Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Może lekki off-top, ale daje do myślenia:
 

Szef Volvo Hakan Samuelsson zapowiedział, że obecna generacja diesli będzie najprawdopodobniej ostatnią oferowaną w ich autach. Silniki na olej napędowy przestaną być rozwijane po 2023 roku.

Era diesli w samochodach szwedzko-chińskiej marki skończy się na tych, które są produkowane od 2013 roku. Inżynierowie będą je co prawda udoskonalać, ale najprawdopodobniej jeszcze tylko 6 lat.

Volvo ma już plan czym zastąpić diesle. W 2019 roku ma wejść do sprzedaży w 100 proc. elektryczny model.

 

O wycofaniu diesli z rynku mówi się już od jakiegoś czasu. Renault zapowiedziało, że do 2020 roku nie będzie ich już w modelach Clio i Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wątpliwości ze era silnikow spalinowych dobiega końca i trzeba sie z tym pogodzić ale zastanawiam sie jakie lobby naciska na to zeby wycofać diesela ktory jeszcze pare lat temu był jednym z kluczowych silnikow napedzajacych sprzedaż zwłaszcza w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z chęcią bym kupił auto elektryczne ( nie hybryda) , ale klasy B , typu Clio , Fiesta itp. Najchętniej jakby miała osiągi i wygląd typu GT /ST . Nawet zasięg typu 150km by mnie w 100% satysfakcjonował . 

Ale kupować Teslę jako auto w trasy to dla mnie nie porozumienie ..... póki co :) 

Auto bez głosu, bez charakteru , bez duszy , to dla mnie nie do przyjecia ! mimo że może być bardzo szybki ! 

Po zrobieniu 8500km RS6 , już wiem że następne auto kupię podobne , czyli tej klasy, napewno kombi , z dużym i mocnym silnikiem , czy to będzie nowy RS6, AMG , BMW , czy Panamera Turbo , czas pokaże , ale ta klasa aut mi najbardziej odpowiada jednak. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, carfit napisał:

RS6, AMG , BMW ,

Najlepiej skwitowal to TVN moze nie rs 6 ale ze stajni rs 3 , do tego duet amg i fokus rs. 

Wszystkie prawie ponad 300 konne auta byly poddane testom , wygral ford rs. Przyjechalo cieżkie EVO 10 370 konne i pozamiatało .

Moim zdaniem ten japonczyk dlugo nie znajdzie konkuretna , nie mowie o serii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, darecki napisał:

Najlepiej skwitowal to TVN moze nie rs 6 ale ze stajni rs 3 , do tego duet amg i fokus rs. 

Wszystkie prawie ponad 300 konne auta byly poddane testom , wygral ford rs. Przyjechalo cieżkie EVO 10 370 konne i pozamiatało .

Moim zdaniem ten japonczyk dlugo nie znajdzie konkuretna , nie mowie o serii .

takie porównanie z EVO X po remapie ........ jest totalnie z D.......  Może by porównać to EVO X z profi rajdówką Subaru na szutrach ? tak to sie mniej więcej ma :huh:

Nie wspomnę już o tym że wygrany F RS , ma mega problemy z silnikami , i cena leci na łeb na szyję , jest ich do wyboru do koloru , bańka pękła z kretesem . 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał:

ale ta klasa aut mi najbardziej odpowiada jednak. 

 

Tak jak pewnie większości z nas, miłośników motoryzacji. Jednak realizacja tego typu zakupów jest nieco wymagająca pod względem finansowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, vince_snd napisał:

 

Tak jak pewnie większości z nas, miłośników motoryzacji. Jednak realizacja tego typu zakupów jest nieco wymagająca pod względem finansowym.

Ależ oczywiście , ja to też doskonale rozumiem ! ja też nie wygrałem w totka kilku milionów :) , i chłodno kalkulowałem czy mnie stać , uznałem że tak , i naprawdę nie żałuję 1 zł wydanej w to auto :) , po za tym , pasja , miłosć do sportowych aut , prędkości , adrenaliny  jest często większa niż rozum , dlatego większość z nas nie jest miłośnikiem skody , choć i tacy bywają ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, turdziGT napisał:

zastanawiam sie jakie lobby naciska na to zeby wycofać diesela ktory jeszcze pare lat temu był jednym z kluczowych silnikow napedzajacych sprzedaż zwłaszcza w EU

 

 

nie takie parę lat bo jakby nie patrzył to pewnie z 20 do tego jeszcze będzie oferowany i niewiele udoskonalany, wymagania ekologiczne stawiane dieslom są coraz większe i spełnieni tych wymagań coraz droższe - technologia "wymiera" środki na rozwój są kierowane na elektryfikację

 

auta są prostsze, wymagają mniej obsługi serwisowej, uniezależniają od paliw kopalnych do tego są efektywniejsze na drodze odzysk energii kinetycznej przez hamowanie silnikiem

 

można by powiedzieć jakie lobby wykończyło Kodaka - nowocześniejsza technologia ;)

 

 

tak samo jest w tym wypadku, rozwój baterii, który powstał w ostatnich powiedzmy 10 latach z racji popularyzacji sprzętu mobilnego (laptopy, telefony itp.) spowodował skok w magazynach energii elektrycznej co umożliwiło wrócić do pomysłu auta elektrycznego (starego jak sama motoryzacja) a i tak jesteśmy zapewne na samym początku tejże rewolucji 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ketivv napisał:

auta są prostsze, wymagają mniej obsługi serwisowej, uniezależniają od paliw kopalnych do tego są efektywniejsze na drodze odzysk energii kinetycznej przez hamowanie silnikiem

wszystko prawda ..... tylko gdzie przyjemność ? i jak to sie ma wprost do przyjemności z prowadzenia , i np. wyjazdu na tor ( nie chodzi mi o 1/4 mili ) chodzi poprostu o wrażenia z jazdy np. na torze . Poznań , Ułęż , Kielce itd. 

Napęd , przekazanie napędu , zasięg przy full trot. itd . 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, carfit napisał:

wszystko prawda ..... tylko gdzie przyjemność ? i jak to sie ma wprost do przyjemności z prowadzenia , i np. wyjazdu na tor ( nie chodzi mi o 1/4 mili ) chodzi poprostu o wrażenia z jazdy np. na torze . Poznań , Ułęż , Kielce itd. 

Napęd , przekazanie napędu , zasięg przy full trot. itd . 

 

 

jakaś tam E Formuła już jest 

 

trzeba brać pod uwagę, że to są początki 

 

jeszcze jedna sprawa zdecydowania większość użytkowników aut nie potrzebuje aut o super osiągach wystarczą przeciętne i niskie koszty użytkowania 

 

umówmy się samochód elektryczny o osiągach Golfa 1.4 TSI, jego wielkości, zasięgu w optymalnych warunkach rzędu 500 km przy rozbudowanej sieci stacji ładowania które będzie trwało 10 min zamiast godziny, który umożliwi poruszanie się w ramach obowiązujących przepisów taniej jak dieslem zadowoli pewnie znaczną część zmotoryzowanej EU

jeśli jego cena będzie zbliżona do nowoczesnego Diesla a koszty obsługi serwisowej znikome to ciężko będzie taką batalię wygrać nawet jeśli po 200 k km bateria będzie wymagała wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatgo wyżej napisałem że jestem zwolennikiem E aut , i sam bym kupił , ale na miasto ! i do turlania się po nim . Reszta absolutnie nie wchodzi w rachubę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ketivv napisał:

 

to już kwestia specyficznych potrzeb wynikających zapewne z "osobistej prędkości podróżnej" ;)

 

 

oczywiście !!!! nie po to kupiłem RS6 aby oszczędzać na paliwie , przecież w tym budżecie moglem kupić najszybszą Tesle i jeszcze by chyba zostało , ale to nie o to chodzi !!!! w RS6 liczy sie piekło , dzwięk , wrażenia z jazdy itd. w Tesli super technologia , ekologia , cisza , i niestety niewiadoma przyszłość serwisowa ...... która jest mrzonką póki co w Polsce . 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla czy inny elektryk w PL dla kogoś kto jeździ to bardziej udręka jak jazda, takie auto to żadna alternatywa dla RS6 i jemu podobnych

na tą chwilę bo w przyszłości sytuacja może się zmienić jak rynek będzie gotowy (postęp w technologii magazynowania i ładowania, dostępność stacji ładowania)

 

ja pamiętam jak komórka Nokii to była mała walizeczka, umożliwia tylko połączenia telefoniczne a i tak na długo nie starczała, niemalże ćwierć wieku później to co nosze w kieszeni jest wygodne i użyteczne do tego stopnia, że za "walizeczką Nokii" nie tęsknię ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ketivv napisał:

takie auto to żadna alternatywa dla RS6 i jemu podobnych

sęk właśnie w tym , że ja bym z chęcią kupił elektryka !!!! ale nie zamiast RS6 ...... tylko miejskie wozidełko , o czym dawno i wcześniej pisałem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczne auta to totalna głupota. Z tego co wszyscy lansują to chodzi o EKOLOGIĘ, ale jeśli siąść i logicznie pomyśleć to na świecie są może ze 3 kraje gdzie ma to sens ekologiczny ( czyt. energia jest produkowana w sposób w miarę ekologiczny ).

Reszta świata ma to totalnie w czterech literach jak sie produkuje prąd, najważniejsze aby jeść humus i bredzić jak to elektryki ocala swiat.

Co z tego że Europa będzie pseudo zielona? Gdzie Chiny, Indie, Afryka, Ameryka południowa, ruskie???

Przecież to jest totalnie bez sensu co nam wciskają.. . 

Zresztą dochodzi jeszcze produkcja bateryjek do tych rupieci.

 Żeby nie było też jakie te sprzęty są super nie zawodne, moja taka dalsza sąsiadka ma tesle S, kiedyś ja podwozilem jak stała przy drodze a jej "pralka" nie chciała się ruszyć mimo "pełnego baku", mówiła wtedy ze to już trzeci raz ten sam problem elektryczny... miksery się psują a też mają taki sam silnik, więc liczenie na to że to będzie totalnie bezobsługowe to marzenie mało realne...

Elektryki sa tak emocjonujące jak oglądanie orędzia do narodu... 

Najważniejsze aby dla mnie została benzyna do STI, bo nie lubię jeździć na rowerze hehe 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Mateusz22 napisał:

miksery się psują a też mają taki sam silnik, więc liczenie na to że to będzie totalnie bezobsługowe to marzenie mało realne...

 

http://jalopnik.com/heres-how-a-tesla-taxi-held-up-after-100-000-miles-1785360286

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, carfit napisał:

sęk właśnie w tym , że ja bym z chęcią kupił elektryka !!!! ale nie zamiast RS6 ...... tylko miejskie wozidełko , o czym dawno i wcześniej pisałem . 

 

Za 20 lat będzie RS6 elektryczne. W środku będziesz zapewne mógł sobie wybrać dźwięk silnika V8,V12 i co tam zapragniesz.

Na ulicach będzie znacznie ciszej. Może piesi zaczną się w końcu rozglądać na boki ;)

To tylko kwestia czasu... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekologia to jest temat śliski, ideologia i biznes z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. Wmawia się ludziom, że to jest dobre, ale zapominają powiedzieć, że panele słoneczne też mają minusy, przede wszystkim coś trzeba zrobić z nimi jak się zużyją, a nie są to przyjazne środowisku materiały, a baterie w samochodach elektrycznych to już w ogóle. Lepiej nawet nie zaczynać dyskusji na ten temat, bo to i tak nie od nas zależy.. 

 

Za to MOŻE, skoro samochody elektryczne będą popularne, to może dla odmiany pare takich potworów typu RS6 zostanie na rynku nieobarczonych już tak normami emisji spalin i podatkami ? B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie podobnie jest z "tanią" energią nuklearną. O ile koszty budowy można przełknąć, to awaria i/lub utylizacja odpadów to koszty na kilkaset pokoleń do przodu. Na pewno kalkulacje są, ale głęboko schowane. Nawet w nowych filmach Sci-Fi nie ma już napędów nuklearnych, tylko jakieś wynalazki z epoki Lema :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...