Skocz do zawartości

Forek SG XC "Rudy Łosio Wóz"


LosioDriver

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.11.2019 o 00:02, LosioDriver napisał:

Tak, docelowo ma być efekt taki jak tu (oczywiście chodzi o sam górny pasek):

A mnie chodzi po głowie, żeby zrobić moda ze światłami - podobnego do tego na zdjęciu. Znalazłem gdzieś firmę, która robi mody w poliftowych Forkach II gen. 

Konserwację podwozia sam będziesz robił?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dr Zybertowicz napisał:

A mnie chodzi po głowie, żeby zrobić moda ze światłami - podobnego do tego na zdjęciu. Znalazłem gdzieś firmę, która robi mody w poliftowych Forkach II gen. 

Konserwację podwozia sam będziesz robił?

 

Za takie modyfikacje mogą zabrać dowód więc... ;) Lepiej się zastanowić. Jest wiele fajnie zrobionych lamp do Forków II na wątkach z USA.

 

Konserwacje i wszystkie tematy związane z blacharką robi spec z Kobylan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dr Zybertowicz napisał:

Dlatego się zastanawiam :D

 

Ja planuję zrobić tak by w razie czepialskiej kontroli dało się szybko wyjąć i wypiąć leda i wsadzić normalną żarówkę :D Żeby nie było niemiłej niespodzianki i niepotrzebnego biegania po urzędach ;) Bratu nie dali przeglądu bo miał na przednich bocznych szybach folię o której nawet nie wiedział. Totalnie niezauważalna. Zwykła folia, nie przyciemniająca, ktoś chyba ochronnie założył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zamknięcie tematu blacharki i konserwacji.

 

Na aucie nie pozostało ani grama rdzy.

Poza naprawą przy wlewie zrobione:

-czyszczeni podwozia + pełna konserwacja

-konserwacja nadkoli

-podwójna konserwacja progów

-konserwacja profili zamkniętych

-konserwacja profili drzwi + maski

-konserwacja kielichów

-konserwacja komory silnika

-konserwacja wszystkich innych elementów gdzie są jakieś otwory, a które normalnie są zasłonięte

 

Kilka fot:

IMG-20191210-WA0015.thumb.jpg.e4bca85c6d918992aaa98c59cb4e27f9.jpgIMG-20191210-WA0014.thumb.jpg.3f86d1a30c18b691ae79f62b11529ffc.jpgIMG-20191210-WA0009.thumb.jpg.b7acaa37c32d83ac598039e8a2523771.jpgIMG-20191210-WA0007.thumb.jpg.92ea5f75eedc59211570c50163f3b33c.jpgIMG-20191210-WA0004.thumb.jpg.2527957d23afb767554eec47f9a47f65.jpg

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
W związku z tym, że kilka dni temu omal nie zgubiłem jednego chlapacza to dzisiaj przymontowałem je jak należy default_wink.png

Śruba poszła w blaszkę montażową nałożoną na plastiki.

1d6cc12f6110da464daada7b48096022.jpg&key=5a41f540d4c0fd498ab2dbc91edc4cae5a3319ebbca36ca426d6b5a45d5a5caf

Fajny Forek :)
U mnie poszły oba tylne, pewnie zostawiłem gdzieś w błocie. Nawet się nie zorientowałem... ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Taka mała zmiana w światłach :)

 

Wszystko zrobione nieinwazyjnie, bez ściągania lampy. Wykorzystuje istniejącą instalację. W razie kontroli można szybko przywrócić fabryczną żarówkę.

Więcej na ten temat wrzucę jak już finalnie to złożę z kontrolerem i dodatkowym LEDem parkingowym.

 

Przed

lprzed.thumb.jpg.50e0c2deaec3786b09e1807285c7fbaa.jpg

 

Po

lpo.thumb.jpg.b9d3dbba6d688f4dd53f27b4c326fd10.jpg

 

No i nocnie

lponight.thumb.jpg.22d2c73c3dead22e107dbebcb922fa7e.jpg

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała zmiana w światłach
 
Wszystko zrobione nieinwazyjnie, bez ściągania lampy. Wykorzystuje istniejącą instalację. W razie kontroli można szybko przywrócić fabryczną żarówkę.
Więcej na ten temat wrzucę jak już finalnie to złożę z kontrolerem i dodatkowym LEDem parkingowym.
 
Przed
lprzed.thumb.jpg.50e0c2deaec3786b09e1807285c7fbaa.jpg
 
Po
lpo.thumb.jpg.b9d3dbba6d688f4dd53f27b4c326fd10.jpg
 
No i nocnie
lponight.thumb.jpg.22d2c73c3dead22e107dbebcb922fa7e.jpg
Fajne i całkiem gustowne. Nie lubię takich Led-owych przeróbek, ale tutaj sprytnie wkomponowałeś to w oryginalną lampę. Raczej nikt kto się nie zna na Forku nie powinien zrobić z tego problemu podczas kontroli.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, miniwww napisał:

Fajne i całkiem gustowne. Nie lubię takich Led-owych przeróbek, ale tutaj sprytnie wkomponowałeś to w oryginalną lampę. Raczej nikt kto się nie zna na Forku nie powinien zrobić z tego problemu podczas kontroli.

 

Dzięki :)Ja też nie przepadam za przeróbkami ale jakoś drażniło mnie to, że cały górny pasek jest niewykorzystany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Internet w końcu działa i mogę się pochwalić wczorajszymi i dzisiejszymi robótkami.

 

Nadaję sobie też tytuł posiadacza najczystszego wentylatora nawiewów na świecie :D Oczywiście z tych fabrycznych ;)

 

Na początek kilka słów odnośnie LED'a - jeszcze nie kupiłem odpowiedniej taśmy bo wciąż się nie mogę zdecydować. Martwi mnie wydzielanie ciepła w listwie COB, a nie chcę spalić klosza.

Aktualna listwa jeszcze świeci ale nie cała - pojedyncze LED'y już się spaliły na czarno. Listwa jest w silikonowej obudowie więc klosz mam nadzieję nie doznał obrażeń :D

 

A teraz aktualne - postanowiłem się w końcu zebrać do oczyszczenia klimatyzacji ponieważ wydzielała nieprzyjemny zapaszek. W tym celu już rok temu zakupiłem odgrzybiacz WURTH.

Po otrzymaniu nowego filtra (w tym roku MANN Anty-Smog Polifenol FP2141) zabrałem się do roboty.

 

Rok temu zakupiłem filtr dedykowany do Forka SG który jednak miał sporo luzu w obudowie, dlatego w tym roku pod wpływem innego wątku na forum kupiłem zgodny rozmiarami (a nie dedykacją).

Filtr przy okazji ma dodatkowe powłoki co jest mi bardzo na rękę.

 

Na początek oczywiście demontaż schowka, ze względu na akcesoria w schowku u mnie wymagający jeszcze odpięcie wszystkiego.

 

schowek.thumb.jpg.1a7dc93f8b0a3856d8f1311e2cdaddaa.jpg

 

Wyciągniecie filtra, na obrazku roczny filtr:

 

rocznyfiltr.thumb.jpg.868ca1dc3d158945c47e849e2fb6e9e6.jpg

 

A tutaj porównanie wielkości z nowym (który idealnie wpasował się w obudowę). Przeciwległy róg jest zlicowany.

 

roznica.thumb.jpg.f024f01d2de2dbed572e25aef128d023.jpg

 

W planach miałem zdemontowanie wentylatora razem ze wszystkimi obudowami i wymycie wszystkiego pod prysznicem, niestety jednak jedna ze śrubek trzymająca całość okazałą się "trochę" niedostępna. Dlatego do umycia wyciągnąłem jedynie wentylator.

Tak się przedstawiał po wyciągnięciu.

 

 

"Trochę" się kurzył. Brud był na tyle mocno przywarty, że dla "ułatwienia" postanowiłem rozmontować wentylator i same łopatki umyć chemią pod wodą. Od razu to odradzam wszystkim :D Gdybym wiedział ile mi zejdzie to bym się nie zdecydował. Z drugiej strony po oczyszczeniu całości kolejny demontaż wentylatora na części będzie bajecznie prosty. Najpierw wizyta w Castoramie, zakupiłem szczypce do ściągania opaski widocznej na centralnej śrubie. Niestety szczypce nie dały rady...

 

image.thumb.png.97b282434c7761f0ac48514497a5f73d.png

 

Więc jeszcze raz Castorama, oddanie tych, zakup następnych tylko innego modelu. Nowymi udało się ściągnąć opaskę ale również je zwróciłem bo z 4 szczypiec w komplecie 3 były krzywe...

Teraz zaczęła się walka... centralna śruba była powierzchownie skorodowana przez co "poszerzyła się" i wtopiła w plastik. Próby z WD40, podgrzewaniem i lżejszymi próbami siłowymi nic nie dały.

 

sruba.thumb.jpg.9fa119a9eafa6401c81a5c6d4ec1ac21.jpg

 

Do ręki... a nawet 4 rąk poszły grubsze narzędzia. Jedna osoba podważała mocno łopatki, a ja przy użyciu mniejszego dłuta i młota waliłem w śrubę :D

Im dalej tym było gorzej, śruba czasem mimo wielu uderzeń nie puszczała wentylatora ani milimetr dalej...

 

image.thumb.png.4288eecaf1e36161e99bf1c09db325e4.png

 

Finalnie się udało, ale nie miałem pewności czy wentylator po przyjęciu setek uderzeń młotkiem jeszcze zadziała. Tutaj można zwrócić uwagę na poziom zabrudzenia.

 

uff.thumb.jpg.984235d7b9973a9796f8cc8ebc584739.jpg

 

Mimo obaw zabrałem się do czyszczenia. Wentylator poszedł w chemię, a ja zająłem się silnikiem. Wszystkie plastiki wyczyściłem szczoteczką, elementy metalowe wypolerowałem, a ze śruby usunąłem nalot by założenie i przyszłe ściąganie łopatek nie było problemem.

 

Tak po wyczyszczeniu przedstawiał się element z silnikiem:

 

silnik.thumb.jpg.f5ef4bc05c10aba92b931e9065a65f51.jpg

 

A tak całość po złożeniu. Złożenie było ultra łatwe, łopatki bez najmniejszego problemu weszły na wyczyszczoną i lekko nasmarowaną śrubę.

 

calosc.thumb.jpg.9ab4cd433127690ed8f45e550c35ceab.jpg


Na koniec uzupełniłem silikon wokół radiatora, to już pewnie niepotrzebnie ale i tak było już za ciemno żeby kontynuować działania.

Jedynie poszedłem sprawdzić czy szukać nowego wentylatora czy może jednak ten się jeszcze nada ;)

 

 

No i dzisiaj mycie dokładne obudowy i przewodów jak tylko głęboko dało się sięgnąć ręką.

 

obudowa.thumb.jpg.3fd10888b8058e51d611eb6fec1c2e90.jpg

Potem wprowadzenie wężyka od WURTH'a w przewód odpływowy.

 

wunsz.thumb.jpg.9ffd7e7df8f005851222b801bc360932.jpg

 

No i fruuuuu poszła większość puchy do środka. W czasie rozpylania ruszałem wężykiem i wysuwałem go powoli by poszerzyć jego zasięg. I tutaj przemyślenia na temat samego preparatu. Rozpyla on izopropanol z dodatkami w postaci wodnistej mgiełki, dosyć szybko z wężyka szła fala więc jak coś to podkładajcie dużo ręczników.

Problem z tym rozpylaniem jest taki, że strumień jest stosunkowo wąski. Mam spore obawy, że duża część komory i skraplacza nie została nim bezpośrednio pokryta. Myślę, że następnym razem zdecyduję się na coś w postaci pianki (np. K2 Klima Doctor) ponieważ ma to większą szansę na wypełnienie całej komory.

 

Po odczekaniu zalecanego czasu odpaliłem nawiewy i klimatyzację. Nieprzyjemnego zapachu jest zdecydowanie mniej, ale wciąż czuć jego "nutkę" dlatego pewnie dojadę jeszcze dzisiaj pozostałą zawartość z puszki, a następnym razem użyję czegoś innego i porównam efekt.

 

Na koniec wleciał nowy filtr, który jak wspominałem pasował co do milimetra.

 

filterel.thumb.jpg.a6414f7b3132aaf86a03009e0ee0aa64.jpg

 

Taka niby podstawowa czynność, ale zajęła mnóstwo czasu. Pewnie za jakiś czas powrócę tutaj do tematu odgrzybiania, podam finalną ocenę tego produktu i powiem jakie pierwsze wrażenia z innego :)

 

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna listwa jeszcze świeci ale nie cała - pojedyncze LED'y już się spaliły na czarno. Listwa jest w silikonowej obudowie więc klosz mam nadzieję nie doznał obrażeń

 

Jaki czas minął od instalacji tych pasków? Może trzeba dobrać coś lepszej jakości z mniejszym zużyciem i W?

 

PS relacja zrobiona tak jak lubię, tak trzymaj!

PS2 Czy w Forkach da się poruszyć jakieś zagadnienie bez potykania się o rdzę? Dzisiaj walczyłem z montażem kamery cofania (relacja wkrótce) i zauważyłem, że rdza przeżera się przez jeden z fabrycznych otworów mocujących ramkę tablicy z tyłu (╯°□°)╯︵ ┻━┻

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...