Jump to content
sambor

SBD i Torque

Recommended Posts

Pamiętajcie, że w upały DPF się szybciej zapycha. Powietrze jest rzadkie = mniej tlenu = gorsze spalanie = więcej sadzy.

 

Ja trasy robiłem na 3 tysiącach obrotów na 6-tym biegu (bo moje trasy to w większości autostrady). Wtedy temperatura przekraczała 450 stopni i sadza powolutku się spalała

 

Aktywna regeneracja co 50 km to słabo. Nie dociągniesz do 15 tysięcy na jednym oleju. Ja często po 15 tysiącach miałem rozrzedzenie 1% :)

Nie potrafię pomóc...  wygląda to na taką samą sytuacje jak miał Luke. Jedyne co potrafię wymyślić to zmiana stacji paliw (zalej może Vpower z Shella?).

A już opiłki w oleju to bardzo słabo.... Zrób analizę oleju. Może coś się rozpada w silniku :(

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzucę coś od siebie - mianowicie doczekałem się złączki i torque -> więc potrzebuję trochę waszej opini co i jak:

Na wstępie zimny silnik przed krótką trasą 40km trasą:
screenshot.thumb.jpg.6e447ea7fbc9024d5e993676bac59cdf.jpg

 

Potem będzie więcej po pewnych odcinkach - dziwiło mnie że Soot mi ciągle rosną jadąc 120-140km/h po autobanie ? ? tem DPF to też maks 400 C ? ?

 

PO 9km -> tu wjeżdżałem na autostradę potem już tempo jednostajne mniej więcej tak jak pisałem średnio 130...przez odcinek 20km dalej kolejne 20-30km zwykłymi krajówkami..
screenshot(4).thumb.jpg.75efa90fe9d59ba8eb7193868c78e67a.jpg
 

 

Po 27 km
screenshot(2).thumb.jpg.92ba998f7d4784c68cd3fec5a6a06c91.jpg

 

Po 36
screenshot(1).thumb.jpg.321aa5f55372c1dc25b0c50c9225e3f2.jpg

 

 

Jak ktoś dobrnął tutaj to pytania mam 2 -> mianowicie dlaczego podczas jazdy nie spadł mi ASH ? drugie pytanie dlaczego DPF Reg nie malał z przejechanym dystansem ?

I jeszcze jedno zdjęcie:
screenshot(3).thumb.jpg.e694705b31baf7573a330256f5225cb4.jpg

 

I tak jak po EGR miewam że wszystko jest dobrze - tak z otwarciem wtryskiwaczy mam pytanie:

Tutaj jest ładne 0.0ms -> czyli wszystko idealnie - ale jak się wejdzie w ustawienia to można zrobić 2 miejsca po przecinku i tam mam od Minus 0.02 do Minus 0.04 od Cyl2-4 -> technicznie nie pamiętam na którym z tych wskazuje czasami wartość Minus 0.1 -> czy taka wartość wskazuje już na jakieś większe zużycie wtryskiwaczy czy też nie ?

Z góry dziękuję za wszelaką pomoc i wyjaśnienie tak na głupa co się dzieje u mnie w aucie...

Więcej durnych pytań nie powinienem mieć ;-) Dzięki za odpowiedzi !

P.S. jakby co od wymiany oleju zrobił około 6k km.

screenshot(3).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf reg to jest ilosc regeneracji aktywnych,

Ash nie spada, trzeba chyba usuwać go mechanicznie z dpfa

A jaki przebieg masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, owad napisał:

Dpf reg to jest ilosc regeneracji aktywnych,

Ash nie spada, trzeba chyba usuwać go mechanicznie z dpfa

A jaki przebieg masz?

W aktualnej chwili ma 155kkm przebiegu - mówisz że to już ten moment, czy po prostu to obserwować i sprawdzać co się Torque uruchomiłem wczoraj...
Zrobi mi to każdy mechanik czy samemu sobie z tym poradzę ? 

Z ciekawostek - wcześniej zanim kupiłem go na forum znalazłem jakiś punktu/post mówiący o dodatkach do diesla w celu czyszczenia EGR i wtrysków - stosujecie to czy lać Vervę i się nie przejmować - zwłaszcza że poprzednia właścicielka tankowała go na Auchonie :-) Nie wiem jak taki środek Noname zadziała na silnik który ma 8 lat syfu w sobie, czy to go bardziej nie popsuje niż naprawi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam doświadczenia, ale jak nic na razie nie dolega to jeździj i się nie przejmuj :)

 

A u mnie wczoraj po 150km znowu wlączyła sie regeneracja. A jak stanąlem na światlach na minute i ruszylem to w lusterku zobaczyłem chmure bialego dymu :blink:. Nie wiem czy to normalne, wszystko było podczas regeneracji

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, owad napisał:

Nie wiem czy to normalne,

Normalne.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś po przejechaniu 200 km od ostatniego czyszczenia  (50%miasto-50%poza miastem trochę autobana większość drogi krajowe)
włączyła mi się regeneracja DPF - SOOT jak widać spadł do zera - przed regeneracją podczas jazdy doszedł do 60-70%.

Wypaliło się wszystko jak widać Oil dulation wzrósł z 1.6 do 1.9%
 

temp podczas regeneracji 600-700C -> prędkość 100-110 km/h 5 bieg.

Coś co zauważyłem to że wtedy nawet na autobanie ciężko auto rozpędzić do wyższych prędkości - w celu sprawnego wyprzedzenia tira.
Cała regeneracja miała miejsce na Autostradzie - trwała około 7km

 

Poniżej wynik końcowy - ASH nie zmienił się do wyłączenia silnika -> tak to ma być  ?
screenshot(5).thumb.jpg.8d85a00e626435829c4ee7123f801fa0.jpg

Edited by Nargond

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.07.2018 o 19:44, sambor napisał:

trasy robiłem na 3 tysiącach obrotów na 6-tym biegu

U mnie jest wtedy 350st i za szybko, jedynie autostrada...

 

Ale właśnie zaobserwowałem ciekawą (dziwną) rzecz. A mianowicie zauważyłem duże skoki temperatury powietrza w dolocie, temp czasem skacze nawet do 60-70 stopni :huh:. Pomyślalem że przepływka padła, ale potem zauważyłem że jak EGR sie mocno otwiera do 40-50% (nigdy tak mocno sie nie otwierał) to wtedy temperatura w dolocie wzrasta.

 

Wychodzi na to że egr dmucha w dolocie na przepływkę, raz nawet sie zatrzymałem żeby pomacać rury i ta rura cienka co idzie chyba od egr do dolotu była gorąca.

Czy ktoś to może u siebie sprawdzić albo wie czy tak ma byc?

 

A jeśli chodzi o egr to nie mam pojecia jak on działa, raz sie otwiera jak stane na światłach, za 200m jak znowu stane to sie nie otwiera, w czase jazdy też jest różnie....

Screenshot_2018-07-17-22-00-21.png

Screenshot_2018-07-17-22-01-35.png

20180717_221815.jpg

2 godziny temu, Nargond napisał:

 

Poniżej wynik końcowy - ASH nie zmienił się do wyłączenia silnika -> tak to ma być 

Ash bedzie powoli rósł, wartosc  68% urosła  od nowości dpfa. Jaki masz przebieg?

 

 

Chyba jednak ta rura co myślałem nie jest od egra :P, to może egr jednak tak się otwiera przez wysoką temp w dolocie? I coś z tą przepływką jest nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, owad napisał:

Ash bedzie powoli rósł, wartosc  68% urosła  od nowości dpfa. Jaki masz przebieg?


Jak pisałem wcześniej trochę ponad 155k km.

Jak będę gdzieś jechać dalej to spiszę jak u mnie działa EGR - ale z tego co wiem to też nie zawsze jest na 0 -> częściej otwarty - ja patrzę tylko na to by było jak najbardziej zbliżony wynik do siebie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak możesz to zerknij również na temperatue dolotu. U mnie wzrasta jak egr mocniej się otwiera.

 

 

 

Pany, wytłumaczcie mi o co chodzi z tym egr...em i temperaturą w dolocie......dziś zaślepiłem egr i temperatura w dolocie wróciła do normy. Pokazuje kilka stopni powyżej temp zewnetrznej, zobaczymy jaki to wplyw bedzie miało na regeneracje dpfa.

 

A egr teraz prawie cały czas tak pokazuje, nie wiem czemu zaczął się tak otwierać, zaczeło sie po przeglądzie....

 

 

Screenshot_2018-07-18-12-12-35.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@owad Dzisiaj miałem okazję zobaczyć jak się zachowuje egr u mnie w trasie wraz temperaturą o której pisałeś - na końcu będzie screen zrobiony na jednym z postojów na światłach:

Z obserwacji

EGR - dochodził mi do około 50 - ale ze wskazaniami że mniej i głównie przy zabawie gazem, przy praktycznie stałej prędkości na autostradzie był w okolicach 0.

 

Temperatura to inna sprawa - na rozgrzanym silniku była od 40 do prawie 70 C -> jak widać po strzałkach na zdjęciu -> tylko że Intake z tego co mi się zdaje (tu jest ważne słowo klucz bo nie wiem gdzie jest czujnik) to jest temperatura powietrza w dolocie, czyli już "wewnątrz" silnika przed mieszaniem z paliwem. I z tego co wiem (zdaje mi się) optymalna praca silnika jest przy wyższych temperaturach niż temperatura otoczenia (20C).

ale tutaj mogę się mocno mylić - nie znam się na konstrukcji silnika i bazuję tylko na ogólnej wiedzy przeczytanej gdzieś kiedyś.

Poniżej zdjęcie wykonane na postoju po zjeździe z autostrady...

 

Mam nadzieję że to coś pomogło...jak chcesz więcej screenów to mogę je zrobić ale wtedy przechodzimy na PRIV - nie będziemy zaśmiecać tutaj tematu :-)


screenshot(6).thumb.jpg.99a73dc266453ec212c0b4348b24febc.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacjent OBK my10 SBD

Dziś rano podczas dojazdu do pracy zaczęła mi migać kontrolka od dpf (auto posiadam od kwietnia br i jest to mój pierwszy taki przypadek). Z tego co wyczytałem w poszczególnych wątkach na forum zapewne chodzi o rozrzedzenie oleju. Po sprawdzeniu bagnetu faktycznie poziom oleju większy niż max(o jakieś 1,5cm na bagnecie). Od wymiany oleju przejechane 8k km.

Pytanie czy takie stany się po prostu zdarzają czy jest to oznaka poważniejszych usterek?

Pytanie nr2. Do warsztatu na wymianę oleju i filtra musze przejechać jakieś 30km, mogę? (Już nieaktualne) 

Pozdrawiam

Edit. Podczas powrotu z pracy kontrolka zgasła, w sensie przestała migać. Skoro dana kontrolka miga przy zbyt dużym rozrzedzeniu oleju czemu zgasła po przejechaniu około 20km od momentu pojawienia się jej(z przestojem 8h na czas pracy)? Przecież olej napędowy nie wyparował z silnikowego więc raczej powinien dalej pokazywać dany błąd.  Tak czy siak na wymianę oleju umówiłem się na jutro

Edited by sztarno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sztarno, właśnie że odparowuje i ecu to też kalkuluje. U mnie ostatnio w ciagu 2-3 dni dystans do wymiany oleju wzrósł o 300km.

 

A wracając do temp w dolocie to ten odczyt nie jest z czujnika w przepływce,  dziś to sprawdziłem. Musi być jakiś drugi w kolektorze na który dmuchają spaliny z egra :)

 

Nk i obserwacja po zaślepieniu egra, przejechałem już 300 km od ostatniej regeneracji dpfa w tych samych warunkach. Wydaje mi sie że przez egr dpf bardziej się zapycha, ale może się mylę. Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 - 3 tyg od wymiany oleju i dilution na poziomie ok.4 % .

Regeneracja aktywna co dziennie, co 50-70 km. Trwa 12 minut. Regeneracja kończy się przy 30% SOOT - dramat!

 

Jestem zdeterminowany aby oddać auto na czyszczenie + kalibrację wtrysków. Mam związane z tym pytania:

1. Czy w SBD są wtryski Denso?

2. Czy do wyjęcia wtrysków będzie trzeba zdemontować silnik? Mam u siebie w mieście warsztat Boscha, który zajmuje się m.in wtryskami ale jeśli do tego trzeba wyjąc silnik, to czeka mnie raczej warsztat specjalistyczny 100 km dalej.

 

Jakie dalsze kroki jeśli to nie pomoże? Najpierw czysćić DPF czy czujniki? Przypomnę, że ASH na poziomie 68%. Same gumowe króćce od czujnika są drożne, bo sprawdzałem przy wymianie oleju. Co można tam przeczyścić jeszcze? Te metalowe powkręcane w DPF? Jak? Wsadzić do spirytusu / benzyny ekstrakcyjnej /  nitro? Próbowałem je wykręcić przy zmianie oleju ale tak się zapiekły, że nawet delikatne pukanie młoteczkiem w klucz nie zdało egzaminu. Odnoszę wrażenie, że czujniki mogą być walnięte, bo wszystko rośnie bardzo skokowo. Trudno aż uwierzyć, że w 20km poziom sadzy skacze z 25 do 65%.
Co do tego sensora, to sprawa jest śmieszna - na allegro był zamiennik firmy NTY ( w necie są opinie nt. łożysk tej marki - ponoć kiepsko) - kosztuje 100 zł. Oryginał lub markowy zamiennik w IC lub iParts (już nie pamiętam) - 1000 zł. I teraz hit! Kompletny, nowy DPF firmy NTY do SBD to koszt 1500 zł ! :biglol:


EDIT:

P.S: Rozmawiałem z tym serwisem BOSCH i mechanik twierdzi, że jeśli na ciepłym silniku i wolnych obrotach wtryski mają korekty między -0.06 a 0.06, to nie ma sensu ich wyjmować.


 

Edited by striker994
News.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ostatnio wypalił sie do 19%, ale po chwili po regeneracji spadł do 0%. Jak wypala ci sie do 30 to powinno trwać to dluzej niz 12 min, regeneracja powinna zostac wydluzona.

 

Silnik trzeba do wtrysków wyciągać.

 

Te metalowe rurki ja poprostu przedmuchałem, podpiąłem wężyk i dmuchanko :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, owad napisał:

U mnie ostatnio wypalił sie do 19%, ale po chwili po regeneracji spadł do 0%. Jak wypala ci sie do 30 to powinno trwać to dluzej niz 12 min, regeneracja powinna zostac wydluzona.

 

Silnik trzeba do wtrysków wyciągać.

 

Te metalowe rurki ja poprostu przedmuchałem, podpiąłem wężyk i dmuchanko :)

 

 

Nie wykręcałeś ich z DPF? Może tam mam brak przepływu. W czym ewentualnie to wymoczyć?

 

EDIT: Mam zamiar dziś w trakcie jazdy po mieście nagrać Torque, żeby potem w domu sobie na spokojnie odtworzyć.
Co Waszym zdaniem wywalić z tej listy lub warto dodać?

Screenshot_2018-07-23-12-49-38[1].png

Edited by striker994

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wykręcałem. U mnie normalnie moglem je przedmuchać płucami, nie czułem oporów.

Mozesz tez w torq zobaczyć czy cisnienie z tego czujnika sie zmienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, owad napisał:

Nie wykręcałem. U mnie normalnie moglem je przedmuchać płucami, nie czułem oporów.

Mozesz tez w torq zobaczyć czy cisnienie z tego czujnika sie zmienia

 

Jakiś trzeci parametr poza DPF Pres i DPF Pressure Diff ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, chodzilo mi o dpf diff press

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.07.2018 o 18:26, owad napisał:

Panowie, możecie mi napisać dokładnie kiedy działa pasywne wypalanie dpfa? Znaczy na których biegach i z jakimi obrotami? No i jaka EGT powinna wtedy być?

Ja dziś próbowałem na 4, 5 i 6 ale egt było max 380 st i soot tylko wzrastał.

 

Siemano!

Tu masz odpowiedź:

 

W dniu 20.07.2018 o 10:12, sztarno napisał:

Edit. Podczas powrotu z pracy kontrolka zgasła, w sensie przestała migać. Skoro dana kontrolka miga przy zbyt dużym rozrzedzeniu oleju czemu zgasła po przejechaniu około 20km od momentu pojawienia się jej(z przestojem 8h na czas pracy)? Przecież olej napędowy nie wyparował z silnikowego więc raczej powinien dalej pokazywać dany błąd.  Tak czy siak na wymianę oleju umówiłem się na jutro

 

ECU zna algorytm szacowania odparowania oleju napędowego z silnikowego. Dlatego migająca kontrolka DPF-u może zgasnąć, jeśli rozrzedzenie jest tylko ciut ponad 10%, a od ostatniej regeneracji upłynęło wystarczająco dużo czasu.

 

19 godzin temu, striker994 napisał:

2 - 3 tyg od wymiany oleju i dilution na poziomie ok.4 % .

Regeneracja aktywna co dziennie, co 50-70 km. Trwa 12 minut. Regeneracja kończy się przy 30% SOOT - dramat!

 

 

Brzmi jak kopia mojego przypadku. Przeczytaj pierwszy post z mojego wątku.

Obawiam się, że jeśli wtryskiwacze są OK, skończy się mechaniczną regeneracją bądź wymianą DPF.

 

19 godzin temu, striker994 napisał:

EDIT:

P.S: Rozmawiałem z tym serwisem BOSCH i mechanik twierdzi, że jeśli na ciepłym silniku i wolnych obrotach wtryski mają korekty między -0.06 a 0.06, to nie ma sensu ich wyjmować.

 

Twój mechanik ma rację. Zrób dobrą, potrójną sesję czyszczenia porządną chemią dolewaną do zbiornika bądź w ASO przez podpięcie odpowiedniej maszyny i będzie OK!

 

Pozdro!!!

Luke

Edited by Luke Skywalker
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Luke Skywalker napisał:

skończy się mechaniczną regeneracją bądź wymianą DPF

 

Luke, a możesz napisać co robiłeś po wymianie/czyszczeniu dpfa? Chodzi mi o ash, trzeba kasować/ustawiać tą wartość?

 

 

U mnie za szybko cokolwiek powiedzieć, ale po zaślepieniu egra, od ostatniej regeneracji mam najechane 120km a soot na poziomie 12%. Wcześniej przy 120km już uruchamiało się wypalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, wczoraj nagrywałem jazdę:

- Korekty wtrysków są ok.

- DPF Pressure Difference skacze aż do 5 kpa

- Podawałem błędne (orientacyjne) przebiegi między regeneracją - wynosi ona 30 - 35 km !


Dobra, plan na najbliższe dni:
1. Do zbiornika leci LM do Diesla,

2. Demontaż metalowych króćców z DPF i kąpiel... w czym? Nitro?

2. DPF do regeneracji,

3. Wymiana oleju
4. Znowu płukanka do zbiornika.

5. Jeśli problem wyniknie - kupuję chiński sensor za 100 zł na testy.

 

Jak problem będzie nawracał zbyt szybko (bo wiadomo, że przy moich przebiegach ta regeneracja będzie częsta ale mam nadzieję, że w ramach rozsądku), to kupuję szrota benzynę na dojazdy do pracy, a w międzyczasie będę jeszcze kombinował.

Edited by striker994

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, owad napisał:

Luke, a możesz napisać co robiłeś po wymianie/czyszczeniu dpfa? Chodzi mi o ash, trzeba kasować/ustawiać tą wartość?

 

 

U mnie za szybko cokolwiek powiedzieć, ale po zaślepieniu egra, od ostatniej regeneracji mam najechane 120km a soot na poziomie 12%. Wcześniej przy 120km już uruchamiało się wypalanie.

 

Tak. Po wymianie DPF-u (regeneracji), komputerem diagnostycznym (nie zrobisz tego żadnym darmowym narzędziem) kasuje się wartość ASH informując system, że DPF jest "pusty". Nie zajmę stanowiska, jak zachowa się całość po zaślepieniu egr-u. U mnie wszystko po naprawie działało i żyło swoim życiem. Natomiast 120 km od regeneracji i soot na poziomie 12% dobrze rokuje :)

 

2 godziny temu, striker994 napisał:

- DPF Pressure Difference skacze aż do 5 kpa

 

Normalne wartośći. Przeanalizuj wykresy w moim wątku.

 

2 godziny temu, striker994 napisał:

1. Do zbiornika leci LM do Diesla,

 

Kup porządny i sprawdzony środek. Pisaliśmy na forum, co działa i co sprawdziliśmy... Nie chciałbym za darmo ;) reklamować różnych producentów, ale dla powtórzenia, z doświadczenia i zasobów forum:

- Tunap (to stosuje Pan Andrzej Koper w swoim serwisie w połączeniu z maszyną do czyszczenia układu wtryskowego)

- BG244  (to uratowało moje wtryskiwacze w Forku)

- Amsoil

- Archoil (to stosuję w STI oczywiście w wersji do silników benzynowych)

- (podobno) Forte...

Żadnego z powyższych nie kupisz na pierwszej lepszej stacji benzynowej. Szukaj na portalach aukcyjnych i w specjalistycznych sklepach z chemią samochodową.

 

Pozdro!

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, striker994 napisał:

2. Demontaż metalowych króćców z DPF i kąpiel... w czym? Nitro?

A dmuchałeś w te rurki? Ja tak sprawdzałem drożność, można swobodnie dmuchnąć płucami.

 

Ciekawe czy chemia wstrzykiwana do dpfa pomaga, gdzieś widziałem w tv że coś takiego jest. Bez demontażu dpfa sie ją wpuszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, owad napisał:

 

 

Ciekawe czy chemia wstrzykiwana do dpfa pomaga, gdzieś widziałem w tv że coś takiego jest. Bez demontażu dpfa sie ją wpuszcza.

A czy ktoś ma doświadczenia z taką metodą regeneracji? Wygląda interesującą i bez agresywnej chemi

http://regeneracja-dpf.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...