Skocz do zawartości

SBD i Torque


sambor

Rekomendowane odpowiedzi

To  dziwne ze u Ciebie jest całkiem odwrotnie sambor. Ja to tak zrozumiałem że spaliny gorące wpasają do dolotu i przez to szybciej silnik rozgrzewają, może się mylę ale czytałem że zaślepienie go przedłuża życie dpfa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, owad napisał:

spaliny gorące wpasają do dolotu i przez to szybciej silnik rozgrzewają

Wg mnie to bzdura. Zwłaszcza, że w obiegu masz jeszcze chłodnicę spalin. Więc zanim wpadną do dolotu to są chłodzone.

 

Dlaczego u Ciebie inaczej działa (masz otwarty EGR na zimnym silniku) - nie wiem. Inne oprogramowanie, warunki w których ECU podejmuje inną decyzję... pewnie jest kilka możliwości i jestem za mało specjalistą aby określić przyczynę :)

 

Życie DPFa wg mnie nalepiej przedłuża jazda w trasie/autostradzie a nie zaślepianie EGRa.

Zresztą skoro u Ciebie się zamyka po osiągnięciu 50 stopni układu chłodzenia silnika to jaki problem? I tak masz cały czas zamknięty B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i bzdura, nie zagłębiałem sie w to za bardzo. Chyba trzeba to zostawić bo niedługo nie odpalę auta  bez telefonu ;).

 

Właśnie w tvn turbo widziałem takie cudo 

 

https://www.normfest-shop.pl/cms/wm?catId=813338&prodId=2897-380

 

Czy ktoś może tego próbował? Po takim zabiegu czyszczenia ash powinien spaść? Moze warto sprobować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pogubiłem się trochę... chcesz zmniejszyć poziom popiołu, czyli zregenerować DPF ponieważ? Olej Ci się rozrzedza w wyniku zbyt częstych regeneracji? Jakie masz przebiegi między kolejnymi regeneracjami? Do jakiego poziomu spada sadza i ile trwa regeneracja w korzystnych warunkach?

Jak wszystko powyższe jest w normie, to zostaw... wszystko działa.

 

Pozdro!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia kiedy i jak dlugo sie regeneruje, nigdy tego nie zauwazylem. Na telefonie tez jeszcze nie udalo mi sie tego dostrzec. Sadze widzialem chhba coś około 18-22%

Ale masz racje, szukam dziury w calym :). Nic sie nie dzieje z dpf:). Chyba czas to zostawić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owad, rób tak jak piszą Ci Luke Skywalker i sambor. Oni mają dpf'y przećwiczone na sobie i mają wszystko w małym palcu. Nie kombinuj, nie szukaj miodu w d*****, jeśli robisz pomiędzy regeneracjami 300-800/100km w zależności od warunków jazdy, "oil dilution" nie przyrasta drastycznie pomiędzy wymianami oleju, to wszystko jest ok. Zostaw ten egr jak działa, nie januszuj i nie zaślepiaj, jak padnie to trzeba będzie wymienić, to samo z dpf'em - wieczny nie jest. Nalej co 5-7 tyś. km. jakiegoś dobrego czyścika do wtrysków, zrób kalibracje wtrysków i pompy przy wymianie oleju, i będzie jeździł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zostawie to teraz, macie racje. Nie ma co na sile kombinować. Bede to obserwowal i tyle.

Jeszcze raz dodaje egr z temp plynu chlodniczego. Nie eiedzialem ze swiece żarowe tak długo działają po odpaleniu, mysle ze jakieś 2-3 minuty.

 

Screenshot_2018-02-22-06-11-00.png

Screenshot_2018-02-22-09-51-36.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@owad Wg mnie masz wszystko perfekcyjnie.

Inne zachowanie EGRa niż u mnie pewnie wynika z jakiś konkretnych przyczyn ale nie jest błędem.

Nic nie grzeb póki tak dobrze działa.

I tankuj tam gdzie tankujesz.... dobre paliwo Ci leją! :)

Ooo właśnie - co lejesz? jaka stacja i jakie paliwo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zatankowalem ON dynamic na lotosie (ostatnie dwa screeny).

Wcześniejsze zrzuty były na normalnym z auchan. Nie wiem od czego to zależy, ale zdarzały się większe korekty na tym samym baku.

Teraz trochę poobserwuje to paliwko z lotosu bo rzadko tam zalewam.

 

 

 

 

Dziś dla odmiany rano egr wcale sie nie otwierał a po południu sie otwierał. Ciekawe co nim steruje :)

 

 

Screenshot_2018-02-23-08-59-13.png

Screenshot_2018-02-23-16-45-45.png

Screenshot_2018-02-23-16-46-04.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Sorry za odkop ale wydaje mi się, że lepiej będzie odświeżyć wątek, niż zakładać nowy.

Zaczęły się u mnie problemy z SBD - osłabł, moc dostępna wyżej (tak czuję), nie zawsze ma cug. Nie dymi. Spalanie wzrosło - kiedyś normalnie komp pokazywał między 7.2-7.8, teraz jest minimum 8 - 8.2.
Turbo jest ok, Torque Lite pokazywał ciśnienie c.a. 1,5 - 1,6 Bar


Oleju jest za dużo (miesiąc temu zmieniałem) - wali ropą. Podejrzewam, że mam zawalony DPF - zmieniłem pracę, teraz mam blisko domu, pewnie nie wypala się. Co ciekawe, wczoraj zrobiłem 140 km po S5 i A2 i też się nie wypalił - 6ty bieg, obroty 2500

Liczyłem, że ta trasa pomoże:toobad:  Nadal muli, olej dziś rano na zimnym sprawdzałem - nadal poza skalą i wali ropą.  :blink:

Wracając:
Kupiłem Torque Pro i chcę wykorzystać te pliki z pierwszego postu, natomiast jako laik mam pytanka:

1. Jakie są dopuszczalne korekty wtrysków? Obstawiam DPF ale też możliwe, że wtrysk mi leje - to w SBD też ponoć jest bolączką.
2. Czy są jakieś dopuszczalne wartości dla DPF?

3. Przy jakiej temp. w DPF następuje regeneracja?
4. Czy w beznadziejnej sytuacji mogę udać się do warsztatu na mechaniczne czyszczenie DPF? Zdaje to egzamin?

I jako potwierdzenie - dobrze wyczytałem, że DPF powinien wypalić się przy w miarę jednostajnej jeździe 1800-2500 obrotów w czasie nie krótszym niż 15 minut?

P.S: Tak, dziś już zamówiłem nowy olej i filtr...

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują na zbyt częste uruchamianie się regeneracji. Jak podepniesz Torque to będziesz wiedział jak często.

Pamiętaj, że latem w upały przebieg między kolejnymi uruchomieniami regeneracji jest mniejszy.

 

 

 

21 godzin temu, striker994 napisał:

2. Czy są jakieś dopuszczalne wartości dla DPF?

Ale wartości czego?

 

 

20 godzin temu, striker994 napisał:

3. Przy jakiej temp. w DPF następuje regeneracja?

Sadza zaczyna spalać się wg mojej wiedzy w temperaturze wyższej ni 450 stopni. Ja taką (i wyższą) uzyskuję w swoim aucie jadąc na 6-tym biegu przy 3k obrotów. Po dłuższej trasie DPF jest czysty.

W czasie regeneracji aktywnej (kiedy następuje dotrysk paliwa) komputer podnosi ją do nawet do 700 stopni aby procedura trwała krócej. Standardowo trwa 12 i pół minuty.

 

 

21 godzin temu, striker994 napisał:

4. Czy w beznadziejnej sytuacji mogę udać się do warsztatu na mechaniczne czyszczenie DPF? Zdaje to egzamin?

Są firmy które specjalizują się w czyszczeniu DPF. Pomaga ale nie na długo.

 

 

21 godzin temu, striker994 napisał:

DPF powinien wypalić się przy w miarę jednostajnej jeździe 1800-2500 obrotów w czasie nie krótszym niż 15 minut?

Przeczytaj analizę @Luke Skywalker. Jest link w pierwszym poście tego wątku. Tam są dokładnie opisane warunki uruchomienia się aktywnej regeneracji.

 

 

I przede wszystkim odpal Torque. Będziesz wiedział co się dzieje.

Btw. Jaki masz przebieg?

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Przebie aktualnie wynosi ciut powyżej 162 tysiące.

 

4 minuty temu, sambor napisał:
21 godzin temu, striker994 napisał:

2. Czy są jakieś dopuszczalne wartości dla DPF?

Ale wartości czego?

Zawalenia sadzą. Być może nie warto już regenerować, tylko szukać części o mniejszym przebiegu, tak, jak Luke.

No właśnie mam problem z Torque, samemu nie mam opcji wyboru tych parametrów, muszę zgrać paczkę od Ciebie - Ty też robiłeś root'a aby to zrobić?

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sadza jest usuwana z DPF podczas procesu regeneracji. Procedura uruchamia się gdy komputer wykryje, że jest jej więcej niż 65% (oprócz jeszcze innych warunków jak obroty, prędkość, temperatura, itp).

Procedura jest przerywana po 12,5 minutach o ile poziom spadnie poniżej 30%. Albo kiedy komputer wykryje, że stoisz w korku i nie ma szans na dopalenie... Albo...jest tych warunków trochę....

 

W DPF zostaje popiół i on jest usuwalny tylko mechanicznie. Właśnie tym zajmują się firmy regenerujące DPF.

Ja po 130kkm i prawie 8 latach mam 54% zapełnienia popiołem. Któryś z kolegów pisał, że ma 90% zapełnienia a mimo tego dalej DPF dzielnie wypala sadzę.

 

Root'a nie potrzeba robić aby wgrać te pliki. Wszystko jest normalnie dostępne z poziomu Androida.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapali się jak komputer obliczy, że masz ponad 10% rozrzedzenie oleju.

 

Nie zgaduj - instaluj Torque i sprawdź co faktycznie się dzieje z DPFem.

A międzyczasie przeczytaj analizę o której pisałem. Tam jest masa wiedzy której szukasz.

 

 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sambor napisał:

Zapali się jak komputer obliczy, że masz ponad 10% rozrzedzenie oleju.

 

Nie zgaduj - instaluj Torque i sprawdź co faktycznie się dzieje z DPFem.

A międzyczasie przeczytaj analizę o której pisałem. Tam jest masa wiedzy której szukasz.

 

 

Ha, już zapomniałem, ile mnie to męki kosztowało, aby zgłębić wiedzę tajemną SBD. Ale po tych "czary - mary", obecny właściciel (a co gorsza: Jego żona...) DO DZIŚ jeździ bezproblemowo nie mając bladego pojęcia, co to jest DPF, regeneracja, kiedy się zaczyna i kończy... Ostatnio oglądany OIL DILUTION: 3% po 11000 km od resetu przy wymianie oleju.

 

Pozdrowienia!

Luke

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popiołu masz 69%. Czyli mniej więcej idzie Ci tak samo zapełnienie DPF jak u mnie (ja mam mniejszy przebieg).

Nie ma powodu do zmartwienia (porównując do mojego auta). Ja bym nic z DPF jeszcze nie robił.

 

Korekty na niedogrzanym silniku wg mnie w normie. Ale zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i mogę się mylić. Piszę na podstawie tego co widzę w swoim aucie.

 

Masz sporo zakończonych regeneracji: 284. To daje średnio jedną regenerację na 570 kilometrów.

U mnie jest mniej: regeneracja średnio co około 860 kilometrów. Ale ja mało po mieście jeżdżę. Potrafię zrobić przebieg 4 kkm między regeneracjami.

 

Ostatnia regeneracja odpaliła Ci się 101 kilometrów temu. Niestety ten ECU nie liczy niezakończonych regeneracji więc nie wiemy ile razy w międzyczasie odpaliła się regeneracja ale z różnych powodów nie skończyła... Ale w takie upały 49% sadzy po 100 km to jest wynik w normie.

 

Ile kilometrów temu zmieniałeś olej? Bo masz rozrzedzenie 8%. Czyli za około 5 regeneracji (o ile nie będziesz robił dużych przebiegów z pasywną regeneracją) zapali się kontrolka DPF i będziesz zmuszony wymienić olej. 8% to dużo. Często się musiała procedura odpalać i pewnie dlatego odczuwałeś spadek mocy.

Tankujesz na dobrej stacji?

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniałem 2 tysiące km temu. Najpóźniej w środę zmieniam ponownie (czekam na dostawę). Wraz z olejem zamówiłem też LM do wtrysków.  

 

Tankuję tylko i wyłącznie na Circle K. 

 

Czyli, wstrzymać się z "przepaleniem dziada" (pojechał bym na S5, 5ty bieg i prędkości rzędu 140-150 na jakieś 20 minut) do wymiany oleju, czy jechać jeszcze dziś z takim wynikiem Oil Dilution ? 

Auto ma muła od dobrych 2 tygodni, raz mniejszy a raz większy,  ale w tym czasie ani razu nie zbierał się tak fajnie jak kiedyś - często sprawia wrażenie dławienia się. 

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...