kameleon72 Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 A może zamiast pb - diesel Link to comment Share on other sites More sharing options...
slim2102 Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Warto....poszukać i poczytać na forum Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
iron Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Warto, pod warunkiem, że kupisz auto z pełną historią serwisową z ASO oraz utargujesz dobrą cenę na potencjalną naprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 (edited) . Edited February 5, 2019 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
kameleon72 Posted July 31, 2016 Author Share Posted July 31, 2016 Dzieki za opinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek1 Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Jak miałbym dieselka to bym zaczął post pod tytułem : Czy warto sprzedać dieselka? No ale do odważnych świat należy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy diesel Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Mam Legacy diesel z 2009 roku. Przebieg 98 tyś km. ZERO PROBLEMÓW! Spalanie do 7 litrów przy agresywnej jeździe. Aby być zadowolonym z diesla Subaru trzeba po prostu o niego dbać! Tzn. co 15 tyś km wymiana oleju (ja jeżdżę na Motulu) filtra oleju, powietrza i co 30 tyś km filtra paliwa! Ja jestem bardzo zadowolony! W przyszłości kupię obecnego Forestera również w dieslu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sambor Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Ja też jestem zadowolony ze swojego diesla.. Ale w to Spalanie do 7 litrów przy agresywnej jeździe nie wierzę... Chyba, że mówisz o wskaźniku spalania który jest strasznym kłamczuszkiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Warto sie zastanowic nad utrata wartosci diesla Subaru.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eurojanek Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Pb: Plumbum znaczy ołów? Cholera nie znałem tej technologii napędu auta Dzisiaj to tylko w paliwie lotniczym modelarskim do silników tłoczkowych w AV gasie zdaje się Plumbumu się dodaje jako antystuk. Czas się powoli odzwyczajać od starego nazewnictwa... chociaż w sumie plumber - znaczy się ołowiarz dalej się na hydraulika woła gdzie-niegdzie :] Taka generalna uwaga na temat nowych technologii: dzisiaj już nie ma czasu i kasy na testowanie ekstensywne i przerzuca się koszt na klienta, więc kupowanie nowych konstrukcji to jakby zgłaszanie się na test-dummy i to za własne pieniądze. Osobiście wolę poczekać aż testerzy potestują i wtedy wybrać, albo kupic sprzęt po poprawkach. Ale jak kto ma fantazję i pieniądz które z lubością wymieni na ekscytację z posiadania jako jeden z pierwszych czegoś nowoczesnego nowatorskiego i tak dalej to jak najbardziej. Polacy to urodzeni ryzykanci i indywidualiści - taka nasza mentalność Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy diesel Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 Do SAMBOR. Zawsze tankuje pod korek. Zawsze wyliczam sam zużycie, czyli za pomocą kalkulatora! Możesz nie wierzyć... Twoja wola...! ;-) Raz mi spalił 7,5 to było zeszłego lata gdy czasami i po kilkadziesiąt minut na postoju chodziła Klima a silnik pracował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sambor Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Skoro sam liczysz to wierzę. Mój Forester pali więcej... ale przecież buda jest zupełnie inna. I widać właśnie to robi różnicę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Jak ten Legaś jest 2009, to może ma jeszcze otwartego DPF-a, stąd takie fajne wyniki zużycia paliwa? Nie wiem, do kiedy je wypuszczano. A jeśli to nie kwestia filtra, to bryła nadwozia. Zdrówka! Ł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Zużycie 7 - 7.5l / 100 to normalne i powtarzalne zużycie na autostradzie, przy 'naginanych' ograniczeniach prędkości w PL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Zużycie 7 - 7.5l / 100 to normalne i powtarzalne zużycie na autostradzie, przy 'naginanych' ograniczeniach prędkości w PL. dla ma się rozumieć Legac MY08 SBD bo dla XV SBD 2013 (Forestera też z MT testowałem ale odcinek krótki) to za niskie wartości nawet przy przepisowej jeździe ale Legacy jako auto "typowo osobowe" oprócz kwestii aerodynamiki mógł też mieć inne przełożenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke Skywalker Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Kolega Knurkowski miał: - Euro4 z otwartym DPF, - skrzynię 5-tkę - jak Ketivv wspomniał, "osobową bryłę nadwozia" Zdrówka! Ł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Dokładnie tak. To jak sądzę takie samo auto jak u @Legacy diesel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Subaru to świetne auta z duszą. Polecam. Z tym, że ............ diesla unikać jak ognia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy diesel Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Moje Legacy to model IV (drzwi bez ramek) co do DPFa to nie mam pojęcia jaki on jest. Na pewno wszystko oryginał bo auto z polskiego salonu z Full serwisem ASO. Odnośnie tych komentarzy że diesla unikać to napiszę tak... Miałem również Opla Insignię z 2009r 2.0 cdti 130 KM w automacie! Skrzynia AF 40 (montowana dosłownie w kilkudziesięciu różnych modelach różnych marek od japońskich po szwedzkie samochody) Skrzynia uległa normalnemu zużyciu przy przebiegu 120 tyś km, niektórzy to co ja robili przy przebiegach 80-90 tyś km tzn. REGENERACJA SKRZYNI!!!! Koszt 9000 zł!!!!! (Sprawdzałem ceny w całej Polsce na tą usługę i wszyscy chcą podobnie) i jakoś nikt nie pisze że te skrzynie to złom i aby unikać auta w których się one znajdują! W Subaru remont silnika to koszt Max. 7000 tyś zł. O co lament...?! Takie czasy, takie samochody!!! ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 W Subaru remont silnika to koszt Max. 7000 tyś zł. Ale przecież w modelach z SBD silnik się nie remontuje, lecz wymienia Remontuje sie 2.5T ... i nawet można to zrobić w tej cenie Natomiast, żeby odpowiedzieć na pytanie autora wątku, trzeba dopytać nowy czy używany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy diesel Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 http://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 (edited) . Edited February 5, 2019 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy diesel Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 Oby żadnemu z nas te części nie były potrzebne! ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted August 11, 2016 Share Posted August 11, 2016 http://www.subaru.pl/zestaw-naprawczy-silnika-2-0-diesel.html Trzeba @carfita zapytać ile SBD udaje się naprawić zestawem naprawczym a ile wymaga wymiany shortbloku oraz jaka jest szansa na ponową awarię po uzyciu zestawu naprawczego. @Karas na forum załączył ciekawy artykuł naukowy, w którym analizowane były przyczyny awarii wału korbowego w SBD i niestety ... źródło problemu nie leży tylko po stronie elementów, które znajduja się w zestawie naprawczym. the root cause was the weakness of two central steel shells and bedplate bridges that has yielded by cracking. The crankshaft bending amplitude increases from the weakness of cracked steel shells and also the bridges of the bedplate which are beneath them. The catastrophic failure of crankshaft seems to be a consequence of poor design of steel support shells and bedplate bridges. If the manufacturer improve the design this issue will be solved. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woyt Posted August 12, 2016 Share Posted August 12, 2016 to tak abstrahując od SBD, w ramach porównania - ojciec ma przepięknego Mondziaka mk4, wersja ST, wyposażenie jak i wygląd środka i na zewnątrz powala. Powaliły również koszta naprawy skrzyni AT oraz pompy paliwa, wtrysków, itp (ma 2.0D) W zeszłym roku ok 5-7tys zł za naprawę systemu paliwowego W tym roku 10tys zł za naprawę skrzyni AT Nie jestem na forum Forda i nie mam pojęcia czy psioczą tam na D tak jak "my" na SBD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now