Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, skwaro napisał:
Godzinę temu, msi napisał:
I co takiego maja SUVy czego nie ma duże (RS6) kombi? emoji4.png Moda Panie, moda. 

Żadna moda. Są wygodniejsze, szczególnie przy wsiadaniu i wysiadaniu, lepiej z nich widać drogę bo się wyżej siedzi. Dodatkowo moja żona twierdzi że w takim aucie czuje się bezpieczniej.

Dobrze kolega @msi sugeruje oczywiscie ze moda i WOW faktor bo w dużym SUVie cie widac co dla bardzo dużej ilości właścicieli zwłaszcza tych dużych i drogi w brew pozora ma duże znaczenie.

 

Ze wsiadaniem i wysiadaniem tak jak i z bezpieczeństwem faktycznie ciezko polemizować bo jest lepsze ale z komfortem na pewno mozna i to bardzo.

Sporo suvow zwłaszcza tych małych ma na przykład fatalna pozycje za kierownica bo kolumna została tam gdzie w bazowym aucie a fotele i reszta podniesiona co sprawia ze siedzisz jak w Autosanie.Jest to naradzi uciążliwe nawet w takich gwiazdach segmentu jak Stelvio i wiele innchy.Nie wiem jak dla was ale dla mnie wygodna pozycja za kierownica to punkt nr. 1 z dziedziny komfortu.

Ile komfortu zostaje w X5 na 21 calowych kołach i zawieszeniem M sport tez mozna polemizować a prowadzenie nie jest bliskie nawet zwykłej standardowej serii 5. Manewrowanie w ciasnych przestrzeniach tez takim svuem to horror.

Podsumowujac SUV ma na pewno duzo praktycznych zalet ale tez sa obszary  w których konwencjonalne nadwozie jest lepsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, carfit napisał:

Też nie byłem ich funem , ale przekonałem się trochę po kupnie I-pace . Bardzo uniwersalne auto , a jak kupisz jakiegoś potwora SUV , to jest szansa że opędzi Ci wszystko , rodzina , rower , wyjazdy weekendowe , załadujesz sporo bagażu , a jak przełączysz w tryb dynamic daje frajdę z jazdy , jest szybki , ma dzwięk , doskonale się prowadzi . 

 @carfit w sumie juz troche odpowiedziałem wyżej.Jezeli nie jakies specyficzne potrzeby tak jak w twoim wypadku kręgosłup to to samo załatwi RS6 czy E63 AMG w kombi  bo sa tak samo praktyczne przy mimo wszystko jeszcze lepszym prowadzeniu bo położenia srodka ciężkości w takim aucie nie da sie za bardzo oszukać , a przynajmniej nie wielu potrafi.

Dla mnie jedyny powód kupna takiego mocnego SUVa to jest to ze jest po prostu Cool.Jest to jak najbardziej wystarczający powód i nie trzeba sobie dorabiać jakiś innych argumentów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze niedawno  SUV  by się w ogóle nie pojawił w wątku o tytule "co zamiast STI"  albo by się posypały odpowiednie komentarze....;) także czasy się zmieniają.

 

Ja sobie obeicałem po forku XT którym jeżdze  że Suva nie kupie bo chciałbym pojeździć czymś normalny, nie lubie też podążać za modą a raczej wręcz przeciwnie ....  a teraz już sam nie wiem czy zrealizuje swoje zobowiązania ;).    Czasami decydują także inne względy  niż moda np  oglądałem Stelvio i gulie, zastanawiam się na razie nieśmiało  nad wersją Q no i np Stelvio ma lepsze przyspieszenie i to w każdych warunkach,  napęd RWD powoduje  wyjazd Guglia Q zimą w gory chyba byłby wyzwaniem sporym.  A takie audi rs4 już spełnia moje oczekawiania chyba w 100% tylko niestety  wykracza "nieco" poza zakładany budżet, co prawda nie orientowałem się jakie rabaty do ugrania.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaszyn przedstawiłes argument który jest jak najbardziej aktualny pod kątem kupna sportowego SUVa a mianowicie niektorzy producenci nie posiadają wersji AWD czy kombi swojego sportowego modelu jak na przykład M3 czy wspomniana Giulia QV i wtedy takie X3M czy Stelvio jest alternatywą dla tego brakujące modelu.Nawet Mercedes nie ma AWD w C klasie i wtedy te GLC AMG są jakimś tam uzupełnieniem tej dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, msi napisał:

I co takiego maja SUVy czego nie ma duże (RS6) kombi? :) Moda Panie, moda. 

Już Ci mówię z mojej perspektywy , niestety powolnymi krokami zbliżam się do 50-tki :( i trochę pokomplikował mi sie kręgosłup .  RS6 z roku 2016 to naprawdę znakomite auto  i nawet porównując go z  obecnymi  autami tego typu , czy szybkimi SUV -ami , to dalej uważam że dzisiejszym autom innych marek sporo jednak brakuje . M.in. Brak ceramiki nawet za dopłatą , brak asystenta jazdy nocnej ( noktowizor ) , brak auto hold ,  kluczyk hands free , trzeba nosić ze sobą jakąś durną bronzoletkę  ( oczywiście jak dopłacisz chyba 3k ) jak w przypadku RR czy Jaguara .  A jak znam życie to wierzchołek góry lodowej . 

Kolejną wadą RS6 są gabaryty , które mnie zwyczajnie wkurzają , 5m długości + szerokość za racji nadmuchanych błotników  , oraz tego że jestem pedantyczny jeśli chodzi o  dbanie o swoje auta ,  parkuję autem z dala od tłumów , w miejscach gdzie jest szeroko , i mało ludzi parkuje . Bo albo ktoś Ci uszkodzi otwierając drzwi na parkingu , albo zarysuje . Niestety w Polsce takich miejsc jest coraz mniej , parkingi coraz węższe , coraz mniej miejsca wszędzie .  Naprawdę 20-30 cm różnicy to jest już całkiem sporo , a w takie auta będę raczej uderzał . 

P.S. Zauważyliście  że , ktoś wkleił test SUV z Motoru , że marki przestały stosować limiter na 250km/h ? Dawniej było ciche porozumienie i limit 250 , teraz chyba już każdy sobie rzepkę skrobie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, carfit napisał:

 parkuję autem z dala od tłumów , w miejscach gdzie jest szeroko , i mało ludzi parkuje . Bo albo ktoś Ci uszkodzi otwierając drzwi na parkingu , albo zarysuje . Niestety w Polsce takich miejsc jest coraz mniej , parkingi coraz węższe , coraz mniej miejsca wszędzie 

 

A w practyce to wygląda tak że zaparkuje się na końcu marketowego parkingu, gdzie szybkim marszem idzie się pół godziny do wejścia...wracasz a obok Ciebie stoi stary passat tak zaparkowany, że trzeba się wciskać :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, carfit napisał:

kluczyk hands free , trzeba nosić ze sobą jakąś durną bronzoletkę  ( oczywiście jak dopłacisz chyba 3k ) jak w przypadku RR czy Jaguara . 

 

A tak w Porsche .. od 20:15 :coffee: W tak prostych sprawach, takie ... katastrofy ... ergonomiczne.

 

 

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, subleo napisał:

A tak w Porsche .. od 20:15 :coffee:

Ano właśnie , najlepszy kluczyk hands free to miałem w Clio GT za 80k :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bikeman1 napisał:

 

A w practyce to wygląda tak że zaparkuje się na końcu marketowego parkingu, gdzie szybkim marszem idzie się pół godziny do wejścia...wracasz a obok Ciebie stoi stary passat tak zaparkowany, że trzeba się wciskać :biglol:

Standard :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Już Ci mówię z mojej perspektywy , niestety powolnymi krokami zbliżam się do 50-tki :( i trochę pokomplikował mi sie kręgosłup .  RS6 z roku 2016 to naprawdę znakomite auto  i nawet porównując go z  obecnymi  autami tego typu , czy szybkimi SUV -ami , to dalej uważam że dzisiejszym autom innych marek sporo jednak brakuje . M.in. Brak ceramiki nawet za dopłatą , brak asystenta jazdy nocnej ( noktowizor ) , brak auto hold ,  kluczyk hands free , trzeba nosić ze sobą jakąś durną bronzoletkę  ( oczywiście jak dopłacisz chyba 3k ) jak w przypadku RR czy Jaguara .  A jak znam życie to wierzchołek góry lodowej . 

Kolejną wadą RS6 są gabaryty , które mnie zwyczajnie wkurzają , 5m długości + szerokość za racji nadmuchanych błotników  , oraz tego że jestem pedantyczny jeśli chodzi o  dbanie o swoje auta ,  parkuję autem z dala od tłumów , w miejscach gdzie jest szeroko , i mało ludzi parkuje . Bo albo ktoś Ci uszkodzi otwierając drzwi na parkingu , albo zarysuje . Niestety w Polsce takich miejsc jest coraz mniej , parkingi coraz węższe , coraz mniej miejsca wszędzie .  Naprawdę 20-30 cm różnicy to jest już całkiem sporo , a w takie auta będę raczej uderzał . 

P.S. Zauważyliście  że , ktoś wkleił test SUV z Motoru , że marki przestały stosować limiter na 250km/h ? Dawniej było ciche porozumienie i limit 250 , teraz chyba już każdy sobie rzepkę skrobie :) 

No z tymi gabarytami to prawda ale to w sumie wina producentów.Ja nie wiem po jasna cholerę te samochody tak rosną.Dzisiejsze A4 jest wielkosci A6 z przed paru lat.Dla mnie to kompletny bezsens.Mam dwójkę dzieci , czasami biorę kupę sprzętu i bagażu i nie widze zeby było mnie potrzebne większe auto ktore tak jak mówisz zaczyna byc problemem na parkingach i zatłoczonych miastach.

Malo kto sobie zdaje sprawe ze średnia wielkość samochodu zmieniła sie znacznie w przeciągu ostatnich 20 lat natomiast normy parkingowe i szerokość miejsc nie.Deweloperzy budują  miejsca na minium normy i kończy sie tym ze owszem da sie zaparkować auto pod centrum handlowym czy pod praca ale czasami juz z niego nie wyjdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, turdziGT napisał:

Deweloperzy budują  miejsca na minium normy i kończy sie tym ze owszem da sie zaparkować auto pod centrum handlowym czy pod praca ale czasami juz z niego nie wyjdziesz.

 

Dokładnie, z racji swojego zawodu, jeżdżę trochę po budowach i realia są takie że ludzie wydają czasem miliony na apartamenty i chcąc zaparkować swoje "muskularne", drogie wozy, na miejscu parkingowym, za które płacą czasem 40-50k, obijają samochód sąsiada :facepalm: porażka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2019 o 08:27, carfit napisał:

 

Muszę to jeszcze na spokojnie przemyśleć czy wogóle zamieniać RS6 , aaa no i cholerny brak automatycznego ręcznego ( auto hold ) .

 

No kurcze gość Jacek już w pierwszym zdaniu potwierdza Twoje zdanie, że seria RS jest produktem perfekcyjnym...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uśmiałem się przy fragmencie "jak się jedzie Maserati to ludzie się uśmiechają a jak ludzie widzą Audi RS7 ... " (od 13:08).

 

Na marginesie, Velar jest szerszy od RS6, jest wszak trochę krótszy ~10 cm ale szerszy, więc ... nie wiem czy nie byłaby to zamiana siekierki na kijek.

 

 

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak panowie jak zwykle dzisiejszy dzień za kółkiem sporo nauczył.

A czego, ano tego ze że w motoryzacji wszystko jest subiektywne i nie można ślepo wierzyć radą czy recenzją i wszystko trzeba sprawdzić na własnej skórze.

Przyjechałem na tor po to żeby pojeździć tym co wydawało się być moim marzeniem czyli GT3 RS ale w ostatniej chwili zmieniłem zdanie i zamiast jeździć tylko Porsche to podzieliłam jazdy między GT3 i AMG GTR.

I co ? Ano to że jak bym dziś miał zabrakc któreś z nich do domu to był by to Merc :facepalm::biglol:

 

Screenshot_20190811-165232_WhatsApp.jpg

 

Screenshot_20190811-165802_Gallery.jpg

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 4
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zyzol napisał:

Zwykły dostęp komfortowy działa normalnie.

No chyba nie do końca tak jest niestety , ale mogę sie mylić w I-pace to nie działa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Bo? :mrgreen:

Chyba dlatego że w tych warunkach Merc miał więcej charakteru i dał więcej wyczucia.

Oba stały na Pilot Sport Cup 2 czyli semi slicku co w połączeniu z nagumowanym torem i ulewnym  deszczem  powodowało że jechało się jak po lodzie. Dodatkowo jeszcze wczoraj w podobnych warunkach skasowali Ferrari więc instruktorzy byli dodatkowo bardzo wyczuleni. Niestety to GT3 RS to jak nóż chirurgiczny ale w tych warunkach ciężko było wyciągnąć potencjał silnika i złapać wyczucie za to w Mercedesie kliknelo od pierwszego zakrętu.Podejzewam że suma sumarum auto trochę łagodniej zestrojone i dlatego jechało się przyjemniej i z lepszym wyczuciem.Po niemałym pół okrążenia wiedziałem dokładnie co auto robi podczas gdy w GT3 siedziałem posrany. No i silnik W tym Mercu :blink: bańdzior. Mysle ze każde AMG można kupić tylko dla niego i to wystarczający argument bo jest :bowdown:

GT3 RS nie przekreślam ale muszę to dorwać na suchym torze.

Edytowane przez turdziGT
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...