Skocz do zawartości

broneq

Użytkownik
  • Zawartość

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O broneq

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..
  • Urodziny 22.04.1984

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wieliczka
  • Auto
    Forester SG 2.0X 2003, Astra F CLASSIC sedan 1.4 '99
  • Zainteresowania
    WRC, F1, stare samochody, Mercedesy
  1. Dariusz Sajka - Auto Gaz - Kraków oś. Grębałów ul.Geodetów. Oni "w dawnych czasach" specjalizowali się w Subaru (startowali nawet na 1.4 mili GT oklejonym w swoje barwy (oczywiście nie jeździli na 1/4 na lpg )). Ja u nich gazowałem swoje 3 samochody (dwa Mercedesy, Toyotę), a serwisuję w tej chwili już 6-ty (kolejną Toyotę, Mercedesa i teraz Subaru), do tego wiele aut po rodzinie i znajomych do nich odsyłam i nikt nie ma z niczym problemów. U mnie w Foresterze robili ostatnio z instalacją, bo trzeba było to i owo powymieniać po zakupie auta i teraz chodzi miodzio. oto link: http://moto.gratka.pl/katalog_uslug/firma/2405-id.html
  2. W zasadzie w temacie wyjaśniam o co mi chodzi, ale może nieco rozwinę. U mnie w SG ktoś ułamał kawałeczek konsoli środkowej nad nawiewami (nie wiem jak to można było zrobić - montował jakieś pachnidełko czy coś). Potrzebuję ją wymienić. Tu pojawia się pytanie, czy z anglika podejdzie? Wiem, że ma ona cup-holder po przeciwnej stronie, ale jeśli resztę da się wsadzić, to mnie to nie przeszkadza, bo przecież instalację radiową można o te 3cm w prawo przesunąć na 100%. Ale czy uchwyty montażowe są w tym samym miejscu, chociażby samego cup-holdera? Chodzi mi o to, żeby w miejsce mojej (foto w temacie poniżej): http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76577-forester-sg-20x-na-at-2003-broneq/ wsadzić taką:
  3. O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    Ponoć bliźniacza do niego ma być Alfa Romeo Spider i na to czekam!
  4. cham na drodze

    Co do tacho i ciężarówek, w prawdzie osobowym, ale w latach 2001-2003 jeździłem bardzo dużo po kraju jak kurier z lotniska krakowskiego. To tak tylko, żeby nie było, że nie wiem o czy mówisz @Markus, wiem jak to jest być zawodowym kierowcą. @GREGG - prawdę pisząc to troszkę jestem zaskoczony i może nie w 100% ale jednak przekonany . Przyznaję rację, logicznie rozumując na autostradzie wolno wyprzedzać z prawej strony.
  5. cham na drodze

    Oczywiście, choć już to zostało zrobione: Myślę, że dalsze rozumowanie w postaci: jest nie do końca słuszne, bo jest to jednak droga dwukierunkowa rozdzielona pasem zieleni i barierkami. Autostrada to nie droga jednokierunkowa, ale właśnie "dwie jezdnie" prowadzące w przeciwnych kierunkach, ale jednak DWIE. No tak ja to postrzegam. Trzeba by się o to zwrócić do jakiegoś prawnika biegłego w tych sprawach, lub chociaż do dobrze oblatanego w przepisach Policjanta - jest ktoś taki na forum? Ja natomiast stosuję zasadę:
  6. cham na drodze

    Ja mam i nieraz im coś powiem, a oni jak już w ogóle się odezwą to się mętnie tłumaczą (ci co grzeczniejsi, bo większość chamów nic nie powie), że przecież on też chce jechać... Kurna w tych ich 8 godzinach jazdy to nadrobi 20km, nie tak znowu dużo! Na autostradzie można wyprzedzać z prawej TYLKO jeżeli w jedną stronę jest minimum 3 pasy (np wschodnia obwodnica Krakowa). Przy dwóch pasach nie można.
  7. Robert Kubica w rajdach

    Duże auta, mało elektroniki i mniej regulacji prawnych - recepta na widowiskowe rajdy Robert do VW Co do MIKO to mój ulubiony kierowca "ery" Loeba. Zawsze lubiłem Skandynawów. Wcześniej Gronholm, Solberg P., Makinen, Kankunen, i oczywiście inni - Sainz, McRae. Teraz, odkąd karierę zakończył "długi" Marcus - właśnie MIKO był moim faworytem. W pamiętnym roku 2009 przegrał mistrzostwo przez głupotę zespołu (pozwolili wygrać Jariemu na Sardynii, przez co Miko był 2 punkty w plecy i potem w Polsce Cytryny zagrały nie fair, jak Rautenbach i Ogier puścili Loeba, który jeszcze po odpadnięciu w Miko-lakjach Jariego awansował na 9 miejsce i zdobył właśnie te 2 pkt, których potem w Anglii brakło Miko). PS W załączniku moje najświeższe, bo z tegorocznych Miko-lajków zdjęcie z Miko - ja to ten pierwszy od lewej w czapce z WRC Niemiec.
  8. Ja mam Mercedesa W123 i one jeszcze też tak nie korodowały jak te po 1995 roku A Subaru, które oglądałem były w większości okropnie (jak na auta 9-12 letnie) zaatakowane rudą (może i powierzchowną, ale jednak). Mój ma rekordowo mało (z tych które oglądałem) rudej. W zasadzie tylko na tej rynnie czy jak to określić, gdzie podkłada się podnośnik przy zmianie kół, oraz na tylnej klapie parch wychodzi z pod tego śmiesznego uchwytu, który mam na lewo od tablicy rejestracyjnej. tak to doły drzwi, błotniki są czyściutkie i żeby takimi pozostały zamierzam całe auto zalać środkami konserwującymi. Legacy96 - dziękuję bardzo za manuala - o coś takiego mi właśnie chodziło.
  9. Witajcie! Chcę oddać mojego Forestera do konserwacji, żeby nasze słone zimy nie załatwiły go tak jak większości aut jeżdżących po naszych drogach. W tym celu chcę nieco przygotować samochód, żeby "konserwator" miał mniej pracy i ... mniej mi popsuł. W mojej ukochanej marce - Mercedesie - są dostępne w sieci schematy niemal każdego elementu - partii elementów z dokładnym pokazaniem co i jak się składa/rozkłada i właśnie o coś takiego mi teraz chodzi. Potrzebuję schematu (ewentualnie łopatologicznego opisu) jak zamontowane są listwy boczne na drzwiach (czy trzeba zdejmować boczki drzwi np), błotnikach, jak zamontowane są nakładki progowe a jak zderzaki. Chcę bowiem wszystkie te elementy zdjąć przed konserwacją i samodzielnie najpierw oczyścić wszystko z korozji i zamalować jakimś lakierem antykorozyjnym. Chodzi o moje autko czyli o to z linku: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74008-forester-sg-20x-na-at-2003-broneq/ PS Jedyne co znalazłem w tym temacie to to: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70919-jak-zdemontowa%C4%87-boczne-listwy-do-malowania-w-forku-ii/?hl=listew ale tu nie ma żadnych zdjęć poglądowych, schematów oraz nie ma opisu zdejmowania listew z błotników. oraz to http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/48972-listwa-klapy-bakgaznika-forek-my03/?hl=%2Blistwy+%2Bforester#entry1409420 Żeby nie było, że nie szukałem
  10. Robert Kubica w rajdach

    ... i tak i nie ... Na pewno stare WRC grupa A8 jeździły inaczej, były trudniejsze do opanowania itd. Wspomniany przeze mnie Hołek mówił to w 2009 jak dostał M-Sportowego Focusa i w tym roku jadąc włoską Fiestą, że obecny WRC jest wręcz łatwy w prowadzeniu. Ale nie o to mi cały czas chodzi. Długie auto prowadzi się inaczej i w wielu miejscach po prostu na okrętkę się nie zmieści i na to ja osobiście najbardziej liczę A poza tym moim marzeniem byłoby uproszczenie elektroniki do absolutnego minimum i uwolnienie tych wszystkich eko-bzdur typu wielkość przepływu paliwa (i w F1 też) i wtedy to by były rajdy. Do lat '80 (nie mówię, że wycofanie gr B było złe, bo tu ginęli ludzie) gdy organizacje typu PZMot i nawet wszechmocne FIA nie miały takich wpływów, takiego prestiżu (?) rajdy i wyścigi były ciekawsze, bo było w nich mniej regulacji. Regulacje prowadzą do zaciemnienia rywalizacji oraz stwarzają możliwości do nadużyć, dlatego jest coraz mniej kibiców i sport robi się nudny. Brak tankowań - pociągi w F1, wszechobecna elektronika - jazda na okrętkę w rajdach...
  11. Kubica w F1

    Mercedes ma w tym roku taką przewagę sprzętowa jak w roku gdy wygrywał Brawn GP, więc pozwalają swoim na walkę, bo wtedy się o nich mówi - sponsorzy, kontrakty itd, a ich kierowcy i tak zgarną dublet na koniec sezonu i oby pastowany Niemiec (Fin) był wyżej niż pastowany Angol (Afrykańczyk)
  12. Robert Kubica w rajdach

    Ja jednak będę się upierał, że długim autem trzeba było i trzeba będzie mocniej rzucić, bo zwyczajnie ono się NIE ZMIEŚCI w wielu miejscach, gdzie dziś krótki WRC się mieści. Na przykładowym filmie z Warszawskiego widać, że jazda Janusza jest i tak o wiele bardziej atrakcyjna niż jazda malutkiej Fiesty, DS3, i20, Polo...
  13. Robert Kubica w rajdach

    To właśnie dlatego, że obecne małe i krótkie auta tego nie wymagają - szybciej jest pojechać na okrętkę. Podobnie było w czasach grupy B - Audi Quattro Ford RS200 Lancia S4 latały bokiem, a 205 T16, R5 Turbo czy 6R4 nie jeździły (po asfaltach) bokiem, bo były krótkie i dało się nimi jechać na okrętkę. Długie WRC (RC1) będą jechać bokiem, bo będzie szybciej niż jechać na okrętkę
  14. Robert Kubica w rajdach

    A Audi Quatro rocznik 81-85 ? z tym,że nie był to sedan oczywiście Pamiętam mój pierwszy rajd WRC w 2002 roku i wtedy jeździły takie auta jak Impreza WRC, Lancer WRC, Octavia WRC i one były bardzo długie, a z tego trio najładniej bokami chodziła Octavia. Ja nie mogę się doczekać długich WRC i więcej akcji bokiem. A to mnie rozwaliło. Myślałem, że Jean to sensowny gość, sam przecież był pilotem rajdowym. Rajdy to kurna nie F1, tu właśnie kibic na trasie się liczy!
  15. Robert Kubica w rajdach

    Jakoś w zeszłym roku na WRC w Alzacji (nigdy więcej - najgorzej zorganizowana runda WRC w Europie, na której byłem - zupełnie nie rajd dla kibiców, ale rajd dla VIPów) rozmawialiśmy na osach z Czechami o Prokopie i Robercie i mówimy im, że nasz Robert (z całym szacunkiem) jest "jednorękim bandytą" i tą jedną ręką leje gości pełnosprawnych po kilka minut na rajdzie (bo tak przecież było)! To wywoływało uśmiechy uznania po stronie każdego z kim o tym rozmawialiśmy. Poza tym mamy dobre odniesienie do Kimiego, który za dwa sezony w WRC raz był chyba w punktach o ile pamiętam... ale mogę się mylić... i wywalił na pewno więcej aut niż RK.
×