seito88 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Jako nowy na forum w pierwszej kolejności chciałem się przywitać: dzień dobry A teraz do rzeczy. Od roku posiadam Legacy Celebration 2005 z silnikiem EJ20, przebieg 250 000 km i ostatnio zaczął podbierać olej na poziomie około 700 ml na 1000 km. Olej to Lotos 5W-30. Spędziłem dość sporo czasu czytając forum i nie tylko. Aby naprawić problem planuję wymianę pierścieni tłokowych, ale przy tym narzuca mi się pytanie. Jak już silnik będzie rozebrany co jeszcze warto wymienić? Zastanawia mnie też ile taki zabieg kosztowałby w ASO (najbliżej mam do Gdańska)? P.S. Czy to prawda, że w Subaru można wyjąć tłoki bez wyciągania silnika z auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 P.S. Czy to prawda, że w Subaru można wyjąć tłoki bez wyciągania silnika z auta? Copperfield podobno kiedyś tego dokonał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 P.S. Czy to prawda, że w Subaru można wyjąć tłoki bez wyciągania silnika z auta? pewnie, że można - pytanie tylko, kto Ci potem poskłada samochód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Copperfield podobno kiedyś tego dokonał Hehe... Ciekawe ile bierze za taką naprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 @@seito88, jak ruszysz pierścienie, to pewnie i cylindry trzeba będzie szlifować, bo na bank przy tym przebiegu masz jajko. Generalnie silnik na stół i można robić remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Ja to bym pierw wymienił olej na czysty, i po wymianie sprawdził zużycie oleju przy normalnej jeździe bez deptania na zimnym (niedogrzanym oleju). U mnie po wymianie przez ~3000km jest kompletny brak zużycia oleju (w 2.5 Turbo). Później zależnie od jazdy raz więcej raz mniej. Choć myślę, że przy deptaniu na niedogrzanym oleju ~700ml jest do osiągnięcia na 1000km. Choć pewnie co innego by się popsuło szybciej. ps. poczytaj o postach gdzie po "robocie" silnika nie poprawia się zużycie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Ja to bym pierw wymienił olej na czysty, i po wymianie sprawdził zużycie oleju przy normalnej jeździe bez deptania na zimnym (niedogrzanym oleju). U mnie po wymianie przez ~3000km jest kompletny brak zużycia oleju (w 2.5 Turbo). Później zależnie od jazdy raz więcej raz mniej. Choć myślę, że przy deptaniu na niedogrzanym oleju ~700ml jest do osiągnięcia na 1000km. Choć pewnie co innego by się popsuło szybciej. ps. poczytaj o postach gdzie po "robocie" silnika nie poprawia się zużycie oleju. No właśnie zapomniałem napisać, że olej jest świeży (około 2000 km) zwyczajowy cykl jaki auto przechodzi to odpalenie -> wyjazd z garażu (na reduktorze) -> jazda pod górkę (już bez reduktora oczywiście) aż do 90 km/h (tu się górka kończy). Do miasta mam 8 km więc w mieście silnik już jest nagrzany. Obroty trzymam między 2 a 3 tysiące. No właśnie widziałem, że po wymianie pierścieni potrafi się zużycie oleju nawet pogorszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 1. Lać coś innego niż ten śmietnik. 2. Wymienić zaworek PCV. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Zmień olej zanim zaczniesz wchodzić w duże koszty , bo z takimi wiąże się remont takiej jednostki. Zalej na próbę Mobil 5W50 i zobaczysz jakie będzie zużycie. U mnie po zmianie z Motula 0W40 zużycie spadło o połowę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 2. Wymienić zaworek PCV. Ten odpowietrzający skrzynię korbową? Zmień olej zanim zaczniesz wchodzić w duże koszty , bo z takimi wiąże się remont takiej jednostki. Zalej na próbę Mobil 5W50 i zobaczysz jakie będzie zużycie. U mnie po zmianie z Motula 0W40 zużycie spadło o połowę. Spróbuję tego Mobilka, nie sądziłem, że Lotos jest taki zły, różnica w cenie w zasadzie niewielka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 nie sądziłem, że Lotos jest taki zły, Zły to pewnie nie jest ale moim skromnym zdaniem nie odpowiedni przy tym przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Zmień olej zanim zaczniesz wchodzić w duże koszty , bo z takimi wiąże się remont takiej jednostki. Zalej na próbę Mobil 5W50 i zobaczysz jakie będzie zużycie. U mnie po zmianie z Motula 0W40 zużycie spadło o połowę. Dokładnie. Zmień najpierw olej na bardziej gęsty i obstawiam, że znikanie zmniejszy się o połowę, a 300 ml na 1000 km to jeszcze nie tragedia. Na pewno będzie to tańsze rozwiązanie w stosunku do remontu. Ja miałem zużycie oleju 5w30 na poziomie 200 ml na 1000 km, po zmianie na 5w40 zużycia praktycznie nie zauważyłem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Jak już silnik będzie rozebrany co jeszcze warto wymienić? http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89599-forester-szybkie-pytanie/?p=2517045 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 Ten odpowietrzający skrzynię korbową? Dokładnie tak. Groszowa sprawa a potrafi znacznie wpływać na zużycie oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 3 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 OK, dzięki wszystkim za pomoc, zastosuję się do porad i dam znać co z tego wyniknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2016 mobila1 5w50 valvoline maxlife 5w40 ( olej dla aut starszych ) obniżał znaczaco pobory oleju w starszych hondach wiec niewykluczone ze u Ciebie też poprawi się sytuacja z braniem po zmianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Czym ze środków dostępnych w Polsce mógłbym zastąpić Three Bond 1105 do uszczelnienia zaworka PCV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 7 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2016 Ale czemu chcesz go kurde uszczelniać, jak nowy OEM kosztuje 40zł...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Ale czemu chcesz go kurde uszczelniać, jak nowy OEM kosztuje 40zł...? O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o materiał do uszczelnienia zaworka PCV przy wkręcaniu w blok silnika, serwisówka podaje właśnie Three Bond 1105, ja u siebie dawałem Reinzosil, akurat taka mi została po składaniu silnika do Civica. Działa ok, nic nie cieknie, także proponuje podjechać do motoryzacyjnego i zapytać o silikon do pokryw zaworów i misek olejowych (tak zwana uszczelka w płynie), pewnie każda da radę (oczywiście przeznaczona do silników samochodowych). 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palmall Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Reinz daje rade. Wystarczy w zupełności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Ale czemu chcesz go kurde uszczelniać, jak nowy OEM kosztuje 40zł...? O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o materiał do uszczelnienia zaworka PCV przy wkręcaniu w blok silnika, serwisówka podaje właśnie Three Bond 1105, ja u siebie dawałem Reinzosil, akurat taka mi została po składaniu silnika do Civica. Działa ok, nic nie cieknie, także proponuje podjechać do motoryzacyjnego i zapytać o silikon do pokryw zaworów i misek olejowych (tak zwana uszczelka w płynie), pewnie każda da radę (oczywiście przeznaczona do silników samochodowych). O to mi właśnie chodziło, dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seito88 Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) Zastosowałem się do Waszych rad tj. wymieniłem zaworek PCV z Rinzosilem na gwint (popuszczał na pewno, było po nim widać), wymieniłem olej na Mobil 5W50, razem z filterm oleju oczywiście. Od tej pory po jakichś 5000 km zużycie oleju zerowe, aż się zaczynam zastanawiać czy to normalne w Subaru Dziękuję wszystkim za pomoc Edytowane 29 Maja 2017 przez seito88 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZAJA48 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Witam u mnie auto jest po wymianie oleju i filtru i zrobiłem jak na razie 4600km i dolewka wyszła 2.7L To jest dużo czy bardzo dużo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 bardzo dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZAJA48 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 (edytowane) ;-) mechanik mi powiedział że jest ochlapany dół jak się zdejmował plastikową osłonę silnika przy wymianie oleju. Gdzie może być ten wyciek ? Edytowane 2 Października 2017 przez CZAJA48 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się