Jump to content

SubBlackbird

Użytkownik
  • Content Count

    281
  • Joined

  • Last visited

About SubBlackbird

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Giżycko
  • Auto
    Impreza GC 2.0 1999r

Recent Profile Visitors

421 profile views
  1. Pewnie, że jest możliwość zastosowanie nieodpowiedniego tłoka przez poprzednika. Najlepszym wyjściem w tej sytuacji jest zmierzenie średnicówką cylindrów oraz mikrometrem tłoków. Wtedy masz konkretne wartości. Oczywiście tak jak napisał Carfit - ważne aby była siatka na cylindrach.
  2. Źle zrozumiałeś, szukanie informacji tak jak pisałem - nie w necie - tylko na żywo u ludzi, u nas w PL, porównywać, sprawdzać, kolory przewodów nawet, fotki itp. Złomować absolutnie nie. Tylko jeżeli nie miałeś do czynienia z różnymi "projektami" to nie zdajesz sobie sprawy ile to wymaga czasu żeby dojść do celu. Jeżeli ktoś "obcy" ten czas musi poświęcić to robią się astronomiczne kwoty, do tego dochodzi jeszcze wiedza, doświadczenie oraz samozaparcie bo mimo tego "ostatniego" tematu nie pociągnie się. W tym temacie może coś wiedzieć forumowicz lucza https://forum.subaru.pl/profile/4940-lucza/ Robił on różne swapy. Odezwij się do niego. Można temat zacząć od tego, czy wiązka elektryczna silnika 1.5 oraz 2.0 łączy się takimi samymi kostkami z wiązką instalacji elektrycznej budy. Jeżeli kształt złączy będzie inny to w sumie już pozamiatane. Jeżeli taki sam to trzeba porównać ilość pinów w złączach itd. Ew. jeżeli jest pozamiatane na początku to można kombinować z przełożeniem wiązki silnikowej 1,5 do 2.0. Podejrzewam, że wtyczki do wtryskiwaczy i czujnika położenia wału, rozrządu będą takie same, a pozostałe trzeba sprawdzić. Jeżeli w pozostałych czujnikach będą inne kostki ale taka sama ilość przewodów to można przełożyć same korpusy wtyczek od silnika 2.0 .......... i tak zabawa może przynieść rezultaty.
  3. 1. Poszukaj info na temat swapa czyli zorientuj się czy z okolicy ktoś ma subaru z silnikiem 2.0 - jeżeli tak - to trzeba porównać wszystkie wtyczki od czujników itp. Jeżeli nie ma takiego kogoś to poproś niech ktoś z forum zrobi zdjęcia wtyczek i innych elementów elektrycznych. 2. Tak jak napisał ewemarkam, trzeba porównać wyjścia z ECU. 3. Jeżeli nie masz zdolności manualnych i podstawowej wiedzy o elektryce to temat jest bardzo ciężki. Zlecanie komuś takich rzeczy zwykle trochę kosztuje.
  4. Jaki rozmiar ma uszczelniacz pompy wspomagania (simmering) czyli ten znajdujący się na wałku od strony koła pasowego. Znalazłem dwie informacje i jest dylemat, który kupić bo chciałbym kupić właściwy i za jednym podejściem go wymienić. 20x36x7 czy 18x30x7 Czy może żaden z powyższych nie pasuje?
  5. W tej sprawie dodam informację, że górne mocowanie tylnego amortyzatora w Imprezie GD ma taki sam rozstaw szpilek jak w Legacy 2 oraz Foresterze S-Turbo. Natomiast Impreza GC/GF ma niestety inny i nie bezie pasowało bez przeróbki.
  6. Informacja w innym kontekście. W raporcie turbo na TVN była ciekawa wzmianka o wpływie płynu do spryskiwaczy na żywotność wycieraczek, lakieru itp. Na chwilę obecną w sieci jest tylko dostępny zwiastun tego odcinka. Jakby ktoś miał do tego dostęp, warto udostępnić. https://www.facebook.com/tvnturbo/videos/2121006514623625/
  7. Przecież jest sporo informacji na temat ledów. Led nigdy nie będzie świecić poprawnie w reflektorze przystosowanym do normalnej żarówki (w tym przypadku H4). Tutaj pojawiają się inne kąty odbicia wiązki światła. W takim reflektorze nigdy nie będzie światło skupione w miejscu najbardziej potrzebnym. Po założeniu żarówki led będą cierpieć nadjeżdżający z naprzeciwka. Klev mogę się mylić ale ledy, które kupiłeś mają barwę światła 5000 - 6000K, a to już zaczyna wpadać w odcień niebieskiego. Taka barwa w szczególności jak pada deszcz męczy oczy.
  8. Yoosyn po Twoim komentarzu zainstalowałem ecuExplorera i nie nie mogłem nagrać logów. Po kliknięciu "saved loge files" opcja ta podświetla się na niebiesko tak jak na screenie, pozostaje podświetlona, nic się nie dzieje, a program przestaje reagować także nie mogłem wychwycić momentu cofania zapłonu. Od pewnego czasu przykręciłem czujnik spalania stukowego w inne miejsce + dałem podkładkę gumową pod spód żeby oszukać "system" i check nie zaświeca się. Samochód jedzie dobrze. Jedynie ostatnio 2 razy chceck zaświecił się i czuć było, że zapłon został cofnięty i teraz nie wiem jak to interpretować bo stukowy został ogłuszony, a mimo to i tak prawdopodobnie pojawił się błąd knock sensora, który tj. na screenie z freessm zapewne pokazał korekcję równą zero. andre82 - dobre i logiczne drutowanie przynosi zwykle dobre rezultaty
  9. Ostatnio coraz częściej zaświeca się check engine i pokazuje standardowy błąd 22 ( czujnik spalania stukowego). Po zapaleniu check-a zazwyczaj reakcja na dodanie gazu jest gorsza i potrafi ze 2-3 razy szarpnąć podczas przyśpieszania. Mam w zapasie 2 oryginalne czujniki i na każdym takie same objawy. Podpinając się pod OBD + FreeSSM nie zauważyłem ani razu żeby czujnik spalania stukowego powodował cofanie zapłonu (pozycja "knocking correction" ) ale ogólnie zapłon jest cofany bardzo mocno. Co może być tego przyczyną? Na załączonej grafice widać knocking correction = 0,5 ale ta wartość inna niż zero akurat tylko raz pojawiła się właśnie jak robiłem zrzut na potrzeby tego tematu.
  10. W GX-ie jest gniazdo OBD, żeby właśnie podpiąć kabel diagnostyczny i sprawdzić programem co się dzieje. W sumie nie wiem czy spinanie kostek zielonych daje ten sam efekt czyli wymryganie błędów ale chyba raczej nie. Spięcie zielonych wtyczek daje taki efekt jak na filmie - pstrykanie to załączanie się przekaźnika od wentylatorów. Także bez podpięcia kabla i sprawdzenia co się dzieje nie zadawaj kolejnych pytań bo to ciągle będzie abstrakcja.
  11. Dokładnie amorki z Forestera są dłuższe i mają większy skok, reszta identyczna.
  12. Oparcie ma luz czy jakby to inaczej nazwać "kiwa się" w przód i w tył podczas pochylania oparcia? Jeżeli tak, to jest pęknięty z jednej strony stelaż oparcia.
  13. Skąd wy się bierzecie? Kto jadąc samochodem tym bardziej na autostradzie jednocześnie trzyma wciśnięty gaz i hamulec? 99,99% ludzi kiedy zaczyna hamować puszcza odruchowo pedał gazu - jest to odruch bezwarunkowy.
  14. Jeżeli dodajesz gazu czyli otwierasz przepustnicę to podciśnienie w kolektorze ssącym spada. Przy maksymalnie otwartej to tym bardziej jest bliskie zeru. Jako że serwo czyli wspomagacz hamulców jest zależny od podciśnienia to już w tym momencie masz wytłumaczone. Samochody rajdowe mogą posiadać elektryczną vaku-pompę ale nie będę twierdził, że na pewno bo tego tematu nie drążyłem.
  15. AK80 zasada jest zawsze taka sam. Jak coś komuś nie pasuje to niech tego nie kupuje. Przecież jest tyle innych wspaniałych samochodów. Kupuj inny i tyle. W czym problem? Jak potrzebujesz silnik 1.2 z turbo o mocy 140KM to bierz. Ktoś zabrania tego kupować?
×
×
  • Create New...