Skocz do zawartości

Legacy MY06 - pompa wspomagania i nie tylko


polter_83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W Legasiu który posiadam, hałasowała pompa wspomagania - w skrajnych położeniach.

Jeden z mechaników specjalizujących się w Subaru stwierdził, że nadaje się do wymiany - ale tylko rzucił okiem pod maskę.

 

Jako, że skąpy traci 2 razy i nie chciało mi się kupić używki za ~600 zł to oddałem ją do regeneracji.

Najpierw zapytałem czy potrafią zregenerować taką pompę i po odpowiedzi twierdzącej zawiozłem ją do firmy.

Firma to http://regeneracja-maglownic.pl/

 

Po regeneracji pompa również hałasuję - 2-3 sekundy po odpaleniu na prostych kołach, ale mam wrażenie, że mniej buczy przy maksymalnie skręconych.

Serwis ASO w KRK twierdzi, że hałasująca pompa na maksymalnie skręconych kołach to norma w starszych Legacy - ale ta już jest po regeneracji.

Może jest zapowietrzona - ASO twierdzi, że te pompy można odpowietrzać nawet 2h.

 

Co o tym sądzicie?

W najbliższym czas wrzucę filmik na YT.

 

Druga sprawa to "ćwierkanie", najbardziej słyszane na V - biegu ~80km/h około 2tyś obrotów.

Czy ja czasem nie zarzynam silnika - zbyt niskie obroty, zbyt wysoki bieg?

Szukałem info odnośnie 2-masy, ale wszystko co znajduję to ćwierkanie na wolnych obrotach, szarpanie, i problemy z wbiciem 1-go, 2-go biegu - ale takich objawów nie mam.

 

Co to może być - jakaś rolka, klima, pompa wody?

Objaw był przed wymianą rozrządu, a ten wymieniłem miesiąc temu, jest również nowy pasek od pompy wspomagania.

 

Edytowane przez polter_83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Może jest zapowietrzona - ASO twierdzi, że te pompy można odpowietrzać nawet 2h."

 

To chyba jest prawda. Mi mówili, że to faktycznie troche trwa. No i trwało. 2 lata temu wymieniali mi zbiorniczek wyrównawczy od płynu wsp. Pompa po tym wyła i kierownica jakby się trząsła przy skręcaniu, efekt przeskakiwania, nie płynnego obracania. Po kilku przejażdżkach wszystko zniknęło i piszczy tylko czasem przy maks skreconych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem o co wam chodzi z faktem, że na V biegu 80km/h to mało. U mnie silnik 2.0 125KM i na 5-tce przyśpiesza znakomicie. Chyba, że skrzynia w silnikach 165KM ma w ogóle inne przełożenia i np. na 4 biegu przy 100km/h macie 2500obr/min to wówczas potwierdzić może się to co zostało powiedziane.

Jeżeli tak nie jest to obstawiałbym zajechany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika na tych "ustawieniach".

Oczywiście nie jest to optymalne dla przyspieszania i wyprzedzania - ale na pustej drodze spokojnie się toczę.

Niemniej pojawia się dźwięk "piszczącej rolki", ale nie zawsze.

 

Co do pompy to hałas staje się zauważalnie mniejszy - więc może być zapowietrzona i efekt ustąpi całkowicie. 

Jeśli tak będzie to dam znać, a w najbliższym czasie odezwę się do firmy RG z pytaniem czy wymieniali ową uszczelkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cwierkania- kolega sprawdzał łożyska (altek, pompy, napinacze)? Spsikaj łożyska smarem w szpraju i słuchaj! 20 kkm temu spsikalem żeby sprawdzić które robi hałas i w ten sposób naprawiłem łożysko altka Do dziś spokój. Wcc (wòda czyni cuda)

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najwyżej prysnie po okolicy (ja używam rzeczonej wódy 40 i negatywów nie dostrzegam). Dobrze zaopatrzyć się w psiukacz ze słomką- ja to robię na pracującym motorze to odrazu słyszę różnice.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mnie pomogła przy bardzo hałasującej pompie wymiana O - RINGU pokazanego na poleconym filmiku przez SubBlackBirda. O - ring dobrałem na oko w sklepie motoryzacyjnym i po problemie. Podobno wystarczy się mocniej oprzeć o węża i już w miejscu o - ringu będzie łapał lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, LeśnikXT napisał:

Mnie pomogła przy bardzo hałasującej pompie wymiana O - RINGU pokazanego na poleconym filmiku przez SubBlackBirda. O - ring dobrałem na oko w sklepie motoryzacyjnym i po problemie. Podobno wystarczy się mocniej oprzeć o węża i już w miejscu o - ringu będzie łapał lewe powietrze.

Jakiś link do filmiku? Szklana kula gdzieś się zapodziała. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2017 o 22:23, SubBlackbird napisał:

W sprawie pompy wspomagania, może pomoże ten filmik

https://www.youtube.com/watch?v=wCcLYDXDmJo

:)

 

A jako, że jestem na etapie walki i zgłębiania tematu, to dodam jeszcze, że poza oringiem na wejściu pompy warto też sprawdzić samą szczelność węża zasilającego, u mnie bardziej zrobił się z niego już plastik niż guma i oryginalna Subarowa opaska niekoniecznie mocno go ściskała. Założyłem opaskę ślimakową i trzyma dobrze, co nie zmienia faktu, że pompę dalej mocno słychać. Jak zakończę nierówną walkę z pozytywnym skutkiem na pewno podzielę się wrażeniami

Edytowane przez raci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Teraz jest tak jak piszesz. Po pierwszej regeneracji hałas był na zimnym i ciepłym silniku.

Źle nie, w instrukcji jest jasno napisane, że na zimnym silniku będzie ją słychać.


Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...