polter_83 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam! W Legasiu który posiadam, hałasowała pompa wspomagania - w skrajnych położeniach. Jeden z mechaników specjalizujących się w Subaru stwierdził, że nadaje się do wymiany - ale tylko rzucił okiem pod maskę. Jako, że skąpy traci 2 razy i nie chciało mi się kupić używki za ~600 zł to oddałem ją do regeneracji. Najpierw zapytałem czy potrafią zregenerować taką pompę i po odpowiedzi twierdzącej zawiozłem ją do firmy. Firma to http://regeneracja-maglownic.pl/ Po regeneracji pompa również hałasuję - 2-3 sekundy po odpaleniu na prostych kołach, ale mam wrażenie, że mniej buczy przy maksymalnie skręconych. Serwis ASO w KRK twierdzi, że hałasująca pompa na maksymalnie skręconych kołach to norma w starszych Legacy - ale ta już jest po regeneracji. Może jest zapowietrzona - ASO twierdzi, że te pompy można odpowietrzać nawet 2h. Co o tym sądzicie? W najbliższym czas wrzucę filmik na YT. Druga sprawa to "ćwierkanie", najbardziej słyszane na V - biegu ~80km/h około 2tyś obrotów. Czy ja czasem nie zarzynam silnika - zbyt niskie obroty, zbyt wysoki bieg? Szukałem info odnośnie 2-masy, ale wszystko co znajduję to ćwierkanie na wolnych obrotach, szarpanie, i problemy z wbiciem 1-go, 2-go biegu - ale takich objawów nie mam. Co to może być - jakaś rolka, klima, pompa wody? Objaw był przed wymianą rozrządu, a ten wymieniłem miesiąc temu, jest również nowy pasek od pompy wspomagania. Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez polter_83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, polter_83 napisał: Druga sprawa to "ćwierkanie", najbardziej słyszane na V - biegu ~80km/h około 2tyś obrotów. Czy ja czasem nie zarzynam silnika - zbyt niskie obroty, zbyt wysoki bieg? Zarzynasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 2.0 sohc, 80 - emerycko 4, normalnie 3, dynamicznie 2. Moj pod maską ma książkę skarg i zażaleń, jak na razie nic nie wpisał Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Nic mu się nie stanie jak będziesz trzymał te 3-4 tyś. 5 to męczenie takie, ani nie jedzie, ani to ekonomiczne... chyba że do takiego jednostajnego toczenia się i to po płaskim albo z górki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 "Może jest zapowietrzona - ASO twierdzi, że te pompy można odpowietrzać nawet 2h." To chyba jest prawda. Mi mówili, że to faktycznie troche trwa. No i trwało. 2 lata temu wymieniali mi zbiorniczek wyrównawczy od płynu wsp. Pompa po tym wyła i kierownica jakby się trząsła przy skręcaniu, efekt przeskakiwania, nie płynnego obracania. Po kilku przejażdżkach wszystko zniknęło i piszczy tylko czasem przy maks skreconych kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) W sprawie pompy wspomagania, może pomoże ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=wCcLYDXDmJo Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez SubBlackbird Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Na V-biegu 80 fakt moze byc malo, zrewiduje to jeszcze. @SunBlackbird -> Dzieki za filmik sprawdze w najblizszym czasie - tylko dorwe rozmiar tego oringa bo pompa mam inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Właśnie nie wiem o co wam chodzi z faktem, że na V biegu 80km/h to mało. U mnie silnik 2.0 125KM i na 5-tce przyśpiesza znakomicie. Chyba, że skrzynia w silnikach 165KM ma w ogóle inne przełożenia i np. na 4 biegu przy 100km/h macie 2500obr/min to wówczas potwierdzić może się to co zostało powiedziane. Jeżeli tak nie jest to obstawiałbym zajechany silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Sam nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika na tych "ustawieniach". Oczywiście nie jest to optymalne dla przyspieszania i wyprzedzania - ale na pustej drodze spokojnie się toczę. Niemniej pojawia się dźwięk "piszczącej rolki", ale nie zawsze. Co do pompy to hałas staje się zauważalnie mniejszy - więc może być zapowietrzona i efekt ustąpi całkowicie. Jeśli tak będzie to dam znać, a w najbliższym czasie odezwę się do firmy RG z pytaniem czy wymieniali ową uszczelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Co do cwierkania- kolega sprawdzał łożyska (altek, pompy, napinacze)? Spsikaj łożyska smarem w szpraju i słuchaj! 20 kkm temu spsikalem żeby sprawdzić które robi hałas i w ten sposób naprawiłem łożysko altka Do dziś spokój. Wcc (wòda czyni cuda)Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Dzięki za sugestie. Zakupie i będę piskał. btw. Rozumiem ze jak mi kapnie na jakiś pasek to nic się nie stanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Co najwyżej prysnie po okolicy (ja używam rzeczonej wódy 40 i negatywów nie dostrzegam). Dobrze zaopatrzyć się w psiukacz ze słomką- ja to robię na pracującym motorze to odrazu słyszę różnice.Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeśnikXT Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Mnie pomogła przy bardzo hałasującej pompie wymiana O - RINGU pokazanego na poleconym filmiku przez SubBlackBirda. O - ring dobrałem na oko w sklepie motoryzacyjnym i po problemie. Podobno wystarczy się mocniej oprzeć o węża i już w miejscu o - ringu będzie łapał lewe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 38 minut temu, LeśnikXT napisał: Mnie pomogła przy bardzo hałasującej pompie wymiana O - RINGU pokazanego na poleconym filmiku przez SubBlackBirda. O - ring dobrałem na oko w sklepie motoryzacyjnym i po problemie. Podobno wystarczy się mocniej oprzeć o węża i już w miejscu o - ringu będzie łapał lewe powietrze. Jakiś link do filmiku? Szklana kula gdzieś się zapodziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 20.04.2017 o 22:23, SubBlackbird napisał: W sprawie pompy wspomagania, może pomoże ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=wCcLYDXDmJo A jako, że jestem na etapie walki i zgłębiania tematu, to dodam jeszcze, że poza oringiem na wejściu pompy warto też sprawdzić samą szczelność węża zasilającego, u mnie bardziej zrobił się z niego już plastik niż guma i oryginalna Subarowa opaska niekoniecznie mocno go ściskała. Założyłem opaskę ślimakową i trzyma dobrze, co nie zmienia faktu, że pompę dalej mocno słychać. Jak zakończę nierówną walkę z pozytywnym skutkiem na pewno podzielę się wrażeniami Edytowane 7 Lutego 2018 przez raci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeśnikXT Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 https://www.youtube.com/watch?v=wCcLYDXDmJo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 7 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 U mnie to nie pomogło, zrobiłem regenerację pompy. Nadal wyje, właśnie mam samochód u specjalisty od Subaru. Jutro werdykt.Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Okazało się że trzeba wymienić pompę i wąż między pompą a zbiornikiem. Teraz tylko na zimnym delikatnie słychać, a tak to cisza. Widać źle ją zregenerowali.Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartłomiej Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 Źle nie, w instrukcji jest jasno napisane, że na zimnym silniku będzie ją słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 10 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Teraz jest tak jak piszesz. Po pierwszej regeneracji hałas był na zimnym i ciepłym silniku. Źle nie, w instrukcji jest jasno napisane, że na zimnym silniku będzie ją słychać. Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się