Skocz do zawartości

Subaru diesel czy warto kupic


kameleon72

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Mam Legacy diesel z 2009 roku. Przebieg 98 tyś km. ZERO PROBLEMÓW! Spalanie do 7 litrów przy agresywnej jeździe. Aby być zadowolonym z diesla Subaru trzeba po prostu o niego dbać! Tzn. co 15 tyś km wymiana oleju (ja jeżdżę na Motulu) filtra oleju, powietrza i co 30 tyś km filtra paliwa! Ja jestem bardzo zadowolony! W przyszłości kupię obecnego Forestera również w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pb: Plumbum znaczy ołów? Cholera nie znałem tej technologii napędu auta  B)

Dzisiaj to tylko w paliwie lotniczym modelarskim do silników tłoczkowych w AV gasie zdaje się Plumbumu się dodaje jako antystuk.

Czas się powoli odzwyczajać od starego nazewnictwa... chociaż w sumie plumber - znaczy się ołowiarz dalej się na hydraulika woła gdzie-niegdzie :]

 

Taka generalna uwaga na temat nowych technologii: dzisiaj już nie ma czasu i kasy na testowanie ekstensywne i przerzuca się koszt na klienta,

więc kupowanie nowych konstrukcji to jakby zgłaszanie się na test-dummy i to za własne pieniądze.

Osobiście wolę poczekać aż testerzy potestują i wtedy wybrać, albo kupic sprzęt po poprawkach.

Ale jak kto ma fantazję i pieniądz które z lubością wymieni na ekscytację z posiadania jako jeden z pierwszych czegoś nowoczesnego nowatorskiego i tak dalej to jak najbardziej.

Polacy to urodzeni ryzykanci i indywidualiści - taka nasza mentalność  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do SAMBOR.

Zawsze tankuje pod korek. Zawsze wyliczam sam zużycie, czyli za pomocą kalkulatora! Możesz nie wierzyć... Twoja wola...! ;-)

Raz mi spalił 7,5 to było zeszłego lata gdy czasami i po kilkadziesiąt minut na postoju chodziła Klima a silnik pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zużycie 7 - 7.5l / 100 to normalne i powtarzalne zużycie na autostradzie, przy 'naginanych' ograniczeniach prędkości w PL.
 

 

dla ma się rozumieć Legac MY08 SBD

 

bo dla XV SBD 2013 (Forestera też z MT testowałem ale odcinek krótki) to za niskie wartości nawet przy przepisowej jeździe 

 

ale Legacy jako auto "typowo osobowe" oprócz kwestii aerodynamiki mógł też mieć inne przełożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Legacy to model IV (drzwi bez ramek) co do DPFa to nie mam pojęcia jaki on jest. Na pewno wszystko oryginał bo auto z polskiego salonu z Full serwisem ASO. Odnośnie tych komentarzy że diesla unikać to napiszę tak... Miałem również Opla Insignię z 2009r 2.0 cdti 130 KM w automacie! Skrzynia AF 40 (montowana dosłownie w kilkudziesięciu różnych modelach różnych marek od japońskich po szwedzkie samochody) Skrzynia uległa normalnemu zużyciu przy przebiegu 120 tyś km, niektórzy to co ja robili przy przebiegach 80-90 tyś km tzn. REGENERACJA SKRZYNI!!!! Koszt 9000 zł!!!!! (Sprawdzałem ceny w całej Polsce na tą usługę i wszyscy chcą podobnie) i jakoś nikt nie pisze że te skrzynie to złom i aby unikać auta w których się one znajdują! W Subaru remont silnika to koszt Max. 7000 tyś zł. O co lament...?! Takie czasy, takie samochody!!! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru remont silnika to koszt Max. 7000 tyś zł.

 

Ale przecież w modelach z SBD silnik się nie remontuje, lecz wymienia ;) Remontuje sie 2.5T ... i nawet można to zrobić w tej cenie ;)

 

Natomiast, żeby odpowiedzieć na pytanie autora wątku, trzeba dopytać nowy czy używany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trzeba @carfita zapytać ile SBD udaje się naprawić zestawem naprawczym a ile wymaga wymiany shortbloku oraz jaka jest szansa na ponową awarię po uzyciu zestawu naprawczego. @Karas na forum załączył ciekawy artykuł naukowy, w którym analizowane były przyczyny awarii wału korbowego w SBD i niestety ... źródło problemu nie leży tylko po stronie elementów, które znajduja się w zestawie naprawczym.

 

 

the root cause was the weakness of two central steel shells and bedplate bridges that has yielded by cracking. The crankshaft bending amplitude increases from the weakness of cracked steel shells and also the bridges of the bedplate which are beneath them. The catastrophic failure of crankshaft seems to be a consequence of poor design of steel support shells and bedplate bridges. If the manufacturer improve the design this issue will be solved.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak abstrahując od SBD, w ramach porównania - ojciec ma przepięknego Mondziaka mk4, wersja ST, wyposażenie jak i wygląd środka i na zewnątrz powala.

Powaliły również koszta naprawy skrzyni AT oraz pompy paliwa, wtrysków, itp (ma 2.0D)

W zeszłym roku ok 5-7tys zł za naprawę systemu paliwowego

W tym roku 10tys zł za naprawę skrzyni AT

 

Nie jestem na forum Forda i nie mam pojęcia czy psioczą tam na D tak jak "my" na SBD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...