Skocz do zawartości

SBD i Torque


sambor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Rozkmiń to proszę w wolnej chwili: ja też mam Forka E4 MR'09 i powoli chciałem przesiąść się na łączność bezprzewodową aby szybko podejrzeć parametry... Do zgrywania logów komputer nadal będzie niezastąpiony, ale żeby szybko zerknąć na jakieś cyferki - ideał.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... to znaczy, że muszę się podszkolić i poćwiczyć na swoim aucie.

Dam znak jak coś wymyślę. Ale to nie wcześiej niż w weekend.

Dzięki! :-)

 

PS 

 

Tak w wolnej chwili czytam różne tematy na forum, podciągam się z mojej nikłej wiedzy motoryzacyjnej i zaskakuje mnie szybkość i chęć pomocy innym właścicielom Subaru.

Nawet Dyrekcja się prężnie udziela co jest fenomenem sam nie wiem na jaką skale.  

 

The Forum jest zdecydowanie świetną wartością dodaną którą użytkownik otrzymuje wraz z zakupem auta ;).  

Edytowane przez Syriusz_Palermo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć!

Uwaga dla Potomnych: niesiony chęcią szybkiego podglądania parametrów na urządzeniu mobilnym jak Koledzy Ketivv i Sambor, nabyłem odpowiedni interface Bluetooth (dokładnie ten sam, którego używa Sambor). Wszedłem również w posiadanie aplikacji Torque Pro.

 

Niestety, samochody do Euro4 WŁĄCZNIE komunikują się wyłącznie za pośrednictwem protokołu SSM2, wobec czego ELM + Torque dają dostęp wyłącznie do bazowych parametrów. W pojazdach późniejszych problemu nie będzie...

 

Szczegóły tu:

https://subdiesel.wordpress.com/generic/protocols/extended-obd-ii/

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Hej.

Tylko najpierw wyczyść układ. 2-3 zbiorniki. A idealnie na zmianę: zbiornik z czyścikiem - zbiornik bez dodatku itd...

Potem pod koniec pierwszego zbiornika czystego paliwa kalibracja. Przy okazji skalibruj sobie pompę wtryskową (dodatkowa minuta).

 

Zdrówka

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Czy korekty sprawdza sie na postoju bez gazu? Czy podczas jazdy?

Bo u mnie podczas jazdy wszystkie wskakują na 0 a na postoju są małe odchyłki.

 

D wymiany oleju mam 5 tys km. 10 tys temu olej wymieniany.

 

I jeszcze jedno, czy egr działa tylko na zimnym silniku? Bo nie mam zadnych wskazań, cały czas 0.

 

Screenshot_2018-02-20-10-27-36.png

Screenshot_2018-02-20-10-28-57.png

Screenshot_2018-02-20-10-34-31.png

Screenshot_2018-02-20-10-32-45.png

Screenshot_2018-02-20-10-27-27.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, owad napisał:

egr działa tylko na zimnym silniku?

 

Tak jak Luke napisał. Zależy od wielu czynników. Generalnie im dłużej zamknięty tym lepiej dla silnika ;)

Ale jak już się otworzy to kąt T (target angle) musi być taki jak kąt O (opening angle). Jeśli nie są takie same to zawór się kończy.

 

Przy okazji pochwalę się zrobieniem 2400 kilometrów między regeneracjami :)

Screenshot_20171006-091423.thumb.png.e04611caa6231638c6fdc1b585f29e9e.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale  jak egr w ogole sie nie otwiera, trget i opening jest zawsze 0. Moze przez to że jest zimno, ale myślalem że egr wlasnie wtedy sie otwiera żeby nagrzac szybciej silnik. Albo w moim forku nie ma tego odczytu? 2011 rok.

 

Ash to jest to co się nie zmniejsza, nie wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, owad napisał:

Moze przez to że jest zimno, ale myślalem że egr wlasnie wtedy sie otwiera żeby nagrzac szybciej silnik.

 

Dokładnie odwrotnie. Otwarty EGR powoduje, że temperatura w silniku spada. Dlatego na zimnym silniku zawsze jest zamknięty.

Generalnie moja obserwacja jest taka, że ECU dość późno otwiera EGR. I szybko go zamyka - wystarczy jechać ciut powyżej 2500 obrotów.

Odczyt masz bo jest wartość zero. Poczekaj aż nagrzeje Ci się silnik w całości (90 stopni). Wtedy pewnie się otworzy.

 

 

17 minut temu, owad napisał:

 

Ash to jest to co się nie zmniejsza, nie wypala?

 

Dokładnie. Ash - czyli popiół. Masz już DPF zapchany w 40%. Z ciekawości jaki masz przebieg?

 

 

15 minut temu, korzen93 napisał:

Jak?

 

Autostrada w większości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wlasnie zastanawialem sie dlaczego te wszystkie egt i inne temp takie niskie. Moze za slabo nagrzany i dlatego tak sie dzieje. Jutro sprawdze.

Przebieg mam prawie 100k, chyba 98 czy 99. Na dniach chcę wyczyścić  zaślepić egr.

A ty jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam w tej chwili dokładnie ale przy jeździe w mieście będziesz miał temperatury na wydechu w granicach 150 - 180 stopni.

Diesla w mieście nie nagrzejesz... zwłaszcza teraz jak jest zimno. M.in dlatego "nowoczesne" diesle nie nadają się do miasta.

 

Jeśli EGR jest sprawny to go nie ruszaj. Po co psuć coś co działa.

 

Ja mam 125 tysięcy przebiegu. Ash - 50%.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, sambor napisał:

Dokładnie odwrotnie. Otwarty EGR powoduje, że temperatura w silniku spada. Dlatego na zimnym silniku zawsze jest zamknięty.

Chyba jednak odwrotnie. Dzis sprawdziłem i do zgaśnięcia kontrolki zimnego silnika czyli do 50 st egr cały czas sie otwierał i przymykał. Powyżej 50 st nie zauwazylem zeby dzialal =0.

 

Egr chce zaślepić bo poczytałem że zle wplywa na dpf wlasnie zanim silnik sie nagrzeje - wpuszczanie spalin ponownie w dolot.

 

 

Screenshot_2018-02-21-06-26-22.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, owad napisał:

Dzis sprawdziłem i do zgaśnięcia kontrolki zimnego silnika czyli do 50 st egr cały czas sie otwierał i przymykał.

To masz zupełnie odwrotnie niż u mnie. Może ECU bierze jeszcze inne parametry pod uwagę które u Ciebie są spełnione a u mnie nie.

Mój EGR nigdy się nie otwiera na zimnym silniku.

 

A otwarty EGR musi powodować spadek temperatury w silniku bo....  otwarty zawór = mniej tlenu = gorsze spalanie = mniejsza temperatura.


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...