Skocz do zawartości

Szarpanie przy ruszaniu z 1-biegu i stukanie podczas jazdy w skręcie


Lukas84

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowym forumowiczem więc witam wszystkich fanatyków i użytkowników Subarek!

Parę miesięcy temu kupiłem Subaru Legacy 2.0 165km 2007 i zrobiłem w nim profilaktyczny serwis polegający na wymianie rozrządu z pompą wody oraz wszystkich olejów i filtrów.

Jak wiadomo ta profilaktyka w Subaru nie jest taka tania:)

Niestety w trakcie użytkowania wychodzą pierwsze niedoskonałości i bolączki auta. Zaczynając od słabych hamulców i miękkiego tylnego zawieszenia a kończąc na rzeczach, które obecnie najbardziej mnie stresują czyli...

 

Podstawowym problemem jest szarpanie podczas ruszania z pierwszego biegu, ale tylko i wyłącznie gdy auto się dobrze rozgrzeje (gdy ruszam nie rozgrzanym autem, nie ma problemu z wibracjami).

Jedynym sposobem na to aby autem/silnikiem nie zatrzepotało jest ruszenie z wyższych obrotów co nie jest zbyt przyjemne, a i tak czuć, że auto się męczy i rusza ociężale (czasem jeszcze słyszę podczas takiego sposobu ruszania, dźwięk porównywalny z hamowaniem jakiegoś Kamaza). Podczas próby ruszania z niskich obrotów, silnikiem bardzo szarpie i słychać jeszcze charakterystyczny świergot z pod maski.

Analogiczną rzeczą która dzieje się tylko gdy auto jest zagrzane to bicie/stukanie/przeskakiwanie którego dźwięk dochodzi z okolic prawego koła. Nie wiem czy można powiązać te dwie dolegliwości ze sobą, ale chyba tak. Tak czy inaczej na zimnym silniku przy skręcaniu nie słychać nic a nić żadnych stuków oprócz delikatnie wyjącej pompy wspomagania.Gdy auto jest rozgrzane, to podczas mocnego skręcania tym bardziej słychać a nawet czuć strzały/przeskakiwanie.

Najważniejszą rzeczą jest dla mnie postawienie dobrej diagnozy gdyż oddanie auta do serwisu i sprawdzanie i wymiana część po części zabije mój portfel:( Wiem, że przyczyn może być wiele, zaczynając od półosi a kończą na sprzęgle, kole zamachowym itp. Może ktoś z Was miał identyczny przypadek? Please help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możne być to wiskoza w skrzyni biegów zwłaszcza jak objawy się nasilają przy rozgrzanym silniku

ja w przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem to będę mądrzejszy

tez mi lekko szarpie z 1 lekko stuka jak jest rozgrzany silnik

jak auto jest zimne to całkiem inny samochód (dobrze że mamy zimę)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szarpanie przy ruszaniu gdy się zagrzeje to ewidentnie wina dwu masowego koła zamachowego
 

 

Ale czemu akurat przy rozgrzanym szarpie a przy zimnym nie?

 

Tego nie wiem ,ale przerabiałem. Na zimno Ok. a na ciepłym i np. z włączonym reduktorem tak szarpało ,że ciężko było ruszyć z niskich obrotów. Te dwu masy w Leg\Out są nic nie warte. Impreza ,Forester z tymi samymi silnikami jeżdżą bez dwu masy i jakoś sie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że czuwacie i jest aktywnie:) bardzo dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś mądre wytłumaczenia i diagnozy to proszę się nie krępować;)


 

 

Szarpanie przy ruszaniu gdy się zagrzeje to ewidentnie wina dwu masowego koła zamachowego
 

 

Ale czemu akurat przy rozgrzanym szarpie a przy zimnym nie?

 

Tego nie wiem ,ale przerabiałem. Na zimno Ok. a na ciepłym i np. z włączonym reduktorem tak szarpało ,że ciężko było ruszyć z niskich obrotów. Te dwu masy w Leg\Out są nic nie warte. Impreza ,Forester z tymi samymi silnikami jeżdżą bez dwu masy i jakoś sie dało.

 

Czytałem już o problemach z dwumasą, czyli konwersja na 1-masę jest jednak rekomendowana przez większość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podjechania do mechanika znającego się na subaru. Koledzy podpowiadają dobrze, ale możesz mieć problem tylko z jedna usterką.

Regenerowana wiskoza kosztuje podobno 400-600zł a sprzęgło z wymianą 1500zł. Jak nie wiesz, to lepiej zapytaj fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukają niezależnie od temperatury.

Pozostałe objawy to wiskoza nadaje się do wymiany/regeneracji a koło dwumasowe do konwersji na jednomasę. 

Nie wykluczałbym przegubu/ów. Miałem identyczne objawy w dwóch innych autach. W jednym zależne od rozgrzania/przejechania kilku km. W obu do wymiany przegub. Operacja wymiany z nowym przegubem to koszt kilkuset złotych. Nie wykluczam, że ww. problemy mogą się nakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za wszelkie sugestie, puki co postawiłem na wiskozę  i ją zrobiłem. Efekt jest taki, że nie strzela/nie przeskakuje już nic przy skręcaniu. Kwestia szarpania przy ruszaniu oraz skwierczenia jeszcze nie jest rozwiązana. Wiem, że na 99% jest to sprzęgło z kołem dwumasowym. Mam dylemat czy robić konwersje tak jak zrobiła to już część z Was. Większość chwali tą zamianę i mówi, że na reszcie nic nie szarpie i nie skwierczy. Jednak dwumasowe koło powstało po to żeby niby niwelować przenoszenie drgań, ale skoro jednomasowe pracuje kuluralnie i nie ma się co w nim popsuć to może warto. Pytanie jak to znosi silnik na dłużą metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam dylemat czy robić konwersje tak jak zrobiła to już część z Was
 

 

Za konwersją przemawiają względy ekonomiczne tylko. Jeżeli cię stać to bierz dwumasę i rób tak jak z fabryki. Skwierczy i szarpie to chyba na wyrypanej dwumasie, na nowej powinno być w porządku długi czas... aż się zacznie rozlatywać, ale spora szansa że to już u następnego właściciela.

Natomiast po konwersji zostaje ci trochę kasy w kieszeni i w przyszłości wymiana tylko tarczy i ewentualnie docisku - też oszczędność.

Ja nie doświadczyłem osobiście bo kupiłem już po konwersji - ale podobno trochę mniejsza kultura ruszania po konwersji. Innych skutków ubocznych brak (mam zrobione ze 100 tyś po konwersji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze Subaru nie mają dwumasy, jeżdżą po 20 lat i problemów brak. STI też nie ma dwumasy. Dwumasa jest może potrzebna w dieslu, w benzynie może nieco przyjemnej się rusza czy biegi zmienia bo szarpnięcia bierze na siebie. Ale za tę kasę i żywotność... dla mnie nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie też szarpie przy ruszaniu i właśnie dziś rano wstawiłem auto do warsztatu. Wstępna diagnoza dwumasa i wymiana na jednomasę. Wstępnie usłyszałem cenę 3600 za jednomasę + robocizna. Czy to jest cena już z wiskozą i nowym sprzęgłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też szarpie przy ruszaniu i właśnie dziś rano wstawiłem auto do warsztatu. Wstępna diagnoza dwumasa i wymiana na jednomasę. Wstępnie usłyszałem cenę 3600 za jednomasę + robocizna. Czy to jest cena już z wiskozą i nowym sprzęgłem?

No o to musisz dopytać warsztat. Logicznie- powinna być to cena za obie rzeczy ale już kilka razy spotkałem się z podejściem "jeździ Subaru, no to zarobimy". Z tego co się orientuje- konwersja na jednomase- ok 2400, wisko po regeneracji - ok 800. Ceny z robocizną, "z ulicy", na uczciwych czesciach

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet do konwersji kupiłem w Nowym Sączu za 2700, przekładka to koszt około 500. Sprzęgło działało lekko, tylko inaczej zaczął działać motor przy przechodzeniu na wyższy bieg, nawet nie wiem jak to opisać. Coś jakby wzrost obrotów, drgań i hałasu podobny jak przy redukcji, dziwne. Napisałem działało bo po wyjeździe z warsztatu przez 2 dni cieszyłem się nowym sprzęgłem. Dzisiaj rano przy włączonym silniku nie mogłem wrzucić żadnego biegu a pedał sprzęgła wchodził w podłogę. Trzeba reklamować :(

Po konwersji i wymianie padła pompa sprzęgła (400 PLN). Podobno to bardzo częste, bo tłok pompy zaczyna pracować w innym położeniu niż przed konwersją. Ktoś miał taki przypadek?

Edytowane przez rudy_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...