sambor Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Miasto. Ale akurat takie miejsce i tak mały ruch, że prawie całą procedurę mogłem jechać na 3 lub 4 biegu (w czasie procedury chyba tylko dwa razy się zatrzymałem na światłach). Jechałem bardzo spokojnie starając się oscylować w granicach 2k obrotów. Trwała standardowe 12 i pół minuty. W czasie trwania wypalania wskoczyło rozrzedzenie oleju na 5%. Widać to na zegarze. I stało się to w trakcie procedury a nie po jej zakończeniu (czyli ECU liczy sobie to na bieżąco). Oczywiście po zakończeniu procedury SOOT był na wyższym poziomie (chyba około 10%). Potem dalej spadał... jak widać na screenie przejechałem jeszcze 6 kilometrów zanim spadł do 1%. Z takim poziomem wjechałem do garażu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Cześć Jasna sprawa. To bardzo ważne, aby w trakcie regeneracji nie przyspieszać gwałtownie i jechać właśnie spokojnie około 2000 obr./min. "Gazowanie" nie pomaga, wręcz przeciwnie: rośnie szybciej oil dilution i wolniej spada sadza (zadymienie spowodowane spalaniem nadmiaru paliwa). Tak, rozrzedzenie liczy live, to wiemy - byłem ciekaw, czy po prostu wskoczyło rozrzedzenie o oczko wyżej. Poziom sadzy do którego się FAKTYCZNIE dopala DPF wg mnie należy kontrolować bezpośrednio po zakończeniu procedury: czyli jeśli masz około 10% - to zdrowy standard. Dalszy spadek po wyłączeniu regeneracji jest spowodowany błędną interpretacją tego, co się dzieje: spadek temperatury DPF i CAT + spadek różnicy ciśnień z czujnika powoduje, że ECU interpretuje to jako spadek sadzy (a tak nie jest). Zauważ, że po bardzo krótkim przebiegu wylądujesz z sadzą na kilkunastu procentach. Kolejną ciekawostką jest to, że tuż po zakończeniu procedury, stojąc na biegu jałowym, czujnik różnicy ciśnień DPF pokazduje... 0 (zero) kPa (spadek ciśnienia spowodowany gwałtownym spadkiem temperatury EGT). Jeszcze raz: "have in mind, that this algorythm is far from perfect..." Zdrówka! Luke PS.: Mogę mieć dwie prośby? Zanotuj proszę dystans po którym włączy się kolejna regeneracja oraz sprawdź "estimated distance to oil change" - teraz i tuż przed kolejną regeneracją. Zobaczymy, jak ECU policzy Ci odparowanie ropy z oleju... - Dzięki!!! Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Tak. Algorytm jest co najmniej dziwny... Co do parametru "estimated distance to oil change" - zapiszę. Muszę tylko wyciągnąć go na dashboard bo w obecnym tego nie mam. Ale czy nie powinien on być zgodny z tablica w ECU? Czyli: DistanceToOilChange[km] = 15000 - 1500 * OilDilutionRatio[%] A więc przy 5% rozrzedzeniu powinno wyjść 7500 km. Sprawdzę jak wrócę do domu. EDIT: Właśnie doczytałem, że stosując "Estimated Distance to Oil Change" można znacznie dokładniej wyliczyć Oil Dilution... postaram się dzisiaj to sprawdzić. Dam znak... Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez Sambor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) Oczywiście, że jest zgodny. Natomiast ECU go explicite podaje i wylicza. Jest najlepszym wskaźnikiem odparowania / rozrzedzenia oleju. Dzięki!!! Ł. EDIT: Napisałem do Martina z Subaru Diesel Crew z prośbą o objaśnienie owegoż algorytmu szacującego odparowanie oleju napędowego z silnikowego. Poniżej cytat: pozostawiam w oryginale aby tłumaczeniem "nie dodać nic od siebie". Zdrówka! "Oil dilution algorithm works by estimating rates (mg/second). Higher dilution (%) means, more diesel dilution mass (kg) in the oil and higher rate (mg/second) will evaporate with all other conditions the same (temp.). After summing positive (evaporation through map lookup, IIRC it's in RR/EcuFlash defs) and negative dilution (only when post injections are active and depending on injection amount), the algorithm then just integrates this final dilution rate to update current oil dilution mass (kg). Oil dilution ratio then is easily derived by dividing this by assumed constant oil mass (6.13 kg) times 100 to get (%)." I jeszcze prośba do Modów przy akceptacji Autora tego wątku: może tak połączyć z moim? W obu rozmawiamy o tej samej kwestii, zrobiła się niezła kopalnia wiedzy, tylko podzielona na dwa bloki. Hm? Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Dodałem sobie dwa kolejne mierniki: Estimated Distance to Oil Change i Oil Dilution Ratio 2ten drugi jest liczony na podstawie tego pierwszego. I faktycznie działa! I wygląda na to, że masz rację, że jest to najbardziej dokładna metoda liczenia rozrzedzenia oleju. Odczytałem przed chwila, że mam do wymiany oleju 8000 km. I wyliczony na jego podstawie Oil Dilution - 4,67 % (btw. chyba całkiem nieźle skoro jestem 11k po wymianie?) Zgodnie z tym co wcześniej pisaliśmy, spodziewam się, że ten parametr jest także liczony realtime przez ECU. Jeśli tak, to znacznie sensowniej będzie na dashboardzie prezentować wyliczony samodzielnie oil dilution niż ten określony przez ECU. Przy większej dokładności bowiem, będzie można obserwować jak odparowuje olej w czasie jazdy... jakże to będzie pożądany widok Jutro potestuję jak te moje definicje wyglądają w praktyce i przedefiniuje dashboard. Jak wszystko zadziała to podzielę się z Wami. Co do połączenia wątków... ja nawet chciałem ten swój post zamieścić w Twoim wątku ale powstrzymało mnie to, że Twój jest w dziale Forester podczas gdy to dotyczy wszystkich modeli które mają SBD. Dlatego zrobiłem wątek w "Ogólne". Nie ma problemu z połączeniem. Jaki tylko tytuł? Kopalnia wiedzy o Subaru Boxer Diesel i DPF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Siemano Twoją metodę szacowania "oil dilution" sugeruje wielokrotnie wspominany przeze mnie Martin z SDC. Natomiast nieszczęsna kontrolka DPF zapala się niestety na podstawie parametru szacowanego przez ECU... Jest w sieci dostępny patch, który powoduje, że wartość jest naliczana dokładniej, w sposób opisany przez Ciebie. Twoje 4,67% rozrzedzenia to najczęściej utrzymująca się wartość przy zdrowym i działającym filtrze. Dla tej wartości mamy równowagę pomiędzy odparowaniem pomiędzy regeneracjami a rozrzedzeniem w czasie jej trwania. Z przytoczonego przeze mnie maila Martina wynika, że prędkość odparowania jest zależna od ilości oleju napędowego w silnikowym: im więcej, tym większe ilości odparowują w stałych (tych samych) warunkach otoczenia (temperatura powietrza i płynu chłodzącego). Aby ECU liczyło odparowanie, wystarczy włączony zapłon, silnik nie musi pracować. Jeśli całość teorii się sprawdzi, do wymiany oleju powinieneś dociągnąć z wartością "dilution" nie przekraczającą 6%. Tytuł wątku bardzo ładny. Można powiesić w "Ogólnym": czy to Forek czy inny czort, SBD działa tak samo. Zdrówka Luke PS.: Dojechałeś do kolejnej regeneracji? Ile km wyszło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Luke - tak sobie myślę, czy któreś z ASO nie zechce Cię zatrudnić jako docenta doktora habilitowanego od DPF Do regeneracji nie dojechałem bo od soboty auto stoi w garażu. SOOT cały czas 1% Jutro dopiero je ruszę... U mnie ten samochód mało jeździ po mieście. Za to trasy robi konkretne.... Od jazdy po mieście mam diesla bez całego tego ekologicznego szitu Natomiast w weekend powinienem dojechać do kolejnej regeneracji - jadę kibicować na rajdzie Baja. I pokręcę się nie tylko po mieście ale także po drawskim poligonie... Troszkę terenu powinno spowodować szybkie zapełnienie filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Luke - tak sobie myślę, czy któreś z ASO nie zechce Cię zatrudnić jako docenta doktora habilitowanego od DPF Eee tam... Ja po prostu się zawziąłem, że ogarnę mój DPF case, skoro naprawianie tego w serwisie było zbyt czaso- i kosztochłonne. Przypomnę, że guzik byłoby z mojej habilitacji, gdyby nie Ketivv i Martin Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Dodałem sobie dwa kolejne mierniki:Estimated Distance to Oil Change i Oil Dilution Ratio 2 ten drugi jest liczony na podstawie tego pierwszego. I faktycznie działa! I wygląda na to, że masz rację, że jest to najbardziej dokładna metoda liczenia rozrzedzenia oleju. na jakiej zasadzie liczony jest parametr "Estimated Distance to Oil Change" ? bo jak rozumiem bazą do jego wyliczenia jest Oil Dilution Ratio #1 (liczony przez ECU) do którego nie macie zaufania stąd chcąc nie chcąc i tak się o niego opieracie licząc "dookoła" czujnika "jakości oleum" nie ma stąd parametr Oil Dillution by ECU jest dość teoretyczny będący pochodną założenia, ze w trakcie postwtrysku dostaje się do miski olejowej jakaś ilość paliwa pozostającego w trakcie pracy tłoka na ściankach cylindra, kluczowe jest ustalenie jak dalece prawdziwy jest ten system szacowania ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jak jest ON w oleju silnikowym to się to wyraźnie czuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 "Note that the logging parameter Oil Dilution Ratio [%] (SSM2 0x00027C, x[%]) cannot provide decimal places, as it is a simple integer value without conversion.Original RAM value however is a 32-bit floating point variable so if you are able to log RAM (advanced, specific ECU ROM definitions required!) you can spot slight changes.Another and rather easy option is to log parameter Estimated Distance to Oil Change (SSM2 0x00029A, x*100 [km]) and reverse-calculate oil dilution ratio: 10-x/15 [%]. This will provide better oil dilution precision, roughly one decimal place." Całość materiału tu: https://subdiesel.wordpress.com/2010/10/18/estimated-distance-to-oil-change/ Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 "Note that the logging parameter Oil Dilution Ratio [%] (SSM2 0x00027C, x[%]) cannot provide decimal places, as it is a simple integer value without conversion." stąd dość istotne jest jak zostaje ustalona wartość "Estimated Distance to Oil Change (SSM2 0x00029A, x*100 [km])" jeśli na zasadzie DistanceToOilChange[km] = 15000 - 1500 * OilDilutionRatio[%] to wciąż opieramy się na wskaźniku który chcemy wyliczyć "Another and rather easy option is to log parameter Estimated Distance to Oil Change (SSM2 0x00029A, x*100 [km]) and reverse-calculate oil dilution ratio: 10-x/15 [%]. This will provide better oil dilution precision, roughly one decimal place" pytanie jak duże są to rozbieżności bo jeśli chodzi o zwykłe zaokrąglenia to można to olać tak samo jak i kwestia "odparowania" bo to nie jest tak że ON znika jak odessany strzykawką, odparują lżejsze frakcje, cała reszta pewnie zostanie w oleju w tym estry oleju rzepakowe, które wymagają najwyższych temperatur do odparowania w ramach dostępnego ON a same w sobie mają zabójczy wpływ na jakość oleju silnikowego "W ostatnich latach dodatkowe problemy w wyżej opisywanym zakresie sprawiają coraz szerzej wykorzystywane biopaliwa, które – będąc w różnym stopniu utlenienia, wynikającego zarówno z procesów ich przyspieszonego starzenia, jak i niezupełnego spalania w komorach silnika – przedostają się do oleju smarowego. Powoduje to początkowo spadek lepkości oleju, a następnie przyspiesza jego utlenianie i czasami wytwarza z jego składnikami nierozpuszczalne, wytrącane związki i szlamy. W przypadku silników o zapłonie samoczynnym na zwiększone rozcieńczanie oleju paliwem może wpływać stosowanie w układach wtryskowych common rail oprogramowania wspomagającego (poprzez dodatkowy wtrysk paliwa po zakończeniu procesu spalania) regenerację filtrów cząstek stałych. Sprzyja to przedostawaniu paliwa, a więc i zawartych w nim biokomponentów do miski olejowej silnika. Ponadto, powstałe w wyniku utleniania oleju kwasy mogą przyspieszać korodowanie łożysk ślizgowych, zawierających miedź i ołów. Dodatkowo, przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem zawierającym biokomponenty może dochodzić do szkodliwych reakcji pomiędzy estrami i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości. Poza tym, cząstki dodatków stosowanych do olejów są zwykle dwubiegunowe, a zatem jedna strona cząstki jest polarna, a druga niepolarna. Im bardziej polarne są dodatki w niepolarnym zazwyczaj w dużym stopniu oleju bazowym, tym intensywniej reagują one z polarnymi estrami metylowymi. W konsekwencji poza interakcjami z modyfikatorami lepkości estry wpływają także na dodatek przeciwzużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania" http://www.archiwum.inig.pl/INST/nafta-gaz/nafta-gaz/Nafta-Gaz-2012-12-22.pdf system rozgrzewania DPF-u postwtryskiem jest łagodnie mówiąc "DO D..." lepszy byłby dodatkowy wtryskiwacz na kolektor wydechowy lub elektryka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) Słusznie słusznie... Dodatkowy wtryskiwacz mają ciężarówki i chyba również niektóre pojazdy szanownej konkurencji osobowej. A wracając do wyliczania oil dilution: wg mnie chodzi właśnie o zaokrąglanie lub inaczej: o przedstawienie dokładniejszej wartości rozrzedzenia, co powoduje, że można obserwować odparowanie, a ECU nieco później zapali przeklętą lampkę (jeśli wprowadzimy patch do pamięci). Rozrzedzenie oleju i dystans do jego wymiany to prościutka, liniowa matryca - od której strony nie policzysz, wyjdzie to samo. Chodzi właśnie o tę wielkość po przecinku Pozdro! Ł. Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 No to pora na kolejna dawkę rozważań o DPFie Dodałem sobie na dashboardzie dwa kolejne mierniki o których już pisałem: "Estimated Distance to Oil Change" - "Oil change""Oil Dilution Ratio 2" - "Oil Dilution" liczone na podstawie tego pierwszego parametru. Przejechałem przez miasto dokładnie 40 km. SOOT wzrósł mi do 13 procent. Co jest zgodnie z naszym rozumieniem zachowania się algorytmu liczenia sadzy za pomocą różnicy ciśnień.Ale...kiedy uruchomiłem auto miałem 8000 km do wymiany i rozrzedzenie 4,67%W czasie jazdy, mimo że procedura aktywnej regeneracji nie włączała się, parametry te zmieniały się.Zgodnie z tym co wcześniej pisaliśmy powinno rozrzedzenie maleć. A tak nie było! Tak zakończyłem jazdę. Dystans do wymiany oleju wahał się. Najpierw spadł do 7800. Potem wskoczył na 7900. Być może na "Estimated Distance to Oil Change" ma także wpływ liczba przejechanych kilometrów? Hipotetycznie bowiem może się zdarzyć, że wypalanie ani razu się nie odpaliło przez 15k km. Zgodnie jednak z zasadami eksploatacji samochodu olej i tak powinien być zmieniony. Więc parametr ten nie może "stać w miejscu" tylko zmieniać się także zgodnie z przebiegiem. Tylko mimo przejechanych ok 30 kilometrów wartość spadła o 2 (czyli 200 km) - dlaczego tak dużo? Dlaczego potem wzrosła o 1 (100 km)? - Czyżby ECU wyliczył, że troszkę oleju odparowało? Z tego też wynika, że wyliczanie rozrzedzenia oleju na podstawie "Estimated Distance to Oil Change" jest jednak błędne. Tudzież jak te wszystkie algorytmy "far from perfect" Te dodatkowe dwa wskaźniki zdefiniowałem na kolejnym ekranie w Torque. Jak ktoś ma chęć to tutaj całość w tej samej formie co poprzednio: SBC_DPF_Torque_2.zip To jest całość więc można skasować wszystkie poprzednie definicje i dashboard i załadować te pliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Hej. Ja natomiast obserwuję następujący fenomen u mnie: przekręcam kluczy w pozycję zapłon (odbywa się test zestawu wskaźników), zużycie paliwa wskazuje pewną wartość. Czekam kolejne 3-4 sekundy, ZANIM uruchomię silnik, zużycie wzrasta o 0,2 dm3/100 km Nie mam pojęcia, jak może rosnąć oil dilution BEZ regeneracji. Cytat: "According to internal algorithm and logged data, normal operation does not increase dilution. Oil dilution slowly decreases as the ECU estimates fuel evaporation out of engine oil. (On Euro 4 at least, this algorithm is also running if ignition is on, engine not running but coolant temperature warm enough)." Źródło: https://subdiesel.wordpress.com/2011/08/30/oil-dilution-graph/ Również wydaje mi się (nie mam potwierdzenia, ale spróbuję zaobserwować), że na parametr "estimated distance to oil change" ma wpływ przebieg od wymiany (lub inaczej: skasowania licznika rozrzedzenia). To oznacza, że szacowany dystans do wymiany oleju liczony z jego rozrzedzenia nie może być większy, niż ten wynikający z przebiegu liczonego od wartości 15000 km. Wówczas zachowanie Twojego wskaźnika ma uzasadnienie. Wzrost dystansu do wymiany oleju jest wyłącznie wynikiem liczonego odparowania. I na koniec: wzrost sadzy z 1 do 13% po 40 km to BARDZO ładny wynik. W jakich warunkach ruchu się poruszałeś? Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Myślę, że spora ilość parametrów jest estymowana przez ECU. I to są tego skutki... A wskaźnik spalania jest bardzo słabiutki - u mnie nigdy się nie zgadza z faktycznym zużyciem. Co do wzrostu sadzy - jeździłem po mieście Ale mogłem jechać bez zbędnych korków, równym tempem, bo moje trasy przez Szczecin przebiegają niezakorkowanymi ulicami. Co jednak wydaje mi się najważniejsze to jechałem spokojnie... i to chyba jest przyczyna tak powolnego wzrostu. Plus poprzednio dobrze wypalony DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Co jednak wydaje mi się najważniejsze to jechałem spokojnie... i to chyba jest przyczyna tak powolnego wzrostu. Plus poprzednio dobrze wypalony DPF. Dokładnie tak jak mówisz. To potwierdza tylko moje obserwacje z użyciem loggera w kwestii "daję w palnik, to DPF się nie zapycha". No niestety jest zupełnie odwrotnie. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redzi84 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Hej ja ostatnio jeżdże z Mywheels. Pokazuje podstawowe dane ale mają ponoć dodawać kolejne wskazania. Za to zapisuje historie przejazdow z wykresami. Polecam fajnie dziala i nie jest to science rocket jak torqe. Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSCooL Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Hej mam przyjemność użytkowania dwóch OTB SBD MY'11 i 12 . W lipcu w MY'12 mimo ze auto porusza się głownie w trasie zapaliła się kontrolka w trybie awaryjnym (mrugając). Podjechałem do serwisu i bez problemu udało się wypalić dpf. Ponieważ sporo czytam to forum to natknąłem się na wątki o dpf oraz na ten. Założyłem OBD 2 i skonfigurowałem tablet. Rozżarzenie oleju mam 2,1 (4,5 tyś km od wyminay oleju), przeprowadzono 10 aktywnych wypaleń. Natomiast EGR T Angle czasami pracuje a czasami wiesza się zatrzymując się na jakimś wyniku lub po uruchominiu na nowo silnika w pozycji "-". Za co to odpowiada i czy to jest prawidłowe zachowanie? W drugim SBD nie mam tego objawu. Mając dwa tak samo skonfigurowane samochody zupełnie inaczej pracują - ten starszy pracuje tak jak by miał silnik benzynowy. W nowszym od początku skarżyłem się na pracę silnika - wielokrotnie będąc w serwisie ale zawsze potwierdzali ze ten typ tak ma i ze wszystko w porządku. Gdzieś na forum zagranicznym przeczytałem podobną sytuację i ktoś sugerował ze może to być związane z wieszającym się zaworem EGR. Raz jest dobrze innym razem auto nie przyspiesza i silnik pracuje topornie. Nie miałem wtedy podglądu na wypalanie więc możliwe że wyczuwałem aktywność procedury wypalania. MY'12 -na autostradzie - czas wypalania 12,5 minuty, 6bieg 2200obr/min - w tym czasie z 65% na 9% -wczoraj wypalanie w mieście 12,5minuty 3bieg ok 2200obr z 65% na 15% - po wyłączeniu procedury spadło po 10min do 0 i potem utrzymywało się ok 30km (jazda po miescie w mniejszych korkach) po 70km 33% -dwa tygodnie temu wypalanie na paliwie zatankowanym w Austri -3bieg, 2200obr, 65%-0% w ciagu 7km po czym procedura się wyłączyła, -tydzień temu na polskim paliwie 3bieg, 2200obr, pełny czas wypalania z 65% - 14% po 10km wzrost do 23% MY'11 -podłączyłem gdy zapaliła się kontrolka DPF 96% sadzy - 3bieg 2200obr wypalanie 96%-30% w pełnym czasie wypalania W MY'12 za każdym razem po wypalaniu EGR T Angle się zawiesza - po jakimś czasie odpuszcza - co to może byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 W lipcu w MY'12 mimo ze auto porusza się głownie w trasie zapaliła się kontrolka w trybie awaryjnym (mrugając) mrugając to zazwyczaj rozrzedzenie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSCooL Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 rozrzedzenie wtedy bylo chyba 7% i 1000 km do przegladu. Bardzej interesuje mnie dlaczego EGR T Angle sie zawiesza i czy ma to cos wspolnego z zapychaniem sie DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 To potwierdza tylko moje obserwacje z użyciem loggera w kwestii "daję w palnik, to DPF się nie zapycha". No niestety jest zupełnie odwrotnie. co potwierdza też moje doświadczenia z jazdy fabrycznym setupem, "parę minut" konkretnej jazdy i auto przestaje jechać Diesel jest zoptymalizowany do łagodnego traktowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Bardzej interesuje mnie dlaczego EGR T Angle sie zawiesza i czy ma to cos wspolnego z zapychaniem sie DPF. Cześć Zacinający się zawór EGR jest wówczas, gdy "EGR target opening angle" różni się od faktycznego kąta: komputer wymusza "X" stopni, a fizycznie zawór nie jest w stanie tego zrealizować. Niesprawny EGR to jedna z podstawowych przyczyn problemów z DPF. Proponuję dokładnie się temu przyjrzeć. Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Bardzej interesuje mnie dlaczego EGR T Angle sie zawiesza i czy ma to cos wspolnego z zapychaniem sie DPF.CześćZacinający się zawór EGR jest wówczas, gdy "EGR target opening angle" różni się od faktycznego kąta: komputer wymusza "X" stopni, a fizycznie zawór nie jest w stanie tego zrealizować. Niesprawny EGR to jedna z podstawowych przyczyn problemów z DPF. Proponuję dokładnie się temu przyjrzeć. Zdrówka! Ł. Nie powinien wtedy pojawić się jakiś błąd ? tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARSCooL Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Bład rzeczywiscie był U0073 ale tylko raz. Skasowałem go z Obd 2. Web twierdziło ze to błąd komunikacyjny. Myślałem ze źle wpiąłem kostkę. Zauważyłem ze na paliwie z Austrii zdecydownie mniej zapycha się filtr oraz regeneracja odbywa się zdecydowanie krócej i łagodniej. Na naszej orlenowskiej viagrze niestety podczas mocniejszego pojedynczego depnięcia potrafi przybyć 25%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 "parę minut" konkretnej jazdy i auto przestaje jechać u mnie nie potwierdzam jazda 15 min przy 2800 obr/min i soot spada ponizej 5 proc po 8 tys od wymiany rozrzedzenie oleju nigdy nie przekroczylo 1 proc fakt obwodnica wroclawia a8 to blogoslawienstwo dla dyszla bo mozna konkretnie odmulic auto Wytaptane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się