby zeszlifować rdzę do 0 i zabezpieczyć temat.

Na pocieszenie mogę napisać, ze w moim Forku miałem zdecydowanie więcej rdzy na tylnych nadkolach ale na razie zrobiłem zabezpieczenie we własnym zakresie bo wolę wstawianie czegokolwiek odłożyć jak najdalej w czasie :)

 

Mogę się spytać gdzie udało Ci się dorwać prawą manetkę bo od dłuższego czasu nie mogę jej dostać z regulacją nigdzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, markos007 napisał:

w którym miejscu dałeś te podkładki gumowe pod śruby dokładnie? muszę ten sam patent zrobić u siebie :)

 

Gumki dałem między blachę, a plastik w miejscu gdzie jest śrubka pod roletą. Śrubka przechodzi przez plastik bagażnika, przechodzi przez gumkę na wylot i dopiero wkręca się w blachę. Dzięki temu plastik w miejscu rolety trochę bardziej odstaje.

Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem, jak coś to pisz postaram się to rozrysować :)

 

6 godzin temu, markos007 napisał:

ja mam wlew w zderzaku, na pierwszy rzut oka słaba sprawa ale jednak patrząc na stan blachy przy montowaniu wlewu lpg w Subaru przy klapce jednak uważam, że był to dobry pomysł poprzedniego właściciela.

 

Wlew gazu pod klapką to super sprawa, tylko monter tu dał ciała i nie zabezpieczył tego w żaden sposób :( Ale już prawie naprawione :)

 

6 godzin temu, markos007 napisał:

Z doświadczenia podpowiem, że jak chcesz powalczyć z rdzą na poważnie to ściągnij nakładki na progach, ja miałem ta masę nalotu i naprawdę było trochę roboty aby zeszlifować rdzę do 0 i zabezpieczyć temat.

 

Tak, to koniecznie :) Na zdjęciach nie ma jeszcze zdjętych plastików ale zaraz wrzucę aktualniejsze gdzie progi już są oczyszczone pod spodem :)

 

6 godzin temu, markos007 napisał:

Mogę się spytać gdzie udało Ci się dorwać prawą manetkę bo od dłuższego czasu nie mogę jej dostać z regulacją nigdzie..

 

Odezwij się w prywatnej wiadomości do dam Ci namiary :) Bo to do profilu na FB.

Konserwacji i usuwania rdzy ciąg dalszy.

 

Podwozie jest w dobrym stanie, Japońska konserwacja się trzyma, tylko przy łączeniach i odpływach rdza zaatakowała.

 

Rdza przy wlewie się wytrawia w kwasie:

IMG-20181212-WA0007.thumb.jpg.5fb8cdce24b002725690974b02fb03a6.jpg

 

Naloty i purchle na nadkolach i progach zostały wyczyszczone do połysku:

IMG-20181212-WA0006.thumb.jpg.dbadd116fb32c16941bd7ffd64c63792.jpgIMG-20181212-WA0008.thumb.jpg.e2b69d55333a6759341c9b22c9e93fd5.jpg

 

 No, a potem konserwacja:

  IMG-20181213-WA0000.thumb.jpg.a96fafa3e3ef2e1dc4f040b2b5bc6c04.jpgIMG-20181213-WA0001.thumb.jpg.005e29bf81acebca49557f1490e990c3.jpgIMG-20181213-WA0002.thumb.jpg.ba3a3d197c33e5cc424a09bcabb81007.jpgIMG-20181213-WA0003.thumb.jpg.252e50bb678ba1464fb9be0e8b024ec8.jpgIMG-20181213-WA0004.thumb.jpg.181265349306858f316ddb2a2f741fc4.jpgIMG-20181213-WA0005.thumb.jpg.ec6bd542716472f8e477230515134bbd.jpgIMG-20181213-WA0007.thumb.jpg.2a2f92f614eb0564b493f102fd0055a9.jpg

 

I extra - tyle ziemi było na prawym nadkolu z tyłu :biglol:

IMG-20181213-WA0008.thumb.jpg.8aea8718f81902edb671c5dea9911f9b.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Ładny Forek, sam niedawno zakupiłem podobnego, po zdjęciach zgaduję że kolor to 45A (Urban Grey w metaliku). Jeżeli to możliwe to również poprosiłbym o namiary na magika od blacharki via PW, z tego co mi wiadomo to na razie mój Forek jest zdrowy, ale chętnie przed zimą oddam do konserwacji podwozie. No i jeżeli rzeczywiście siedzisz w Krakowie to mogę się osobiście odwdzięczyć jakimś dobrym piwem :D

Edytowane przez MasteROOT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny Forek, sam niedawno zakupiłem podobnego, po zdjęciach zgaduję że kolor to 45A (Urban Grey w metaliku). Jeżeli to możliwe to również poprosiłbym o namiary na magika od blacharki via PW, z tego co mi wiadomo to na razie mój Forek jest zdrowy, ale chętnie przed zimą oddam do konserwacji podwozie. No i jeżeli rzeczywiście siedzisz w Krakowie to mogę się osobiście odwdzięczyć jakimś dobrym piwem
Nawet nie wiem jaki jest kod koloru, ale nie widuję dużo forków w tym odcieniu. Podeślę Ci zaraz namiary.

Tymczasem kilka dni temu w nocy Forek zaliczył srogą przygodę. Zdradziecka łąka okazała "zapadła się" i okazało się, że wpakowałem się w ostre bagno. Zapadająca się gliniasta ziemia i ukształtowanie terenu okazało się tak trudną przeszkodą, że jedyne wyjście jakie miałem w głowie to dzwonienie po traktor. Jednak z pomocą łopat udało się zrobić metr wykopu na koła przed autem i z rozpędem przebić się przez dalsze kilkanaście metrów bagna.

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, że mimo zwykłych opon Forek wybrnął z tego tylko z małą ale męczącą pomocą :D

Jeszcze w nocy:
d5cd521971aca2a2cf9ac604423bdfe5.jpg

adfee1b52e3bdb18aac8c5a9f7e5a735.jpg

Na następny dzień w drodze do pracy:
8f789520dd6b1dcedf499250994599dc.jpg

d34cbb67ed042082ce0f399386c7f499.jpg

I świnka w błotku :D
32df153b49a50ca0d1e709dc25baf017.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja parę dobrych lat temu miałem mniej szczęścia. Zachciało mi się pojeździć redakcyjnym SsangYongiem po dnie spuszczonego zalewu Jeziorsko (łódzkie). Było fajnie, dopóki gleba nie stała się tak miękka, że "mój" Kyron nie osiadł na ramie. Błocko takie, że nogi grzęzły do połowy łydki. Pomógł dopiero największy traktor ściągany od wójta. :D 

ssangyong_kyron2_200_xdi_elite_at_2007_21.jpg

ssangyong_kyron2_200_xdi_elite_at_2007_20.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ok dzisiaj HIT :D

 

Od kiedy kupiłem Forka brakowało mi w radiu Bluetooth lub jakiejkolwiek możliwości słuchania muzyki z telefonu.

Poszukiwania emulatora z BT skończyły się na tym, że jedyną opcją jest kosztujący 120 GBP GROM Audio.

Tymczasem pewnego dnia widzę, że firma WEFA (ponoć Polska) rozpoczęła sprzedaż emulatora między innymi do Subaru za nieco ponad 200zł! Do tego z Bluetooth w wersji 4, odtwarzaniem FLAC, odtwarzaniem z USB bez konieczności robienia katalogów, obsługą przycisków na kierownicy i AUX.

 

Szukałem opinii o tym produkcie ale bezskutecznie. W końcu pojawiły się 3-4 opinie na forach innych marek. Czekałem na więcej opinii ale cisza. Opinie ogólnie dobre ale były też narzekania na jakość audio związaną z cichym sygnałem z emulatora. Opinii nie przybywało więc się zdecydowałem u kupiłem.

 

Przesyłka doszła przedwczoraj, wczoraj wieczorem zacząłem montaż, a dzisiaj rano skończyłem.

 

Zestawik całkiem ładny:

zestawik.thumb.jpg.6f88eb0fbac36d8492f25238e63eb0d0.jpg

 

Emulator, kabelek do radia Subaru, kabelek AUX, mikrofon na długim kablu + 2 uchwyty w zależności od montażu, czytnik microSD. Wszystko fajnej jakości.

 

Montaż musiałem zacząć od... demontażu. W Forku miałem zainstalowany zestaw NOKII który miał własny głośnik i był wpięty do wiązki radia i głośników. Do rozebrania poszedł plastik pod kierownicą, cały centralny panel i schowek w którym finalnie ma wylądować emulator.

 

kierownica.thumb.jpg.c492ca1e883dc256615f675c7a7aaab1.jpg

centralny.jpg.0e50a8a3af7ed1b7be8cce8000d5ae3f.jpg

 

Po zdemontowaniu centralki NOKII, głośnika i rozłączeniu kabli przyszedł czas na emulator.

To zasadniczo był już banał. Emulator zmieniarki wpina się pod odpowiednie złącze w radiu.

Kabel przeprowadziłem do schowka, w którym zrobiłem specjalne otwory dopasowane do złącz tak by emulator był przyklejony do góry schowka. W ten sposób w niczym nie przeszkadza, a dostęp jest bardzo łatwy.

 

otwory.thumb.jpg.1732ea5e55f763176bd54292cc6541d4.jpg

schowek.thumb.jpg.7db78b9c16279323eedaa9c6705d964b.jpg

 

Otwory nie są super estetyczne ale i tak ich nie widać.

 

Potem tylko trzeba było złożyć do kupy i gotowe... prawie. Zostało mi jeszcze przeciągnąć mikrofon pod prawym słupkiem do podsufitki i usunąć stary z zestawu NOKII (który niestety ma inne złącze).

 

Po sparowaniu telefonu z emulatorem przyszedł czas na test... i sprawdzenie obaw co do głośności i jakości dźwięku...

I tutaj wielkie zaskoczenie - jest SUPER. Według mnie dużo lepiej niż z CD. O dziwo nawet głośniej.

Rozbieżność opinii najpewniej jest spowodowana tym, że co telefon to różny sygnał no i dodatkowo co radio to inne.

 

Na ten moment przetestowałem tylko muzykę przez Bluetooth. Na pewno jak będę miał więcej przemyśleń to się podzielę :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

@LosioDriver Tak teraz dopiero przeczytałem te posty i mega robotę robisz :thumbup: widzę też, że jesteś z "osiedla". Można by jaki spot ogarnąć w Krakowie ☺.  Światełko do schowka skąd skołowałeś? Też bym takie dorobił. Chętnie również poproszę kontakt w sprawie konserwacji i prawej manetki od wycieraczek :)

I chyba zdecyduje się na to Wefa. Zrobię tylko porządek ze światełkami w radiu i będziem działać :thumbup:

Edytowane przez radek311989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=26326]LosioDriver[/mention] Tak teraz dopiero przeczytałem te posty i mega robotę robisz  widzę też, że jesteś z "osiedla". Można by jaki spot ogarnąć w Krakowie
Dzięki. Śledź spotkania forumowe w Krakowie. Spotykamy się co jakiś czas :)
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...